VPN (PPTP) op DD-WRT router, met HGW

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 57 keer
Provider

Hallo,

Ik zou graag een VPN-server opzetten vanop een Telenet-verbinding. Gezien ik dat zonder al te veel (energie)kosten wil doen, had ik het idee om dit via een DD-WRT router te doen.
Zo gezegd, zo gedaan: een DIR-600 heb ik naar DD-WRT geflasht en via de "services" een PPTP-server opgezet. Dus: IP aan server gegeven, range om IP's uit te delen aan clients die via VPN binnenkomen, authenticatie, e.d.

Niet onbelangrijk is de All-in-on router van Telenet die ik heb, waarachter deze router hangt. De DD-WRT router heb ik dus in DMZ geplaatst. Poortcheck van buitenaf toont aan dat poort 1723 (PPTP) openstaat en er een service op draait.

Helaas als ik een VPN-verbinding wil maken (op Windows), krijg ik na authentificatie de volgende melding: Error 734 the ppp link control protocol was terminated

Heeft er iemand een gelijkaardige configuratie die wel werkt? Of is er iemand die weet hoe dit op te lossen?

Alvast bedankt.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Provider

Welke Windows versie? Check:
  • - "Negotiate multi-link for single link connections" > uitzetten
    - "Allow unsecured password" (security options)
zie: http://support.microsoft.com/kb/318718
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Provider

Het gaat om Windows 8.1.

- "Negotiate multi-link for single link connections" > Dit stond reeds uitgevinkt.
- "Allow unsecured password" > Dit heb ik aangepast, maar helaas tevergeefs.
StarWing
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 78 keer
Provider

eerste stap,
kan je vanop hetzelfde netwerk wel een vpn opzetten ? zo kan je uitsluiten of het om een firewall al dan niet instellings probleem gaat.
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 85 keer

Gebruik je encryptie in je tunnel?
Ik meen mij te herinneren dat dd-wrt op sommige systemen mppe niet compileerde waardoor encryptie op pptp dus niet werkt.
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Provider

StarWing schreef:eerste stap,
kan je vanop hetzelfde netwerk wel een vpn opzetten ? zo kan je uitsluiten of het om een firewall al dan niet instellings probleem gaat.
Neen, ik zie dat de HGW IP 192.168.0.212 uitdeelt aan de DIR-600 (WAN-poort). Als ik ping naar dat IP vanop mijn pc, die ook verbonden is met de HGW, krijg ik geen respons. (DIR-600 is dan wel natuurlijk uit DMZ gehaald)
Pingen vanop het netwerk van de DIR-600 (LAN) zelf naar 192.168.0.212 lukt wel. Maar dat is logisch, gezien dat WAN is.
Moet ik routes aanpassen of DHCP instellingen?
tb0ne schreef:Gebruik je encryptie in je tunnel?
Ik meen mij te herinneren dat dd-wrt op sommige systemen mppe niet compileerde waardoor encryptie op pptp dus niet werkt.
Er staat niet echt iets van encryptie op die pagina van PPTP-server. Wel bij 'Security' (VPN Passthrough) staan de opties
IPSec Passthrough
PPTP Passthrough
L2TP Passthrough
allemaal op Enabled
UBremoved9108
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 29 keer

Heb jij niet last van deze bug:
http://www.dd-wrt.com/phpBB2/viewtopic.php?p=743090

Heb hetzelfde meegemaakt met mijn dd wrt, komt er dus op aan dat je moet nakijken of je die build hebt ja of nee.
In mijn geval was het opgelost met een DD WRT upgrade.

Edit; zet uw firewall van DD WRT ook eens even af (om uit te sluiten dat het daar zit).
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Provider

Dat topic had ik inderdaad ook via Google gevonden. Ik had dan geprobeerd om een oudere firmware te flashen, maar dat ging toen blijkbaar niet. De huidige versie bleef staan op de router.

En dan nu de oplossing:
Vandaag heb ik eens via de 'emergency room' de oudere versie (build 14896) proberen te flashen, en dat ging! Het moet echt via 'emergency'. Gewoon herflashen binnen de interface van DD-WRT heeft geen effect.
Daarna heb ik PPTP ingesteld, zoals eerder. Ik heb geen verdere aanpassingen gedaan en encryptie is ingeschakeld. Nu werkt het dus wel! :D

Bedankt aan allen voor mee te helpen zoeken. :beerchug:
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”