Joe Sixpack schreef: Ik ga er zelf niet vanuit dat een webserver ook zou dienen als gameserver.Maar meestal zijn deze allemaal gesitueerd in hetzelfde rack bij dezelfde colo. Je blijft met het feit zitten dat er veel verkeer over die switchen moeten.
Als je dan bvb enekele 100G data van je klanten wilt backuppen op een andere server + updates op je server Dan is je 100mbit verbinding ineens al een stuk smaller.
Je vergeet blijkbaar dat de backbone van een switch een capaciteit heeft die vele malen groter is dan de 100 Mbit van een poort (tenzij je de huis-tuin-en-keuken switchen bekijkt).
Als je beide servers dus een eigen poort op de switch hebben, dan heb je de 100 Mbit exclusief voor jou. Dit is net de functie van een switch (wat jij beschrijft is typisch aan een hub).
vscomp schreef:http://nevacious.com , de high performance hosting van VespaCious , hier is er een 99.99% uptime garrantie , alhoewel de servers na 3 maanden test nog steeds hun 100% uptime hebben.
De prijzen zijn heel voordelig , en NevaCious werkt niet met echte datalimieten , er wordt een FUP gehanteerd (voor informatie over de fup , klik op policy).
De servers staan bij Leaseweb, en klanten worden vanaf volgende week gehost op een nieuwe Dell PE1850 : Dual Xeon 2.4 ghz , 1GB ddram , 72gb sci hdd.
Inderdaad , alle vespacious klanten komen onder nevacious op nieuwe servers in kwalitatieve datacentres, dus niet langer low budget zoals bij VespaCious , de prijzen veranderen ook niet voor bestaande klanten.
Normaalgezien is onze helpdesk niet echt traag te noemen (antw binnen 4-12h) , tijdens weekdagen kan dit zelf in enkele minuten zijn.
worden vespacious klanten ook naar daar verhuisd ?
niks dan goed over vespacious/nevacious, behalve misschien de helpdesk die een beetje traag is =)
al moet ik nu wel zeggen dat ze voor de 3e keer offline zijn in minder dan 2 maand zonder enige waarschuwing of mailtje...
Joe Sixpack schreef: Ik ga er zelf niet vanuit dat een webserver ook zou dienen als gameserver.Maar meestal zijn deze allemaal gesitueerd in hetzelfde rack bij dezelfde colo. Je blijft met het feit zitten dat er veel verkeer over die switchen moeten.
Als je dan bvb enekele 100G data van je klanten wilt backuppen op een andere server + updates op je server Dan is je 100mbit verbinding ineens al een stuk smaller.
Je vergeet blijkbaar dat de backbone van een switch een capaciteit heeft die vele malen groter is dan de 100 Mbit van een poort (tenzij je de huis-tuin-en-keuken switchen bekijkt).
Als je beide servers dus een eigen poort op de switch hebben, dan heb je de 100 Mbit exclusief voor jou. Dit is net de functie van een switch (wat jij beschrijft is typisch aan een hub).
Trouwens ik denk dat veel hosters vrij goedkope (SOHO) switchjes hebben staan
jamaar ze krijgen in totaal maar 100mbit ter beschikking. Dat de switch per poort 100mbit (1Gbit) per beschikking heeft weet ik wel. Maar ik denk niet dat zo'n kleine webhosters een aparte NIC heeft voor backupje te trekken. Dus als ze dan aan het gamen zijn op server 1 die op poort 1 hangt, en server 3 &4 gaan eventjes een backup trekken naar server 2, dan zal je het op de switch wel voelen. Indien de backup groot genoeg is.
Wij hebben op het werk ook allemaal managed Gbit switchen. Als wij is eventjes een backup beginnen te trekken (2TB)van de SAN naar de backup servers krijgen wij vaak telefoontjes van helpdesk om te zeggen dat de mensen klagen over de snelheid. En dit terwijl iedere server een aparte netwerkaansluiting heeft voor de backups, maar opdezelfde switch. Als er veel verkeer over moet zal het gewoon wat trager gaan, niets aan te doen. (Deze switchen kunnen ongeveer 10 gbps aan.)
vscomp schreef:http://nevacious.com , de high performance hosting van VespaCious , hier is er een 99.99% uptime garrantie , alhoewel de servers na 3 maanden test nog steeds hun 100% uptime hebben.
De prijzen zijn heel voordelig , en NevaCious werkt niet met echte datalimieten , er wordt een FUP gehanteerd (voor informatie over de fup , klik op policy).
De servers staan bij Leaseweb, en klanten worden vanaf volgende week gehost op een nieuwe Dell PE1850 : Dual Xeon 2.4 ghz , 1GB ddram , 72gb sci hdd.
Inderdaad , alle vespacious klanten komen onder nevacious op nieuwe servers in kwalitatieve datacentres, dus niet langer low budget zoals bij VespaCious , de prijzen veranderen ook niet voor bestaande klanten.
Normaalgezien is onze helpdesk niet echt traag te noemen (antw binnen 4-12h) , tijdens weekdagen kan dit zelf in enkele minuten zijn.
worden vespacious klanten ook naar daar verhuisd ?
niks dan goed over vespacious/nevacious, behalve misschien de helpdesk die een beetje traag is =)
al moet ik nu wel zeggen dat ze voor de 3e keer offline zijn in minder dan 2 maand zonder enige waarschuwing of mailtje...
*edit* 2 dagen offline nu
Je kan niet verwachten dat er een waarschuwing verzonden zal worden als we niet zelf weten wanneer een server down gaat ,de downtime van de afgelopen weken was volledig te wijten aan een klant die en MOHAA server draaide.
Alsook zit u nog steeds op een vespacious server , van zodra u beslist directadmin te gebruiken kan i ku laten overzetten op nevacious