Scarlet vs Belgacom

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

Momenteel hebben wij thuis een "internet overal maxi" verbinding van Belgacom, excuseer, Proximus. Dat was indertijd één of andere "generation"-verbinding, die ons +/-€38/maand kost (momenteel 34 omwille van 10% korting). Ik weet niet exact welke snelheid we halen, maar het zal iets van een 30mbps down zijn. Voor de tv hebben we Telenet, dus dat kost ons een 23 euro per maand. Omwille van de Telenet prijsstijging was ik eens aan 't rondneuzen naar alternatieven, en ik zie dat Scarlet Trio voor 39 euro dus een stuk goedkoper is. Is er een groot technisch verschil tussen de vdsl van Scarlet en die van Proximus? Mij lijkt het dat het op hetzelfde zal neerkomen... zelfde snelheid, en geen limieten. En stabiliteit zal ook wel vergelijkbaar zijn vermoed ik?

Ik krijg voorlopig vrouw en kinderen nog niet overtuigd, aangezien Studio100 tv enkel bij Telenet beschikbaar is, maar er zijn misschien wel alternatieven (eens zien wat netflix kan aanbieden bvb).
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Technisch zijn er weinig/geen verschillen (afgezien dan van het feit dat je naar alle waarschijnlijkheid bij Scarlet een Bbox2 krijgt en geen 3, maar die heb je misschien nu ook nog niet?) op vlak van internet.
Wel niet vergeten dat Scarlet Trio beperkter is in zenderaanbod! En ook de decoders zijn niet van de nieuwste, al kan dat opgelost worden met aankoop van een recenter model.
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

Bbox2 is inderdaad wat ik nu ook heb, maar daar lig ik niet van wakker, ik gebruik een fritzbox die via die bbox z'n verbinding maakt.
Zenders zijn inderdaad wel wat beperkter, maar op zich is er toch geen bal op te zien, en de zenders waar we naar zien zijn er bij scarlet ook (op studio100 na). Misschien dat ik de national geographic-achtige dingen wat zou missen, maar voor het prijsverschil kan ik al een aantal zenderpacks bijnemen :)
En de oudere decoder, dat merk je dan vooral in snelheid vermoed ik?
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

BMaster schreef:Is er een groot technisch verschil tussen de vdsl van Scarlet en die van Proximus?
Neen, het is technisch gezien dezelfde lijn vanaf jouw woning tot het eerste glasvezelknooppunt(ROP). De stabiliteit en het onbeperkt datavolume is identiek, de snelheid wordt begrensd op 50 Mbps down en 3 Mbps up.
BMaster schreef:Ik krijg voorlopig vrouw en kinderen nog niet overtuigd, aangezien Studio100 tv enkel bij Telenet beschikbaar is, maar er zijn misschien wel alternatieven
Ja, maar let wel op dat je van 75 zenders naar 27 zenders gaat. Telenet heeft veel Vlaamse kijkers exclusief aan hen gekoppeld door zenders als Studio100TV, LibelleTV en Njam!
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Het zappen,via Uw afstandsbediening bijv. zou ook wat minder snel gaan.Men kan ook wat minder opgenomen films,of andere uitzendingen opsparen,omdat Uw harde schijf kleiner is.
De combinatie Scarlet Trio,en de extra packs die U kan aankopen zijn vooral het zwakke punt bij dit aanbod van Scarlet..U zal heel aandachtig moeten nagaan of de zenders die u (absoluut)wil hebben,wel te verkrijgen zijn met die extra packs .
-U kan Scarlet trio ook combineren met Netflix,heel gemakkelijk,want U heeft dan ook onbeperkt internet-data.Zoals Raf zegt,aan libelle, njam en studio100 gaat U niet meer geraken,maar Netflix kan dit bijv. goedmaken.
-Ook de tarieven vaste tel. verschillen(Om te bellen buiten de uren naar gsm bijv.) kijk dit even na,want dit bijv kost extra bij Scarlet Trio.
Laatst gewijzigd door fluppie 01 dec 2014, 10:26, in totaal 1 gewijzigd.
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

Het zijn inderdaad die zenders als libelle, njam en studio100 die enkel bij telenet zitten. Die studio100 is het lastigst, voor de kids dan, want die ziet dat natuurlijk wel graag. Maar of dat nu 20 euro per maand waard is? Libelle en njam en dergelijke, daar lig ik echt niet van wakker. M'n vrouw zal daar af en toe bij het zappen wel op blijven kijken, maar da's echt niet het soort zender waarvoor je absoluut telenet neemt.
Telefoneren doen we momenteel via betamax, dus dat maakt ook geen verschil.
dimi_be
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 18 nov 2014, 21:09
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Ik ben recent overgeschakeld van Telenet naar Snow. Ik heb voor Snow gekozen en niet voor Scarlet omdat ze bij Snow NGC geven voor de zelfde prijs en bij Scarlet niet. Studio 100 tv zit er volgens mij ook niet bij.

Het zappen gaat bij mij vlot genoeg. Het grootste nadeel voor mij is dat er minder hd zenders zijn, maar een stuk of 9, en dat je de zender volgorde niet kan aanpassen.

Je moet er ook rekening mee houden dat je een beetje trager surft wanneer je tv kijkt.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

Snow was ik inderdaad nog vergeten. Dat is van Base zeker? Heeft dat qua internet dezelfde specificaties? Ik zal de zenderlijst er ook eens naast leggen...
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Mss moet men de Kids eerst laten kennismaken met Netflix (eventueel op een andere locatie) en zo eens luisteren wat zij ervan vinden.
Het aanbod van Snow is in vgl met de Scarlet Trio zeker beter,(zeker met die packs,die vullen elkaar veel beter aan)maar ik durf dit nog niet 100% aanraden,gewoon omdat er hier op UB,(en na het schijnt ook bij Snow zelf) zoveel problemen geweest zijn,zeker bij de opstart.
Ik hoop dat we vlug mogen horen dat Snow het nu weer zeer goed doet,want dat is echt nodig.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

ook krijgen de scarlet tv-boxen geen diepe slaap optie, waardoor ze 23w verbruiken in standby. Ook te omzeilen met trukjes, als je echte belgacom klanten kent
de koe zegt boe
dimi_be
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 18 nov 2014, 21:09
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Ik nu bezig aan mijn 3de week bij Snow en heb nog geen reden tot klagen gehad, ik heb wel nog geen contact gehad met de helpdesk. Ik durf wel mijn hand niet voor in het vuur steken, want het kan bij iedereen anders lopen.

Volgens mij gaat de decoder van Snow ook niet diep in stand-by, want als je er je hand op legt voel je de schijf constant draaien.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

Het eerste topic over snow is al over iemand die na een paar maanden nog niet aangesloten is omdat belgacom (zogezegd?) tegenwerkt. Dat ga je natuurlijk bij Scarlet minder tegenkomen. Even zien of het verschil in aanbod het risico waard is. En inderdaad netflix eens aan de kids voorstellen... maar ze zijn nog jong: 4 jaar en 1j3m, dus wellicht ga ik van hen zelf niet veel zinnigs horen daarover :-)
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

Gisterenavond heb ik het nog eens ter sprake gebracht... zoals verwacht: "ja maar, studio 100 staat toch dikwijls op als er niets anders is voor hen op tv?".
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Bij scarlet kan bellen duurder uitvallen.
Ik had een excelleke gemaakt dat op de defecte schijf stond die ik deze week vervangen heb :x

Bij scarlet hanteren ze een (dure) connectie kost. Vergeleken bij de tarieven van voor de invoering hiervan kwam dit overeen met +-16 minuten bellen.
Dus als je net als ons vele korte telefoontjes maakt dan kan dit duur uitvallen (toch wel makkelijk >10€ pm duurder met ons belprofiel.)
Ok gsm is niet inbegrepen tijdens de daluren. Die optie kost 5€. Ook hier weer.. reken eens uit of dat interessant is voor u.

Maar aangezien je een fritz gebruikt kan je beter volledig voip gaan. Hebben wij ook gedaan. Voor alle gesprekken samen komen we nog niet eens aan 2€ per maand!

Studio100 vs netflix.
Neem een canadees account dan betaal je 6.45€ ofzo voor 2 streams. Deel die met iemand en deel de kosten.
(Als je wil registreer ik je wel een canadees account op jouw email adress mocht je geen toegang hebben tot een proxy/vpn.)

De kleinen hier is ook 4j. Keek vroeger altijd naar kazoom en ketnet. Sinds netflix er is kijkt hij altijd netflix. (Vooral Mickey mouse clubhouse)
Hij vind het leuk zelf te mogen/kunnen kiezen uit een toch wel ruim aanbod interessante tekenfilmpjes.
Wees gerust, eens ze hun gading gevonden hebben vragen ze ernaar omdat ze weten dat ze in een vingerknip kunnen kijken.
Hij is hier in feite de grootste netflix gebruiker in huis :oops:

Het argument voor je vrouw : studio 100 staat altijd op als er niets anders op is? Op netflix is er altijd vanalles op. Ze kijken gewoon waar ze zin in hebben wanneer ze er zin in hebben.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

We gebruiken nu ook enkel voip, dus dat is geen issue inderdaad.

Die Canadese account: heb je dan dezelfde content als bij een Belgische account? Dus enkel de prijs verschilt?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Sir yes sir ;)
Je kijkt gewoon naar de belgische netflix maar betalen doe je met canadese dollars.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

Interessant! ik neem het mee in 'mijn onderzoek', en je hoort van me als ik hulp nodig heb :)

[Afbeelding Post made via mobile device ]
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Mss moet U zelf eens,bij een Netflix klant gaan kijken wat het Kids aanbod nu juist inhoud,en zelf een vgl maken?? U weet ten slotte beter als geen ander wat het beste in de smaak valt bij de kleintjes.
Ik zou in elk geval Scarlet trio combineren met netflix,en niet alleen voor de kinderen hoor :-D
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Of maak een proef abo aan. Gewoon gelijk weer annuleren.
OPGELET : owfel gelijk een canadees account ofwel met gegevens waar je niet mee zou betalen moest je het wel nemen.
Kwestie van uw gegevens niet te verbranden. Kan zijn dat het geen rol speelt bij netflix maar ik zou dit toch uit voorzorg zo doen.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

Ondertussen idd een netflix accountje aangemaakt en de dochter (van 4j) is alvast geinteresseerd :-)
Als Studio100 nu eens wat zaken op netflix zou aanbieden, dan zou het helemaal geen issue meer zijn natuurlijk... 'k zal Gertje eens een mail sturen :-p
vverbeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Locatie: Z-WVL
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 62 keer

Onze 4jarige kijkt geen tv meer sinds we Netflix hebben, altijd Netflix. Vindt hij veel leuker en na enkele keren proberen zet hij het zelf op. Eerlijk gezegd staat tv hier nog maar zelden op sinds we Netflix hebben.

Scarlet is wel oké, jaren bij hen gezeten (Scarlet One) en nooit geen klagen van gehad. Met Snow geen ervaring, maar de activatiekosten zijn niet min. Momenteel Belgacom comfort met TV en internet, telefonie is VoIP op OVH. TV Overal, Fon en de gratis SIM kaart met data abbo worden hier wel af en toe gebruikt dus we halen de meerprijs er wel uit, maar als je die dingen niet nodig hebt en kan leven met het mindere zenderaanbod en oudere hardware is Scarlet zeker een optie. Al moet ik wel zeggen dat de combi bbox3 en nieuwe decoder minder stroom verbruikt, ik heb dat eens uitgerekend en kwam aan 5 € minder stroom / maand (kan mij misrekend hebben hoor), dat prijsverschil zie je niet op uw telecomfactuur.
@home: VDSL 100/20 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

BMaster schreef:Ondertussen idd een netflix accountje aangemaakt en de dochter (van 4j) is alvast geinteresseerd :-)
Als Studio100 nu eens wat zaken op netflix zou aanbieden, dan zou het helemaal geen issue meer zijn natuurlijk... 'k zal Gertje eens een mail sturen :-p
Goed nieuws voor Studio 100-fans: http://www.wanagogo.com/ (vanaf 20 december voor iedereen)
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”