Bbox3 geen dhcp adres via Windows 7
Sinds kort heeft één van mijn familieleden problemen met zich te connecteren aan het draadloos netwerk van zijn bbox3.
Hij maakt correct verbinding ( zie het in het configpaneel van de router ) maar op de windows 7 laptop is de configuratie als volgt :
ip: 169.254.165.29(preferred)
subnet: 255.255.0.0
Default gateway : leeg
Het lijkt erop dat de laptop geen adres via DHCP binnenkrijgt. Wanneer ik een static ip plaats en de default gateway instel dan heb ik wel toegang tot het internet. Andere laptops kunnen zonder probleem connecteren alsook tablets en smartphones.
Aan wat kan dit liggen? De PC connecteert ook zonder problemen aan andere WIFI signalen.
Hij maakt correct verbinding ( zie het in het configpaneel van de router ) maar op de windows 7 laptop is de configuratie als volgt :
ip: 169.254.165.29(preferred)
subnet: 255.255.0.0
Default gateway : leeg
Het lijkt erop dat de laptop geen adres via DHCP binnenkrijgt. Wanneer ik een static ip plaats en de default gateway instel dan heb ik wel toegang tot het internet. Andere laptops kunnen zonder probleem connecteren alsook tablets en smartphones.
Aan wat kan dit liggen? De PC connecteert ook zonder problemen aan andere WIFI signalen.
-
- Pro Member
- Berichten: 262
- Lid geworden op: 05 dec 2006, 21:49
- Locatie: Aarschot
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 4 keer
Dit had ik bij een klant vorige week ook voor
2 PC's krijgen via LAN (geen wifi) geen IP
check van parental controls, mac filter enz, maar alles staat hier OK
1 van de 2 PC's heeft ook wifi, via Wifi geen probleem om te verbinden.
Ik sluit m'n laptop aan en die krijgt direct IP.
Ook wijzigingen in de BBOX 3 DHCP, herstart enz helpt niet.
Ik heb de beide PC's dan maar een fix IP gegeven als workaround, werkt perfect.
2 PC's krijgen via LAN (geen wifi) geen IP
check van parental controls, mac filter enz, maar alles staat hier OK
1 van de 2 PC's heeft ook wifi, via Wifi geen probleem om te verbinden.
Ik sluit m'n laptop aan en die krijgt direct IP.
Ook wijzigingen in de BBOX 3 DHCP, herstart enz helpt niet.
Ik heb de beide PC's dan maar een fix IP gegeven als workaround, werkt perfect.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1348
- Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 62 keer
Gezien we te maken hebben met een laptop die je waarschijnlijk gaat gebruiken ook buiten thuis is een vaste ip adres geen optie!
Heb je al geprobeerd de bbox3 eens te ressetten?
[ Post made via mobile device ]
Heb je al geprobeerd de bbox3 eens te ressetten?
[ Post made via mobile device ]
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Een reset hebben we nog niet gedaan, wel de router bbox3 10 seconden power uitgetrokken, probleem niet opgelost.
Verder, hoe geraak ik via admin in de router? Ik heb nergens geen wachtwoord hiervoor enkel voor user.
PS: de wifi heeft bij installatie perfect gewerkt met de Laptop en bbox3
Verder, hoe geraak ik via admin in de router? Ik heb nergens geen wachtwoord hiervoor enkel voor user.
PS: de wifi heeft bij installatie perfect gewerkt met de Laptop en bbox3
-
- Elite Poster
- Berichten: 1348
- Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 62 keer
Ik bedoel volledige reset met de knop, en ja de bbox3 doet soms kuren.
Staat geschreven op zelfde sticker als Wifi sleutel, USER ernaast heb je de wachtwoord.
[ Post made via mobile device ]
Staat geschreven op zelfde sticker als Wifi sleutel, USER ernaast heb je de wachtwoord.
[ Post made via mobile device ]
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
-
- Elite Poster
- Berichten: 1348
- Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 62 keer
Je hebt al alles uitgesloten...
Je kan idd proberen om ipv6 in je laptop uit te schakelen
[ Post made via mobile device ]
Je kan idd proberen om ipv6 in je laptop uit te schakelen
[ Post made via mobile device ]
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
- broke23
- Premium Member
- Berichten: 528
- Lid geworden op: 01 aug 2014, 10:28
- Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
- Bedankt: 21 keer
hier opt werk al verschillende mensen met zelfde euvel, die proberen van thuis uit te werken, maar krijgen dus dat 169 ip adres, onze netwerk mensen weten voorlopig niet aan wat ligt, het is van ja ligt aan bbox 3 natuurlijk
we dachten eerst dat het mogelijks iets te maken had met de uitrol van ipv6 maar hier wordt er geen woord van gerept ? (want dat zou op onze laptops niet geconfigureerd staan...)
dus probleem bestaat nog steeds, proberen het te ts'en, maar is ni praktisch als ge uwe eingdgebruiker aan telefoon hebt en die moet wegwijs maken om in bbox3 enzo te geraken
we dachten eerst dat het mogelijks iets te maken had met de uitrol van ipv6 maar hier wordt er geen woord van gerept ? (want dat zou op onze laptops niet geconfigureerd staan...)
dus probleem bestaat nog steeds, proberen het te ts'en, maar is ni praktisch als ge uwe eingdgebruiker aan telefoon hebt en die moet wegwijs maken om in bbox3 enzo te geraken
- broke23
- Premium Member
- Berichten: 528
- Lid geworden op: 01 aug 2014, 10:28
- Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
- Bedankt: 21 keer
Neen da's het probleem net, hebben ze niet kunnen verderhelpen, enkel naar regionaal kantoor kunnen sturen
is ook lastig, ik als helpdesker heb die persoon dan aan de lijn en die wil asap verder geholpen worden, maar ge kunt geen connectie pakken naar hunne pc ah nee want ze zijn ni geconnecteerd, en sommigen zijn gewoon niet gewoon van met pc te werken dus probeer dan maar is de nodige info daaruit te krijgen ivm bbox 3 en dergelijke
vandaar dat ik ook met argusogen aan het meelezen ben om te zien wat mogelijk het probleem is, was er nog niet toegekomen om het probleem op userbase te smijten (erg eigenlijk als je weet dat onze support diensten hier eigenlijk mee aan de slag dienen te gaan )
is ook lastig, ik als helpdesker heb die persoon dan aan de lijn en die wil asap verder geholpen worden, maar ge kunt geen connectie pakken naar hunne pc ah nee want ze zijn ni geconnecteerd, en sommigen zijn gewoon niet gewoon van met pc te werken dus probeer dan maar is de nodige info daaruit te krijgen ivm bbox 3 en dergelijke
vandaar dat ik ook met argusogen aan het meelezen ben om te zien wat mogelijk het probleem is, was er nog niet toegekomen om het probleem op userbase te smijten (erg eigenlijk als je weet dat onze support diensten hier eigenlijk mee aan de slag dienen te gaan )
- broke23
- Premium Member
- Berichten: 528
- Lid geworden op: 01 aug 2014, 10:28
- Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
- Bedankt: 21 keer
mogelijks helpt een reset van de bbox3 idd,
hadden niet de tijd om alles te troubleshooten wat ik wou want mijn eindgebruiker had een meeting waar ie nog voorbereiding aan had dus kon niet uitmaken of het aan bbox 3 lag of de laptop in kwestie
dus ja, testen en zien of het helpt zou ik zeggen dries
hadden niet de tijd om alles te troubleshooten wat ik wou want mijn eindgebruiker had een meeting waar ie nog voorbereiding aan had dus kon niet uitmaken of het aan bbox 3 lag of de laptop in kwestie
dus ja, testen en zien of het helpt zou ik zeggen dries
-
- Elite Poster
- Berichten: 1348
- Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 62 keer
Laatste optie is een eigen router plaatsen en een PPPoE sessie laten maken & Bbox3 als dsl modem gebruiken.
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
- broke23
- Premium Member
- Berichten: 528
- Lid geworden op: 01 aug 2014, 10:28
- Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
- Bedankt: 21 keer
lijkt me enkel een workaround en lost op zich niks op want ge gaat extra kosten doen
da's het hele frustrerende hieraan, er is ergens iets dat op die laptop of bbox3 aangepast is zonder dat we er weet van hebben, want het zijn lukraak enkele mensen met een bbox3 die het probleem hebben
dus hopelijk die reset van bbox 3 to the rescue
da's het hele frustrerende hieraan, er is ergens iets dat op die laptop of bbox3 aangepast is zonder dat we er weet van hebben, want het zijn lukraak enkele mensen met een bbox3 die het probleem hebben
dus hopelijk die reset van bbox 3 to the rescue
-
- Elite Poster
- Berichten: 1348
- Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 62 keer
Ja natuurlijk een workaround tot dat alle bugs hersteld zijn en lost veel/alles op, nog altijd beter dan met vaste ip adressen te werken.broke23 schreef:lijkt me enkel een workaround en lost op zich niks op want ge gaat extra kosten doen
Kosten? Voor 20€ heb je al een simpele router en is miserie opgelost.
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Ok net 2x reset gedaan zonder succes. Support van belgacom gebeld, eerste persoon kon me niet verder helpen ( na 40 min aan de lijn ) en hij ging ervoor zorgen dat een expert me zou contacteren. Het zou op vrijdag zijn maar de expert heeft me halfuur later opgebeld. Hij snapte het ook niet goed dus nu heb ik een code gekregen om de bbox3 te gaan omwisselen en te zien of ik het probleem met een nieuwe bbox nog steeds ervaar.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1348
- Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 62 keer
Ok succes!
Houd ons zeker op de hoogte.
Houd ons zeker op de hoogte.
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
- broke23
- Premium Member
- Berichten: 528
- Lid geworden op: 01 aug 2014, 10:28
- Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
- Bedankt: 21 keer
Makkelijk. Haalt u nen nieuwe
Nu ja. Als het euvel ermee verholpen is des te beter maar dan is er toch iets op die bbox 3 verandert want bij mij opt werk zijn er al 4 gevallen waar we van weten... Mogelijk meer maar ni alle collega's hebben evenveel kennis van zaken en natuurlijk de nodige carefactor
[ Post made via mobile device ]
Nu ja. Als het euvel ermee verholpen is des te beter maar dan is er toch iets op die bbox 3 verandert want bij mij opt werk zijn er al 4 gevallen waar we van weten... Mogelijk meer maar ni alle collega's hebben evenveel kennis van zaken en natuurlijk de nodige carefactor
[ Post made via mobile device ]
- broke23
- Premium Member
- Berichten: 528
- Lid geworden op: 01 aug 2014, 10:28
- Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
- Bedankt: 21 keer
Was ik ook al aan het denken. Ma dan nog. Het is pas sinds max 2 weken ongeveer die meldingen... Krijgen die elk aparte updates van firmware of beiden identiek en mogelijk dat het incompatibel is met één van beiden?
Drieske weet je welk merk die van je familie is? 4 ethernet poorten uit 1 stuk of opgesplitst in 2x2 poorten?
[ Post made via mobile device ]
Drieske weet je welk merk die van je familie is? 4 ethernet poorten uit 1 stuk of opgesplitst in 2x2 poorten?
[ Post made via mobile device ]
-
- Pro Member
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 27 jun 2009, 08:34
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 31 keer
is het gewoon niet handiger om te vragen of de serie nummer LK begint of eindigt met ZZZZ
169.254.165.29 is apipa adres, fout ligt dus sowieso bij de router die geen ip adres uitdeelt. Fixed ip werkt wel, dus default gateway is ok. Router is online, kan je die vanop de helpdesk ni telnetten? Ik zou uw werk ni graag doen
Probeer dan eerst is of je een ip krijgt met de kabel ipv draadloos. Oh, en als ge dieje router gereset hebt best effe de cache leegmaken. Windows 7 doet dat allemaal automatisch als je in het netwerkcentrum op de gevaren driehoek of het rood kruiske klikt. Anders via de cmd prompt, via de ipconfig/release en ipconfig/renew commando's.
Mijn gok: securiity settings? Zet die effe om te testen is op minimal, zodat zeker alles open staat. Voor te testen kan dat geen kwaad. Kan je trouwens niet op de router een dhcp pool aanmaken met uitzonderingen op mac adres? Maar ik gok dat die die functionaliteit ni hebben en dat zou mss ook gewoon ni werken.
En anders is uw bakske kaput In dat geval, zoals gezegd. Zelf router tussen zetten en die leren beheren. Het is allemaal ni moeilijk, je moet gewoon een aantal begrippen leren kennen. Ben je der ook ineens vanaf ipv dat zoiets blijft aanslepen.
Probeer dan eerst is of je een ip krijgt met de kabel ipv draadloos. Oh, en als ge dieje router gereset hebt best effe de cache leegmaken. Windows 7 doet dat allemaal automatisch als je in het netwerkcentrum op de gevaren driehoek of het rood kruiske klikt. Anders via de cmd prompt, via de ipconfig/release en ipconfig/renew commando's.
Mijn gok: securiity settings? Zet die effe om te testen is op minimal, zodat zeker alles open staat. Voor te testen kan dat geen kwaad. Kan je trouwens niet op de router een dhcp pool aanmaken met uitzonderingen op mac adres? Maar ik gok dat die die functionaliteit ni hebben en dat zou mss ook gewoon ni werken.
En anders is uw bakske kaput In dat geval, zoals gezegd. Zelf router tussen zetten en die leren beheren. Het is allemaal ni moeilijk, je moet gewoon een aantal begrippen leren kennen. Ben je der ook ineens vanaf ipv dat zoiets blijft aanslepen.
Hier ook zowel met kabel als draadloos. We zijn de bbox3 gaan omwisselen en probleem is er nog steeds.
Laatste wat ik gevraagd hebt om te testen is om alle policies ( vermits het een laptop is van het werk en ik geen wijzigingen kan aanpassen in de policies ) uit te zetten en te kijken of ik dan connectie kan maken.
Maar nog steeds moraal van het verhaal, waarom enkel met een bbox3 van belgacom?
Bij Belgacom stuurde ze me zelf door naar HP om te zien of er geen conflict zou zijn met de bbox 3. De laptop is een HP elitebook 8570w
Laatste wat ik gevraagd hebt om te testen is om alle policies ( vermits het een laptop is van het werk en ik geen wijzigingen kan aanpassen in de policies ) uit te zetten en te kijken of ik dan connectie kan maken.
Maar nog steeds moraal van het verhaal, waarom enkel met een bbox3 van belgacom?
Bij Belgacom stuurde ze me zelf door naar HP om te zien of er geen conflict zou zijn met de bbox 3. De laptop is een HP elitebook 8570w
-
- Elite Poster
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Dat klopt natuurlijk niet helemaal.jos123 schreef:Gezien we te maken hebben met een laptop die je waarschijnlijk gaat gebruiken ook buiten thuis is een vaste ip adres geen optie!
Heb je al geprobeerd de bbox3 eens te ressetten?
Je kan bij bv windows 7 een alternative ip address configureren als je de netwerkkaart op dhcp zet, dan valt hij bij gebrek aan dhcp offer niet terug op het apipa adres (169.254.0.0/16), maar op dat alternative ip address. Het is niet de mooiste oplossing, maar het kan werken.
- broke23
- Premium Member
- Berichten: 528
- Lid geworden op: 01 aug 2014, 10:28
- Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
- Bedankt: 21 keer
hmm, wij zijn in gesprek met proximus blijkbaar, firmware related, maar denk dat ze daar nog altijd niet 100% zeker van zijn
en dat verhaal van drieske lijkt dat toch te bevestigen, die nieuwe bbox3 gaat toch niet al voorzien zijn van die nieuwe firmware die mogelijks ergens begin deze maand uitgerold is dan ? (begin problemen)
tenzij natuurlijk die firmware direct weer gepushed werd bij aansluiten ?
en dat verhaal van drieske lijkt dat toch te bevestigen, die nieuwe bbox3 gaat toch niet al voorzien zijn van die nieuwe firmware die mogelijks ergens begin deze maand uitgerold is dan ? (begin problemen)
tenzij natuurlijk die firmware direct weer gepushed werd bij aansluiten ?
-
- Member
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 04 feb 2012, 11:31
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 2 keer
Er zijn ook driver problemen geweest voor bepaalde wireless kaarten van HP laptops, waardoor er geen adres verkregen kan worden door DHCP. Je kan dit uivoeren voor windows 7. Voor windows 8 zie hier
Er waren ook problemen wanneer je upgrade uivoerde van windows 7 naar windows 8.0 (8.1). Het is ook belangrijk om de laatste drivers te installeren voor betere compatibiliteit met routers. Zoals je hier kan lezen is het anders niet mogelijk om te surfen. Indien je toch een upgrade hebt uitgevoerd van windows 7 naar 8 volg dan deze instructies.
Er waren ook problemen wanneer je upgrade uivoerde van windows 7 naar windows 8.0 (8.1). Het is ook belangrijk om de laatste drivers te installeren voor betere compatibiliteit met routers. Zoals je hier kan lezen is het anders niet mogelijk om te surfen. Indien je toch een upgrade hebt uitgevoerd van windows 7 naar 8 volg dan deze instructies.
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 29 dec 2014, 14:27
Hi,
Wij hier op het hoofdkantoor van C&A hebben hetzelfde probleem.
Het probleem is enkel bij de Bbox3 Sagem en niet bij de Technicolor versie. Zowel wireless als via kabel.
Gebruikers kunnen met hun toestel van het werk thuis geen IP adres krijgen. Met hun andere toestellen in huis lukt dat wel.
Het moet dus een instelling zijn zowel op onze toestellen, als een bug dat in conflict komt onze toestellen op een SAGEM bbox3.
Ook heeft het voordien gewerkt en waarschijnlijk sinds een windows update niet meer...
We hebben ook al contact gehad met Proximus, maar zonder resultaat.
We hebben al geprobeerd om verschillende software te verwijderen zoals Cisco Anyconnect, McAfee, maar ook zonder resultaat.
Drivers updaten is ook geen oplossing.
Iemand nog enig idee?
Wij hier op het hoofdkantoor van C&A hebben hetzelfde probleem.
Het probleem is enkel bij de Bbox3 Sagem en niet bij de Technicolor versie. Zowel wireless als via kabel.
Gebruikers kunnen met hun toestel van het werk thuis geen IP adres krijgen. Met hun andere toestellen in huis lukt dat wel.
Het moet dus een instelling zijn zowel op onze toestellen, als een bug dat in conflict komt onze toestellen op een SAGEM bbox3.
Ook heeft het voordien gewerkt en waarschijnlijk sinds een windows update niet meer...
We hebben ook al contact gehad met Proximus, maar zonder resultaat.
We hebben al geprobeerd om verschillende software te verwijderen zoals Cisco Anyconnect, McAfee, maar ook zonder resultaat.
Drivers updaten is ook geen oplossing.
Iemand nog enig idee?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1017
- Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
- Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
- Bedankt: 84 keer
Ik heb ooit een gelijkaardig probleem gehad met windows 7 toen ik in ubuntu met internet sharing aan het testen was, dat bleek toen te liggen aan de gebruikte dhcp opties en meer bepaald de volgorde ervan, windows weigerde de lease te accepteren wanneer de opties in bepaalde volgordes geconfigureerd stonden.
Heb je al eens gesniffed om te zien wat er over de draad gaat?
Heb je al eens gesniffed om te zien wat er over de draad gaat?
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 29 dec 2014, 14:27
We hebben ondertussen een tijdelijke oplossing gevonden voor personen die willen werken via de kabel. Via wifi gaat dit niet.
Zie bijlage voor de handleiding.
We maken tijdelijk een PPPOE verbinding om zo de (niet correct werkende) instellingen van de bbox te omzeilen.
Hopelijk is er iemand iets mee.
Zie bijlage voor de handleiding.
We maken tijdelijk een PPPOE verbinding om zo de (niet correct werkende) instellingen van de bbox te omzeilen.
Hopelijk is er iemand iets mee.
- Bijlagen
-
- Configure a PPPoE connection.docx
- (196.22 KiB) 114 keer gedownload
-
- Elite Poster
- Berichten: 1348
- Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 62 keer
En wat als je Wifi nodig hebt? Trouwens hoeveel PPPoE sessies mag je van Proximus? Sorry maar dat is geen manier van werken vind ik, beste is om een eigen router plaatsen en PPPoE sessie laten maken zoals eerder vermeld.stevenvancampenhout schreef:Zie bijlage voor de handleiding.
We maken tijdelijk een PPPOE verbinding om zo de (niet correct werkende) instellingen van de bbox te omzeilen.
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 29 dec 2014, 14:27
Het is inderdaad niet DE oplossing, maar het helpt in ons geval tijdelijk onze gebruikers die van thuis willen werken.
Een andere router plaatsen is op zich een oplossing, maar in ons geval kunnen ze dan beter een bbox 3 halen van technicolor, die wel werkt. Nogmaal in ons geval kunnen we onze gebruikers niet gaan vragen om een extra router te gaan plaatsen. Daar hebben de meeste (met alle respect) niet veel verstand van en is het ongehoord, aangezien het enkele weken geleden wel werkte.
Een van de komende dagen komt er bij ons iemand van Proximus/Belgacom langs om allerlei testen uit te voeren, omdat ook zij vermoeden dat het een probleem is met de SAGEM versie van de bbox3 in combinatie met ons windows 7 systeem.
Een andere router plaatsen is op zich een oplossing, maar in ons geval kunnen ze dan beter een bbox 3 halen van technicolor, die wel werkt. Nogmaal in ons geval kunnen we onze gebruikers niet gaan vragen om een extra router te gaan plaatsen. Daar hebben de meeste (met alle respect) niet veel verstand van en is het ongehoord, aangezien het enkele weken geleden wel werkte.
Een van de komende dagen komt er bij ons iemand van Proximus/Belgacom langs om allerlei testen uit te voeren, omdat ook zij vermoeden dat het een probleem is met de SAGEM versie van de bbox3 in combinatie met ons windows 7 systeem.
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 29 dec 2014, 14:27
Ondertussen is Belgacom langsgeweest om testen uit te voeren en het is duidelijk een probleem met de firmware vanop de sagem bbox3.
De technieker had een bbox mee van 3 maanden geleden en er was geen enkel probleem om te verbinden.
Na een update te doen van de bbox was het probleem er wel.
In de laatste 3 maanden zijn ze van bij sagem van firmware versie 3 naar 6 gegaan. Ze gaan daar dus blijkbaar snel vooruit...
Hopelijk brengen ze snel een nieuwe update/fix uit van hun firmware.
De technieker had een bbox mee van 3 maanden geleden en er was geen enkel probleem om te verbinden.
Na een update te doen van de bbox was het probleem er wel.
In de laatste 3 maanden zijn ze van bij sagem van firmware versie 3 naar 6 gegaan. Ze gaan daar dus blijkbaar snel vooruit...
Hopelijk brengen ze snel een nieuwe update/fix uit van hun firmware.
Het probleem zit in het feit dat de nieuwe firmware (6.28.60A) van BBOX3 type sagem niet de RFC2131 van de IETF volgt. De DHCP offer wordt als unicast verstuurd ipv als broadcast. Als de firewall niet geconfigureerd is om inkomend dhcp verkeer toe te staan, eindigt de pc met een apipa adres. Een wijziging aan de (windows) firewall zou het probleem moeten oplossen tot er een nieuwe firmware beschikbaar komt.
ik had identiek hetzelfde probleem.
Had BBOX3 van het merk SAGEM, en kon via mijn windows 7 laptop niet meer op internet niettegenstaande er verbinding was met de bbox, en dus niet met internet;
Deze avond nieuwe BBOX3 gaan halen, maar uitdrukkelijk naar het merk Technicolor gevraagd : en warempel : alles werkt terug normaal.
Gelukkig waren ze bij Proximuswinkel soepel, en kreeg ik BBOX3 mee zonder afgifte van de defecte BBOX3.
Ik mag de oude terug binnenleveren op maandag. (we zijn nu vrijdag).
Had BBOX3 van het merk SAGEM, en kon via mijn windows 7 laptop niet meer op internet niettegenstaande er verbinding was met de bbox, en dus niet met internet;
Deze avond nieuwe BBOX3 gaan halen, maar uitdrukkelijk naar het merk Technicolor gevraagd : en warempel : alles werkt terug normaal.
Gelukkig waren ze bij Proximuswinkel soepel, en kreeg ik BBOX3 mee zonder afgifte van de defecte BBOX3.
Ik mag de oude terug binnenleveren op maandag. (we zijn nu vrijdag).