Hey iedereen,
Ik heb momenteel nog een oude Sagem 3464 die ik gebruik voor Scarlet internet en TV. Deze modem ondersteunt nog geen 801.11n standaard (enkel g) waardoor downloaden met wifi beperkt wordt tot +- 2 Mbps (met een kabel is dit 6 a 7).
Ik heb me nu een chromecast aangeschaft om Netflix naar de tv te kunnen streamen, maar de kwaliteit is echt slecht, ziet eruit als een 240P, heel blokkerig.
Zou het kunnen dat de Netflix-app automatisch de kwaliteit verlaagt omdat ik maar 801.11g heb? En zo ja, wat zou een goede alternatieve modem zijn ter vervanging (die uiteraard ook Scarlet/Proximus tv ondersteunt).
In mijn netflix profiel heb ik HD kwaliteit aangevinkt (staat niet op automatisch) dus daar zou het niet aan kunnen liggen.
Modem scarlet-netflix/chromecast
- MClaeys
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 347 keer
Hier hebben ze laatst van Scarlet de Sagem vervangen door een Bbox 2 omdat ik melding maakte van een instabiele verbinding (na wat aandringen doen ze dat dan). Ik zie eigenlijk geen verschil tussen mijn Sagem of men Bbox 2 op vlak van kwaliteit, bij beiden kon ik op de Xbox perfect in 1080P streamen en op de Surface RT 1 aan 720P. De Xbox hangt met de kabel vast, de Surface is verbonden met een Linksys router die ik nu als Access Point gebruik omdat 2 PPPoE sessies niet meer werken. Deze heeft wel ondersteuning voor 801.11n standaard, dus met wifi heb ik niet getest op beide modems.
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 1 keer
Bekabeld heb ik er ook geen klagen van, behalve dan bij het downloaden van torrents, dan raakt hij soms wel eens overbelast en valt de vdsl synchronisatie zelfs weg.
Een bbox3 heeft al een n standaard, maar om daar dan 100 euro voor te betalen, dat is hij mij niet waard, dan koop ik liever iets van een ander merk waar ik wel stabiel torrents mee kan downloaden.
Een bbox3 heeft al een n standaard, maar om daar dan 100 euro voor te betalen, dat is hij mij niet waard, dan koop ik liever iets van een ander merk waar ik wel stabiel torrents mee kan downloaden.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 59 keer
Geen idee of BBOX 3 werkt met scarlet internet+tv. Dacht gelezen te hebben dat tv bij scarlet enkel werkt in bridged mode. (en niet als bbox full routed staat)
Met trio werkt dit zeker niet (geen pots poorten voor analoge telefoons)
Je kan investeren in een 7490
..die staat op de whitelist voor vectoring
Met trio werkt dit zeker niet (geen pots poorten voor analoge telefoons)
Je kan investeren in een 7490

VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
-
- Starter
Ik heb in de modem WPS eens aangezet en dit lijkt nu toch veel beter te gaan.
Sporadisch is er wel eens beeld in lagere kwaliteit, maar het is al merkelijk beter nu. De Wifi lijkt dus toch de oorzaak te zijn.
Zou een Fritz!box 7330 of 7360 ook een goeie optie zijn? Dit scheelt immers toch al snel 100 euro tov de 7490 die misschien wat overkill is?
Sporadisch is er wel eens beeld in lagere kwaliteit, maar het is al merkelijk beter nu. De Wifi lijkt dus toch de oorzaak te zijn.
Zou een Fritz!box 7330 of 7360 ook een goeie optie zijn? Dit scheelt immers toch al snel 100 euro tov de 7490 die misschien wat overkill is?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
- Bedankt: 282 keer
deze lijkt ook veel te bieden voor weinig geld:
http://www.mycom.be/desktops-randappara ... tAodtA4ATA
Of iets meer betalen voor een dualband versie
http://www.tp-link.com/nl-be/products/?categoryid=1680
http://www.mycom.be/desktops-randappara ... tAodtA4ATA
Of iets meer betalen voor een dualband versie

http://www.tp-link.com/nl-be/products/?categoryid=1680
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 179 keer
Die whitelist is heel simpel, enkel de Sagem F@st3464 (bbox2), Sagem F@st3865b (bbox3/s), Technicolor TG589Bvn (bbox3/t), Fritz!Box 7360 en Fritz!Box 7490 zijn goedgekeurd.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 59 keer
waarbij de bbox 2 friendly is (geen verhoging als vectoring actief is of komt bij u)
en de BBox3 en fritzbox 7360 en 7490 vectoring volledig ondersteunen (dus eventeel wel verhoging indien vectoring actief is of wordt).
2megabyte /s is toch een 16 megabits/s dus normaal voor een 54mbps wireless netwerk.
Enfin de fritz 7360 heeft wel N (300mbits in theorie)
de fritz 7490 heeft het snellere (en op andere band) wireless ac (maar chromecast moet dit ook ondersteunen natuurlijk)
en de BBox3 en fritzbox 7360 en 7490 vectoring volledig ondersteunen (dus eventeel wel verhoging indien vectoring actief is of wordt).
Waarschijlijk bedoel je megabyte per seconde ipv megabits per seconde (anders heb je wel een héél laag profiel bedraad)Ik heb momenteel nog een oude Sagem 3464 die ik gebruik voor Scarlet internet en TV. Deze modem ondersteunt nog geen 801.11n standaard (enkel g) waardoor downloaden met wifi beperkt wordt tot +- 2 Mbps (met een kabel is dit 6 a 7).
2megabyte /s is toch een 16 megabits/s dus normaal voor een 54mbps wireless netwerk.
Enfin de fritz 7360 heeft wel N (300mbits in theorie)
de fritz 7490 heeft het snellere (en op andere band) wireless ac (maar chromecast moet dit ook ondersteunen natuurlijk)
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
- Bedankt: 273 keer
Niet wanneer je Chromecast achter een metalen TV hangt in een niet ideale positie voor bereik van de al vrij slechte wifi performance van een bbox 2 die max 802.11g doet. Geef daarnaast nog wat andere apparaten die bezig zijn op 2.4GHz en een hele hoop non wifi interference en het is bijna een wonder dat het wel zou werken op een bbox2.Goztow schreef:Ik snap het niet. Op 2 MBps moet je perfect Netflix kunnen streamen.
[Post made via mobile device ]
@TS: wat geeft deze video als je die even laat spelen? http://www2.netflix.com/WiMovie/70136810?trkid=50000152 (kan je de kwaliteit mee zien)
-
- Starter
Alles lijkt goed te gaan tot op 2 minuten, daar begint het beeld te haperen, net een slideshow.
Even opnieuw laten spelen vanaf een later stukje en daar krijg ik vlot 5800kbps en 1920x1080 met goed beeld.
Ik heb nu wel als laatste strohalm het tussenstukje dat je bij de chromecast krijgt ertussen gehangen, zou volgens sommige site de wifi ook kunnen verbeteren.
Even opnieuw laten spelen vanaf een later stukje en daar krijg ik vlot 5800kbps en 1920x1080 met goed beeld.
Ik heb nu wel als laatste strohalm het tussenstukje dat je bij de chromecast krijgt ertussen gehangen, zou volgens sommige site de wifi ook kunnen verbeteren.
-
- Elite Poster
Duidelijk dat de snelheid tussen de bbox2 en de chromecast niet toereikend is. Wat haal je van signaalsterkte op de plaats van je chromecast? Meet dat eens met een telefoon of tablet/laptop.
Is die relatief goed dan zou ik gewoon aanraden om naast je bbox een accespoint te zetten (of een router als acces point). Dan kan je kiezen om al je wifi verkeer op dat nieuwe (liefst wireless n natuurlijk) accespoint te laten lopen. Dan laat je je chromecast als enige op de wifi van de bbox zetten. Is dan je pobleem nog niet verholpen kan je het omgekeerd proberen, chromecast op het accespoing (alleen) en al de rest op de bbox. Mocht dat niet helpen dan zit je echt met een rotte chromecast of een stalen tv.
Als je signaalsterkte/bereik niet zo goed is bij de chromecast is het aan te raden een accespoint (of router als accespoint) dichter bij de chromecast te krijgen en dit aan te sluiten met een utp kabel. Indien dit niet kan kan je powerlines overwegen om het utp stuk te overbruggen.
Dan hang je je chromecast op dat accespoing en zou het ook opgelost moeten zijn.
Als je twee wifi signalen hebt (bbox + extra accespoint) kan je altijd zoveel wifi devices krijgen op diegene waar de chromecast op zit, blijkt dat je chromecast te weinig bandbreedte krijgt en moet je minder devices op dat ene wifi punt zetten.
Hoeveel wifi netwerken zijn er te vinden op je gsm/tablet/laptop/... ?
Is die relatief goed dan zou ik gewoon aanraden om naast je bbox een accespoint te zetten (of een router als acces point). Dan kan je kiezen om al je wifi verkeer op dat nieuwe (liefst wireless n natuurlijk) accespoint te laten lopen. Dan laat je je chromecast als enige op de wifi van de bbox zetten. Is dan je pobleem nog niet verholpen kan je het omgekeerd proberen, chromecast op het accespoing (alleen) en al de rest op de bbox. Mocht dat niet helpen dan zit je echt met een rotte chromecast of een stalen tv.
Als je signaalsterkte/bereik niet zo goed is bij de chromecast is het aan te raden een accespoint (of router als accespoint) dichter bij de chromecast te krijgen en dit aan te sluiten met een utp kabel. Indien dit niet kan kan je powerlines overwegen om het utp stuk te overbruggen.
Dan hang je je chromecast op dat accespoing en zou het ook opgelost moeten zijn.
Als je twee wifi signalen hebt (bbox + extra accespoint) kan je altijd zoveel wifi devices krijgen op diegene waar de chromecast op zit, blijkt dat je chromecast te weinig bandbreedte krijgt en moet je minder devices op dat ene wifi punt zetten.
Hoeveel wifi netwerken zijn er te vinden op je gsm/tablet/laptop/... ?
-
- Starter
Met mij erbij 11 wifi netwerken zichtbaar, best wel veel
Inmiddels ook al een reactie van scarlet gekregen:
Wij vinden het vervelend om te vernemen dat u de snelheid helaas te laag is voor de chromecast in uw tv. Helaas ondersteunen wij geen andere apparaten buiten de apparaten van Scarlet om. (...)
Ook ng wat geleuter of de updates wel gedaan zijn op mijn apparaten, dat de afstand niet te groot mag zijn tussen NTP punt en de modem enz.
Op de vraag of ze nu een modem aanbieden/ondersteunen met 801.11n krijg ik geen antwoord.
Misschien toch mr even checken bij proximus, wat volgens mij de verborgen agenda van scarlet is...

Inmiddels ook al een reactie van scarlet gekregen:
Wij vinden het vervelend om te vernemen dat u de snelheid helaas te laag is voor de chromecast in uw tv. Helaas ondersteunen wij geen andere apparaten buiten de apparaten van Scarlet om. (...)
Ook ng wat geleuter of de updates wel gedaan zijn op mijn apparaten, dat de afstand niet te groot mag zijn tussen NTP punt en de modem enz.
Op de vraag of ze nu een modem aanbieden/ondersteunen met 801.11n krijg ik geen antwoord.
Misschien toch mr even checken bij proximus, wat volgens mij de verborgen agenda van scarlet is...
-
- Starter
Hun eigen hardware ondersteunen ok, maar aangezien het op het BGC netwerk is kunnen ze nu toch evengoed de whitelist van BGC gebruiken.
Ik wil niet het risico nemen dat ze me op een lager profiel zetten wanneer ik een fritz koop.
Er steekt al een devolo 500 achter de tv waarmee ik BGC tv bekabeld heb. Zou de Devolo dLAN 500 Wifi een oplossing kunnen zijn? Misschien dat dit voldoende is om het signaal te versterken. Ik heb intussen de chromecast in mijn onkyo surround geplugd om vanachter die metalen tv te zijn en haalde even 3/4 qua ontvangst, meestal is het wel maar 2/4.
Ik wil niet het risico nemen dat ze me op een lager profiel zetten wanneer ik een fritz koop.
Er steekt al een devolo 500 achter de tv waarmee ik BGC tv bekabeld heb. Zou de Devolo dLAN 500 Wifi een oplossing kunnen zijn? Misschien dat dit voldoende is om het signaal te versterken. Ik heb intussen de chromecast in mijn onkyo surround geplugd om vanachter die metalen tv te zijn en haalde even 3/4 qua ontvangst, meestal is het wel maar 2/4.
-
- Elite Poster
Je kan naast je TV decoder een router zetten die je als AP gebruikt en daarvan doorlussen naar de decoder. Daarvoor moet je decoder wel op fully-routed staan. (bij bbox2). Dan heb je 4/4 ontvangst bij je chromecast en sneller internet doorheen het huis.
Voor 20 euro ben je al voorzien:
http://www.amazon.fr/TP-Link-TL-WR841N- ... B001FWYGJS
Voor 20 euro ben je al voorzien:
http://www.amazon.fr/TP-Link-TL-WR841N- ... B001FWYGJS
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
Scarlet TV ondersteunt geen full-routed setup.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.