Ik zet het hier niet onmiddellijk om ze zwart te maken, maar eerder om een idee te geven hoe een klantendienst werk (of niet), hoe goed ze met elkaar (of de klant) communiceren (of niet).
Waar is het misgegaan? De annulering van de online bestelde decoder. Die is niet uit hun systeem gehaald. De rest hangt vast tot dat die annulering verwerkt is. Had de helpdeskmedewerker mij laten weten dat dit voor problemen zou zorgen, dan had ik nog wel 2 dagen langer gewacht en mijn pakje gaan ophalen.zo 16/11 ik plaats online een bestelling voor een decoder v5 mini, ik had de dag hiervoor met helpdesk gebeld en men vertelde dat die er op 2 à 3 dagen zou zijn
vr 21/11 niets ontvangen, terug naar helpdesk gebeld, men zou die annuleren
vr 21/11 zelf in proximus winkel Turnhout 2 v5 mini’s gaan ophalen (2 ipv 1, goeie verkoper )
di 25/11 brief ontvangen dat de decoder onderweg is, en dat er kosten zijn verbonden aan de verzending (brief is weg, weet niet meer precies welk bedrag)
di 25/11 melding Kiala ontvangen dat decoder toch is geleverd in Kialapunt (ligt er nog steeds ik ga die niet ophalen).
vr 28/11 klantendienst gebeld met vraag om abo te upgraden naar Maxi (2gb op gsm, netflix gratis, multi boeket op tv), met vertelde dat het ’s avonds in orde zou zijn
za 29/11 klantendienst gebeld met vraag waarom het niet niet in orde was, ‘mijn collega heeft iets vergeten, ik zet nu de bestelling door’, morgen is het in orde
ma 1/12 klantendienst gebeld met vraag waarom het niet niet in orde was, ‘mijn collega heeft iets verkeerd gedaan, ik voer het nu in’, morgen is het in orde
di 2/12 klantendienst gebeld met vraag waarom het niet niet in orde was, ‘er zijn verschillende bestellingen, en de ene blokkeert de andere, ik stuur het door naar het rescue-team, morgen krijgt u telefoon’
wo 3/12 klantendienst gebeld met vraag waarom ik geen telefoon heb ontvangen, ‘ze zijn er nog mee bezig, ik laat het escaleren, het zal met prioriteit worden behandeld’
wo 3/12 ik kom thuis en zie dat mijn vrouw een pakje heeft aangenomen, er is tevens een brief via de post gekomen: ‘u heeft een decoder besteld’ (dat heb ik helemaal niet), in het pakje zit een BBox3 (art. 16020109), op het leveringsdocument staat een TV Decoder V5 Cisco 116 (16020116) + melding van 6,69 euro leveringskosten
wo 3/12 ik bel nogmaals met klantendienst om dit te melden, met de uitdrukkelijke vraag hiervan enkel een notitie te maken in mijn dossier, en voorlopig geen verdere actie te ondernemen, omdat ik eerst wil dat mijn Maxi pack in orde komt (kinderen zitten immers al een week te vragen wanneer ze die extra zenders krijgen).
do 4/12 klantendienst gebeld met vraag waarom ik geen telefoon heb ontvangen, ‘geen idee meneer, dat is voor een andere dienst en die zijn er niet meer’, ik heb gevraagd of ze me eigenlijk nog serieus nemen, en een ultimatum gesteld, indien niet voor vrijdag 12 uur in orde hoeft de aanpassing niet meer.
vr 5/12 klantendienst gebeld met vraag om de upgrade naar de Maxi te annuleren.
De volgende keer ga ik wel rechtstreeks naar een Proximus winkel, en regel het daar in persoon...