Ik zit al maanden te denken voor een alternatief voor mijn huidige Telenet Fibernet XL Shake (internet / digitale TV / vaste telefoon) abonnement, liefst zonder de aanschaf van nieuwe hardware (xDSL modem, VOIP telephone, etc.)
Kort samengevat:
* Digitale TV: moet eruit want is het laatste jaar niet één keer meer gebruikt
* Vast telefoon: word ik enkel op gebeld (+-1 keer / week), nooit uitgaande gesprekken (werk GSM ter beschikking), nummer wenst ik wel te behouden
* Internet: snel, met ruim voldoende limiet (150 GB is niet voldoende)
Aan de huidige situatie kost dit (incl. BTW):
Fibernet XL Shake € 78,51
Abonnement kabel-tv € 11,65
Auteursrechten € 3,70
Totaal: € 93,86
Mijn idee is om over te schakelen naar:
A) Business Internet 120 voor € 56.75 pm (€ 46 ,90 excl BTW) (120/6 | 2TB)
B) Internet 160 voor € 67,80 pm (160/10 mpbs | vrij downloaden, minstens 300 GB)
--> Dit zal ik nog even voor mezelf moeten afwegen wat het beste past. Voordeel is dat hier alvast het abonnement kabel-tv komt te vervallen)
Daarbij zou het nummer van mijn vast toestel worden omgezet naar Weepee (vast naar GSM). Volgens https://ssl.weepee.org/tarieven/flash kost dit van Weepee naar mijn GSM (Proximus) maar € 0.02 pm? (+ de éénmalige setup kost van € 18).
Zie ik hier nog iets over het hoofd, bijkomende kosten oid?
Fibernet XL naar Business 120 (?) + Weepee (vast naar GSM)
U hebt gelijk, en het leek me al veel te goedkoop op die manier.exop schreef:Oeh! Ravefiend.
Kijk nogmaals naar de prijzen van WeePee. Je hebt de éénmalige setup voor elk gesprek van 2 cent, daarnaast betaal je ook nog 14 cent per minuut.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Als je maar één keer per week gebeld wordt, zal dat meevallen
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Da's de bedoeling ja, en als ik het goed begrijp blijft het belkrediet onbeperkt geldig bij Weepee dus één keer opladen met het minimum bedrag van 25€ en dan heb ik daar alvast geen omkijken meer naar voor de komende decennia oid ...philippe_d schreef:Als je maar één keer per week gebeld wordt, zal dat meevallen