Welke Pack bij de verschillende providers?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Chris_147
Pro Member
Pro Member
Berichten: 255
Lid geworden op: 14 maa 2006, 10:40
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 2 keer

Hey,

Er is eigenlijk geen forum om de packs te bespreken, enkel internet/tv/bellen apart.
Mijn ouders zouden nu ook internet willen nemen, maar ik denk dat het gemakkelijker kan zijn om een pack met digitale TV te nemen.
Ik kom op volgende alternatieven:
- Proximus Start (Internet 150GB, Dig TV, bellen (1000min in daluren): 58€/maand, extra decoder 4€/maand of 125€
- Telenet Whop (Internet 150GB, Dig TV, bellen (2000min in daluren): 52,5€/maand + 10€ installatie, extra decoder 99€
- Scarlet Trio (Internet onbeperkt, Dig TV (slechts 28 kanalen, maar vooral geen Duitse), bellen (ook 1000 minuten dacht, dal start wel op 16u al), 39€ + 99€ installatie
- TV Vlaanderen (veel Duitse kanalen), 46€ + 250/412€ apparatuur.

TV Vlaanderen is wat speciaal: grote apparaatkost, wel wat goedkoper per maand dan Prox/Tel.
Daarnaast leek de Scarlet me ook zeer interessant, is daar een extra catch dat het zoveel goedkoper is dan Proximus? Is bellen duurder of zo, of komt die lagere prijs puur door minder TV zender?
pufpufpuf
Plus Member
Plus Member
Berichten: 143
Lid geworden op: 18 jul 2010, 12:15
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 3 keer

Prijzen kloppen niet volledig: whop is 62,50 (nu nog) en 10 euro installatie lijkt ook niet te kloppen. Extra decoder kan ook gehuurd worden.
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 774
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 70 keer

schotel 30 €
dubbele lnb ( 19 23 ) graden 25 €
reciever bvb sabmini hd 80 €
dan nog kaartje 110 € all in.
abbo 13 €.

bovenstaande voor Tvvlaanderen . kijken alleen.
dan nog goedkoop internet abbo 26 €
2Flip
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer
Contacteer:

Besef ook dat naast de hogere (eenmalige) apparaatkost, je ook de schotel(s) nog dient te installeren bij TVV.
Als ik me niet vergis kan de prijs nog wel iets naar beneden door niet de standaard hardware van TVV te gebruiken (zie vorig bericht)

Scarlet is het budget merk van proximus. Extra's (FON, TV Overal, uitgebreide tv-pakketten) zijn niet mogelijk bij Scarlet.
Je dient dus een afweging te maken of het prijsverschil het waard is.

@fendtje: Je bent het gedeelte "telefoneren" vergeten. Tenzij je voor VOIP kiest, kom je dus rond dezelfde prijs als het all-in-one TVV pakket.
Afbeelding
proz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 675
Lid geworden op: 05 feb 2005, 00:30
Locatie: BE
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 52 keer

Scarlet Trio is de simpelste oplossing die kwaliteit biedt én goedkoop is.
Eénmalige kost: 99 euro.


Het meest waar voor je geld krijg je volgens mij echter bij de volgende combinatie:

Pack met Internet Start en Proximus TV (zonder gehuurde decoder) 38 euro + OVH VOIP Ligne Individuelle 2 euro = 40 euro per maand
Als je via internet bestelt en het zelf installeert, zijn er momenteel geen extra kosten.
Eventuele getrouwheidskorting na een bepaalde tijd (3 euro per maand)
Eénmalige kosten: IP-telefoon (80-100 euro) + tweedehandse Proximus decoder (40-70 euro)
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Lagere prijs bij Scarlet komt er vooral door de 28(slechts) tv zenders.(dat moet U echt eerst eens goed bekijken.)
Kijk ook naar de aansluitbaarheid v/h adres van Uw ouders.

Als Uw Ouders kunnen genieten v/e sociaal tarief,alleen dan kan Scarlet Bellen en internet te samen intresant zijn (39€-8,5€) is nog 30,5€.
Te combineren dan met een TV Vlaanderen Pack,waarvan ik dan uitga dat men de schotel (en andere benodigdheden)koopt.TV Vlaanderen is de Max op gebied van tv,zowel van beeld,als het aantal zenders.Alleen de regionale zender(bijv. AVS hier) is er niet bij.Als Uw ouders echte TV-Mensen zijn,is dit wel de max.aan ongeveer 16 p/m.
Komt dan op 46,5€ p/m all inn

TV Vlaanderen All inn,daar heb ik twijfels over.

U heeft nog een andere mogelijkheid(Indien geen sociaal tarief),met Scarlet en TV Vlaanderen.U kan gewoon Scarlet Trio Nemen,en als Uw ouders het TV gedeelte te min vinden,nog een instalatie TV Vlaanderen erbij nemen,plus abbo v/e 16€ p/m.Dit is volgens mij ook intresant.Komt op 55€ all inn.(plus kosten install.tv vlaanderen)

Ten slotte,als U met Scarlet werkt,beschikt U over onbeperkt internet,in deze voorbeelden.U kan bijv. bij Scarlet Trio ook Netflix Nemen erbij,als Uw ouders graag films of serie's volgen (in HD 9€ p/m) of 39+9=48€.

Telenet vehoogd ook nog eens zijn prijzen tegen eind dit jaar een whop (met beperkt internet,en zonder digicorder voor opname)kost dan 57€,met digicorder,voor op te nemen 65.5€.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

@Chris_147

1. scarlet trio werd in de markt gezet als buffer tegen de goedkope snow van base. Deze houdt echter op te bestaan, waardoor het afwachten wordt om te zien of proximus dezelfde formule gaat aanhouden...

2. talrijke (duitse, engelse, franse) zenders zijn gratis beschikbaar via satelliet. TVV echter groepeert het gros van zijn betaalzenders op de hogere frequenties van astra 3 (23° oost). Het is dan zaak om de schotel zeer accuraat te installeren...

Dit ter info :-)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Jan G
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 dec 2014, 14:42
Bedankt: 1 keer

Die scarlet trio wordt trouwens duurder. Zit 8 euro 50 lanceringskorting in. Dus na x aantal maand betaal je meer. Telenet werkt ook zo, ik betaalde het eerste jaar maar 62 euro voor wat nu woppa is. Ze weten dat Belgen gewoontebeesten zijn die toch blijven betalen omdat ze de enige zijn met die bandbreedte. En dan ga je op 8 maand van 62 euro naar 77.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Van waar haal je dat? Scarlet Trio is al sinds launch 39 EUR. Nergens iets gezien over lanceringskorting.
dejean
Pro Member
Pro Member
Berichten: 396
Lid geworden op: 25 jan 2006, 22:23
Locatie: Kapelle op den Bos
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 11 keer

Vooraleer een pack te kiezen, zou ik eerst voor de meest betrouwbare breedband verbinding kiezen.
Er zijn nog heelwat " proximus " aansluitingen die het met slechts 12Mbit of zelfs minder moeten stellen.
Dan wordt de keuze misschien iets moeilijker of juist gemakkelijker.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

klopt zeker,aansluitbaarheid is daar een goede tool voor.Men moet toch wel een 24 mbps hebben vind ik.
Chris_147
Pro Member
Pro Member
Berichten: 255
Lid geworden op: 14 maa 2006, 10:40
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 2 keer

Bedankt voor de vele reacties!

Pure Scarlet is out voor mijn vader: hij wil de Duitse zenders ook hebben.
Ik ga eens wat combinaties maken met TV Vlaanderen.
In de familie zit er ook een installateur van hen, hij moet eens aangeven welke hw goed is.
Wat stellen jullie voor als hw, opnemen lijkt me wel nodig.

Gisteren leek de online tool om aansluitbaarheid te berekenen eruit te liggen.
Maar ze wonen wel recht tegenover een huis dat als telefooncentrale fungeert, dus het zou me verbazen als dat niet goed is.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

https://www.sat4all.com/forums/

voor tips en advies inzake HW...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Jan G
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 dec 2014, 14:42
Bedankt: 1 keer

iRockabizzydilly schreef:Van waar haal je dat? Scarlet Trio is al sinds launch 39 EUR. Nergens iets gezien over lanceringskorting.
Op mijn factuur...
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

wied schreef:https://www.sat4all.com/forums/

voor tips en advies inzake HW...
Openpli downloads: zie modellen (toestellen met 1gb ram voor 150€ of minder kun je gemakkelijk vinden)

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Flup
Pro Member
Pro Member
Berichten: 354
Lid geworden op: 05 maa 2004, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 52 keer

Het pakket van scarlet is 39€. Er staan inderdaad wat promo"s op de factuur (ook op het proximus tv gedeelte) maar deze zijn permanent en niet gebonden aan een bepaalde termijn.

Natuurlijk kan Scarlet , net als andere isp's zijn prijzen opslagen. Je kan altijd gratis weg.Vraag is natuurlijk naar waar..nu Snow stopt en zijn 35.000 klanten heeft 'verkocht' aan Scarlet. Scarlet trio heeft op dit moment dus geen concurrentie op de low budget markt (en trio was zelf een reactie op die markt).
Persoonlijk denk ik niet dat ze de prijzen 'per direct' gaan opslaan..ze gaan immers zoveel mogelijk van die 35.000 snow klanten willen migreren . Trio heeft zijn werk gedaan voor snow..en zal dat op dit prijspunt ook doen voor eventuele andere initiatieven... De marge is te klein voor de alternatieve..dit komt de belgacomgroep dus goed uit.
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
Jan G
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 dec 2014, 14:42
Bedankt: 1 keer

Dus dat is een permanente lanceringskorting? Zoveel te beter, maar ik vind dat maar een bizarre manier van werken.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Er loopt ook nog een offerte voor die Telenet klanten die wegwillen,er zijn er daarbij die ook willen gaan voor Scarlet,dus Belgacom kan hier een goede zaak doen,als dit goed aangepakt word.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”