Nieuwe website BeBUG

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Begasus
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 maa 2004, 10:15
Locatie: Lanklaar
Contacteer:

Misschien niet helemaal op zijn plaats maar ik probeer het toch maar even ;)

http://www.bebug.be kan je in de toekomst informatie vinden over BeOS Zeta Haiku en aanverwanten, De site zal als portaal dienen voor de Belgische BeOS Gebruikers Groep. Ik hoop hier ook wat nederlandse bezoeker te mogen begroeten daar informatieve websites ivm BeOS niet zo uitgebreidt te vinden zijn. (En zelfs misschien enkele belgische collega's die hier als eens binnenspringen te mogen begroeten vroeg of laat)

Groeten Begasus
It's nice to Be.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Bestaat BeOS dan nog? Ik dacht dat versie 5 de laatste is geweest ongeveer?

Maar goed, net zoals er mensen nog steeds AmigaOS gebruiken zal hier ook wel een doelgroep voor bestaan?
Misschien dan wel een interessant vraagje naar een BeOS-fan als jij: waarom zou iemand nu nog BeOS moeten uitproberen en wat zijn de voordelen en wat kan je er uiteindelijk mee? :)
Begasus
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 maa 2004, 10:15
Locatie: Lanklaar
Contacteer:

BeOS als gekend in R5 bestaat nog steeds in de PE versie die beschikbaar is op BeBits, er zijn ook enkele distro's rond verschenen die gebaseerd zijn op deze versie zoals oa de DevEdition (te downloaden van de website http://www.beosfrance.com

Ondertussen is ook Zeta aan het front verschenen en gebaseerd op de niet vrijgegeven R5.1 staat die al een stuk dichter bij de huidige hardware.

De mensen van Haiku (het vroegere OpenBeOS porject ) zijn nog steeds druk in de weer en hebben op het moment van schrijven zelfs al een werkende kernel die in staat is om het systeem in een grafische schil te booten.

Waarom een systeem geb ruiken dat niet meer uptodate is? Eigenlijk is deze vraag niet zozeer update want met de nodige aanpassingen kan je R5 PE perfect draaien op moderne hardware.

Op BeBUG kan je nu al wat informatie vinden over BeOS en aanverwanten maar op http://users.skynet.be/Begasus (mijn eigen webstek en voorloper van BeBUG) kan je al wat meer informatie vinden over de mogelijkheden en toepassingen voor dit nog steeds mooi systeem.

Van virussen en andere aanvallen zal je in BeOS ook geen last hebbenn daar deze geen vat hebben op het systeem (nu kan je misschien zeggen dat dit onder linux ook zo is, maar dan gaat de vergelijking niet meer op , linux is en blijft een OS dat in de meeste gevallen niet echt gebruikers vriendelijk is - toch zeker niet als je buiten je distro gaat).

Op dit moment zijn er weer enkele grote toepassingen in de omloop tw Pixel32 en Refraction beide zeer uitgebreide grafische pakketten, wat aangeeft dat er toch nog steeds (of zelfs terug) interesse is vanuit de commerciele hoek.

Hoop je hiermee een antwoord op je vraag gegeven te hebben.

Groeten Begasus
It's nice to Be.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”