Ik zou een tweede PPPOE verbinding willen maken. Alleen vind ik niet meteen hoe ik dat moet doen.
Heeft er iemand een tutorial hiervoor?
2de PPPOE bbox2
-
- Member
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Zonder te weten met welk toestel je een PPPoE sessie wil opzetten gaan we hier niet veel zinnig kunnen vertellen
- Sinna
- Elite Poster
- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
- Bedankt: 152 keer
Als je een EDPnet VDSL Pro hebt, dan is er maar één PPPoE-sessie mogelijk. De recentst opgezette verbinding krijgt het fixed IP toegewezen.
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
-
- Member
Sorry voor de magere uitleg.Petervanakelyen schreef:Zonder te weten met welk toestel je een PPPoE sessie wil opzetten gaan we hier niet veel zinnig kunnen vertellen
Op een Netgear router of pfsense weet ik hoe ik een pppoe sessie moet configureren.
Ik las dat PPPOE passthrough standaard aanstaat. Klopt dit nog?
Zo ja, dan moet ik gewoon een PPPOE configureren op router of pfsense.
Zo niet, wat moet ik dan configureren?
En eventueel wat is de truuk met pfsense waar ik van gelezen heb om de snelheid van vdsl2 naar boven te krijgen?
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
PPPoE passthrough staat inderdaad standaard aan op de BBOX2 en BBOX3.DragonZeal schreef: Ik las dat PPPOE passthrough standaard aanstaat. Klopt dit nog?
Dit werkt enkel indien je PPPoE sessie gecapt wordt (bijvoorbeeld op 50/4) terwijl je lijnprofiel hoger is (bijvoorbeeld 70/10). Door met pfSense twee PPPoE sessies te loadbalancen, kan je de volle snelheid benutten (in het voorbeeld dus 70/8).En eventueel wat is de truuk met pfsense waar ik van gelezen heb om de snelheid van vdsl2 naar boven te krijgen?
-
- Member
Kan ik mijn lijnprofiel ergens bekijken?