Ik zoek wat hulp met uit te zoeken waarom ik maar op het 12/1 profiel geraakt. Volgens Technishche Pagina (http://bgctv.skynetblogs.be/) is dit voor afstanden >1000m. Nu als ik hier kijk (http://bgcmap.narod.ru/) lig ik persoonlijk veel dichter bij verschillende Kabel verdelers (300m) alsook een Local Exchange 700m. Hiervoor de straten gevolgd dus niet in vogelvlucht.
Is er een manier om te checken wat mijn reele afstand is om te zien of ik niet verkeerd ben aangesloten? De technische dients kom me dit niet zeggen en gaf me geen hoop dat snelheid verbeterd kan worden. Veel moeite leken ze ooit niet te doen.
Enige anderre optie voor mij is VOO maar hun TV kanalen zijn ondermaats. En belgacom zelf heeft geen goedkope optie voor enkel tv signaal te krijgen.
Proximus Snelheid Vraag
Meer details in de pb. In het kort voor de leden:
Ik heb je lijn even gecontroleerd, momenteel zit je op meer dan 700 van de ROP, dus is een lijnprofiel van 12 mbps normaal. De blog die je gepost had, bevat oude informatie, we werken met strengere waarden momenteel en vanaf 700 meter val je dus terug op de 12 mbps.
Wat die kaart betreft van de Russische site: die toont geen actuele waarden.
Ik heb je lijn even gecontroleerd, momenteel zit je op meer dan 700 van de ROP, dus is een lijnprofiel van 12 mbps normaal. De blog die je gepost had, bevat oude informatie, we werken met strengere waarden momenteel en vanaf 700 meter val je dus terug op de 12 mbps.
Wat die kaart betreft van de Russische site: die toont geen actuele waarden.
Bedankt voor het op te zoeken. Wordt dus inderdaad hopen voor een nieuwe ROP in de buurt of toch voor VOO gaan. Straten vorig jaar volledig open gelegen dus jammer dat belgacom dan geen zin had op er eentje bij te steken
Morgen maar eens naar klantendienst bellen om wat extra korting proberen te forceren. Je weet maar nooit.
Morgen maar eens naar klantendienst bellen om wat extra korting proberen te forceren. Je weet maar nooit.
Je kan proberen, maar ik vrees dat je al erg veel geluk zal moeten hebben om hier wat uit te halen.timbo925 schreef:Morgen maar eens naar klantendienst bellen om wat extra korting proberen te forceren. Je weet maar nooit.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Mmm 12/1 op 700 meter is wel heel streng. Er staan genoeg mensen op 25/2 stabiel via dlm op 700m+
Ik heb persoonlijk ook nooit 12Mbps gezien met een speedtest. Dus kan wel zijn dat ik echt een slechte lijn heb...crapiecorn schreef:Mmm 12/1 op 700 meter is wel heel streng. Er staan genoeg mensen op 25/2 stabiel via dlm op 700m+
Nochtans is half de straat nieuwbouw sinds 2 jaar dus zou je verwachten dat ze toen ook een nieuwe installatie hadden gezet.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 31 keer
ik meen mij te herineren dat
tot 400 meter 30-6 is
tot 700 meter 20-2 is
tot 1000 meter 16.5-2 is
tot 1400 meter 12-1
tot 1600 meter 9.5-? van de upload ben ik niet wekker
en ja ik weet dat dlm tot het 16.5 profiel de lijn verhoogt maar dan wordt het niet echt overzichtelijk.
als je wil wil ik zelf zel even kijken want vind het raar dat je boven de 700meter geen 16.5 zou krijgen of je moet boven de 1km zitter of de lijn moet zeer slecht zijn
tot 400 meter 30-6 is
tot 700 meter 20-2 is
tot 1000 meter 16.5-2 is
tot 1400 meter 12-1
tot 1600 meter 9.5-? van de upload ben ik niet wekker
en ja ik weet dat dlm tot het 16.5 profiel de lijn verhoogt maar dan wordt het niet echt overzichtelijk.
als je wil wil ik zelf zel even kijken want vind het raar dat je boven de 700meter geen 16.5 zou krijgen of je moet boven de 1km zitter of de lijn moet zeer slecht zijn
Net Belgacom weer aan de lijn na een factuur te hebben ontvangen met het bericht 'Omzetting naar beste technologie'. Blijkbaar zat ik nog op ADSL en niet VDSL... Hebben nu de switch gemaakt en dit zou mss kunnen helpen.
Op de bbox3 zie ik nu dit:
Actual Line Rate (Down/Up)
12063 / 1044 Kbps
Reachable Line Rate (Down/Up)
23 / 1 Mbps
Dus hopelijk met dlm krijg ik nu wat meer snelheid uit mijn lijn.
Op de bbox3 zie ik nu dit:
Actual Line Rate (Down/Up)
12063 / 1044 Kbps
Reachable Line Rate (Down/Up)
23 / 1 Mbps
Dus hopelijk met dlm krijg ik nu wat meer snelheid uit mijn lijn.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 313 keer
Zit met nieuwe aansluiting maar de snelheid is belabberd.
Is er een mogelijkheid dat dit nog sneller zal worden in de toekomst of moet ik een lijntest vragen? Zit in een zeer dichtbevolkte nieuwbouwwijk en niet zo ver (paar honderd meter) van kvd.
Is er een mogelijkheid dat dit nog sneller zal worden in de toekomst of moet ik een lijntest vragen? Zit in een zeer dichtbevolkte nieuwbouwwijk en niet zo ver (paar honderd meter) van kvd.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Er wordt geen DLM toegepast op de 12/1 lijnen.timbo925 schreef:Op de bbox3 zie ik nu dit:Dus hopelijk met dlm krijg ik nu wat meer snelheid uit mijn lijn.
- Actual Line Rate (Down/Up)
12063 / 1044 Kbps
Gezien dit een nieuwe aansluiting is moet je nog wat geduld oefenen.Dizzy schreef:Zit met nieuwe aansluiting maar de snelheid is belabberd. [20/2]
Normaal zal je via DLM nog verhoogd worden (tot max 30/2). Eens vectoring er is tot 700m (jouw geval), zal je wellicht nog hogere snelheden krijgen. De vectoring profielen (<700m) zijn nog niet bekend.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Edward
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Ik zit al een hele tijd op een zogenaamd repairprofiel. Niet dat dit zo slecht is, maar het betekent toch dat er wat scheelt, niet?
Ik krijg de raad om de bekabeling te checken.
Dit krijg ik van VDS tool:
Ik krijg de raad om de bekabeling te checken.
Dit krijg ik van VDS tool:
Code: Selecteer alles
* VDSL2Tool 2.2 - http://hierzo.net/ *
download upload
Line: 25184 kbps 2048 kbps
Modem max: 46588 kbps n/a Estimated!
Calculated max: 38251 kbps 8014 kbps Estimated!
Profile: 8d
Line length: 449 m Estimated!
Training margin: 20.1 dB
Attenuation: 15.6 dB
- Edward
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt voor de reactie.
Ik ben hier helemaal niet in thuis. Maar via VDSL tool kreeg ik die mededeling dat ik op een repair profiel zit. Misschien is het tooltje wat verouderd?
Ik zag wel dat ik hier net in het midden tussen twee schakelkasten(?) zit. De tweede is wat recenter geplaatst in een nieuwe wijk hier vlakbij. Vermoedelijk is de afstand echter ongeveer gelijk. Die 449 m Estimated krijg ik al enkele jaren terug van de tool.
Ik ben hier helemaal niet in thuis. Maar via VDSL tool kreeg ik die mededeling dat ik op een repair profiel zit. Misschien is het tooltje wat verouderd?
Ik zag wel dat ik hier net in het midden tussen twee schakelkasten(?) zit. De tweede is wat recenter geplaatst in een nieuwe wijk hier vlakbij. Vermoedelijk is de afstand echter ongeveer gelijk. Die 449 m Estimated krijg ik al enkele jaren terug van de tool.
-
- Elite Poster
Ik heb naar de helpdesk gebeld voor een lijntest maar de snelheid blijft 20/2.
Voor internet gaat dat nog maar tv is bijna niet te doen. Als je iets opneemt (HD) en iets anders wil kijken in HD dan is het na een tijd met verschrikkelijk veel artefacten. Ik hoop dat ze alsnog snel een verhoging kunnen doorvoeren anders ben ik verplicht mijn abonnement op te zeggen
Het vreemde is dat ik op een goeie 200 meter van een kast zit en dat het om de eerste woning in een nieuwe wijk gaat. Als die horen wat de snelheid is bij Belgacom dan vrees ik dat ze er weinig klanten gaan winnen.
Voor internet gaat dat nog maar tv is bijna niet te doen. Als je iets opneemt (HD) en iets anders wil kijken in HD dan is het na een tijd met verschrikkelijk veel artefacten. Ik hoop dat ze alsnog snel een verhoging kunnen doorvoeren anders ben ik verplicht mijn abonnement op te zeggen
Het vreemde is dat ik op een goeie 200 meter van een kast zit en dat het om de eerste woning in een nieuwe wijk gaat. Als die horen wat de snelheid is bij Belgacom dan vrees ik dat ze er weinig klanten gaan winnen.
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Dat is niet normaal. Is je decoder met een netwerkkabel op de modem aangesloten?Dizzy schreef:Als je iets opneemt (HD) en iets anders wil kijken in HD dan is het na een tijd met verschrikkelijk veel artefacten.
Als je effectief 200 meter van een glasvezelkast zit en maar 20 Mbps haalt, dan is er écht iets mis met jouw installatie.Dizzy schreef:Het vreemde is dat ik op een goeie 200 meter van een kast zit en dat het om de eerste woning in een nieuwe wijk gaat. Als die horen wat de snelheid is bij Belgacom dan vrees ik dat ze er weinig klanten gaan winnen.
Welke snelheid geeft http://proximus.be/internetsnelheid voor jouw adres?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Het vreemde is dat ik op een goeie 200 meter van een kast zit
Deze fout wordt heel dikwijls gemaakt, mijn gebuur heeft een glasvezelkast staan naast zijn huis op het voetpad en zit nochtans op 300 meter in de realiteit, gewoon omdat je niet kunt weten hoe de verspreidingskabel loopt, en inderdaad http://proximus.be/internetsnelheid zal dit duidelijk maken.
Deze fout wordt heel dikwijls gemaakt, mijn gebuur heeft een glasvezelkast staan naast zijn huis op het voetpad en zit nochtans op 300 meter in de realiteit, gewoon omdat je niet kunt weten hoe de verspreidingskabel loopt, en inderdaad http://proximus.be/internetsnelheid zal dit duidelijk maken.
-
- Elite Poster
OK, weinig beterschap te verwachten dan. Opzeggen en over 6 maanden telenet eens laten komen.
Vreemd dat Belgacom in een drukke nieuwe woonwijk in Gent centrum (binnen ring) niet beter kan dan dit. Je zou denken dat ze geen klanten willen.
Vreemd dat Belgacom in een drukke nieuwe woonwijk in Gent centrum (binnen ring) niet beter kan dan dit. Je zou denken dat ze geen klanten willen.