Is het nog altijd zo dat er problemen zijn met VoIP met de O-Box3?
Of is er al een nieuwe firmware beschikbaar?
O-Box3 en VoIP
-
- Plus Member
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 19 jan 2007, 22:25
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
VoIQ: I think before I talk
-
- Premium Member
- Berichten: 461
- Lid geworden op: 23 mei 2013, 08:37
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 97 keer
ja, die is eigenlijk al vrij lang in orde (en zeker al sinds de R10.5.2.O.DR) maar vermoedelijk had EDPnet niet voldoende geduld om daar op te wachten (noch met handen en voeten aan Proximus gebonden te zijn) en zijn ze voor de FB's gegaan - ondanks de beperking dat die qua SW nogal vast gebetonneerd zijn vanwege de vectoring white-list.
Los daarvan is de nieuwe SW voor B-Box 3/T en O-Box 3 (R10.5.S.5.EK met een nieuwere datapump 39f3/d24n) momenteel aan zijn field trial begonnen die wat samenloopt met de 6.28.60A van Sagemcom op de B-Box 3/S
[edit] typo in de SW naam
Los daarvan is de nieuwe SW voor B-Box 3/T en O-Box 3 (R10.5.S.5.EK met een nieuwere datapump 39f3/d24n) momenteel aan zijn field trial begonnen die wat samenloopt met de 6.28.60A van Sagemcom op de B-Box 3/S
[edit] typo in de SW naam
Laatst gewijzigd door flupke19 11 dec 2014, 12:03, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Plus Member
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 19 jan 2007, 22:25
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Aha, da's goed om weten!
Moet die update zelf gedaan worden, of zou die al gepusht moeten zijn door EDPnet?
(Kan het niet snel checken nu, gebruikt mijn O-Box3 in PPPoE passtrough)
Moet die update zelf gedaan worden, of zou die al gepusht moeten zijn door EDPnet?
(Kan het niet snel checken nu, gebruikt mijn O-Box3 in PPPoE passtrough)
VoIQ: I think before I talk
-
- Plus Member
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 19 jan 2007, 22:25
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Mijn versie blijkt 10.5.D.O.CJ te zijn (datapump A2pv6F038k1.d24h).
Als hun versienummers enigszins logisch in elkaar zitten, zou dit dus ok moeten zijn, me dunkt!
Als hun versienummers enigszins logisch in elkaar zitten, zou dit dus ok moeten zijn, me dunkt!
VoIQ: I think before I talk
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Berichten: 1614
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Helaas Firmware van oud naar nieuw:
10.5.D.C.BD
10.5.D.O.CJ
10.5.D.U.CN
10.5.D.U.CX
10.5.2.O.DR
10.5.D.C.BD
10.5.D.O.CJ
10.5.D.U.CN
10.5.D.U.CX
10.5.2.O.DR
-
- Plus Member
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 19 jan 2007, 22:25
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Ah... dan was die R10.2.5.O.DR dus een type-foutje...
En hoe krijg ik die firmware dan gepusht? Eens vriendelijk vragen via de helpdesk, zeker?
Is dat eigenlijk een algemeen VoIP probleem met alle providers, of enkel als je EDPnet telephony gebruikt?
En hoe krijg ik die firmware dan gepusht? Eens vriendelijk vragen via de helpdesk, zeker?
Is dat eigenlijk een algemeen VoIP probleem met alle providers, of enkel als je EDPnet telephony gebruikt?
VoIQ: I think before I talk
-
- Plus Member
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 19 jan 2007, 22:25
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Niemand?the_unlord schreef:Is dat eigenlijk een algemeen VoIP probleem met alle providers, of enkel als je EDPnet telephony gebruikt?
VoIQ: I think before I talk
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Wat is jouw vraag eigenlijk?
- - In je eerste post vroeg je of er nog altijd problemen zijn met VoIP met de O-Box3?
- flupke19 (DE b-box3 specialist) antwoordt dat de problemen al lang opgelost zijn.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Plus Member
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 19 jan 2007, 22:25
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
De problemen zijn al lang opgelost ALS je de juiste firmware hebt, die ik blijkbaar nog NIET heb.
Ik zou wat willen experimenteren met VoIP, maar niet noodzakelijk met die van EDPnet.
Vandaar mijn vraag of het enkel met EDPnet is, of algemeen.
Ik weet ook niet wat de problemen precies zijn, EDPnet heeft me bij aanschaf enkel gezegd 'dat er problemen waren'. Ik zou ook wel graag weten wat die precies zijn.
Ik zou wat willen experimenteren met VoIP, maar niet noodzakelijk met die van EDPnet.
Vandaar mijn vraag of het enkel met EDPnet is, of algemeen.
Ik weet ook niet wat de problemen precies zijn, EDPnet heeft me bij aanschaf enkel gezegd 'dat er problemen waren'. Ik zou ook wel graag weten wat die precies zijn.
VoIQ: I think before I talk
- Sinna
- Elite Poster
- Berichten: 2417
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
- Bedankt: 152 keer
Kan je zelf geen FW-upgrade initiëren door naar 0800 95 055 te bellen?
Voor EDPNet-klanten werkt dat (toch zeker voor een Sagem 3464).
Voor EDPNet-klanten werkt dat (toch zeker voor een Sagem 3464).
Computer(k)nul
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Als er ooit problemen zouden geweest zijn, zal dat niet specifiek EDPNet geweest zijn, gewoon VoIP.the_unlord schreef:Vandaar mijn vraag of het enkel met EDPnet is, of algemeen.
Ik weet ook niet wat de problemen precies zijn, EDPnet heeft me bij aanschaf enkel gezegd 'dat er problemen waren'.
Ik meen mij te herinneren dat de eerste generatie o-boxen standard voorzien waren om VOIP via VLAN20 te laten verlopen.
Dat is wel nodig voor Scarlet VoIP (en Belgacom i-Talk), maar niet voor EDPNet (en andere VoIP providers), gezien hun VoIP via Internet (VLAN10) verloopt.
Uitgaande gesprekken waren waarschijnlijk geen probleem, maar voor inkomende gesprekken "luisterde" de o-box op VLAN20 (of zoiets) ??? Maar flupke19 kan je daar de correcte info geven
PS
Als je wil "experimenteren" met VoIP >> gewoon doen (je ziet wel of het lukt)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Plus Member
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 19 jan 2007, 22:25
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Interessant... Is dat een Belgacom helpdesk nummer, of een geautomatiseerd ding?Sinna schreef:Kan je zelf geen FW-upgrade initiëren door naar 0800 95 055 te bellen?
Voor EDPNet-klanten werkt dat (toch zeker voor een Sagem 3464).
Zou ik ook wel verwachten eigenlijk.philippe_d schreef:Als er ooit problemen zouden geweest zijn, zal dat niet specifiek EDPNet geweest zijn, gewoon VoIP.
Ik heb een aantal jaar terug nog efkes VoIP gehad via Dommel (inkomend via BGC, uitgaand via Dommel), maar had dat na een paar maand weer buiten gekegeld wegens niet zo betrouwbaar (ieder paar seconden een kort stukje stilte aan de andere kant is niet zo bevorderlijk voor een gesprek). Daarmee dat ik nog een beetje argwanend ben t.o.v. VoIP en ik eerst wat wil uittesten voor ik mijn vaste lijn opzegphilippe_d schreef:Als je wil "experimenteren" met VoIP >> gewoon doen (je ziet wel of het lukt)
Als ik nu zou weten wat die problemen juist waren, weet ik al dat het aan de modem te wijten is als ik ze tegenkom en niet aan iets anders.
Is er nu eigenlijk wel of geen firmware update beschikbaar voor de O-Box3 (NIET voor de BBox3): volgens EDPnet niet, en volgens Proximus gaat mijn firmware niet ge-update worden als ik die op een Proximus internet lijn zou gebruiken... Ik heb echt geen zin weeral eens een nieuwe modem te mogen aankopen
VoIQ: I think before I talk
- Sinna
- Elite Poster
- Berichten: 2417
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
- Bedankt: 152 keer
Die 0800-nummer is een digitale assistent, geen persoon IRL aan de lijn.
Op basis van je telefoonnummer of identificatienummer kan je je modem laten upgraden.
Ik heb dat al verschillende keren met succes gedaan, voor een EDPnet-lijn.
Op basis van je telefoonnummer of identificatienummer kan je je modem laten upgraden.
Ik heb dat al verschillende keren met succes gedaan, voor een EDPnet-lijn.
Computer(k)nul
-
- Plus Member
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 19 jan 2007, 22:25
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Oké, bedankt, zal dat vanavond eens proberen!
Ik zit wel nog op ADSL, en nog niet op VDSL, of maakt dat geen verschil (ik vermoed van niet)?
Ik heb er wel geen te grote hoop op want volgens de EDPnet helpdesk was het 'voorzien dat er een firmware zou komen om VoIP issues op te lossen, maar dat is nooit gebeurd'.
Aan de andere kant, voor wie zijn de 10.5.D.U.CX en 10.5.S.5.EK OBOX versies dan ooit gemaakt?
(zie http://bgctv.skynetblogs.be/#bbox3firmwareversies)
Ik zit wel nog op ADSL, en nog niet op VDSL, of maakt dat geen verschil (ik vermoed van niet)?
Ik heb er wel geen te grote hoop op want volgens de EDPnet helpdesk was het 'voorzien dat er een firmware zou komen om VoIP issues op te lossen, maar dat is nooit gebeurd'.
Aan de andere kant, voor wie zijn de 10.5.D.U.CX en 10.5.S.5.EK OBOX versies dan ooit gemaakt?
(zie http://bgctv.skynetblogs.be/#bbox3firmwareversies)
VoIQ: I think before I talk
-
- Plus Member
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 19 jan 2007, 22:25
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Heb het gisteren 2x geprobeerd met 1 uur tussentijd, maar ik heb nog steeds dezelfde firmware...
Ik zie in mijn obox bij 'Network Connectivity/Voice/Advance Controls' onder 'Voice' het volgende:
Die 'Disconncted' (sic) belooft niet veel goeds, zeker...
Komt dat nu omdat ik nog op ADSL zit, of omdat EDPnet de obox3 gewoon heeft laten vallen?
Ik zie in mijn obox bij 'Network Connectivity/Voice/Advance Controls' onder 'Voice' het volgende:
Code: Selecteer alles
Status: Disconncted
Uptime 0h 0min 0Sec
VLAN ID 20
Protocol DHCP
IPv4 Address 0.0.0.0
Subnet Mask 0.0.0.0
Gateway
DNS Servers
NTP Servers ntp.belbone.be
Komt dat nu omdat ik nog op ADSL zit, of omdat EDPnet de obox3 gewoon heeft laten vallen?
VoIQ: I think before I talk
- Sinna
- Elite Poster
- Berichten: 2417
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
- Bedankt: 152 keer
Het zou best kunnen dat op ADSL die VLAN 20 niet bestaat.
In dat geval best eens je Obox meenemen naar iemand die wél op (BGC) VDSL zit en daar laten upgraden.
In dat geval best eens je Obox meenemen naar iemand die wél op (BGC) VDSL zit en daar laten upgraden.
Computer(k)nul
-
- Plus Member
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 19 jan 2007, 22:25
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Volgens Proximus zou dit dus niet werken op Proximus VDSL, enkel via andere providers dan Proximus...Sinna schreef:In dat geval best eens je Obox meenemen naar iemand die wél op (BGC) VDSL zit en daar laten upgraden.
Mocht ik nu zeker zijn dat mijn OBox geüpgrade wordt als ik overschakel naar EDPnet VDSL, doe ik het onmiddellijk, maar niemand kan me blijkbaar uitsluitsel geven... Nog maar eens een ticketje openen bij EDPnet, zeker?
Welke providers gebruiken er eigenlijk nog de OBox, of is het weer een 'doodgeboren kind'?
VoIQ: I think before I talk
- Sinna
- Elite Poster
- Berichten: 2417
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
- Bedankt: 152 keer
Als je in de omgeving van Leuven woont, mag je gerust eens langskomen (best na afspraak zodat je niet voor een gesloten deur staat).
Daar heb ik een EDPnet VDSL Pro-lijn in dienst, met een Sagem 3464 (geen O- of BBox dus).
Daar heb ik een EDPnet VDSL Pro-lijn in dienst, met een Sagem 3464 (geen O- of BBox dus).
Computer(k)nul
-
- Plus Member
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 19 jan 2007, 22:25
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Leuven is een beetje ver, maar toch bedankt.
Ondertussen bevestiging gehad van EDPnet zelf dat op VDSL de updates wel zouden moeten gebeuren.
'k Zal 't er op wagen!
Ondertussen bevestiging gehad van EDPnet zelf dat op VDSL de updates wel zouden moeten gebeuren.
'k Zal 't er op wagen!
VoIQ: I think before I talk
-
- Plus Member
- Berichten: 203
- Lid geworden op: 23 mei 2012, 20:18
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 11 keer
O-Box: staat eigelijks voor OLO box dit is een zuivere modem met 4 lan poorten geen wifi ed
B-box3/v: Is een Bbox3 met voip poorten om dat sommige klanten nog italk hebben dat vroeger gecommercialiseerd werd door Proximus allez Belgacom zodoende dat deze dienst nog kan blijven werken als hun bbox1 of bbox2 defect is. Weet niet of deze kunnen gebruikt worden voor Weepee ed maar zou denken van wel
B-box3/v: Is een Bbox3 met voip poorten om dat sommige klanten nog italk hebben dat vroeger gecommercialiseerd werd door Proximus allez Belgacom zodoende dat deze dienst nog kan blijven werken als hun bbox1 of bbox2 defect is. Weet niet of deze kunnen gebruikt worden voor Weepee ed maar zou denken van wel
-
- Premium Member
- Berichten: 461
- Lid geworden op: 23 mei 2013, 08:37
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 97 keer
nope, jij hebt het over de a-mod: dat is een modem met VDSL in, en 4x ethernet uitWuter schreef:O-Box: staat eigelijks voor OLO box dit is een zuivere modem met 4 lan poorten geen wifi ed
de O-box (vollediger de o-box 3v) is identiek aan de b-box 3v, maar in unbranded versie, dus zonder Belgacom logo's
de a-mod kan door de provider geconfigureerd worden, zodat er bvb een bepaalde VLAN naar een van de 4 ethernetpoorten gerout wordt. Een "user" account is op de a-mod niet voorzien, dus die zelf instellen kan je als eindgebruiker niet.jackho schreef:op de lan poorten van de Obox welke signalen komen er dan uit, alleen het IpTV signaal ?