Gedistilleerd water om te drinken/strijken (was speelgoed)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
Ben bevriend met iemand die alles van water weet, zal het hem eens vragen ....proz schreef:Steampure Distiller enkele maanden geleden aangeschaft:
Het heeft ongeveer 0,8 kWh nodig om 1l gedestilleerd water te produceren uit kraantjeswater.
Dat is niet weinig maar het water dat je krijgt is niet te vergelijken met kraantjeswater of eender welk flessenwater.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Vroeger kon je dat makkelijk produceren met je ijskast... en vandaag doet onze condensatie droogkast dat.
- 7zp
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 8 keer
Dacht ook dat mineraalloos water zeer slecht is voor de nieren en uw bloed!AndRo555 schreef:Ik hoop dat je dat niet gebruikt om te drinken?
http://en.wikipedia.org/wiki/Distilled_ ... th_effects
-
- Deel van't meubilair
Normaal gebruik je dat voor te strijken of zo... maar zeker NIET om van te drinken.
- lacer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Of om de auto accu, de cellen terug op niveau te brengen.
Als je die no openkrijgt tegenwoordig, want vroeger was dit met schroefdopjes en later door een strip open te trekken.
Als je die no openkrijgt tegenwoordig, want vroeger was dit met schroefdopjes en later door een strip open te trekken.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 52 keer
Ik drink dat inderdaad op. Maar om toch mineralen aan het water toe te voegen los ik er soms grof zeezout (sel de guerande) in op.
De US Navy gebruikt op hun schepen trouwens ook gedestilleerd water als drinkwater (http://www.med.navy.mil/directives/Pub/5010-6.pdf).
Net zoals er sommigen zijn die "mineraalwater" in plastic flessen opdrinken.
Dat mineraalwater verschilt nauwelijks van kraanwater. Ik drink ook kraanwater maar kraanwater wordt ook enkel gecontroleerd bij de bron. Je weet dus nooit door welke leidingen het gelopen heeft vooraleer het jouw kraan bereikt.
De US Navy gebruikt op hun schepen trouwens ook gedestilleerd water als drinkwater (http://www.med.navy.mil/directives/Pub/5010-6.pdf).
Dat mineraalwater verschilt nauwelijks van kraanwater. Ik drink ook kraanwater maar kraanwater wordt ook enkel gecontroleerd bij de bron. Je weet dus nooit door welke leidingen het gelopen heeft vooraleer het jouw kraan bereikt.
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Ik weet dat ook niet, vroeger nog minder... Thans zijn er veel oude gezonde mensen die altijd van de pomp/kraan dronken. Ik vind het allemaal meer en meer commerce, en als we die mannen moeten geloven... Dan is er niet veel meer gezond! Of het nu lekker is of niet dat laat ik in het midden, maar "ecologisch" vind ik het machineke toch niet.proz schreef:Ik drink ook kraanwater maar kraanwater wordt ook enkel gecontroleerd bij de bron. Je weet dus nooit door welke leidingen het gelopen heeft vooraleer het jouw kraan bereikt.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
- Bedankt: 267 keer
Het drinken van kraanwater (In belgie/westerse landen toch) is perfect mogelijk, daar zitten nauwelijks gezondheidsrisico's achter. Veel minder dan gedemineraliseerd water drinken althans. Idem voor mineraalwater uit flessen.proz schreef:Ik drink dat inderdaad op. Maar om toch mineralen aan het water toe te voegen los ik er soms grof zeezout (sel de guerande) in op.
De US Navy zal er wel nauw op toezien dat hetgeen die mensen nodig hebben bij het water gedaan wordt of doormiddel van de keuze van voeding toegereikt wordt.
-
- Elite Poster
- Bedankt: 119 keer
Perfect drinkbaar en veilig kraantjeswater destilleren om er dan mineralen aan toe te voegen om het terug drinkbaar te maken, het kan niet gekker.
Dat de US Navy dat gebruikt zal eerder met houdbaarheid te maken hebben dan veiligheid of gezondheid.
Dat de US Navy dat gebruikt zal eerder met houdbaarheid te maken hebben dan veiligheid of gezondheid.
Laatst gewijzigd door gm123 20 dec 2014, 18:08, in totaal 2 gewijzigd.
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
0,8 kWh voor 1 liter... jawadde da's toch wel duur en energieverspilling lijkt me.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- lacer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Zou de US Navy het water niet bekomen via omgekeerde osmose uit zeewater ?
Dan moeten ze geen duizenden liters waters verschepen die toch alleen maar besmet of vervuilt kan geraken.
http://www.marineinsight.com/tech/auxil ... roduction/
Dan moeten ze geen duizenden liters waters verschepen die toch alleen maar besmet of vervuilt kan geraken.
EdpNet XL 99/35 Mbps
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
- Bedankt: 87 keer
Een tante van me is niet aangesloten op het waternet, die pompt haar water op en gebruikt dit voor alles.
Ze leeft toch nog altijd en heeft geen gezondheidsproblemen.
Een paar jaar geleden heeft ze dit eens laten controleren,
ook op aanraden van andere mensen en er was niet mis met het water.
Ze leeft toch nog altijd en heeft geen gezondheidsproblemen.
Een paar jaar geleden heeft ze dit eens laten controleren,
ook op aanraden van andere mensen en er was niet mis met het water.
-
- Elite Poster
Omgekeerde osmose wordt in mijn kringen meer toegepast.
- Dafke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 142 keer
- Contacteer:
Verdoeme, zo ver nog niet gedacht.. Dus dat water in de opvangbak kan je perfect gebruiken als gedestilleerd water voor de strijk?r2504 schreef:Vroeger kon je dat makkelijk produceren met je ijskast... en vandaag doet onze condensatie droogkast dat.
-
- Deel van't meubilair
Inderdaad... altijd gedaan... maar met die no-frost toestanden heb je dat niet meer.
-
- Elite Poster
Die verkoopster bij vandenborre heeft me dit sterk afgeraden, maar in dit water zit normaal geen kalk meer.Dafke schreef:Verdoeme, zo ver nog niet gedacht.. Dus dat water in de opvangbak kan je perfect gebruiken als gedestilleerd water voor de strijk?r2504 schreef:Vroeger kon je dat makkelijk produceren met je ijskast... en vandaag doet onze condensatie droogkast dat.
Misschien dat ze dan geen van die anti-kalk flacons kan verpatsen die veel te duur zijn voor wat het is (5 euro voor een setje ofzo)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Klopt, er kan wel soms wat stof in zitten. Ik krijg om de zoveel tijd een bidonneke (5l) van dat water van men vriendin haar oma uit haar droogkast. Perfect om te strijken. Even door een zakdoek gieten om eventueel stof op te vangen en strijken maar .
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
- Contacteer:
Dit komt omdat er in sommige strijkijzers zo een anti-kalkelement zit, wat dan stuk gaat na een tijdje. Als dat element stuk gaat, gaat je strijkijzer in een soort failsafe en warmt het niet meer op. 'k Heb op mijn vorige als opmerking op de reparatiebon 'geen gedestilleerd water gebruiken' gekregen. Ik doe nu helft droogkastwater en de helft kraantjeswater. 1x in 't jaar moet ik dat kalkelement in het strijkijzer spoelen en de kous is af.ub4b schreef:Die verkoopster bij vandenborre heeft me dit sterk afgeraden, maar in dit water zit normaal geen kalk meer.
Misschien dat ze dan geen van die anti-kalk flacons kan verpatsen die veel te duur zijn voor wat het is (5 euro voor een setje ofzo)
Je moet maar eens de kleine lettertjes van de handleiding van je strijkijzer lezen. Het staat er in.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Wij strijken met hemelwater, en daar heb ik altijd 10.000L voorraad van .
En als de kids naar huis komen, nemen ze telkens een bidonneke van 5L "Waregem's regenwater" mee
Als drinkwater wordt er kraantjeswater gebruikt, gefilterd in de Brita kan, en gekoeld.
Er staan altijd 2L gekoeld gefilterd kraantjeswater in de frigo ...
En als de kids naar huis komen, nemen ze telkens een bidonneke van 5L "Waregem's regenwater" mee
Als drinkwater wordt er kraantjeswater gebruikt, gefilterd in de Brita kan, en gekoeld.
Er staan altijd 2L gekoeld gefilterd kraantjeswater in de frigo ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 98 keer
Brita filters zijn soms nog erger. Als je die te lang gebruikt, is dat een vieze haard van bacteriën... Worden veelal nooit vervangen of gereinigd. Als je dat überhaupt met gewoon materiaal kan reinigen...
-
- Deel van't meubilair
Onze buren gebruiken dat voor hun toilet... en dat ziet er al niet netjes uit... dus strijken... nee bedankt.philippe_d schreef:Wij strijken met hemelwater
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
We zijn allemaal veel te veel verwend. Ik herinner mij nog de periode dat mijn grootouders geen aansluiting hadden op het waterleidingnet. Ze hadden wel een waterput. Wilden ze dat water gebruiken om eten in klaar te maken, dan werd dat gewoon vooraf even gekookt, klaar. Maar tegenwoordig maken we onszelf ziek door over-hygyëne. Ik lees hier bv. dat filters op de kraan geïnstalleerd worden zodat men zeker is dat men "zuiver" water van de kraan kan drinken. Als je gezond bezig wilt zijn, dan laat je die filters voor wat ze zijn. Als er 1 broeihaard is van bacteriën, dan is het zo een filter.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 214 keer
Dus jij wil kristalhelder zuiver drinkbaar water gewoon om een toilet door te spoelen ?r2504 schreef:Onze buren gebruiken dat voor hun toilet... en dat ziet er al niet netjes uit... dus strijken... nee bedankt.philippe_d schreef:Wij strijken met hemelwater
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 214 keer
Waarom nog eens door een filter ? Wat is er mis met gewoon kraantjeswater ?philippe_d schreef:Als drinkwater wordt er kraantjeswater gebruikt, gefilterd in de Brita kan, en gekoeld.
Internet: EDPNet VDSL
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
smaak ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Inderdaad, smaak van kraantjeswater verschilt van streek tot streek. Ik heb jaar en dag in Mechelen van de kraan gedronken en hier in Antwerpen is het toch al wat minder lekker. Hier gaat het ook door een brita. Zelfs het water voor de senseo en de waterkoker. Scheelt al wat in ontkalken.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Hier spoelen we ook door met kristalhelder water, uit de regenput welteverstaan. Drinkbaar, ghohja wel al eens een paar zeupen binnen gehad als we vroeger in de zomer de tuinslang gebruikten en nooit ziek van geworden.VOiD schreef:Dus jij wil kristalhelder zuiver drinkbaar water gewoon om een toilet door te spoelen ?r2504 schreef:Onze buren gebruiken dat voor hun toilet... en dat ziet er al niet netjes uit... dus strijken... nee bedankt.philippe_d schreef:Wij strijken met hemelwater
Ik drink water ook gewoon van de kraan, dat smaakt me hier wel, en af en toe met de sodastream er wat bubbels in.
-
- Erelid
- Bedankt: 109 keer
- Contacteer:
Ik wil u een glas leidingwater (of flessenwater) en een glas van mijn regenwater voor uw neus zetten.Onze buren gebruiken dat voor hun toilet... en dat ziet er al niet netjes uit... dus strijken... nee bedankt.
Ik durf te wedden dat je het verschil niet ziet/ruikt.
Regenwater is wel gefilterd (fijnfilter + koolstoffilter).
Bij uw buren zal dat dan nog puur regenwater zijn, zonder filtering (the old way).
ps. Wij strijken ook met gewoon regenwater, onze was gaat met regenwater en onze toiletten ook. Als onze kleine groter is (en hij heeft geleerd dat hij in de douche geen water moet inslikken), dan zal ook onze douche op regenwater gaan (2 putten van 10.000l).
- FunkStar
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
- Bedankt: 92 keer
Ik dronk vroeger thuis altijd water van de kraan en had regelmatig last van krampen en/of diarree.
Na overschakelen op flessen water zelden nog last van. Nu ben ik wel redelijk gevoelig aan mijn darmen...
Nu woon ik ergens anders maar heb ik gewoon geen zin om het opnieuw te proberen...
Zou zo'n filter oplossing bieden?
Flessenwater -> sleuren, afval, kostprijs...
Ons regenwater is trouwens ook helder... en dat zonder filter of iets. Enkel in de herfst last van zwarte stipjes in het water (van de blaren denk ik).
Wassen/WC staat op regenwater.
Na overschakelen op flessen water zelden nog last van. Nu ben ik wel redelijk gevoelig aan mijn darmen...
Nu woon ik ergens anders maar heb ik gewoon geen zin om het opnieuw te proberen...
Ons regenwater is trouwens ook helder... en dat zonder filter of iets. Enkel in de herfst last van zwarte stipjes in het water (van de blaren denk ik).
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Bij mijn ouders gaat de was en het toilet eveneens met regenwater. Voordeel is dat je kleren niet zo "stijf" zijn als met kraantjeswater (ook al staat er een ontkalker!).
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
- Bedankt: 215 keer
ub4b schreef:Die verkoopster bij vandenborre heeft me dit sterk afgeraden, maar in dit water zit normaal geen kalk meer.Dafke schreef:Verdoeme, zo ver nog niet gedacht.. Dus dat water in de opvangbak kan je perfect gebruiken als gedestilleerd water voor de strijk?r2504 schreef:Vroeger kon je dat makkelijk produceren met je ijskast... en vandaag doet onze condensatie droogkast dat.
Hier 2x een stoomstrijkijzer om 'zeep' geholpen door het gebruik van condensatiewater van de droogkast...
Ding genereerde geen stoom meer, terug opgestuurd naar DeLonghi ter reparatie en deze kwam de laatste keer terug met de 'oude' stoomgenerator in aparte doos met een bericht erbij dat ze voor de 2de maal hadden vastgesteld dat er zeepresten waren aangeslagen op de wand van de stoomgenerator door vermoedelijk gebruik van condensatiewater van een droogkast... net als de eerste keer.
en ze hadden gelijk ook! OPLETTEN DUS!
Ze hebben het 2x gerepareerd onder garantie, maar omdat men het de eerste keer niet had gemeld, hadden ze nog een tweede en laatste keer vervangen onder garantie.
Topservice dat wel ! Maar hier wordt het condensatiewater nu dus gewoon afgevoerd.
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 4 keer
Omgekeerde osmose wordt idd meer en meer gebruikt voor de ontzilting van zeewater. Toch kan het zijn dat 'klassieke' destillatie nog altijd gebruikt wordt, zeker als er reeds een warmtebron voorhanden is (op oorlogsschepen heeft men dikwijls toch al stoomketels of een nucleaire reactor aan boord, dus die stoom is bijna gratis).lacer schreef:Zou de US Navy het water niet bekomen via omgekeerde osmose uit zeewater ?
Bij ons op 't werk hebben we ook een ontziltingsinstallatie in gebruik (gevoed met Scheldewater), welke water produceert dat reeds van vrij goede kwaliteit is (wel nog wat sporen van chlorides en sulfaten aanwezig). Dit wordt hierna nog eens over een demineralisatie gestuurd (harsen, vergelijkbaar met die in een ontharder), om er gedemineraliseerd water van te maken.
Gedemineraliseerd of gedestilleerd water gebruiken om te drinken lijkt me niet echt aangewezen. Water met 'niks' meer in heeft namelijk geen buffercapaciteit meer, en zal bijgevolg lichtjes verzuren door de opname van CO2 uit de lucht. Dit 'zure' water is dus wel in lichte mate corrosief (bij contact met sommige metalen zullen deze dus in oplossing komen).
Naast het gebruik van condensaten van de droogkast om het strijkijzer mee te vullen (wat dus blijkbaar toch geen goed idee is), zou je bvb ook kunnen redeneren dat condensaten van een (gas)condensatieketel bruikbaar zijn... Dit zou 'k echter toch ook maar niet doen, gezien dat dit water waarschijnlijk toch ook nog wat opgeloste ionen zal bevatten die afkomstig zijn van de verbrandingsgassen (bvb nitraten, afkomstig van de NOx-en).
Laatst gewijzigd door Medion 22 dec 2014, 20:16, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
- Bedankt: 215 keer
Tot onlangs gebruikten we trouwens hemelwater voor toiletten en buitenkranen.
Ondertussen een put laten boren (94m) en dat water is stukken zachter, van perfecte kwaliteit en perfect drinkbaar.
Kost wel wat, maar onze wasmachine, vaatwasser, toiletten, douches, bad, zwembad en plantjes hebben er genot van
Ondertussen een put laten boren (94m) en dat water is stukken zachter, van perfecte kwaliteit en perfect drinkbaar.
Kost wel wat, maar onze wasmachine, vaatwasser, toiletten, douches, bad, zwembad en plantjes hebben er genot van
-
- Erelid
- Bedankt: 109 keer
- Contacteer:
Mag ik vragen over welke bedragen we hier spreken (boren put + pomp)?Kost wel wat
Want ik ben van plan om op termijn dit ook te laten doen (was en toiletten blijven wel op regenwater, maar bvb om van te drinken/koken zou dan putwater worden).
-
- Elite Poster
ik woonde ooit in adegem, deelgemeente maldegemFunkStar schreef:Ik dronk vroeger thuis altijd water van de kraan en had regelmatig last van krampen en/of diarree.
het water had een groene schijn in bad
om zeker te zijn heb ik een fles bronwater vergeleken met een lege fles van zelfde merk gevuld met water van daar
later is de aap uit de mouw gekomen: ik babbelde met een Gentse brouwer die een eigen biercafé heeft met heel veel streekbieren
ik vroeg hem waarom er in de buurt van Eeklo/Maldegem zo weinig of geen brouwerijen waren
wel het rommel water was de oorzaak
Ik drink nooit leidingwater, buiten dan voor de koffie en eerst door een britta. Ik koop als flessenwater altijd mont roucousin Auchan, is ongeveer 30 cent goedkoper dan in de overpriced bio planet,dus eens naar Roncq rijden vanuit Gent heb je er heel snel uit.