Rip Fabiola
- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 318 keer
Het is natuurlijk erg dat er iemand zijn moeder, oma, zus,..... sterft, maar of ik hiervan wakker zal liggen. Eigenlijk evenveel als andere ouderlingen die een natuurlijke dood sterven. Ook heb ik evenveel medeleven met de koninklijke familie zoals ik dit heb met andere personen al dan niet gekend of bekend als ze iemand dierbaar verliezen. Maar het hoort er allemaal bij, dus.......... life goes on......... (neutral face on)
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
weet iemand hoe de aandelen van l'oreal het doen ?
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Stond ze daar weer met die appel en was het deze keer raak?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- mailracer
- Elite Poster
dat weet ik zo nog niet. Er volgt zeker een staatsbegrafenis, dus in het begin kost het geld, nadien worden de dotaties mogelijk herbekeken en zal mogelijk het deel van Fabiola naar de andere leden gaan.Dafke schreef:Eerste reflex: tga ons geld besparen..
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
- Bedankt: 215 keer
beetje jammer van de onrespectvolle reacties... het is en blijft een mens... of je ze graag hebt of niet....
Was zeker ook geen fan, maar je verlagen tot zulke reacties is gewoon zielig.
RIP
Was zeker ook geen fan, maar je verlagen tot zulke reacties is gewoon zielig.
RIP
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 88 keer
Dank u skipper, dat bespaart me wat typwerk.
Op een gezegende leeftijd, na een luxueus leven, door ons betaald, zonder noemenswaardige bijdrage voor het volk, behalve dan fanatiek godsdienstige strekkingen steunen. Mijn deelneming voor de familie, maar dat behoeft verder geen apart topic.
Luc De Vos heeft veel meer betekend voor zijn volk; heeft waarschijnlijk wel meer dan dubbel van zijn leven geprofiteerd. Jammer voor de (jonge) nabestaanden.
Maar een jong onschuldig leven dat gewelddadig wordt beëindigd om iemands lusten te bevredigen, door een onwaarschijnlijke hel is gegaan in de laatste dagen, daar zouden we wel even moeten bij stilstaan. Om maar te zwijgen van de ouders en familie wiens leven geruïneerd is...
Op een gezegende leeftijd, na een luxueus leven, door ons betaald, zonder noemenswaardige bijdrage voor het volk, behalve dan fanatiek godsdienstige strekkingen steunen. Mijn deelneming voor de familie, maar dat behoeft verder geen apart topic.
Luc De Vos heeft veel meer betekend voor zijn volk; heeft waarschijnlijk wel meer dan dubbel van zijn leven geprofiteerd. Jammer voor de (jonge) nabestaanden.
Maar een jong onschuldig leven dat gewelddadig wordt beëindigd om iemands lusten te bevredigen, door een onwaarschijnlijke hel is gegaan in de laatste dagen, daar zouden we wel even moeten bij stilstaan. Om maar te zwijgen van de ouders en familie wiens leven geruïneerd is...
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 33 keer
Ze was een erg genegen dame, die heel haar leven veel voor haar land (Vlamingen, Walen, Brusselaars) heeft gedaan... Een klassedame (op haar kapsel na misschien)! Als je al de details van concrete hulp en interesse die zij samen met haar man Boudewijn betoont hebben "voor de gewone mens", zou je versteld staan. Ik kan meerdere concrete gevallen vertellen waar ze zich - op een zeer discrete manier - voor de armsten en hulpbehoevenden hebben ingezet. Die mensen hebben zich met hart en ziel voor hun taak ingezet, heel hun leven lang. Graag dan ook een beetje meer respect aub.
En voor hen die er aan moesten twijfelen: ik ben in de verste verte geen monarchist!
En voor hen die er aan moesten twijfelen: ik ben in de verste verte geen monarchist!
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Ook mijn eerste gedacht was : weer een dotatie minder. Maar achteraf gezien is heeft zij zeker iets gedaan voor het land. Iets wat niet van ieder lid van de koninklijke familie kan gezegd worden. Aan de andere kant : laat de koninklijke familie werken en schaf die subsidies voor sommigen af. Zou ook veel besparen.
't Is jammer dat ze er niet meer is. Maar mijn beide grootouders (beide kanten) zijn er evenzeer niet meer. Daarvan hoorde ik niks dat wereldnieuws was. Het nieuws van Luc De Vos vond ik aangrijpender, zeker daar ik als bijna-gentenaar daar "dichterbij" stond.
't Is jammer dat ze er niet meer is. Maar mijn beide grootouders (beide kanten) zijn er evenzeer niet meer. Daarvan hoorde ik niks dat wereldnieuws was. Het nieuws van Luc De Vos vond ik aangrijpender, zeker daar ik als bijna-gentenaar daar "dichterbij" stond.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- mailracer
- Elite Poster
Zij heeft haar leven gehad. Ze kwam niets tekort. Luc daarentegen was nog maar halfweg en had wel wat kopzorgen. Beatrice haar leven moest nog beginnen. Zelf ben ik benieuwd wie van de drie herdacht zal blijven worden, maar beatrice zal zeker het eerst afvallen. Terwijl dat overlijden het meest aangrijpender is.
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Iets gedaan... als je op een berg geld zit, van nature uit een invloed hebt, en verder geen verplichtingen... dan lijkt "iets" doen me niet echt moeilijk.krisken schreef:Maar achteraf gezien is heeft zij zeker iets gedaan voor het land.
Ik heb veel meer respect voor mensen die met niets, vanuit het niets... soms veel meer doen.
Ondanks dit alles m'n medeleven... niemand geeft graag iemand af... alléén krijgt niet iedereen dezelfde aandacht.
- solid-killer
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
- Bedankt: 48 keer
May she rest in peace ...
Maar ik kon dit toch even niet laten
https://www.youtube.com/watch?v=PHQLQ1Rc_Js
Maar ik kon dit toch even niet laten
https://www.youtube.com/watch?v=PHQLQ1Rc_Js
- solid-killer
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
- Bedankt: 48 keer
Damit ontmaskerd door Stroper +1 btw
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Patje Crimson heeft anders ook een paar goei nummerkes met 2 fabiola ze
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
Weer een graaier minder. En ganse opbrengst gaat naar goed doel is BS.
Mijn tante zit in een gelijkaardige situatie, hele opbrengst van het appartement waar ze in samenwoonde (was eigendom van haar partner) gaat naar rode kruis, maar die moeten daarop wel stevig erfenisrechten betalen, dus de staat gaat met het leeuwedeel lopen en het goede doel krijgt een kleine fractie gezien geen familie en torenhoge gelegaliseerde diefstal (erfenisrechten dus).
Gelukkig bezit ze zelf ook een appartement, anders stond ze nu op staat dankzij onder (r)overheid.
Mijn tante zit in een gelijkaardige situatie, hele opbrengst van het appartement waar ze in samenwoonde (was eigendom van haar partner) gaat naar rode kruis, maar die moeten daarop wel stevig erfenisrechten betalen, dus de staat gaat met het leeuwedeel lopen en het goede doel krijgt een kleine fractie gezien geen familie en torenhoge gelegaliseerde diefstal (erfenisrechten dus).
Gelukkig bezit ze zelf ook een appartement, anders stond ze nu op staat dankzij onder (r)overheid.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
Nee het komt van ons .... wie betaalt de overheid?
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
- Bedankt: 317 keer
Ik voel plaatsvervangende schaamte voor sommige forumleden in dit topic. (nuja, uitgezonderd onze lokale nutcase natuurlijk.)
Fabiola was nog een Koningin der Belgen, ipv haar opvolgers die gewoon Koningin van België waren.
Zowel Boudewijn als Fabiola stonden veel dichter bij het volk dan hun opvolgers, beiden hebben ze hun land en inwoners gekend in slechte tijden, en zelf ook dramatische periodes gekend, in tegenstelling tot hun opvolgers die vooral veel hebben kado gekregen.
Boudewijn en Fabiola hebben zich altijd ingezet voor hun landgenoten, getuige daarvan zijn de vele stichtingen, de enorme aanhang die Boudewijn en Fabiola nog steeds hebben in binnen en buitenland.
En buiten dat was ze vooral een intelligent en standvastig mens. Ze sprak voor zover ik weet vrij vloeiend Nederlands, frans, duits, engels, en zelfs een woordje italiaans. (En natuurlijk spaans.) En toen ze weer eens met de dood werd bedreigd, kroop ze in tegenstelling tot andere leden van de familie niet weg achter een legertje politie, maar haalde ze de befaamde appel-stunt boven.
Dusja, een beetje respect mag wel voor Fabiola, in tegenstelling tot haar opvolgers.
(En zelfs als je gewoon uit blinde haat voor het koningshuis geen respect voor haar kan opbrengen, het was nog steeds een mens die gestorven is. Meer reden zou je niet moeten hebben om een beetje respectvol te zijn eigenlijk he...)
Fabiola was nog een Koningin der Belgen, ipv haar opvolgers die gewoon Koningin van België waren.
Zowel Boudewijn als Fabiola stonden veel dichter bij het volk dan hun opvolgers, beiden hebben ze hun land en inwoners gekend in slechte tijden, en zelf ook dramatische periodes gekend, in tegenstelling tot hun opvolgers die vooral veel hebben kado gekregen.
Boudewijn en Fabiola hebben zich altijd ingezet voor hun landgenoten, getuige daarvan zijn de vele stichtingen, de enorme aanhang die Boudewijn en Fabiola nog steeds hebben in binnen en buitenland.
En buiten dat was ze vooral een intelligent en standvastig mens. Ze sprak voor zover ik weet vrij vloeiend Nederlands, frans, duits, engels, en zelfs een woordje italiaans. (En natuurlijk spaans.) En toen ze weer eens met de dood werd bedreigd, kroop ze in tegenstelling tot andere leden van de familie niet weg achter een legertje politie, maar haalde ze de befaamde appel-stunt boven.
Dusja, een beetje respect mag wel voor Fabiola, in tegenstelling tot haar opvolgers.
(En zelfs als je gewoon uit blinde haat voor het koningshuis geen respect voor haar kan opbrengen, het was nog steeds een mens die gestorven is. Meer reden zou je niet moeten hebben om een beetje respectvol te zijn eigenlijk he...)
Laatst gewijzigd door FlashBlue 07 dec 2014, 19:00, in totaal 1 gewijzigd.
© De Morgen: Geachte taalnazi's, deradicaliseer een beetje.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Je bent niet alleen.FlashBlue schreef:Ik voel plaatsvervangende schaamde voor sommige forumleden in dit topic.
Geheel correct.FlashBlue schreef:... het was nog steeds een mens die gestorven is. Meer reden zou je niet moeten hebben om een beetje respectvol te zijn eigenlijk he...
Misschien vinden sommigen het "stoer" om een 86 jarige overleden vrouw anders te behandelen dan op een respectvolle manier?
==========================
Namens mijzelf wil ik, hier en nu, mijn oprechte medeleven betuigen met haar familie, naasten, vrienden en landgenoten.
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Ze heeft inderdaad veel goede dingen gedaan voor dit landje Maar er zit een generatie verschil tussen, die kennen haar alleen als een dotatielast en niet als een "warme" vrouw zoals de vorige generaties haar kenden. Ik ken vooral Albert II en Paola (en wrs nog vele onder ons), door het gedrag (nooit genoeg centen) van Albert II denken vele mensen dat Koningin Fabiola een "last" is. Eerlijk? Ik had dat gevoel ook, maar dan ben ik eens verder gaan kijken dan mijn neus lang is en heb ik men mening herzien! Soms moet men eens de moeite doen om via internet te kijken wat deze vrouw allemaal al gedaan heeft.
Het enige "foute" dat ze misschien gedaan was het gesjoemel i.v.m. successierechten, nu ze alles nalaat voor haar fonds om andere te helpen siert haar zelfs nog na haar dood. Ik kan alleen maar zeggen Rust in vrede!
Het enige "foute" dat ze misschien gedaan was het gesjoemel i.v.m. successierechten, nu ze alles nalaat voor haar fonds om andere te helpen siert haar zelfs nog na haar dood. Ik kan alleen maar zeggen Rust in vrede!
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 66 keer
Niet alleen op dit forum zijn er respectloze reacties ook sommige mensen in de straat reagen ook zo.
Als voorbeeld: ik woon boven een kruidenierswinkel en als ik gisteren in die winkel kwam om iets te kopen en ik tevens de dood van Koningin Fabiola ter sprake bracht was de reactie van die kruidenier die tevens mijn huisbaas is ook nogal respectloos: " Nog één minder waar we ons belastingsgeld aan moeten spenderen, want dat koningshuis kost ons handenvol geld en zouden dat maar beter afschaffen."
Nu ik heb niet willen discussiëren want ik had er geen zin in, tenslotte kwam ik voor iets te kopen.
Als voorbeeld: ik woon boven een kruidenierswinkel en als ik gisteren in die winkel kwam om iets te kopen en ik tevens de dood van Koningin Fabiola ter sprake bracht was de reactie van die kruidenier die tevens mijn huisbaas is ook nogal respectloos: " Nog één minder waar we ons belastingsgeld aan moeten spenderen, want dat koningshuis kost ons handenvol geld en zouden dat maar beter afschaffen."
Nu ik heb niet willen discussiëren want ik had er geen zin in, tenslotte kwam ik voor iets te kopen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 66 keer
Het is vooral Koningin Paola die Fabiola als een blok aan haar been zag want het is algemeen bekend dat de relatie tussen de beide koninginnen niet erg vriendschappelijk was en dat is nog zacht uitgedrukt, tot tegenstelling met haar oudste zoon Koning Filip die wel een hechte band had met zijn tante en natuurlijk ook met zijn oom Boudewijn.TiTanium schreef:Ze heeft inderdaad veel goede dingen gedaan voor dit landje Maar er zit een generatie verschil tussen, die kennen haar alleen als een dotatielast en niet als een "warme" vrouw zoals de vorige generaties haar kenden. Ik ken vooral Albert II en Paola (en wrs nog vele onder ons), door het gedrag (nooit genoeg centen) van Albert II denken vele mensen dat Koningin Fabiola een "last" is. Eerlijk? Ik had dat gevoel ook, maar dan ben ik eens verder gaan kijken dan mijn neus lang is en heb ik men mening herzien! Soms moet men eens de moeite doen om via internet te kijken wat deze vrouw allemaal al gedaan heeft.
Ik hoop dat huidige Koning Filip en Koningin Mathilde opnieuw een even goed vorstenpaar zal zijn als met Boudewijn en Fabiola.