Netflix + DNS-truuks

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

skindred schreef:yes,

iedere keer je IP wijzigt dien je aan te loggen bij hen.
Dit kan echter via curl geautomatiseerd worden.
Curl ? Kan je dat eens uitleggen aub ?
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

dolby digital+ ... is toch niet hetzelfde als dolby digital 5.1....
kan je eens stap voor stap uitleggen hoe je dan effectief dolby digital hebt en via welk device kijk je dan netflix ?
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Ik kijk hier toch ook netflix via mijn chromecast.
Het schermpje van mijn home cinema receiver vermeld dan DD+ 5/1
Hiervoor heb ik niets speciaal moeten doen.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
Electribe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 237
Lid geworden op: 02 jan 2011, 01:02
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 37 keer

Je moet inderdaad een receiver hebben die DD+ ondersteunt, anders krijg je enkel stereo geluid. Met mijn Chromecast krijg ik ook geen 5.1 via mijn Samsung Home Cinema, terwijl het via de Windows 8 app wel lukt, op dezelfde Home Cinema via dezelfde HDMI ingang. Waarschijnlijk doet in Windows 8 de computer de decodering, alhoewel mijn Home Cinema wel DD+ zou moeten ondersteunen.

Edit: Mijn Home Cinema ondersteunt dus wel degelijk het DD+ signaal. Via de Windows 8 app werkt de volumeslider niet, wat wil zeggen dat er een digitaal signaal doorgegeven wordt en dus de Home Cinema de decoding doet, dus niet Windows zoals ik eerst dacht. Waarom het dan met de Chromecast niet lukt is me een raadsel.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

ik heb hier toch een vrij dure Harman-Kardon versterker staan met 5 HDMI 1.4 (3D) inputs en daar werkt het niet op, ook niet wanneer ik de chromecast in de tv steek en dan via de optische output (wat bij andere toestellen wel werkt)
Dolby Pro Logic II, Dolby TrueHD, DTS HD
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
jollito
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 7 keer

ik gebruik "unblock-us" en Netflix via AppleTV om alle content van bv. UK en US te kunnen bekijken, daar werkt 5.1 wel op dacht ik.
dendirk
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 07 jul 2010, 20:25
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

laroyj schreef:dolby digital+ ... is toch niet hetzelfde als dolby digital 5.1....
kan je eens stap voor stap uitleggen hoe je dan effectief dolby digital hebt en via welk device kijk je dan netflix ?
Wat Google Chromecast betreft:

Om het te doen werken heb je een DD+ compatibele A/V receiver nodig waar het audio-signaal van de Chromecast naar wordt toegestuurd voor decoding, het eenvoudigste is de chromecast in een van de HDMI-poorten te steken van de receiver. Bij de geluid opties in de Netflix App zou dan 5.1 surround moeten beschikbaar zijn, tenminste als de film/serie dit bevat en de wifi verbinding snel genoeg is.

DD+ is de opvolger van DD 5.1, in tegenstelling tot DD 5.1 kan een DD+ signaal niet over een SPDIF-verbinding gaan!
Indien je een oudere receiver hebt maar wel een recente (DD+ compatibele) TV kan je 5.1 in Netflix eventueel nog aan de praat krijgen door de TV het signaal te laten decoderen en output in "gewone" DD 5.1, dat dan via SPDIF naar de receiver kan.

Er zijn veel mensen bij wie het echter niet wil lukken, ook al ondersteunt de receiver DD+ (Google maar eens Chromecast Netflix 5.1...).
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Djefke schreef:Voor diegenen onder ons die nog een goedkope DNS-service zoeken heb ik een kleine tip: "Ad-free time".

Prijs: $1.99 per maand (ongeveer €1.45), en ze hebben een simpele Android-app om een gewijzigd ip-adres te activeren en Netflix-regio te switchen.
...
Ben je er wel zeker van dat ze ook een android app hebben, ik kan die niet vinden in google play ? :?
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Undertaxxx25
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 jan 2013, 20:57
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 11 keer

Installeer http://hola.org/ als add-on voor Chrome, hierna kan je snel en makkelijk een land aanduiden en vervolgens zal Netflix inladen met de content van je geselecteerde land. De stream is voldoende vloeiend, indien je toch freezing/blocking zou ondervinden kan je steeds op de rode duim drukken om naar een volgende stabielere VPN tunnel te gaan.
akira02
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 29 sep 2009, 20:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Unlocator werkt heel erg goed, ook voor BBC iPlayer. Het probleem is vooral dat chromecast gehardcode google dns gebruikt en je kan die wel omzeilen door een route in te stellen (BBOX2 bijvoorbeeld) maar het casten is een ramp. Apple TV is een heel goed alternatief maar wel een duur apparaat.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”