Bhaalu Stick - Android 4.2 UGOOS UM2

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
Undertaxxx25
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 jan 2013, 20:57
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 11 keer

Afbeelding

Na een dagje prutsen heeft de Bhaalu Stick een 2de leven gekregen als Android Stick, de werking is zeer vloeiend. Je kan de Bhaalu Stick dus gaan gebruiken als een grootte Tablet voor je Flatscreen Tv. De Bhaalu Stick is eigenlijk een omgebouwde Ugoos UM2 Android Stick, via de website van Ugoos kan je de standaard UM2 ROM downloaden en installeren op de Bhaalu Stick. Met een resolutie van 1280x720 is de kwaliteit op een 46" LED Tv zeer aanvaardbaar en het geluid werkt ook prima, zelfs via SPDIF naar een Sonos Playbar. De stick heeft bovendien betere specificaties dan gedacht, zo is er 5GB NAND Flash aanwezig + 2GB interne opslag. De Bhaalu Stick is voorzien van een Micro SD Card slot en dit werkt ook prima voor extra Android opslag, alleen maar positieve punten dus. Echt super om op een 46" inch LED scherm bv. te kunnen surfen via Chrome of Firefox, rustig het nieuws lezen of een film, foto of nummer kijken/luisteren, en uiteraard kan XBMC niet achterwegen blijven op je nieuwe mini PC.

Afbeelding

Afbeelding

Benodigdheden:

- Bhaalu Stick
- USB-A naar USB-A kabel (vermoedelijk zal je deze moeten aankopen).
- Paper Clip of dunne naald
- PC (Windows XP, Vista, Win7 of Win8) (USB 2.0 poorten of hub, USB 3.0 geeft foutmelding)
- RK Update Tool and Guide (https://mega.co.nz/#!ExNTmDbI!NQxc086vd ... CHtpCQKHhg)
- Firmware for UM2 (Android 4.2) (https://mega.co.nz/#!QpFDQJ6C!TQxSUT10i ... CQMfmC0wbU)


Bhaalu Stick Drivers Installeren voor Windows:

- Zorg er eerst voor dat je bovenstaande zaken gedownload en uitgepakt hebt op je PC
- Het aansluiten is even wennen want je moet namelijk 2 handelingen gelijktijdig uitvoeren
- Voor we de handelingen gaan uitvoeren is het goed te weten dat je de USB poort naast het blauwe ledje moet gebruiken, de andere is namelijk niet functioneel voor deze handeling.
- Neem een paper clip of naald, op de Bhaalu Stick zit een klein gaatje aan de zijkant (herstel functie). Dit moet je ingedrukt houden en daarna sluit je meteen de Bhaalu Stick aan op je PC via de USB-A naar USB-A kabel.
- Windows zie nu een nieuw aangesloten device en zal nu drivers willen gaan installeren, annuleer dit proces aangezien we de drivers handmatig gaan installeren.
- Ga via apparaatbeheer (Device Manager) op je PC naar de aangesloten USB apparaten, je zal opmerken dat er bij één een foutmelding staat.
- Selecteer deze en via de tab 'Drivers' ga je naar Update Drivers of Install Drivers, zoek nu naar onderstaande map.
- "RK unified update tool_PACKAGE_V1.7". Deze bevat een map "Driver", zoek in de juiste map (32/64 bit) / (Xp, Vista, etc) naar de gepaste driver voor jou PC en laat Windows deze driver installeren voor de Bhaalu Stick


UM2 ROM installeren via Batch Tool:

- In de map "RK unified update tool_PACKAGE_V1.7" open je de map Batch Tool en open eerst de config.ini, de 3de regel Selected=1 verander je naar 2 (Engels)
- Open nu de RKBatchTool, rechts drukken op de knop met 3 puntjes en de gedownloade "UM2_ugoos_20140304.img" selecteren
- Onderaan bij Connected Devices moet het kader met nummer 1 geel zijn, indien dit correct is kan je op de knop Restore drukken onderaan
- Programma zal nu de standaard UM2 ROM (Android 4.2 Jelly Bean) installeren op je Bhaalu Stick, eenmaal klaar zal je eventueel een foutmelding te zien krijgen onderaan de code, maar als je onderaan "succeed" ziet staan kan je dit negeren en de tool afsluiten


Tips&Tricks:

- Uiteraard werken Wi-Fi (2,4Ghz) (Max 20Mbps downstream) en Bluetooth gewoon omdat deze hardware aanwezig is in de Bhaalu Stick.
- Logitech K400r draadloos toetsenbord met USB dongle werkt perfect zonder enige extra configuratie. Azerty toetsenbord blijft als Qwerty werken, ook staan alle instellingen correct in de instellingen van Android. Dit probleem kan je verhelpen met deze app (https://play.google.com/store/apps/deta ... r&hl=nl_BE)
- Je kan gebruik maken van het Micro SD slot voor extra opslag capaciteit. De USB poorten kunnen ook beide gebruikt worden, voor nog extra opslag of bv. een usb dongle of zelfs een LAN adapter !
- XBMC draait zeer vlot en alles is functioneel zoals Add-On's, Films, Foto's, Muziek, etc. Ook Streamen van een NAS bv. via SMB, NFS, etc werkt prima.
- XBMC kan je gratis (legaal) downloaden via http://kodi.tv/download/ (ARM versie). Installeren kan je vanaf je SD Card via de app APK Installer die standaard aanwezig is in de UM2 ROM.
- Sonic The Hedgehog 1 is perfect vloeiend te spelen, bij episode 4 werken de controls helaas niet goed.
- Ook een Emulator app installeren werkt prima, in de Play Store heb je bv. Snes, Psp, Gba, etc emulators.
- Airplay Mirroring (iPhone/iPad/Mac) met geluid ook vloeiend werkend, de app AirReceiver (https://play.google.com/store/apps/deta ... ver&hl=nl) downloaden via Google PlayStore en installeren.
- Voor het benaderen van je SDcard of USB stick via FTP server moet je de app FTPdroid (https://play.google.com/store/apps/deta ... roid&hl=nl) via Google PlayStore installeren (op PC/Mac gebruik je bv. FTP client Cyberduck, Filezilla etc) .


Indien alles vlot verlopen is ben je nu eigenaar van een Ugoos UM2 Android Stick ipv. een Bhaalu Stick. Je zal merken dat de eerste opstarten zeer traag verlopen maar na enige tijd in gebruik (raar maar waar) gaat het opstarten vlotter, ook het gebruik van apps gaat na verloop van tijd vlotter.
Laatst gewijzigd door Undertaxxx25 27 jul 2015, 18:56, in totaal 9 gewijzigd.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

hoe vlot en vloeiend werkt de VTM app over 2,4Ghz wifi?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Undertaxxx25
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 jan 2013, 20:57
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 11 keer

Gaat redelijk vloeiend, zowel door de app navigeren als content afspelen.


Sent from a internet connection.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

juist, die VTM app stelt teleur. Ben wel erg gelukkig hier met mijn sony 50W656A icm minix neo X7 box. DVB-T, FTA satelliet, internet etc etc, alles met één afstandsbediening en muis :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1308
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 69 keer

@Undertaxxx25 Super bedankt voor je stappenplan. Ik ben langer in mijn kelder op zoek geweest naar een USB A/A kabel dan dat de install duurde :-)

Ik had nog een wireless keyboard/muis in 1 van Stenmark met een usb dongle. Die doet het ook zonder instellingen aan te passen. Een logitech keyboard dat ik had was azerty en daarbij had ik geen zin om uit te zoeken hoe ik in de software dat moest instellen (ik zie maar 2 talen staan bij input).

Nu gaan we eens wat extra's installeren. Ik ben benieuwd. Alle links naar goeie app's in de play store (die nuttig zijn op zo'n stick) zijn welkom.

EDIT

Even verder gespeeld.
Bij instellingen / more, kies VPN
Nog niet uitgeprobeerd, maar dat zou moeten kunnen:
Zet VPN met NL op
Install NLZiet (https://play.google.com/store/apps/deta ... t&hl=nl_BE)
Abo op deze dienst (die heb ik) en ik kijk naar mijn favoriete NL programma's
Laatst gewijzigd door ygeffens 09 dec 2014, 22:33, in totaal 1 gewijzigd.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
Undertaxxx25
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 jan 2013, 20:57
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 11 keer

Indien je toch graag Azerty wil, had exact hetzelfde probleem maar de app https://play.google.com/store/apps/deta ... r&hl=nl_BE lost dit probleem op. Na installatie voor "Belgian" kiezen en activeren bij toetsenborden.

Bij Tips&Tricks staan al enkele apps die nuttig kunnen zijn. Momenteel ben ik wat Emulators aan het uitproberen, blijft altijd leuk om nog eens de goede oude games te spelen.

Ga wel regelmatig de beginpost aanvullen als ik leuke/handige/nuttige apps tegemoet kom. Je kan trouwens gebruik maken van zowel het sd card slot als beide usb poorten.


Sent from a internet connection.
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1308
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 69 keer

Welke controller gebruik je om de games te spelen?
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
Undertaxxx25
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 jan 2013, 20:57
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 11 keer

PS3 controller.


Sent from a internet connection.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1308
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 69 keer

Als ik het goed begrijp, zou dit wel eens een oplossing kunnen zijn om een Pi, BhaaluStick, ... met een afstandsbediening te kunnen bedienen.

https://flirc.tv/
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
stephandp
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 dec 2014, 19:06

[Imgur](

Wel ik heb deze tutorial uitgevoerd maar toch start de stick niet meer op? Iemand een idee?

groetjes!
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

ygeffens schreef:Als ik het goed begrijp, zou dit wel eens een oplossing kunnen zijn om een Pi, BhaaluStick, ... met een afstandsbediening te kunnen bedienen.

https://flirc.tv/
Gebruik ik ook sinds 1 jaar.
+ de laatste tijd heb al eens vaker zadig nodig omdat hij corrupt geraakt.
https://flirc.zendesk.com/hc/en-us/arti ... IG-Utility

Verder werkt het perfect, makkelijk in te stellen en zowat alle keyboard toetsen mogelijk.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Undertaxxx25
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 jan 2013, 20:57
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 11 keer

Heb de Bhaalu Stick nu voorzien van een Custom ROM en draait nu in 1920x1080 (full hd) ! De kwaliteit is prachtig op een 46" LED scherm en ook full screen (dus geen zwarte randen meer). Ook is de Custom ROM standaard voorzien van root toegang en tal van handige toevoegingen tgv. een standaard stock ROM. Zondag zal ik even een beschrijving maken hiervan inc. hoe je een PS3 Sixaxis controller kan pairen en daarna draadloos gebruiken om te gamen.
stephandp
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 dec 2014, 19:06

Weet iemand hoe je van die "Prepare IDB failed" afraakt? :s
Undertaxxx25
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 jan 2013, 20:57
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 11 keer

Je zal de behuizing moeten openen want pin 5+6 en 7+8 moeten kortgesloten worden. http://www.freaktab.com/showthread.php? ... -my-UG007b


Sent from a internet connection.
zeratul
Plus Member
Plus Member
Berichten: 107
Lid geworden op: 19 nov 2008, 09:59
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 26 keer

Dat kortsluiten van die pins, is dat niet exact de "paperclip" truuk + reflash ? De beschrijving, tot het moment van de USB plug, lijkt toch daarop te wijzen. Alleen is het daar een soort auto recovery van de recovery.img partitie misschien. Herflashen moet ook lukken (En eventueel dan Erase IDB aanzetten)
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1308
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 69 keer

Undertaxxx25 schreef:Heb de Bhaalu Stick nu voorzien van een Custom ROM en draait nu in 1920x1080 (full hd) ! De kwaliteit is prachtig op een 46" LED scherm en ook full screen (dus geen zwarte randen meer). Ook is de Custom ROM standaard voorzien van root toegang en tal van handige toevoegingen tgv. een standaard stock ROM. Zondag zal ik even een beschrijving maken hiervan inc. hoe je een PS3 Sixaxis controller kan pairen en daarna draadloos gebruiken om te gamen.

Ik kwam net dit tegen:
http://www.ozota.nl/download-center/

Ben je daar wat mee ?
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
Undertaxxx25
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 jan 2013, 20:57
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 11 keer

Is zeker handig, thx. De Custom Rom is echt 100% vooruitgang, alles loopt veel vloeiender en vlotter tgv. UM2 stock ROM.

OpenVPN werkt ook met de custom rom wat niet lukte met de um2 rom. Nu ook de Nova Launcher + Click UI iconen in gebruik.


Sent from a internet connection.
stephandp
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 dec 2014, 19:06

Wel ik denk dat het aan de kabel moet gelegen hebben. aangezien het nu plots wel werkt, zonder de NAND poort aan te raken.
stephandp
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 dec 2014, 19:06

al nieuws over de nieuwe rom? :)
Undertaxxx25
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 jan 2013, 20:57
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 11 keer

Morgen zal ik het nodige posten in een nieuw topic. ;)

Edit: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=56&t=43466

Sent from a internet connection.
Gebruikersavatar
ikhlaske
Pro Member
Pro Member
Berichten: 331
Lid geworden op: 15 dec 2010, 13:25
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 6 keer

Ik heb er eerst de wasser FW opgezet, maar deze slaagt tegen en nu krijg ik deze FW er niet op geplaatst.

(Heb dezelfde stappen gevolgd) kan enkel succesvol Wasser opnieuw installeren :(
Provider: Orange Fiber 1000/200
Modem/Router: Orange Nokia Fiber Modem + Unify USG
Switch: UniFi 24p + 8p POE 150W
Wifi: Unify AP AC LR + AP AC PRO
GSM: Proximus
Nas: Synology DS 219+ 16GB ram 512GB nvme ssd cache - Synology DS 219se
Backbone: (Plex)
  • Intel NUC - 16GB Ram
  • Intel NUC - 4GB Ram
  • Mac Mini - M1
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Vandaag eens tijd gevonden om me bezig te houden met de Bhaalu stick...

Ik krijg geen device actief in die Rockchip Batch Tool.
In Device Manager staat de stick als Rockbus USB device, in een eigen categorie.
Klopt dit?
Capture.PNG
Capture.PNG (7.81 KiB) 2320 keer bekeken
Tip voor de tutorial poster: zet erbij dat het een USB-A naar USB-A kabel moet zijn, want dit is geen courante kabel dat iedereen in huis zal hebben.
Ik kan me voorstellen dat er zullen zijn dat je een gewone micro-usb kabel bedoeld.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”