Wat Google allemaal over u weet

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

http://datanews.knack.be/ict/nieuws/wat ... 15599.html

Op zich verschiet ik hier niet van, en heb er zelfs ook niets tegen. Integendeel, ik vind het juist wel leuk dat we ook zélf zien wat ze allemaal weten, en je zelfs sommige zaken kunt bijsturen (zoals je automatisch gedetecteerde interesses voor hun ads). Als er nog eens verkeersboete in de bus valt zal er thuis alleszins geen discussie zijn wie de overtredig begaan heeft :D.
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

Interessant artikel voor mensen die geen idee hebben van deze functies.
Zelf kende ik alle functies behalve puntje 6 (Takeout).

Ik gebruik ze dan ook regelmatig...
  • Waar zat ik nu weer op die dag (location history)
  • Welke zoekterm gebruikte ik nu weer om die site te vinden...
Ik heb mij enkele jaren geleden ook geabonneerd op "Google Account Activity" omdat ik toch soms wel eens inlog op een andere pc (met authenticator wel maar toch).
Afbeelding
LaserJet
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 28 keer

Op Chrome in Android zijn die advertenties pas écht op je zoekresulaten gebaseerd.

Je moet maar één keer iets opzoeken op ebay, en je gaat daar advertenties over blijven krijgen. :-D

Na een tijdje ben je ze wel beu gezien.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Google's business is nu eenmaal datamining/reclame in daarbij betaal je(in tegenstelling tot bv. met Apple) niet met geld maar met je privacy.

Iedereen moet zelf uitmaken wat ze belangrijker vinden.

Anderzijds is een veel gehoord cliche van marketing boys dat je nu reclame op maat krijgt(alsof dat vroeger niet bestond-Jupiler-reclame tijdens de voetbal, of soaps die hun naam danken aan de reclames van huisvrouwenproducten).
Terwijl dat bij mij totaal niet werkt.
Als ik op zoek ben naar een nieuwe rugzak, krijg ik 2 weken reclame over rugzakken nadat ik hem bestelt heb.
Ik ben vegetariër en zoek regelmatig recepten op Google op. Waarover krijg ik bij Youtube reclame->Hamburgers- :bang:
Of voetbal(waar ik nooit achter zoek), of Playstation reclames(buiten een paar puzzelspelletjes op mijn smartphone, totaal geen interesse in gaming).
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Wow, dit heeft me verbaasd..

Google weet raar genoeg heel erg weinig over mij :eek:
Wist zelfs niet wat mijn beroep was, leeftijd exact te zeggen, etc.. Ik dacht dat het een paar basis begrippen waren die ze zeker zouden weten.

Ik doe er trouwens ook niet echt moeite voor, dus..
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Die links werken enkel als je ingelogd bent met de googleaccount.
Ik kan moeilijk geloven dat google alleen maar surfgedrag en dergelijke opslaat van ingelogde gebruikers ...
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Google weet exact waar ik op elke punt van de dag was over de afgelopen twee jaar. (Google Now => location history/reporting)
Ik heb er geen probleem bij, ik krijg er veel locatie gebaseerde dingen voor terug (weer, wanneer de bus komt als ik aan een bushalte sta, etc.) Het leukste is nog dat ik kan zien waar ik geweest ben, of waar iets nu juist weer was als ik het niet meer weet.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”