Proximus opent de jacht op ontevreden Telenet klanten
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 299 keer
Maar Proximus (het vroegere Belgacom) is van plan om alle ontevreden klanten – in totaal tekenden al 55.000 mensen de petitie tegen de prijsverhoging – een voorstel te doen voor een interessanter contract. ‘Wij zijn nu al zeker tien procent goedkoper dan Telenet. Met die verhoging wordt dat verschil nog groter. We gaan hen deze week contacteren’, zegt woordvoerder Jan Margot.
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20141207_01417052
Bron: www.nieuwsblad.be
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20141207_01417052
Bron: www.nieuwsblad.be
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 55 keer
Goed gespeeld van Proximus Ben benieuwd wat de reactie van Telenet hierop gaat zijn.
- malinwa001
- Pro Member
- Twitter: malinawa001
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 12 keer
Een telenet-klant kijkt alleen naar snelheid. Zie maar is op de facebook-pagina waar dit artikel staat.
Diegene die van Telenet naar Proximus zijn gegaan zien enkel dat hun snelheid sterk gezakt is en klagen dan steen en been...
Diegene die van Telenet naar Proximus zijn gegaan zien enkel dat hun snelheid sterk gezakt is en klagen dan steen en been...
- Sylvester
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
- Bedankt: 182 keer
Zolang de verbinding in orde is en geen latency heeft, ga je het verschil tussen 50 en 200 Mbps weinig voelen. Bepaalde zware pagina's op internet gaan wel iets trager laden, maar dat zal nog wel meevallen.
Wel het downloaden gaat langzamer. Maar wat maakt dat uit of je een film op een uur of op 4 uren binnen hebben. Ik ben toch niet zo gek dat ik voor het scherm ga zitten wachten tot hij binnen is. 'k Heb wel andere dingen te doen.
Wel het downloaden gaat langzamer. Maar wat maakt dat uit of je een film op een uur of op 4 uren binnen hebben. Ik ben toch niet zo gek dat ik voor het scherm ga zitten wachten tot hij binnen is. 'k Heb wel andere dingen te doen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Klopt, maar zo bekijkt de doorsnee consument het niet natuurlijk of toch de doorsnee Telenet gebruiker niet. En als je dan weet dat sommigen waar ze wonen misschien maar 12Mbps halen dan is het verschil wel voelbaar want dan gaat het van 160Mbps (is het inmiddels al niet zo snel?) naar 12Mbps.
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Gaat prx dan 1 miljoen brieven versturen ??
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 22 keer
Wat ook meespeelt is dat je bij Telenet wel degelijk kan reclameren als je die 160Mbs niet haalt.
Bij Proximus krijg je "misschien" 30mbs, maar zolang er ook maar iets van internet verbinding werkt heb je géén recht van klagen. Zelfs al zakt die snelheid onder de 10mbs of (zoals bij mij in de straat) onder de 5mbs.
"Pech gehad meneer, we garanderen dan ook nergens die snelheid, dat staat zo in de gebruikersovereenkomst."
Na een paar dergelijke aanvaringen is de drempel om ooit nog iets met Proximus te maken willen hebben hééél erg groot.
En natuurlijk weet Telenet dat maar al te goed. En weten ze precies waar de Belgacom verbindingen goed zijn, en waar niet.
En in dat laatste geval weet zelfs de 1st line help desk dat je toch nooit zal overstappen...
Bij Proximus krijg je "misschien" 30mbs, maar zolang er ook maar iets van internet verbinding werkt heb je géén recht van klagen. Zelfs al zakt die snelheid onder de 10mbs of (zoals bij mij in de straat) onder de 5mbs.
"Pech gehad meneer, we garanderen dan ook nergens die snelheid, dat staat zo in de gebruikersovereenkomst."
Na een paar dergelijke aanvaringen is de drempel om ooit nog iets met Proximus te maken willen hebben hééél erg groot.
En natuurlijk weet Telenet dat maar al te goed. En weten ze precies waar de Belgacom verbindingen goed zijn, en waar niet.
En in dat laatste geval weet zelfs de 1st line help desk dat je toch nooit zal overstappen...
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 28 keer
Als je met wat maten zit, en de film die je klaar had staan was saai, dan moet je 4u wachten op de nieuwe downloadSylvester schreef:Zolang de verbinding in orde is en geen latency heeft, ga je het verschil tussen 50 en 200 Mbps weinig voelen. Bepaalde zware pagina's op internet gaan wel iets trager laden, maar dat zal nog wel meevallen.
Je moet zelfs niet voor je kijken naar het scherm. Met een deftige snelheid is dat op 10 minuten klaar, en (w)hoppa, direct kijken. Geen gezeik.
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
De doorsnee Telenet-gebruiker denkt dat hij 160 Mbps haalt met z'n Wifi-tablet terwijl het in werkelijkheid 30 Mbps is.
De doorsnee Telenet-gebruiker heeft dus geen benul van snelheid, en dat misbruikt Telenet. De eerste Telenet-gebruiker die om 20u 's avonds grote downloads binnenhaalt tegen 160 Mbps moet ik trouwens nog altijd tegenkomen. Meestal komen ze niet verder dan een simpele http://speedtest.net en horen ze het in Keulen donderen als je over FTP-downloads begint.
Trouwens, tegenwoordig wordt bijna alles op internet gestreamd(Spotify,Netflix,Youtube,..) tegen maximaal 20 Mbps, het is dan ook compleet nutteloos om tientallen euro's per maand méér te betalen voor een abonnement dat alleen in de daluren 160 Mbps levert.
De doorsnee Telenet-gebruiker heeft dus geen benul van snelheid, en dat misbruikt Telenet. De eerste Telenet-gebruiker die om 20u 's avonds grote downloads binnenhaalt tegen 160 Mbps moet ik trouwens nog altijd tegenkomen. Meestal komen ze niet verder dan een simpele http://speedtest.net en horen ze het in Keulen donderen als je over FTP-downloads begint.
Trouwens, tegenwoordig wordt bijna alles op internet gestreamd(Spotify,Netflix,Youtube,..) tegen maximaal 20 Mbps, het is dan ook compleet nutteloos om tientallen euro's per maand méér te betalen voor een abonnement dat alleen in de daluren 160 Mbps levert.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
@ shahab
VDSL2 klanten hebben allicht meerdere, niet saaie, films klaarstaan om met hun maten te bekijken.
Zij hebben immers geen last van enige volume beperking, indien gewenst.
VDSL2 klanten hebben allicht meerdere, niet saaie, films klaarstaan om met hun maten te bekijken.
Zij hebben immers geen last van enige volume beperking, indien gewenst.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 28 keer
Ik probeer voetbal via het internet te kijken. Via ACESTREAM.raf1 schreef:De doorsnee Telenet-gebruiker denkt dat hij 160 Mbps haalt met z'n Wifi-tablet terwijl het in werkelijkheid 30 Mbps is.
Elke 10 seconden buffering. Mijn 2 mbps upload zal daar niet bij helpen. En ja, ik heb die hogere snelheden nodig. Of je het nu wilt of niet, sommige mensen doen meer op het internet dan alleen Facebook, YouTube en af en toe een filmpje.
-
- Elite Poster
Proximus moet dan ook 20Mbps kunnen leveren en dat is ook altijd niet het geval.raf1 schreef:Trouwens, tegenwoordig wordt bijna alles op internet gestreamd(Spotify,Netflix,Youtube,..) tegen maximaal 20 Mbps, het is dan ook compleet nutteloos om tientallen euro's per maand méér te betalen voor een abonnement dat alleen in de daluren 160 Mbps levert.
Velen moeten zich heden bij Proximus tevreden stellen met een 12/1 Mbps of 16.5/2 Mbps lijntje.
Mits VDSL2 überhaupt ter beschikking is...
Persoonlijk ken ik heel wat mensen die in bovenstaande situatie zitten en bijgevolg bij Telenet een abonnement hebben...
- raf1
- Elite Poster
Bij streaming over het BitTorrent-protocol zoals ACESTREAM kan je natuurlijk niet zomaar met beschuldigende vinger naar jouw VDSL2-verbinding wijzen. Die levert continu 20/2 wat voldoende is voor streaming. Als je P2P-technologie gebruikt moet je natuurlijk ook nagaan of de seeders, die meestal aan de andere kant van de wereld zitten, continu voldoende snelheid kunnen leveren richting Europa.
In dat opzicht zullen die voetbalstreams via ACESTREAM via Telenet nog veel slechter werken, want daar heb je P2P traffic shaping tegen 200 Kbps, wat P2P-streaming onmogelijk maakt.
In dat opzicht zullen die voetbalstreams via ACESTREAM via Telenet nog veel slechter werken, want daar heb je P2P traffic shaping tegen 200 Kbps, wat P2P-streaming onmogelijk maakt.
-
- Elite Poster
Qua "buffering" is Telenet bij mij in de drukke uren toch wel echt de kampioen.shahab schreef:Elke 10 seconden buffering. Mijn 2 mbps upload zal daar niet bij helpen. En ja, ik heb die hogere snelheden nodig. Of je het nu wilt of niet, sommige mensen doen meer op het internet dan alleen Facebook, YouTube en af en toe een filmpje.
Zaken die op VDSL2 vloeiend en zonder buffering te bekijken zijn, hebben bij Telenet zeer vaak last van "buffering" en dat kan inderdaad iedere paar seconden zijn. Vaak is een filmpje op de Telenet breedbandverbinding langere tijd aan het bufferen dan wel dat het filmpje lang is. Go figure!!!
- raf1
- Elite Poster
En jij doet maandelijks voor elk van deze mensen een lijntest via http://proximus.be/internetsnelheid om te checken of deze mensen weten waarover ze spreken?eternum schreef:Mits VDSL2 überhaupt ter beschikking is...
Persoonlijk ken ik heel wat mensen die in bovenstaande situatie zitten en bijgevolg bij Telenet een abonnement hebben...
Ik ken trouwens die ADSL-gevallen maar al te goed. Meestal zijn het mensen die ergens op "den buiten" spotgoedkoop landbouwgrond of zelfs bosgebied hebben kunnen omzetten in bouwgrond en dus zonevreemd wonen. Dan kan je natuurlijk niet verwachten dat daar de nieuwste VDSL2-technologie als eerste wordt uitgerold. Meestal zijn zulke woningen zelfs nog niet aangesloten op riolering en een waterzuiveringsstation. Als hun bouwgrond spotgoedkoop was, moeten ze niet klagen dat nutsvoorzieningen te duur zijn hé.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 53 keer
- Contacteer:
Kan ik volledig bevestigen, sinds een kleine maand heb ik VDSL, daarvoor Telenet, en de problemen met youtube e.d. zijn meteen van de baan. Ik ga niet zeggen dat de effectieve downloadsnelheid 's avonds in elkaar viel, maar veel zaken bufferden langer, gingen moeizamer e.d.eternum schreef: Qua "buffering" is Telenet bij mij in de drukke uren toch wel echt de kampioen.
Zaken die op VDSL2 vloeiend en zonder buffering te bekijken zijn, hebben bij Telenet zeer vaak last van "buffering" en dat kan inderdaad iedere paar seconden zijn. Vaak is een filmpje op de Telenet breedbandverbinding langere tijd aan het bufferen dan wel dat het filmpje lang is. Go figure!!!
Het is een gevoel, maar nu gaat het toch een stuk vlotter dan op Telenet voordien...
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
-
- Starter
- Bedankt: 1 keer
Ik ben momenteel Telenet klant (whop), maar sinds de laatste aankondiging heb ik dan ook veel zin om weg te gaan bij Telenet. Eigenlijk gewoon al uit principe.
Al zijn er een aantal dingen die mij tegenhouden:
- Snelheid (Eigenlijk heb ik geen idee of ik die verlaging zou merken. Ter info, we zijn thuis met 4, waarvan 2 kids die wel geregeld filmpjes kijken via Youtube, Ketnet, ....)
- Mogelijkheid om nog via analoge kabel tv te kijken (soms handig om in de zomer je TV eens buiten te zetten + 2 kids hebben op hun kamer nog tv via gewone kabel)
- Meerdere programma's gelijk opnemen
Aantal punten waarom ik wel de overstap zou doen:
- Principekwestie
- Iets goedkoper
- Geen downloadlimiet
- Mogelijkheid combinatie met Proximus mobiel abbo
- Keuzemogelijkheid enkel BE voetbal
Wanneer ik een test bij Proximus doe krijg ik volgend resultaat voor mijn adres:
Maximaal aantal tv's 3
Maximaal aantal tv's in hd 2
Wat zijn jullie ervaringen met Proximus Internet en TV?
Al zijn er een aantal dingen die mij tegenhouden:
- Snelheid (Eigenlijk heb ik geen idee of ik die verlaging zou merken. Ter info, we zijn thuis met 4, waarvan 2 kids die wel geregeld filmpjes kijken via Youtube, Ketnet, ....)
- Mogelijkheid om nog via analoge kabel tv te kijken (soms handig om in de zomer je TV eens buiten te zetten + 2 kids hebben op hun kamer nog tv via gewone kabel)
- Meerdere programma's gelijk opnemen
Aantal punten waarom ik wel de overstap zou doen:
- Principekwestie
- Iets goedkoper
- Geen downloadlimiet
- Mogelijkheid combinatie met Proximus mobiel abbo
- Keuzemogelijkheid enkel BE voetbal
Wanneer ik een test bij Proximus doe krijg ik volgend resultaat voor mijn adres:
Maximaal aantal tv's 3
-
- Elite Poster
Raf1. Dat is de grootste zever die jij hier aanhaalt!raf1 schreef:Ik ken trouwens die ADSL-gevallen maar al te goed. Meestal zijn het mensen die ergens op "den buiten" spotgoedkoop landbouwgrond of zelfs bosgebied hebben kunnen omzetten in bouwgrond en dus zonevreemd wonen. Dan kan je natuurlijk niet verwachten dat daar de nieuwste VDSL2-technologie als eerste wordt uitgerold. Meestal zijn zulke woningen zelfs nog niet aangesloten op riolering en een waterzuiveringsstation. Als hun bouwgrond spotgoedkoop was, moeten ze niet klagen dat nutsvoorzieningen te duur zijn hé.
Telenet is wel beschikbaar en VDSL2 niet.
Zo simpel is dat.
Het heeft niets maar dan ook niets vandoen met een "zonevreemd wonen" zoals jij suggereert.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Proximus internet: de snelheid die je krijgt, haal je altijd.
Ik krijg helaas maar 25/2, maar ik haal die ook altijd, ongeacht weekend, avond, ...
Als je Internet Start neemt, koop je voor €7,5 per maand de optie unlimited en dan, tja, is het gewoon unlimited hé
Proximus TV: mijn moeder, vader, broer, zus en schoonmoeder hebben dat. Ik heb nog niemand weten klagen. Ze hadden daarvoor allemaal Telenet digiTV, dus ze konden wel vergelijken.
Ik krijg helaas maar 25/2, maar ik haal die ook altijd, ongeacht weekend, avond, ...
Als je Internet Start neemt, koop je voor €7,5 per maand de optie unlimited en dan, tja, is het gewoon unlimited hé
Proximus TV: mijn moeder, vader, broer, zus en schoonmoeder hebben dat. Ik heb nog niemand weten klagen. Ze hadden daarvoor allemaal Telenet digiTV, dus ze konden wel vergelijken.
- raf1
- Elite Poster
Dat is mogelijk, maar dat is dan een zeer zeer grote uitzondering. Je zou er trouwens van opkijken wat er allemaal zonevreemd gebouwd is: http://www.geopunt.be/kaart?viewer=Gewe ... index.htmleternum schreef:Het heeft niets maar dan ook niets vandoen met een "zonevreemd wonen" zoals jij suggereert.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 190 keer
Ik krijg hier steeds foutmelding:proximusboyke schreef:wat zegt deze test
neem internet maxi
http://www.proximus.be/nl/id_cr_intspee ... ectie.html
Er is een onverwachte fout opgetreden, gelieve ons hiervoor te verontschuldigen. Gelieve het later opnieuw te proberen.
Zal dus ff plat liggen.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
- heist_175
- Elite Poster
idem hierdena schreef:http://www.proximus.be/nl/id_cr_intspee ... ectie.html
geeft
Er is een onverwachte fout opgetreden, gelieve ons hiervoor te verontschuldigen. Gelieve het later opnieuw te proberen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
@ dena,
Ik heb het zelfde profiel ook 30/6 verhoogd door DLM naar 70/6 (blijft daar stabiel op staan)
Mijn bevindingen met Belgacom/Proximus zijn in mijn geval zeer positief, maar zoals je hier op het forum zult lezen zijn er die blijkbaar heel andere ervaringen hebben!
Ik kan in ieder geval niet klagen en heb totaal geen reden om uit te zien naar een ander provider zoals TN.
Snelheid met speedtest geeft bij mijn comfort pack 64/4,7 Mbps .
Ik heb het zelfde profiel ook 30/6 verhoogd door DLM naar 70/6 (blijft daar stabiel op staan)
Mijn bevindingen met Belgacom/Proximus zijn in mijn geval zeer positief, maar zoals je hier op het forum zult lezen zijn er die blijkbaar heel andere ervaringen hebben!
Ik kan in ieder geval niet klagen en heb totaal geen reden om uit te zien naar een ander provider zoals TN.
Snelheid met speedtest geeft bij mijn comfort pack 64/4,7 Mbps .
Laatst gewijzigd door jackho 08 dec 2014, 10:34, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 7 keer
- Contacteer:
Het is natuurlijk ieder zijn keuze, maar mijn 200/10mbit abbo bij telenet ga ik toch niet vlug meer afgeven. Ik heb jaren zitten sukkelen op 2mbit adsl, en ook al zit ik nu maar 97meter van de rop, om mij terug naar een dsl variant te krijgen zal men het bijna gratis moeten geven. Of natuurlijk een 100/20mbit abbo!
-
- Elite Poster
3tv's en 2 in HD is een goede lijn. Dat hadden wij vroeger ook (geen idee wat het nu is, ik test tegenwoordig op lijntest.be voor mensen, de link bij Proximus weet ik zelfs niet meer zijn). Wij hadden met die info 50Mbps (en inmiddels 60), dus dan kan je er vanuit gaan dat je het niet echt gaat merken. Hier ook vrij grote gebruikers (online gaming met console, game downloads op console, Netflix, Youtube, etc...).dena schreef: Wanneer ik een test bij Proximus doe krijg ik volgend resultaat voor mijn adres:
Maximaal aantal tv's 3
Let wel, de staat van de lijn in huis is ook belangrijk, dus in het slechtste geval komen daar wat kosten bij om deze te vernieuwen/aan te leggen.
-
- Starter
- Bedankt: 1 keer
Hetgeen waar ik het meest vragen bij stel is TV en de opnames.
Bij Telenet kunnen we zonder problemen 2 programma's opnemen en een derde kijken en ik vraag mij af of dat bij Proximus ook kan?
Ik lees ook bij Proximus een verschil tussen opnemen op de schijf of op de server?
Bij Telenet kunnen we zonder problemen 2 programma's opnemen en een derde kijken en ik vraag mij af of dat bij Proximus ook kan?
Ik lees ook bij Proximus een verschil tussen opnemen op de schijf of op de server?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 49 keer
Er is een blablabla opgetreden ..........jou link werkt ook niet dus.raf1 schreef:Foute link misschien? Hier de enige juiste link naar de lijntest: http://proximus.be/internetsnelheid
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
-
- Elite Poster
1 opname op de box en ondertussen kijken is mogelijk. Meerdere opnamen tegelijk dan gaat hij de andere op de server opnemen, de beperking hieraan is dat je 30 dagen hebt om ze te bekijken.dena schreef:Hetgeen waar ik het meest vragen bij stel is TV en de opnames.
Hier een woongebied met landelijk karakter blijkbaar wel al jaren VDSL2 maar nog niet aangesloten aan de riolering (die ligt er ook nog maar 2 maand).raf1 schreef:Dat is mogelijk, maar dat is dan een zeer zeer grote uitzondering. Je zou er trouwens van opkijken wat er allemaal zonevreemd gebouwd is: http://www.geopunt.be/kaart?viewer=Gewe ... index.htmleternum schreef:Het heeft niets maar dan ook niets vandoen met een "zonevreemd wonen" zoals jij suggereert.
- heist_175
- Elite Poster
Hier ook "woongebied met landelijk karakter", mijn schoonmoeder woont ook in zo'n gearceerd stuk "woongebied met landelijk karakter" en die scoort 70Mbps...
De tante van mijn vrouw woont op een gelijkaardige steenweg, officieel ook "woongebied met landelijk karakter" en die heeft ADSL
De tante van mijn vrouw woont op een gelijkaardige steenweg, officieel ook "woongebied met landelijk karakter" en die heeft ADSL
-
- Elite Poster
Neen, dat zijn absoluut geen grote uitzonderingen.raf1 schreef:Dat is mogelijk, maar dat is dan een zeer zeer grote uitzondering. Je zou er trouwens van opkijken wat er allemaal zonevreemd gebouwd is: http://www.geopunt.be/kaart?viewer=Gewe ... index.htmleternum schreef:Het heeft niets maar dan ook niets vandoen met een "zonevreemd wonen" zoals jij suggereert.
Ik kan je makkelijk een heel gebied aangeven waar men van VDSL2 verstoken blijft (onder andere een "volgebouwde" provinciale weg en omliggende straten).
Doch indien jij zó zeker bent van je punt: voor ieder adres waar geen VDSL2 beschikbaar is én deze mensen niet zonevreemd wonen, geef jij mij 10 euro. OK?
Bovendien: aangezien je het toch niet zo begrepen lijkt te hebben op landbouwgebieden.
Vindt jij het zo logisch dat onze moderne landbouwers verstoken blijven van moderne breedbandinternetverbindingen?
Deze mensen dragen op een cruciale wijze bij aan onze voedselvoorziening en jij bent blijkbaar van mening dat deze mensen geen recht hebben op moderne communicatie technologieën aan een aanvaardbare prijs? Ook deze mensen wonen niet zonevreemd hoor.
Meer. Ik kan je zelfs diverse bedrijventerreinen aanduiden waar de VDSL2 technologie vaak niet verder komt dan een schamele 16.5/2 Mbps "internetbreedbandverbinding".
Dus ik stel voor dat jij jouw asociale oogkleppen even afzet.
-
- Elite Poster
En waarom zouden deze mensen glasvezel moeten nemen?? Om de kosten op te drijven?
Een degelijke VDSL2 volstaat voor de meeste bedrijfjes ook hoor. Maar waarom ligt die daar niet?
Dát is natuurlijk een heikele vraag...
Een degelijke VDSL2 volstaat voor de meeste bedrijfjes ook hoor. Maar waarom ligt die daar niet?
Dát is natuurlijk een heikele vraag...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 95 keer
ons ma woont midden in de stad in zo'n woontorenheist_175 schreef:Hier ook "woongebied met landelijk karakter", mijn schoonmoeder woont ook in zo'n gearceerd stuk "woongebied met landelijk karakter" en die scoort 70Mbps...
telenet ligt er niet en belgacom laat het 18E eeuwse adsl lijntje gewoon liggen want de bewoners hebben toch geen keuze en de 'concurrentie moet het ook doen met die waardeloze adsl.
in heel die blok is er dus geen fatsoenlijk internet of tv mogelijk (een blok of 3 à rato van 100 inwoners)
maar alle 300 bewoners betalen wel alsof ze een state of the art Vdsl aan topsnelheid hebben. wat zegt monopolist proximus? " we doen wettelijk niets fout"