UniFi controller

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

Degene die hier UniFi apparaten gebruiken, hebben die de controller op een dedicated machine draaien in huis? Of gewoon eenmalig gebruikt ter configuratie?

Zijn er misschien met ervaring om die controller op een dedicated machientje te draaien in een datacenter (zou supported moeten zijn).

Werkt dat eigenlijk zonder die controller (ik heb geen captive portal nodig).
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 673 keer
Provider

eenmalig gebruikt en nu nog mogelijk om te kijken via dezelfde pc
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
serialchiller
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer
Provider

ik draai voor de zaak een dedicated minimalistisch unifi-controllerke (Ubuntu server 14.04.1 LTS) om over L3 alle unifi-apparaten te beheren (4 vestigingen).
Een unifi-AP draait perfect verder zonder contact met de controller indien je zonder captive portal werkt. Je zou bv een unifi controller in een virtueel machientje kunnen draaien die je enkel opstart wanneer je iets aan een config moet wijzigen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

ditCh schreef:Degene die hier UniFi apparaten gebruiken, hebben die de controller op een dedicated machine draaien in huis?
Dedicated hoeft niet hoor... de controller vraagt echt niet veel en kan je dus bij op een bestaande server plaatsen.
ditCh schreef:Zijn er misschien met ervaring om die controller op een dedicated machientje te draaien in een datacenter (zou supported moeten zijn).
Kan perfect... ik draai thuis zelfs voor iemand anders de controller (je kan via één controller namelijk meerdere sites beheren). Ik geloof zelfs dat Amazon preconfigured Linux distrubities heeft met een Unifi controller.
ditCh schreef:Werkt dat eigenlijk zonder die controller (ik heb geen captive portal nodig).
Ja... een controller heb je enkel nodig voor setup en guest portal.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

Bedankt allemaal :-)
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”