hallo iedereen,
Een paar dagen geleden is mijn mediacenter overleden.
Als vervanging zou ik opteren om met een Raspberry Pi B+ icm een Suptronics X300 uitbereiding te gaan experimenteren.
De reden voor die uitbereiding is dat ik dan over SPDIF en SATA beschik, dan kan ik toch nog 1 van mijn harddisks hergebruiken en heb ik nog steeds surround geluid.
De RPI aankopen is geen probleem, meer dan genoeg europese webshops die hem aanbieden.
Wanneer ik echter op zoek ga naar die X300 (http://www.suptronics.com/Xseries/x300.html) dan wordt die precies nergens aangeboden.
Ik heb hem wel al gevonden bij DealExtreme (EU Direct), maar die verschepen vanuit China.
Ik zou liever niet voor plotse douane-verrassingen komen te staan. Ik heb al redelijk wat negatieve kritiek gelezen over deze webshop, leveringen die zeer laat of zelfs totaal niet plaatsvinden.
Mijn vraag is dus : Bij welke europese webshop kan ik wel terrecht ?
Groeten,
Bart.
Waar kan ik raspberry pi b+ en acc vinden ?
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Verloren centen... ja je kan 1080p afspelen op een Pi mits de juiste codecs maar verder (navigatie ed.) is het een draak van een systeempje.
de Pi lijkt mij toch goed bruikbaar.Verloren centen... ja je kan ...
Heb jij dan een alternatief ?
Ik heb niet veel eisen :
Beeldmateriaal moet in Full HD kunnen weergegeven worden, aan UHD en 3D heb ik momenteel nog geen behoefte.
Geluid moet digitaal zijn, liefst via optische uitgang.
SATA-aansluiting voor hard disk.
Goedkoop, de Pi en X300 zouden mij waarschijnlijk nog geen 100 euro kosten.
groeten,
bart.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 25 keer
Gebruik hier zelf ook een Raspberry Pi als XBMC mediacenter en ik kan je idd confirmeren: 1080p speelt ie goed af door middel van zijn GPU, maar de navigatie en dergelijke verloopt tergend traag (omdat ie daarvoor zijn GPU natuurlijk niet kan aanspreken).
Zo traag dat ik zelfs moeilijkheden ondervindt om het te gebruiken.
Iemand die een beter alternatief weet dan XBMC voor de Pi?
Zo traag dat ik zelfs moeilijkheden ondervindt om het te gebruiken.
Iemand die een beter alternatief weet dan XBMC voor de Pi?
-
- Deel van't meubilair
Maar een NUC kost wel wat meer.
Onlangs heb ik hier nog een link zien passeren voor een toestel met XBMC voor rond de 100 euro dat aan dit alles zou voldoen.
Ik kan alléén weer niet op de naam komen
Onlangs heb ik hier nog een link zien passeren voor een toestel met XBMC voor rond de 100 euro dat aan dit alles zou voldoen.
Ik kan alléén weer niet op de naam komen
Ik was van plan om XBMC te laten draaien op OpenELEC.
Ik zou de Pi toch enkel als mediacenter gaan gebruiken.
Ik had dit filmpje gezien : https://www.youtube.com/watch?v=xnUyNfmcHRo. Dit gaat toch vrij vlot.
Intel NUC is geen optie, veel te duur, mediacenter wordt daarvoor niet vaak genoeg gebruikt.
Mijn Media Live was eigenlijk ook een dure vergissing.
groeten,
bart.
Ik zou de Pi toch enkel als mediacenter gaan gebruiken.
Ik had dit filmpje gezien : https://www.youtube.com/watch?v=xnUyNfmcHRo. Dit gaat toch vrij vlot.
Intel NUC is geen optie, veel te duur, mediacenter wordt daarvoor niet vaak genoeg gebruikt.
Mijn Media Live was eigenlijk ook een dure vergissing.
groeten,
bart.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 3 keer
PI via hdmi naar de tv en dan de optische uitgang vd tv naar optische in vd speakers.
1080 met 5.1 dolby digital mkv trailers geeft geen probleem.
Een 2,5" usb hdd met 1,5-2A voeding voor de pi en de sata is ook niet nodig.
1080 met 5.1 dolby digital mkv trailers geeft geen probleem.
Een 2,5" usb hdd met 1,5-2A voeding voor de pi en de sata is ook niet nodig.
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
De navigatie mag dan wat aan de trage kant zijn... Het dient toch om videomateriaal vlot met af te spelen? Voor die prijs neem ik dat er persoonlijk graag bij hoor
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Ik ben ook niet ontevreden over XBMC op de Pi. Draait vlotter dan ik voor mogelijk zou hebben gehouden met een single-core ARMv6 chipje
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 25 keer
Tot als je het vooral wilt gebruiken als MP3 speler voor in de huiskamer, playlists opvragen, spotify add on voor XBMC wilt gebruiken. Dan moet je wel eens navigeren op de PI en dan begint het mij te ergeren dat het traag gaat.honda4life schreef:De navigatie mag dan wat aan de trage kant zijn... Het dient toch om videomateriaal vlot met af te spelen? Voor die prijs neem ik dat er persoonlijk graag bij hoor
Het filmpje dat gepost werd ga ik wel eens gebruiken/testen en zien wat dat geeft.
-
- Deel van't meubilair
Ik heb nog steeds niet het betreffende toestel gevonden... maar als je gaat rekenen wat je kwijt bent aan een PI, een kastje, memory kaartje, voeding dan denk ik dat je al beter af bent met iets zoals dit