Kan niet meer op 5 GHz kanaal

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
diederik
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 12 feb 2009, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

Ik heb daarjuist en modem reset gedaan en geraak met mijn gsm nu niet meer op het 5GHz kanaal. 2.4 lukt maar bij de 5 blijft hij zoeken naar een ip adres. Ik zie wel dat al mijn kanalen anders zijn. Zat eerst op kanaal 6 en nu op 12. De 5 GHz zit op kanaal 132 (kan dit er iets mee te maken hebben ?)

+ is er een mogelijkheid om een geforceerde firmware upgrade te doen van de bbox ?

Thnx
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Factory reset BBOX3:
Hardware matig uit te voeren (knopje achteraan indrukken).
Ingedrukt houden tot dat je de leds vooraan ziet uit gaan
diederik
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 12 feb 2009, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

heb reset gedaan maar zit nog steeds op:

3.28.35M FW

Is er een andere manier om de firmware te pushen of zal ik moeten wachten op proximus zelf ?
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Zet het kanaal eens op een kanaal tussen 36 en 48. Het kan goed zijn dat je device niet overweg kan met kanalen in de hogere 5GHz band.
Rubinho
Plus Member
Plus Member
Berichten: 101
Lid geworden op: 18 feb 2006, 15:45
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 3 keer

Ik moet zeggen, dit gebeurt mij ook regelmatig.
Minstens een keer per maand moet ik de bbox3 rebooten want geen enkel device kan nog op de 5Ghz wifi, terwijl de 2.4Ghz gewoon blijft verder werken.
Een reboot van het device lost dit op en dan kunnen we weer op de 5Ghz wifi.
Nu, ik moet toch gemiddeld om de 2 weken rebooten om mijn Gigaset 610 opnieuw te laten registreren, dus daardoor heb ik hier niet zoveel last van.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”