Hallo,
Kent er hier iemand een goede hoster voor een dedicated server (collocatie): snel netwerk en een goede uptime en goede service
Het zou vooral zijn om een terminal server te hosten ( 2 virtuele pc) hyper-v ...
En indien mogelijk bereikbaar via een goede vpn op de router ...
dedicated server belgië
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
- Bedankt: 387 keer
ik zit al jaren bij unix solutions en altijd tevreden van ook als iets dringend is
heb er twee 1U machines gehost
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 22 keer
hallo,ub4b schreef:ik zit al jaren bij unix solutions en altijd tevreden van ook als iets dringend is
Ik heb die site even bekeken en zie daar het volgende: dataverkeer 1Mbit
Dit lijkt me wel heel traag qua verbinding en is zeker niet voldoende (of is dit slechts een gemiddelde ? ), welke snelheid haal je zoal bij het downloaden van die server ?
alvast bedankt
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
- Bedankt: 598 keer
tgoh, zijn zoveel hosters... doe zelf geen colocatie meer net omdat er zoveel spelers zijn.
je kan idd ff bij tim kijken op fusa, je kan naar priorweb, ...
en dan heb je nog ovh in frankrijk, leaseweb in nederland, hetzner in duitsland, ...
een mooi beginpunt is altijd ispgids: http://www.ispgids.com/colocatie
je kan idd ff bij tim kijken op fusa, je kan naar priorweb, ...
en dan heb je nog ovh in frankrijk, leaseweb in nederland, hetzner in duitsland, ...
een mooi beginpunt is altijd ispgids: http://www.ispgids.com/colocatie
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Ook hier fusa gebruiker 
1mbit komt neer op een 320GB als je het goed gebruikt (maw, als je nooit meer of nooit minder dan 1mbit exact doet)

1mbit komt neer op een 320GB als je het goed gebruikt (maw, als je nooit meer of nooit minder dan 1mbit exact doet)
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Bedankt: 450 keer
Als het 1Mbit 95% is, dan is het niet zo simpel om te zeggen dit is 320GB
Wat het gewoon wilt zeggen dat je 24/7 1Mbit constant mag gebruiken en 5% van de tijd hier boven gaan... meer info: https://www.hostdime.com/blog/95th-percentile-billing/
Dit is leuk als je niet veel verkeer hebt en toch af en toe een backup wilt doen (lees: 5% van de tijd). Het grote nadeel hier aan is gewoon dat je snel hoger zit als een backup eens wat langer duurt... zo kan je bv 7% van de tijd 2Mbit doen en toch maar een 300gb verkeer gedaan (als voorbeeld)... Het hangt dus af hoe je gebruik is.
Wat het gewoon wilt zeggen dat je 24/7 1Mbit constant mag gebruiken en 5% van de tijd hier boven gaan... meer info: https://www.hostdime.com/blog/95th-percentile-billing/
Dit is leuk als je niet veel verkeer hebt en toch af en toe een backup wilt doen (lees: 5% van de tijd). Het grote nadeel hier aan is gewoon dat je snel hoger zit als een backup eens wat langer duurt... zo kan je bv 7% van de tijd 2Mbit doen en toch maar een 300gb verkeer gedaan (als voorbeeld)... Het hangt dus af hoe je gebruik is.
-
- Elite Poster
Ik zie het maandelijks verkeer slechts een 80GB maar het moet dan wel aan een hogere snelheid dan 1mbit zijn want dat ik veel te traag, 10mbit zou het minimum moeten tijdens de werkuren.
-
- Elite Poster
Je krijgt een full 10 / 100 / 1000 Mbit verbinding, maar het is gewoon afgerekend op 1Mbit verkeer... best link even lezen hoe die manier werkt.
Zelf hier gewoon (fusa.be) per GB... veel makkelijker
Zelf hier gewoon (fusa.be) per GB... veel makkelijker
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
- Bedankt: 757 keer
10mbps, dat is iets meer dan 1MBps. Laat ons zeggen en schrijven 60MB per minuut, of 3.6GB per uur.
Dan gaan 80GB je niet lang draaiende houden, of je zou enkel 10mbps in bepaalde piekmomenten willen halen.
Zefs als je een gemiddelde load van 5mbps wil draaien gaat 80GB je moeilijk een volledige maand laten overleven.
Of vrij vertaald: ik snap de berekening niet echt. Waar wil je hem voor gebruiken, dat de 10mbps load nodig is, maar 80GB volume voldoende lijkt?
[
Post made via mobile device ]
Dan gaan 80GB je niet lang draaiende houden, of je zou enkel 10mbps in bepaalde piekmomenten willen halen.
Zefs als je een gemiddelde load van 5mbps wil draaien gaat 80GB je moeilijk een volledige maand laten overleven.
Of vrij vertaald: ik snap de berekening niet echt. Waar wil je hem voor gebruiken, dat de 10mbps load nodig is, maar 80GB volume voldoende lijkt?
[

-
- Elite Poster
@Tnetadmin: Ik denk dat de TS vermoed dat ze de connectie limiteren op 1Mbit... dit lijkt me sterk... hij zou willen "bursten" naar 10Mbit. Dus af en toe een piekje. De facturatie gebeurd gewoon op de "1 Mbit95%" of "1 Mbit average" methode... dus met andere woorden je mag constant 1Mbit gebruiken en af en toe een beetje meer (burst). Het makkelijkste voor de TS is vermoedelijk GB's, zo snap is het eenvoudiger
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 7 keer
- krisken
- userbase crew
250 euro voor een dedicated server? Wtf? 

Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
Ik heb idd meer dan 1mbit nodig want daar kan je niet veel meen aanvangen als er een 55 personen tegelijktertijd een verbinding met die server gaan maken om te werken (bepaalde programma's). Dus als die server gewoon kan bursten naar 10 of hoger is dat geen probleem.Tim.Bracquez schreef:@Tnetadmin: Ik denk dat de TS vermoed dat ze de connectie limiteren op 1Mbit... dit lijkt me sterk... hij zou willen "bursten" naar 10Mbit. Dus af en toe een piekje. De facturatie gebeurd gewoon op de "1 Mbit95%" of "1 Mbit average" methode... dus met andere woorden je mag constant 1Mbit gebruiken en af en toe een beetje meer (burst). Het makkelijkste voor de TS is vermoedelijk GB's, zo snap is het eenvoudiger
Het zou kunnen dat je nog van me hoort i.v.m. fusa
groetjes
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 364 keer
- Bedankt: 118 keer
http://www.kimsufi.com/nl/ is ook van OVH en is goedkoper.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
- krisken
- userbase crew
Maar geen van alles bevind zich in België (zoals de TS het vraagt : zie titel)
Telefonie = EDPnet + OVH
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
- Bedankt: 110 keer
Het is wel degelijk http://www.soyoustart.com/nl/Ken schreef:Of http://soyoucanstart.com ook
De prijzen in België zijn dan ook absurd hoog voor absurde specificaties & bandbreedte. Tenzij de TS daar het geld voor over heeft, mij goed.krisken schreef:Maar geen van alles bevind zich in België (zoals de TS het vraagt : zie titel)
Al snap ik niet waarom de TS on-site zou willen gaan...
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 243 keer
Zie ik dat goed bij so you can start, 16 ip's? Dat is bij kimsufi alleen al de helft van de prijs van wat de goedkoopste server bij sycs kost. 

De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- Ken
- Elite Poster
Jup dat zie je goed! Heb hier al enkele jaren een kimsufi en een ovh reloaded draaien, zou die beter stopzetten en nieuwe servers nemen bij soyoustart van OVH.Trojan schreef:Zie ik dat goed bij so you can start, 16 ip's? Dat is bij kimsufi alleen al de helft van de prijs van wat de goedkoopste server bij sycs kost.
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 243 keer
Goh, het hangt af van uw noden en prijs he.
Ik zie nu zelfs dat ze bij OVH 256 IP's geven per server.
Dat is nogal een wat andere policy dan toen ze destijds het lef hadden om 1 euro extra te vragen per IP, ook voor de servers die standaard 3 failover ip's kregen.
Dat is nogal een wat andere policy dan toen ze destijds het lef hadden om 1 euro extra te vragen per IP, ook voor de servers die standaard 3 failover ip's kregen.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- Ken
- Elite Poster
voor zover ik meende gehoord te hebben van een vriend moet je die ips naast het standaard ip wel apart gaan activeren en opeisen. Misschien dat velen ze niet allemaal gebruiken...Trojan schreef:Goh, het hangt af van uw noden en prijs he.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 104 keer
Correct, ik heb ook even een so you start serverke gehad. Standaarsd heb je een IP adres. Het aanvragen van een nieuw IP adres kost ook één euro. De ranges kunnen ook totaal uit elkaar liggen. (dus het is niet zo dat je opeenvolgende IP's oid kan krijgen)
een SYS was voor mij echter overkill, dus nu zit ik met de goedkoopste niet atom kimisufi dedicated server. Echt wel handig om zo ter beschikking te hebben eigenlijk.
een SYS was voor mij echter overkill, dus nu zit ik met de goedkoopste niet atom kimisufi dedicated server. Echt wel handig om zo ter beschikking te hebben eigenlijk.