Telenet jaagt klanten in de gordijnen
-
- Pro Member
- Berichten: 346
- Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 43 keer
http://www.tijd.be/detail.art?a=9575291&n=3128&ckc=1
En toen waren ze al met meer dan 40.000, Telenet-klanten die de jaarlijkse prijsverhoging van hun operator niet pikken. 12.000 klanten willen in groep telecomdiensten kopen.
Al 17 jaar is Kurt Buysse, een 41-jarige onlinemarketeer, klant bij Telenet. Al die jaren heeft hij braaf de prijsverhoging - in lijn met de loonindexering - betaald die het kabel- en televisiebedrijf jaarlijks doorvoert.
Maar deze keer heeft hij er genoeg van: ‘Iedereen moet de tering naar de nering zetten. Iedereen moet besparen. En dan verhoogt Telenet zijn prijzen met 4 à 5 procent.’
Iedereen moet de tering naar de nering zetten. Iedereen moet besparen. En dan verhoogt Telenet zijn prijzen met 4 à 5 procent.
Kurt Buysse Initiatiefnemer van het protest tegen Telenet
Het bedrijf kondigde zijn prijsverhogingen vorige week aan, ‘omdat innovatie een prijs heeft en de contracten met de Vlaamse zenders duurder zijn geworden.’ Buysse zag op sociale media dat hij lang niet de enige was die morde. Daarop lanceerde hij de petitie iklaatmenietpluimen.be, die ondertussen meer dan 40.000 handtekeningen verzamelde.
In de protestgroep groeide vervolgens het idee om te onderzoeken of een groepsaankoop mogelijk is voor telecomdiensten. Naar analogie van de gezamenlijke aankopen van elektriciteit, gas en zonnepanelen. Buysse zoekt nu een expert die hem kan helpen uitzoeken of een groepsaankoop voor telecombundels überhaupt mogelijk is.
Njet
Telenet en Proximus zijn het idee in elk geval niet genegen. ‘We investeren een vijfde van onze omzet in het netwerk en de producten. Om te kunnen blijven innoveren, moeten we de prijzen verhogen’, zegt Telenet-woordvoerder Stefan Coenjaerts. ‘Een groepsaankoop is wettelijk niet mogelijk’, luidt het bij Proximus.
Het is niet de eerste keer dat Telenet klanten tegen zich in het harnas jaagt. In mei tekenden 27.000 mensen een petitie van Test-Aankoop tegen het gedwongen vervangen van de verouderde decorders, en dat tegen betaling. Toen plooide het kabelbedrijf door zijn ‘bakjes’ voortaan binnen de vijf jaar na aankoop gratis om te ruilen.
We begrijpen dat de verhoging geen fijne boodschap is, we hebben begrip voor het protest.
Stefan Coenjaerts Woordvoerder van Telenet
Hoe lang laat Telenet het protest nog aanzwellen? Coenjaerts: ‘We begrijpen dat de verhoging geen fijne boodschap is, we hebben begrip voor het protest. Maar de beslissing is gevallen, we kunnen hier niet op terugkomen. In het decoderverhaal konden we wel nog bijsturen.’
Duopolie
Dat Telenet schermt met de prijs van innovatie gaat er bij protestklant Buysse niet in: ‘Er is te weinig concurrentie in de markt. Mocht dat wel zo zijn, dan zou Telenet innovatie nodig hebben om zich te onderscheiden. En zou het die innovatie niet kunnen doorrekenen.’ Waarmee de initiatiefnemer zegt dat Telenet en Belgacom broederlijk de bundelmarkt verdelen.
Een these die ook Louis Tulkens, hoofd externe relaties bij Base, onderschrijft. ‘Op de mobiele markt met zijn vele operatoren (Proximus, Mobistar, Base en vele virtuele operatoren als Telenet, Mobile Vikings en Lycamobile) zijn de prijzen sinds 2006 met 54 procent gezakt. Op de vaste markt hebben Proximus en Telenet vrijwel 100 procent van de tv-markt en packs in handen. De prijzen daar zijn sinds 2006 met een derde gestegen.’
Dat zogenaamde duopolie zette minister van Telecom Alexander De Croo ertoe aan de markt van telecombundels onder handen te nemen. Hij wil meer concurrentie en lagere prijzen. Afwachten of Mobistars herintrede in tv en breedband, begin volgend jaar, beweging kan krijgen in de markt.
Groepskorting
Telenet biedt overigens vandaag al groepskortingen aan. Aan werknemers van 'grote' bedrijven. Waarom dan niet aan een grote groep mensen? Coenjaerts: ‘Werknemers maken deel uit van een erkende organisatie met statuten. Mensen die deelnemen aan een groepsaankoop niet.’
En toen waren ze al met meer dan 40.000, Telenet-klanten die de jaarlijkse prijsverhoging van hun operator niet pikken. 12.000 klanten willen in groep telecomdiensten kopen.
Al 17 jaar is Kurt Buysse, een 41-jarige onlinemarketeer, klant bij Telenet. Al die jaren heeft hij braaf de prijsverhoging - in lijn met de loonindexering - betaald die het kabel- en televisiebedrijf jaarlijks doorvoert.
Maar deze keer heeft hij er genoeg van: ‘Iedereen moet de tering naar de nering zetten. Iedereen moet besparen. En dan verhoogt Telenet zijn prijzen met 4 à 5 procent.’
Iedereen moet de tering naar de nering zetten. Iedereen moet besparen. En dan verhoogt Telenet zijn prijzen met 4 à 5 procent.
Kurt Buysse Initiatiefnemer van het protest tegen Telenet
Het bedrijf kondigde zijn prijsverhogingen vorige week aan, ‘omdat innovatie een prijs heeft en de contracten met de Vlaamse zenders duurder zijn geworden.’ Buysse zag op sociale media dat hij lang niet de enige was die morde. Daarop lanceerde hij de petitie iklaatmenietpluimen.be, die ondertussen meer dan 40.000 handtekeningen verzamelde.
In de protestgroep groeide vervolgens het idee om te onderzoeken of een groepsaankoop mogelijk is voor telecomdiensten. Naar analogie van de gezamenlijke aankopen van elektriciteit, gas en zonnepanelen. Buysse zoekt nu een expert die hem kan helpen uitzoeken of een groepsaankoop voor telecombundels überhaupt mogelijk is.
Njet
Telenet en Proximus zijn het idee in elk geval niet genegen. ‘We investeren een vijfde van onze omzet in het netwerk en de producten. Om te kunnen blijven innoveren, moeten we de prijzen verhogen’, zegt Telenet-woordvoerder Stefan Coenjaerts. ‘Een groepsaankoop is wettelijk niet mogelijk’, luidt het bij Proximus.
Het is niet de eerste keer dat Telenet klanten tegen zich in het harnas jaagt. In mei tekenden 27.000 mensen een petitie van Test-Aankoop tegen het gedwongen vervangen van de verouderde decorders, en dat tegen betaling. Toen plooide het kabelbedrijf door zijn ‘bakjes’ voortaan binnen de vijf jaar na aankoop gratis om te ruilen.
We begrijpen dat de verhoging geen fijne boodschap is, we hebben begrip voor het protest.
Stefan Coenjaerts Woordvoerder van Telenet
Hoe lang laat Telenet het protest nog aanzwellen? Coenjaerts: ‘We begrijpen dat de verhoging geen fijne boodschap is, we hebben begrip voor het protest. Maar de beslissing is gevallen, we kunnen hier niet op terugkomen. In het decoderverhaal konden we wel nog bijsturen.’
Duopolie
Dat Telenet schermt met de prijs van innovatie gaat er bij protestklant Buysse niet in: ‘Er is te weinig concurrentie in de markt. Mocht dat wel zo zijn, dan zou Telenet innovatie nodig hebben om zich te onderscheiden. En zou het die innovatie niet kunnen doorrekenen.’ Waarmee de initiatiefnemer zegt dat Telenet en Belgacom broederlijk de bundelmarkt verdelen.
Een these die ook Louis Tulkens, hoofd externe relaties bij Base, onderschrijft. ‘Op de mobiele markt met zijn vele operatoren (Proximus, Mobistar, Base en vele virtuele operatoren als Telenet, Mobile Vikings en Lycamobile) zijn de prijzen sinds 2006 met 54 procent gezakt. Op de vaste markt hebben Proximus en Telenet vrijwel 100 procent van de tv-markt en packs in handen. De prijzen daar zijn sinds 2006 met een derde gestegen.’
Dat zogenaamde duopolie zette minister van Telecom Alexander De Croo ertoe aan de markt van telecombundels onder handen te nemen. Hij wil meer concurrentie en lagere prijzen. Afwachten of Mobistars herintrede in tv en breedband, begin volgend jaar, beweging kan krijgen in de markt.
Groepskorting
Telenet biedt overigens vandaag al groepskortingen aan. Aan werknemers van 'grote' bedrijven. Waarom dan niet aan een grote groep mensen? Coenjaerts: ‘Werknemers maken deel uit van een erkende organisatie met statuten. Mensen die deelnemen aan een groepsaankoop niet.’
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 4954
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Hypocrisie in het kwadraat, die man en wellicht een groot deel van z'n 40 000 volgelingen is meer dan 15 jaar klant bij dezelfde leverancier en dan durft die te klagen dat er geen concurrentie is. Als je nooit verandert van leverancier, dan sterft de concurrentie uit hé."Er is te weinig concurrentie in de markt."
Blijkbaar is het nog altijd te moeilijk om z'n 40 000 volgelingen door te verwijzen naar http://www.bestetarief.be/
Of rechtstreeks naar de websites van leveranciers die elke dag hun uiterste best doen om goedkopere tarieven aan te bieden:
http://www.snow.be/
http://www.tv-vlaanderen.be/
http://www.scarlet.be/
http://www.edpnet.be/
http://www.dommel.be/
http://www.proximus.be/
-
- Elite Poster
- Berichten: 2654
- Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Akkoord met die stelling (maar ik vind die man daarom niet hypocriet, het is te makkelijk om het 'enkel' op de klanten te steken). Alleen zou ik Proximus nu niet in die lijst zetten van leveranciers die elke dag hun uiterste best doen om goedkopere tarieven aan te bieden. Laten we niet vergeten dat een duopolie op die twee slaat. Ze doen elke dag hun best voor een zekere service en of meerwaarde te creëren tegenover die concurrentie (al dan niet succesvol, da's vrij subjectief) en dat geldt voor beide 'duopolisten'. Maar goedkopere tarieven, ook Proximus? Niet echt. En een indexactie vindt ook bij hen frequent plaats.raf1 schreef:Of rechtstreeks naar de websites van leveranciers die elke dag hun uiterste best doen om goedkopere tarieven aan te bieden:
http://www.snow.be/
http://www.tv-vlaanderen.be/
http://www.scarlet.be/
http://www.edpnet.be/
http://www.dommel.be/
http://www.proximus.be/
-
- Elite Poster
- Berichten: 5759
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Op de kabel is er gewoon GEEN concurrentie. Naar aanleiding van de prijsverhoging ben ik ook weer eens beginnen uitkijken of ik kan/wil veranderen. Hierbij moet ik zeggen dat ik een jaar of 7 geleden noodgedwongen geswitcht ben van ADSL (EDPnet) naar Telenet na een verhuis. Op mijn nieuw adres was de kwaliteit en snelheid van mijn ADSL lijn gewoon erbarmelijk. Wel, vorige week eens op http://www.lijntest.be gecheckt en blijkbaar zit ik nog altijd op max. 20/2 Mbps. Dan ben je vet met al die BesteTarief voorstellen die met 50/6 afkomen.
Sowieso zou ik de initiatief-nemers eerder naïef noemen dan hypocriet. Zo hadden ze nu blijkbaar een pagina op de Telenet site ontdekt die uitlegt hoe de prijsstijging toegepast wordt op verlaagde tarieven zoals sociale tarieven en groepstarieven. Hij dacht dat dat laatste er blijkbaar op wees dat Telenet nu toch eindelijk half aan het zwichten is en ook met een voorstel gaat komen voor hun groepsaankoop .
Sowieso zou ik de initiatief-nemers eerder naïef noemen dan hypocriet. Zo hadden ze nu blijkbaar een pagina op de Telenet site ontdekt die uitlegt hoe de prijsstijging toegepast wordt op verlaagde tarieven zoals sociale tarieven en groepstarieven. Hij dacht dat dat laatste er blijkbaar op wees dat Telenet nu toch eindelijk half aan het zwichten is en ook met een voorstel gaat komen voor hun groepsaankoop .
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Zo cru zou ik het niet stellen ...raf1 schreef: Hypocrisie in het kwadraat, die man en wellicht een groot deel van z'n 40 000 volgelingen is meer dan 15 jaar klant bij dezelfde leverancier en dan durft die te klagen dat er geen concurrentie is. Als je nooit verandert van leverancier, dan sterft de concurrentie uit hé.
Zolang prijsverhogingen louter index aanpassingen zijn, hebben de meeste mensen daar geen probleem mee, denk ik.
Maar nu zie je prijsverhogingen die veel meer zijn dan index aanpassingen, in een tijd waar iedereen gevraagd wordt om het soberder te doen, en dat pikken de mensen niet meer?
Daarbij komt nog dat van telecom operator veranderen nog altijd veel omslachtiger is dan gewoon wisselen van energieleverancier, of tabelletjes lezen op http://www.bestetarief.be/ .
Je hebt hardware problemen (coax kabel komt in vele huizen niet toe waar de Belgacom kabel zit), software problemen (voor sommigen een groot aantal wijzigingen in hun LAN set-up), nummeroverdracht, wijzigen van e-mail adres ...
En dan spreek ik nog niet eens over de administratieve rompslomp bij een nieuwe aansluiting, verkeerde facturatie, niet nagekomen afspraken, in het slechtste geval dagen zonder internet, TV, telefoon of gsm (indien deel van de pack).
Voor de techneuten onder ons is dat allemaal wel te doen, maar dat schrikt veel mensen toch af om die stap te zetten, denk ik. De vele posts op Userbase over misgelopen operatorwissels spreken toch voor zich.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3395
- Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 95 keer
die aanbieders moeten grosso moda allemaal aan belgacom betalen om echt netwerk te kunnen gebruiken,om concurrentieel te kunnen zijn moeten ze besparen wat voor een hoop miserie zorgt.raf1 schreef:Hypocrisie in het kwadraat, die man en wellicht een groot deel van z'n 40 000 volgelingen is meer dan 15 jaar klant bij dezelfde leverancier en dan durft die te klagen dat er geen concurrentie is. Als je nooit verandert van leverancier, dan sterft de concurrentie uit hé."Er is te weinig concurrentie in de markt."
Blijkbaar is het nog altijd te moeilijk om z'n 40 000 volgelingen door te verwijzen naar http://www.bestetarief.be/
Of rechtstreeks naar de websites van leveranciers die elke dag hun uiterste best doen om goedkopere tarieven aan te bieden:
http://www.snow.be/
http://www.tv-vlaanderen.be/
http://www.scarlet.be/
http://www.edpnet.be/
http://www.dommel.be/
http://www.proximus.be/
hetzelfde fenomeen zul je zien als telenet zijn netwerk opent, ook zij zullen bvb nauwelijks klantvriendelijkheid tonen als de kabelklant niet bij hen zit maar bij een concurren(klant w pingpongbal)
op papier en in theorie is er concurrentie, in de praktijk is Vlaanderen gewoon een duopolie waar de 2 hoofdrolspelers netjes op maker afgestemd zijn qua
prijs, aanbod gebrekkige hulp, miserabele facturatiedienst, verzinnen van allerlei kosten, verzinnen van allerlei mooie termen om hun eigen gebrek aan investeringen te verdoezelen en hun 18e hardware en netwerk goed te praten
- MaT
- Elite Poster
- Berichten: 1888
- Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
- Bedankt: 282 keer
Dat is wat overdreven toch? De specificaties en prijzen lopen niet genoeg uiteen om jaarlijks een overstap te rechtvaardigen voor 90%+ van de mensen.raf1 schreef:Hypocrisie in het kwadraat, die man en wellicht een groot deel van z'n 40 000 volgelingen is meer dan 15 jaar klant bij dezelfde leverancier en dan durft die te klagen dat er geen concurrentie is. Als je nooit verandert van leverancier, dan sterft de concurrentie uit hé."Er is te weinig concurrentie in de markt."
Daarbij is HET probleem nu net dat er te weinig degelijke concurrentie is om over te stappen: 90% van de markt word beheerd door de 2 grootste spelers en voor elk abonnement dat word opgezegd aan de linkerkant word een nieuw abonnement afgesloten aan de rechterkant.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
-
- Elite Poster
- Berichten: 2786
- Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
- Locatie: Antwerpen... naast de parking
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
^^ zever natuurlijk. Snow groeit deftig, scarlet groeit deftig... alternatief genoeg, buiten de 2 grootste. Wie naar belgacom kan, kan evengoed naar scarlet of snow.
de koe zegt boe
- foxhound
- Plus Member
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 06 mei 2009, 16:35
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 19 keer
De realiteit blijft nog altijd dat er maar 1 speler op de coaxkabel zit, en 1 hoofdspeler op de telefoniekabel (de rest zijn allemaal OLO's die hoogstwaarschijnlijk ook voor een deel vast hangen aan prijzen die Proximus bepaalt voor het gebruik van hun kabel.)bambipower schreef:^^ zever natuurlijk. Snow groeit deftig, scarlet groeit deftig... alternatief genoeg, buiten de 2 grootste. Wie naar belgacom kan, kan evengoed naar scarlet of snow.
Indien je de pech hebt om verder dan 400 meter van de ROP te zitten, dan heb je maar 1 keuze indien je iets of wat hedendaagse snelheden wilt. Echte veel concurrentie kan je dat dus niet noemen. Zolang er maar 2 partijen zijn die hun eigen netwerk hebben liggen vrees ik dat er niet echt veel concurrentie uit de bus zal komen. Tenzij natuurlijk het beheer van de netwerken gescheiden wordt van het aanbieden van diensten er op, waarbij iedere speler de mogelijkheid krijgt om zijn diensten op ieder netwerk aan te bieden waarbij elke speler dezelfde kosten betaalt voor het gebruik van het netwerk, maar ja dat is een utopie die niet op veel plaatsen voorkomt vermoed ik.
-
- Premium Member
- Berichten: 552
- Lid geworden op: 01 dec 2008, 18:52
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 28 keer
Zeer mooi van je om meer dan 3 verschillende zaken met elkaar te vergelijken.raf1 schreef:Hypocrisie in het kwadraat, die man en wellicht een groot deel van z'n 40 000 volgelingen is meer dan 15 jaar klant bij dezelfde leverancier en dan durft die te klagen dat er geen concurrentie is. Als je nooit verandert van leverancier, dan sterft de concurrentie uit hé."Er is te weinig concurrentie in de markt."
Blijkbaar is het nog altijd te moeilijk om z'n 40 000 volgelingen door te verwijzen naar http://www.bestetarief.be/
Of rechtstreeks naar de websites van leveranciers die elke dag hun uiterste best doen om goedkopere tarieven aan te bieden:
http://www.snow.be/
http://www.tv-vlaanderen.be/
http://www.scarlet.be/
http://www.edpnet.be/
http://www.dommel.be/
http://www.proximus.be/
Kabel, ADSL, en VDSL vergelijk je met elkaar?
- MaT
- Elite Poster
- Berichten: 1888
- Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
- Bedankt: 282 keer
Scarlet is een dochterbedrijf van... proximus, snow huurt de infrastructuur van... proximus. En zo kom je bij alle opties rechtstreeks of onrechtstreeks bij de 2 grote uit. Dus ookal vind je op je factuur nergens proximus terug, toch ontvangt deze inkomsten van u waardoor een wegloper niet zo hard gemist word.bambipower schreef:^^ zever natuurlijk. Snow groeit deftig, scarlet groeit deftig... alternatief genoeg, buiten de 2 grootste. Wie naar belgacom kan, kan evengoed naar scarlet of snow.
Eenzelfde verhaal zal het binnenkort worden voor mobistar en telenet. Als men denkt dat een reseller op de kabel de problemen zal oplossen is men goed mis, integendeel, we verliezen net meer slagkracht in de roep om degelijke concurrentie.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 4954
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Deze discussie gaat toch over 50 000 Telenet-klanten die zeggen dat ze zich niet laten pluimen door Telenet?
Als dat het uitgangspunt is, dan speelt het toch geen rol dat Belgacom de infrastructuur levert waarop andere leveranciers hun diensten aanbieden?
Dan is het enige wat telt voor deze 50 000 dat er een goedkoper alternatief is. En dat alternatief bestaat.
De enige andere conclusie is dat deze 50 000 volgelingen zich wel laten pluimen en bijgevolg perfect op hun plaats zitten bij Telenet.
[ Post made via mobile device ]
Als dat het uitgangspunt is, dan speelt het toch geen rol dat Belgacom de infrastructuur levert waarop andere leveranciers hun diensten aanbieden?
Dan is het enige wat telt voor deze 50 000 dat er een goedkoper alternatief is. En dat alternatief bestaat.
De enige andere conclusie is dat deze 50 000 volgelingen zich wel laten pluimen en bijgevolg perfect op hun plaats zitten bij Telenet.
[ Post made via mobile device ]
- MaT
- Elite Poster
- Berichten: 1888
- Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
- Bedankt: 282 keer
Het ging mij erom dat je die persoon hypocriet noemt terwijl de alternatieven niet zaligmakend zijn. Verwacht je er maar aan dat proximus binnenkort ook een prijsverhoging aankondigt (en met hen de alternatieve ook).
Dan kunnen we met zen allen een facebookgroep oprichten 'ik laat me niet pluimen door proximus' en gaan er 50.000 volgelingen richting telenet.
Netto resultaat: 0
Dan kunnen we met zen allen een facebookgroep oprichten 'ik laat me niet pluimen door proximus' en gaan er 50.000 volgelingen richting telenet.
Netto resultaat: 0
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 4954
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Ik heb geen glazen bol zoals jij er blijkbaar één hebt, maar ik stel vast dat m'n telecomfactuur bij Scarlet nog niet verhoogd is sinds ik 3 jaar geleden klant werd.
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
-
- Premium Member
- Berichten: 552
- Lid geworden op: 01 dec 2008, 18:52
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 28 keer
Als Proximus iet of wat slim is, doen ze er alles aan om die wet te omzeilen om in één klap maar liefst 12.000 klanten er bij te hebben.
Maar hoogstwaarschijnlijk wordt het ook een prijsstijging. Want ze kunnen het. Ze hebben genoeg klanten die niet weten dat er genoeg providers zijn die dezelfde snelheden geven (Scarlet , Snow, EDPnet,..) voor een lagere prijs.
Bij Telenet ligt dit anders. Ze zijn de enige die zo'n hoge snelheden kunnen aanbieden, puur vanwege de kabel.
Ik zie trouwens noch Scarlet, Snow, Edpnet, Dommel, of eender welke provider een prijsstijing doorvoeren (of in ieder geval niet zo veel als Telenet).
Zou dat komen omdat ze het niet aandurven? Durven ze niet zoals Telenet (die toch genoeg klanten hebben) hun prijs naar boven te doen? En wat dan met innovatie ? Zij moeten dit ook niet doen?
Hun baas (bij Scarlet dan), Proximus doet lekker mee aan prijsstijgingen (terwijl zij dan wel weer instaan voor het netwerk, en eventuele innovaties). Weer, omdat zij het gewoon kunnen.
De meeste kijken gewoon niet verder dan Telenet & Belgacom.
Maar hoogstwaarschijnlijk wordt het ook een prijsstijging. Want ze kunnen het. Ze hebben genoeg klanten die niet weten dat er genoeg providers zijn die dezelfde snelheden geven (Scarlet , Snow, EDPnet,..) voor een lagere prijs.
Bij Telenet ligt dit anders. Ze zijn de enige die zo'n hoge snelheden kunnen aanbieden, puur vanwege de kabel.
Ik zie trouwens noch Scarlet, Snow, Edpnet, Dommel, of eender welke provider een prijsstijing doorvoeren (of in ieder geval niet zo veel als Telenet).
Zou dat komen omdat ze het niet aandurven? Durven ze niet zoals Telenet (die toch genoeg klanten hebben) hun prijs naar boven te doen? En wat dan met innovatie ? Zij moeten dit ook niet doen?
Hun baas (bij Scarlet dan), Proximus doet lekker mee aan prijsstijgingen (terwijl zij dan wel weer instaan voor het netwerk, en eventuele innovaties). Weer, omdat zij het gewoon kunnen.
De meeste kijken gewoon niet verder dan Telenet & Belgacom.
Daar gaat het hem net om.. Telenet blijft dit net wel keer op keer doen terwijl de andere providers dit niet doen. Alhoewel Scarlet wel volledig afhangt van Belgacom, en die doen dan wel weer aan prijsstijgingen.raf1 schreef:Ik heb geen glazen bol zoals jij er blijkbaar één hebt, maar ik stel vast dat m'n telecomfactuur bij Scarlet nog niet verhoogd is sinds ik 3 jaar geleden klant werd.
[ Post made via mobile device ]
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
So what ?MaT schreef:Scarlet is een dochterbedrijf van... proximus, snow huurt de infrastructuur van... proximus. En zo kom je bij alle opties rechtstreeks of onrechtstreeks bij de 2 grote uit.
Wat Proximus al of niet mist is jou zorg toch niet... wel wat jij moet betalen voor een bepaalde dienst.MaT schreef:Dus ookal vind je op je factuur nergens proximus terug, toch ontvangt deze inkomsten van u waardoor een wegloper niet zo hard gemist word.
Zwijg me over "innovatie" zolang men niet zoals in Nederland massaal FTTH legt !shahab schreef:En wat dan met innovatie ?
-
- Elite Poster
- Berichten: 3395
- Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 95 keer
ipv prijs verhogen kun je ook je dienstverlening afbouwenshahab schreef: Ik zie trouwens noch Scarlet, Snow, Edpnet, Dommel, of eender welke provider een prijsstijing doorvoeren.
dat zie je pas als je miserie hebt
n hang je een uur aan een bezettoon ipv 45 minuten dan is dat ook gewoon een besparing
ben je geen informaticus en gewoon een huisvrouw is iets als snow geen optie
marcheert het niet dan gooien ze je, na een uur bezettoon, allerlei chinese termen naar uwe kop wat ge moet doen om iets op te lossen
-
- Elite Poster
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 299 keer
scarlet en Snow worden steeds aantrekkelijker. Jammer dat er zoveel onbekende factoren een rol spelen op het Proximus netwerk.raf1 schreef:Ik heb geen glazen bol zoals jij er blijkbaar één hebt, maar ik stel vast dat m'n telecomfactuur bij Scarlet nog niet verhoogd is sinds ik 3 jaar geleden klant werd.
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 4954
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Welke onbekende factoren? Bij elke online bestelling krijg je op voorhand te zien welke datasnelheid je lijn aankan. Tegenwoordig zijn er toch genoeg online tools om te weten waaraan je begint?
http://www.lijntest.be/
http://proximus.be/internetsnelheid
Daarnaast kan je de kwaliteit van het Proximus-netwerk en Telenet-netwerk online vergelijken:
http://www.proximus.be/nl/id_cr_quality ... ienst.html
http://telenet.be/nl/consumenteninlichtingen
http://www.lijntest.be/
http://proximus.be/internetsnelheid
Daarnaast kan je de kwaliteit van het Proximus-netwerk en Telenet-netwerk online vergelijken:
http://www.proximus.be/nl/id_cr_quality ... ienst.html
http://telenet.be/nl/consumenteninlichtingen
-
- Elite Poster
- Berichten: 3395
- Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 95 keer
raf
het blijft natuurlijk klantenbedrog als je iemand een vdsl lijn verkoopt terwijl je hem maar adsl -kunt leveren
het blijft bedrog iemand onbeperkt limiet aan te beiden en die mens na een week al op smalband te gooien met het mooie verzonnen 'fair use policy"
dit soort praktijken kunnen enkel monopolisten zich permitteren
het blijft natuurlijk klantenbedrog als je iemand een vdsl lijn verkoopt terwijl je hem maar adsl -kunt leveren
het blijft bedrog iemand onbeperkt limiet aan te beiden en die mens na een week al op smalband te gooien met het mooie verzonnen 'fair use policy"
dit soort praktijken kunnen enkel monopolisten zich permitteren
-
- Premium Member
- Berichten: 675
- Lid geworden op: 05 feb 2005, 00:30
- Locatie: BE
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 52 keer
Inderdaad. Als je een beetje prijsbewust bent, zit je al lang niet meer bij Telenet (tenzij je niet anders kan).raf1 schreef:.
De enige andere conclusie is dat deze 50 000 volgelingen zich wel laten pluimen en bijgevolg perfect op hun plaats zitten bij Telenet.
Als je al jaren te veel betaalt, dan kan dit er ook nog wel bij.
-
- Premium Member
- Berichten: 552
- Lid geworden op: 01 dec 2008, 18:52
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 28 keer
Bij Scarlet en Snow krijg je ook niet de vele andere voordelen die je wel krijgt bij Telenet en Proximus.
Bellen naar mobiele telefonie na 16u, mobiele data , TV overal, yelo, triiing, voetbalkanalen,...
Sommige van die opties geraak je aan gewend, waardoor je ze niet kwijt wilt.
Overigens betaal je ook gewoon €100 activatie kosten, wat hun manier van geld verdienen is
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
Bellen naar mobiele telefonie na 16u, mobiele data , TV overal, yelo, triiing, voetbalkanalen,...
Sommige van die opties geraak je aan gewend, waardoor je ze niet kwijt wilt.
Overigens betaal je ook gewoon €100 activatie kosten, wat hun manier van geld verdienen is
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
-
- Elite Poster
- Berichten: 3288
- Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 60 keer
Voetbalkanalen kan je wel krijgen bij Scarlet Trio hoor,gewoon die van Belgacom,en dat is (voor Sommigen) al een probleem,want alleen Telenet zend wedstrijden uit v/d Premier Legue,waar heel wat Belgische spelers bij betrokken zijn.Ook voor de kleintjes(Studio 100) alleen bij Telenet.
Ik zou willen vragen aan de mensen,die hier de touwtjes in handen hebben,of het niet mogelijk zou zijn,om mensen die betrokken zijn bij Snow,hier op het forum te krijgen.Zodoende zouden we mss beter de stand van zaken kunnen volgen.
Rekening mee houden dat Scarlet Trio gewoon een antwoord is van Proximus,op het Snow aanbod.
Maak U geen Illusies,als Snow uit het aanbod zou verdwijnen,zal Scarlet Trio ook (veel)duurder worden,of mss zelfs verdwijnen.
Ik vind dat de regering(of Europa) ervoor zou moeten zorgen dat het beheer,en de huurprijzen v/d kabel,en de tel lijn gewoon bij een onafhankelijk entiteit zouden moeten terecht komen.Iedere provider zou (tenminste) een aanbod moeten kunnen doen in Triple play,ook Dommel en EDPnet.
Zeker in Nederland is het gras al groener(op dit gebied dan).De prijzen van Fr en de UK zijn nog goedkoper,maar je moet niet altijd naar het allergoedkoopste land kijken.
De meesteTelenet klanten die nu verontwaardigd zijn,daar zijn er wrsl wel een pak bij waar de Telecom prijs echt begint pijn te doen,die komt maandelijks bij alle andere uitgaven.
Ik zou willen vragen aan de mensen,die hier de touwtjes in handen hebben,of het niet mogelijk zou zijn,om mensen die betrokken zijn bij Snow,hier op het forum te krijgen.Zodoende zouden we mss beter de stand van zaken kunnen volgen.
Rekening mee houden dat Scarlet Trio gewoon een antwoord is van Proximus,op het Snow aanbod.
Maak U geen Illusies,als Snow uit het aanbod zou verdwijnen,zal Scarlet Trio ook (veel)duurder worden,of mss zelfs verdwijnen.
Ik vind dat de regering(of Europa) ervoor zou moeten zorgen dat het beheer,en de huurprijzen v/d kabel,en de tel lijn gewoon bij een onafhankelijk entiteit zouden moeten terecht komen.Iedere provider zou (tenminste) een aanbod moeten kunnen doen in Triple play,ook Dommel en EDPnet.
Zeker in Nederland is het gras al groener(op dit gebied dan).De prijzen van Fr en de UK zijn nog goedkoper,maar je moet niet altijd naar het allergoedkoopste land kijken.
De meesteTelenet klanten die nu verontwaardigd zijn,daar zijn er wrsl wel een pak bij waar de Telecom prijs echt begint pijn te doen,die komt maandelijks bij alle andere uitgaven.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1892
- Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
- Locatie: Nossegem
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 24 keer
lijntest.be:raf1 schreef:Welke onbekende factoren? Bij elke online bestelling krijg je op voorhand te zien welke datasnelheid je lijn aankan. Tegenwoordig zijn er toch genoeg online tools om te weten waaraan je begint?
http://www.lijntest.be/
http://proximus.be/internetsnelheid
VDSL High Upload 8,62 Mbps Up // 14,86 Mbps down
de andere link lukt niet, want kent de straat niet (??)
-
- Elite Poster
- Berichten: 2929
- Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 190 keer
Link van proximus ligt down voor upgrade, zei iemand hier op het forum. Ik krijg net zelfde profiel op mijn adres met lijntest...
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
-
- Elite Poster
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 299 keer
Deze groep zal de komende maanden en jaren alleen maar groter worden.fluppie schreef: De meesteTelenet klanten die nu verontwaardigd zijn,daar zijn er wrsl wel een pak bij waar de Telecom prijs echt begint pijn te doen,die komt maandelijks bij alle andere uitgaven.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1106
- Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 119 keer
Ik krijg dit, dus dat kan kloppen:Vaganzza schreef:Link van proximus ligt down voor upgrade, zei iemand hier op het forum. Ik krijg net zelfde profiel op mijn adres met lijntest...
Er is een onverwachte fout opgetreden, gelieve ons hiervoor te verontschuldigen. Gelieve het later opnieuw te proberen.