30/2 profiel

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
zeratul
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 26 keer

Ik zit op een 30/2, al geruime tijd en weet zeker dat ik ooit hoger zat, toch zeker qua upload. Bij belgacom zegt men dat ze er niks aan kunnen doen. Ze laten een of ander programmaatje lopen dat de mogelijke profielen afloopt en dan controleert dat de buren geen problemen hebben bij die hogere waarde en blijkbaar moet ik dan altijd zakken tot 30/2 voor het "programma" dat ze lopen het goedvindt. Men kan er blijkbaar niks anders aan doen. Nochtans zou 30/6 zeker moeten kunnen als ik de waarden hieronder bekijk.
Het is een nieuwbouw met perfect in orde zijnde en hoog kwalitatieve binnen bekabeling.
Klopt het wat ze zeggen? Wat kan ik doen? Of zou het kunnen dat er bij de buren geknoeid is met de telefoondraad?

Code: Selecteer alles

* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
                        download          upload
Line:                  30136 kbps        2048 kbps
Modem max:             58848 kbps        n/a Estimated!
Calculated max:        48317 kbps         10123 kbps Estimated!
Profile:               8d
Line length:           271 m Estimated!
Training margin:       25.2 dB
Attenuation:           10.5 dB

download          upload
Line:                  30064 kbps        2040 kbps
Modem max:             54336 kbps        n/a Estimated!
Calculated max:        44612 kbps         9347 kbps Estimated!
Profile:               8d
Line length:           270 m Estimated!
Training margin:       22.7 dB
Attenuation:           10.4 dB
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

u kunt niks doen ! want je zit op 8d profiel en die geeft nooit meer dan 2 up
Wel merkwaardig als je maar 271m van een rop zit.
Maar ze gaan u zeker niet op 17a zetten, ten zij je iemand vind die dit manueel wilt doen, maar de kans is klein.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

zeratul schreef:Klopt het wat ze zeggen? Wat kan ik doen?
Je zou eigenlijk eerst de lengte van jouw koperpaar tot de ROP moeten kennen aangezien 30/6 alleen beschikbaar is voor lijnen die korter zijn dan 400 meter: http://bgctv.skynetblogs.be/#profielen

Als je lijn effectief korter is dan 400 meter dan kan je best een automatische lijntest opstarten: http://bgctv.skynetblogs.be/#automatischelijntest
Als je een lijntest laat opstarten blijf je best 14 dagen af de modem zodat DLM niet gehinderd wordt.

Voor elke lijn die langer is dan 400 meter is 30/2 onherroepelijk het maximum. Bij deze nogmaals een warme oproep aan Proximus om deze lijnen toch eindelijk eens een hogere uploadsnelheid te geven. Ik zie geen enkele technische belemmering om bijvoorbeeld een 20/4-profiel toe te kennen.
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Luslengte is van belang. Individuele lijnlengte niet. Daar moet je u echt niet op blindstaren.
denkleine
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 12 keer

Welke waarden geeft http://www.lijntest.be bij VDSL weer als je via adres opzoekt?
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Luslengte is van belang. Individuele lijnlengte niet. Daar moet je u echt niet op blindstaren.

Dit is nog altijd iets wat ik niet goed kan snappen, hoe kan je dit uitleggen.
Dus als dit waar is en de totale lus meet 1km dan kan er niemand een 30/6 profiel krijgen aangezien de afstand groter is dan 400 m (namelijk 500 m)
of moet ik dat anders interpreteren: "luslengte is van belang"
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

raf1 schreef:Als je een lijntest laat opstarten blijf je best 14 dagen af de modem zodat DLM niet gehinderd wordt.
Is dat echt nodig? Hier alleszins issues op DLM vlak, maar voorheen (= zelfde adres) geen probleem mee gehad en op ander adres ook niet, net als bij vele anderen en toch met modems die vaak worden (correct) uitgezet of zelfs voor een hele periode niet hebben aangestaan (backuplijn die maanden uit was en toch een DLM ingreep). Ik heb intussen met die issues de modem al 20+ dagen aangelaten maar geen verschil. Diezelfde lijn had enkele maanden geleden met een andere provider al veel sneller een 70Mbit profiel.
Bssoft
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 155 keer

In elk geval je attenuation zit boven de 10 dB, dan zit je daarmee in de 8d zone !!

@philippe_d heeft dit al eens uitgelegd in een topic over attenuation en SNR/training margin !
Xantos
Member
Member

hey zeratul,

ik zit in hetzelfde schuitje, ik had vele jaren (zeker +5jaar) een 30/6 profiel op 17?, dan heeft er hier iemand van het forum gekeken om mijn profiel hoger te zetten omdat dit volgens de gegevens mogelijk was.
Sedertdien alleen maar ellende en heb ik een 30/2 8d profiel met veel disconnects en slechte snelheden af en toe.

Gebeld naar belgacom en daar bleef die van de helpdesk maar beweren dat een 30/6 profiel niet bestaat, amai wat een kenners zijn het daar zou ik zeggen.
Ze kunnen (willen zeg ik dan) er niets aan doen.

Ik ben geen liefhebber van telenet dus hoop ik dat dit ooit eens terug in orde komt.
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

jackho schreef:Luslengte is van belang. Individuele lijnlengte niet. Daar moet je u echt niet op blindstaren.

Dit is nog altijd iets wat ik niet goed kan snappen, hoe kan je dit uitleggen.
Dus als dit waar is en de totale lus meet 1km dan kan er niemand een 30/6 profiel krijgen aangezien de afstand groter is dan 400 m (namelijk 500 m)
of moet ik dat anders interpreteren: "luslengte is van belang"
Indd. Als je de interne tool van Belgacom bv gebruikt zal je ook altijd waardes van de lus krijgen, niet van een individuele lijn.
Daarmee dat die lijnlengte echt weinig zeggend is.
MJ
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 15 keer

download          upload
Line:                  25048 kbps        6048 kbps
Modem max:             38568 kbps        n/a Estimated!
Calculated max:        31666 kbps         6634 kbps Estimated!
Profile:               17a
Line length:           222 m Estimated!
Training margin:       11.8 dB
Attenuation:           11.6 dB
Ik zit al een paar maanden op een repair profiel terwijl ik vroeger op 30/6 zat. Nog niet durven bellen uit schrik dat ik op een nog lager profiel terecht ga komen...
zeratul
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 26 keer

denkleine schreef:Welke waarden geeft http://www.lijntest.be bij VDSL weer als je via adres opzoekt?
Lijntest.be zegt bij VDSL 0 en bij VDSL HIGH 14,86mbit down en 8,62mbit up.

Zou het kunnen dat ze de lus waar ik eerst op zat (toen ik 30/6 zat) hebben uitgebreid later? Het is een vrij nieuwe wijk.. we waren bij de eerste in Belgie om VDSL2 te krijgen, maar het gaat alleen maar achteruit. Zelfs mijn pa in een klein stadje, heeft nu 70/10 (!!) gekregen.

Ik heb de belgacom helpdesk zover gekregen dat de mensen van de technische dienst mij morgen eens bellen. Nog tips?
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”