Telenet BasicNet met slechts 25GB/maand volume?!

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Asgaro
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jun 2009, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Hi,

We hebben onlangs ontdekt dat m'n zus op haar kot slechts 25GB/maand aan volume heeft.
Tot nu toe hadden we hier nooit last van (en ik wist ook niet dat het zo laag was bij haar), maar sinds vandaag heeft ze voor het eerst die limiet bereikt omdat ze nu Netflix heeft.

Nu, ik volg ook veel rond ICT zoals velen hier, en ik vond 25GB/maand al vrij verdacht anno 2014, waar 100 tot 150 GB (eindelijk) de norm is geworden.

Ik heb nu wat opzoekwerk gedaan en blijkbaar bestaan zulke abonnementen met 25GB/maand bij Telenet niet meer!
Is dit normaal of?
(edit: Ik vond wat oude topics erover op 9lives.be maar wegens die hack was de pagina normaal niet te zien. Via de cache van Google kon ik wel lezen maar lang niet alles...)

Morgen zullen we sowieso naar Telenet bellen, maar het zou dus handig zijn om hier een second opinion reeds te krijgen.

Hierbij de nodige gegevens:

Abonnementsvorm: Telenet BasicNet
Maandelijks volume: 25GB
Maandelijkse kost: €21.07
Volumeuitbreiding: 25GB voor €5

Daarnaast heeft ze ook Digitale TV van Telenet. Ik post het want misschien heeft dit invloed op bovenstaande situatie?
De kost van haar Digitale TV wordt verrekend op een andere account als waar haar internet-abbo in wordt verrekend, maar dat account zit wel nog binnen dezelfde Telemeter-account. (waarmee ik niet wil zeggen dat dit fout is; het is slechts een opmerking :) )
De kost van haar Digitale TV is: €15.35/maand.


Vriendelijke groeten!
Laatst gewijzigd door Asgaro 03 dec 2014, 21:51, in totaal 2 gewijzigd.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1872
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

BasicNet is een oud abonnement dat nu niet meer nieuw verkrijgbaar is. Het kostte bij aanvang slechts 20 €/maand.
Zeer interessant voor wie alleen maar wat wil surfen , mailen en voipen. Goedkoopste van de markt (geen rawcopper toeslag).
Indien je niet meer genoeg hebt moet je overstappen naar BasicINTERnet dat 5 € meer kost. Er is echter geen weg terug.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Asgaro
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jun 2009, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ok, bedankt voor de info!
Telenet Basis Internet ziet er inderdaad veel aantrekkelijker uit wegens de 100GB/maand, en de prijs valt ook nog mee in vergelijking met wat ze nu heeft.
LaserJet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 01 dec 2008, 18:52
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 28 keer

Wat voor snelheden haalt ze daar nog mee? :-)
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Hou er wel rekening dat als ze aan Netflix begint 100GB waarschijnlijk ook niet genoeg zal zijn. Veel hangt natuurlijk af van hoeveel ze uiteindelijk (na een tijdje) zal kijken. In het begin, 't is nieuw weet je wel, is dat altijd wat meer.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”