Nieuwe Belgacom / Proximus Decoder V5
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 7 keer
Aangezien de techniekers die vandaag de lijn zouden komen activeren onverrichter zake moeten afdruipen zijn zet ik hierbij de decoder die ik aangekocht had te koop.
Het gaat om een ongebruikte Cisco V5 decoder met alle gebruikelijke accessoires (Afstandsbediening,HDMI,...)
Toestel is te koop aan €100, en kan afgehaald worden te 9470 Denderleeuw, of verzonden worden via Kiala of Bpost aan de geldende tarieven.
Het gaat om een ongebruikte Cisco V5 decoder met alle gebruikelijke accessoires (Afstandsbediening,HDMI,...)
Toestel is te koop aan €100, en kan afgehaald worden te 9470 Denderleeuw, of verzonden worden via Kiala of Bpost aan de geldende tarieven.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 23 keer
Aangezien er blijkbaar helemaal geen interesse is wil ik er 50Euro voor geven en dan hou ik hem als reserve...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
- Contacteer:
tja 50 euro wilde ik er ook wel voor geven, de vraagprijs was 100 en dat is wel teveel omdat je ze idd regelmatig vor 50 kan kopen...
bij deze 51 euro
bij deze 51 euro
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
-
- Pro Member
Ok voor 60Euro wil ik hem wel. Graag bevestiging.
-
- Pro Member
Ik wil nu niet moeilijk doen maar volgens mij heb ik hem reeds. Er staat dat hij vanaf 60Euro buiten mag, dit is voor mij zoiets als "meeneemprijs" en er wordt niet meer verder gesproken van opbieden of termijnen/periodes van opbod. Wat zegt de moderator?
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Zoeker is ouder dan 1 week, dus geldt de 24uur regel.FORZA M schreef:Ik ga me dan wat afstemmen op de boden die ik op kapaza en dergelijke zie verschijnen.
Vanaf €60 (Exclusief eventuele verzending) mag het ding buiten.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
-
- Pro Member
mmm..... heb mijn bedenkingen over de handelswijze....bovendien is de zoeker nog juist geen week oud.(kijk maar naar het uur van het eerste bericht)
- Eerst is er in een periode van bijna 1 week geen enkel bod
- om toch iets te bieden geef ik een start door 50Euro voor te stellen
- hierop komt de melding vanaf 60Euro mag hij weg, wat ik dan aanzie als "meeneemprijs" omdat er een vast bedrag genoemd wordt; als ik dit dan als eerste bereid ben te geven vind ik dat hij hem dan ook aan deze prijs moet laten gaan!!
Heb de formumregels nog eens nagelezen en de situatie die zich hier voordoet staat niet echt beschreven!
- Eerst is er in een periode van bijna 1 week geen enkel bod
- om toch iets te bieden geef ik een start door 50Euro voor te stellen
- hierop komt de melding vanaf 60Euro mag hij weg, wat ik dan aanzie als "meeneemprijs" omdat er een vast bedrag genoemd wordt; als ik dit dan als eerste bereid ben te geven vind ik dat hij hem dan ook aan deze prijs moet laten gaan!!
Heb de formumregels nog eens nagelezen en de situatie die zich hier voordoet staat niet echt beschreven!
-
- Pro Member
Heb nogmaals de regels doorgelezen en het toestel komt wel degelijk mij toe; hierbij waarom:
- de originele aanbieding spreekt van een verkoop van een toestel aan 100Euro "Toestel is te koop aan €100," wat een vaste prijs is, dus een meeneemprijs.
Volgens de forumregels mag men een meeneemprijs laten zakken
Meeneemprijs (optioneel) -> De door de verkoper optioneel vermelde (meeneem)prijs, die kopers in staat stelt het object zonder opbod direct aan te kopen aan die meeneemprijs, deze mag alleen bij het starten van de verkoop geplaatst worden. Wanneer deze prijs dus geboden wordt, is het object direct verkocht. Een verkoper mag zijn meeneemprijs enkel laten zakken.
hij laat de meeneemprijs zakken door er 60Euro van te maken. Ik bevestig als eerste dat ik die 60Euro wil betalen.
Dus einde discussie het topic werdt nooit opgezet als een verkoop per opbod maar wel als een verkoop aan vaste meeneemprijs en ik ben de eerste die deze wil geven de regel zegt dan duidelijk "wanneer deze prijs dus geboden wordt is het object direct verkocht"
- de originele aanbieding spreekt van een verkoop van een toestel aan 100Euro "Toestel is te koop aan €100," wat een vaste prijs is, dus een meeneemprijs.
Volgens de forumregels mag men een meeneemprijs laten zakken
Meeneemprijs (optioneel) -> De door de verkoper optioneel vermelde (meeneem)prijs, die kopers in staat stelt het object zonder opbod direct aan te kopen aan die meeneemprijs, deze mag alleen bij het starten van de verkoop geplaatst worden. Wanneer deze prijs dus geboden wordt, is het object direct verkocht. Een verkoper mag zijn meeneemprijs enkel laten zakken.
hij laat de meeneemprijs zakken door er 60Euro van te maken. Ik bevestig als eerste dat ik die 60Euro wil betalen.
Dus einde discussie het topic werdt nooit opgezet als een verkoop per opbod maar wel als een verkoop aan vaste meeneemprijs en ik ben de eerste die deze wil geven de regel zegt dan duidelijk "wanneer deze prijs dus geboden wordt is het object direct verkocht"
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
69euro.
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Ik heb niet naar het uur gekeken, maar naar den dag. Dus hij is inderdaad binnen 20 minuten (16.25 nu) 1 week oud...murdock447 schreef:mmm..... heb mijn bedenkingen over de handelswijze....bovendien is de zoeker nog juist geen week oud.(kijk maar naar het uur van het eerste bericht)
Klopt, er was geen interesse of mensen waren dit uit het oog verloren. Het bedrag stond dan ook toen nog op 100€ vast.murdock447 schreef:- Eerst is er in een periode van bijna 1 week geen enkel bod
Verkoper was niet akkoord met uw bedrag, dus hij is dan ook niet tot een verkoop gegaan wat zijn goed recht is.murdock447 schreef:om toch iets te bieden geef ik een start door 50Euro voor te stellen
Neen, hij komt de mogelijke kopers te gemoed en wil een geste doen door een lager te geven, nl VANAF 60€. Dit wordt dan automatisch een bieding en kunnen andere ook laten weten wat ze maximum zouden bieden, met een maximum van 24 uur per hoogste bod.murdock447 schreef:hierop komt de melding vanaf 60Euro mag hij weg, wat ik dan aanzie als "meeneemprijs" omdat er een vast bedrag genoemd wordt; als ik dit dan als eerste bereid ben te geven vind ik dat hij hem dan ook aan deze prijs moet laten gaan!!
Neen dat klopt, maar als hij zet VOOR 60€ mag hij buiten en nu staat er vanaf. Vandaar ik er vanuit ga door het voorzetsel "vanaf" dat hij toch het hoogst haalbare wil halen.murdock447 schreef: Heb de formumregels nog eens nagelezen en de situatie die zich hier voordoet staat niet echt beschreven!
(Vanaf is voor mij nog steeds een beginpunt)
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
-
- Member
In de openingspost stel ik een meeneemprijs in van €100. Door het gebrek aan interesse stel ik dan een startprijs in van €60 (Let op het woord "vanaf").
De startprijs is gehaald, en het toestel zal dus nu verkocht worden aan diegene wiens bod gedurende 24u niet overboden wordt.(Of iemand moest de meeneemprijs bieden.)
De startprijs is gehaald, en het toestel zal dus nu verkocht worden aan diegene wiens bod gedurende 24u niet overboden wordt.(Of iemand moest de meeneemprijs bieden.)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 69 keer
Voor de zekerheid:
- het gaat hier over de v5 met display (dus niet de mini)
- je hebt een aankoopfactuur die kan dienen voor garantie?
Zoja, 85 euro
Zoja, 85 euro
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
-
- Pro Member
TiTanium schreef:Ik heb niet naar het uur gekeken, maar naar den dag. Dus hij is inderdaad binnen 20 minuten (16.25 nu) 1 week oud...murdock447 schreef:mmm..... heb mijn bedenkingen over de handelswijze....bovendien is de zoeker nog juist geen week oud.(kijk maar naar het uur van het eerste bericht)
Klopt, er was geen interesse of mensen waren dit uit het oog verloren. Het bedrag stond dan ook toen nog op 100€ vast.murdock447 schreef:- Eerst is er in een periode van bijna 1 week geen enkel bod
Verkoper was niet akkoord met uw bedrag, dus hij is dan ook niet tot een verkoop gegaan wat zijn goed recht is.murdock447 schreef:om toch iets te bieden geef ik een start door 50Euro voor te stellen
Neen, hij komt de mogelijke kopers te gemoed en wil een geste doen door een lager te geven, nl VANAF 60€. Dit wordt dan automatisch een bieding en kunnen andere ook laten weten wat ze maximum zouden bieden, met een maximum van 24 uur per hoogste bod.murdock447 schreef:hierop komt de melding vanaf 60Euro mag hij weg, wat ik dan aanzie als "meeneemprijs" omdat er een vast bedrag genoemd wordt; als ik dit dan als eerste bereid ben te geven vind ik dat hij hem dan ook aan deze prijs moet laten gaan!!
Neen dat klopt, maar als hij zet VOOR 60€ mag hij buiten en nu staat er vanaf. Vandaar ik er vanuit ga door het voorzetsel "vanaf" dat hij toch het hoogst haalbare wil halen.murdock447 schreef: Heb de formumregels nog eens nagelezen en de situatie die zich hier voordoet staat niet echt beschreven!
(Vanaf is voor mij nog steeds een beginpunt)
Beste moderator, TiTanium
ik zie nergens in de forumregels staan dat het laten zakken van een meeneemprijs als gevolg geeft dat het dan ineens een verkoop per opbod wordt!! Ik vind daarom uw redenering compleet onlogisch en niet echt correct. Als je het dan toch naar een bieding wil laten gaan had betrokkene deze verkoop dan maar moeten stopzetten en een nieuwe aanbeiding maken waar van bij de start het toestel wordt aangeboden onder het systeem van opbod en met duidelijke afspraken wat betreft duurtijd en eventueel mimimum en/of meeneemprijs!!
Als ik bvb. op een beurs een toestel zie aangeboden, staan aan 100Euro en ik zeg aan de verkoper dat ik 50 wil geven waarop deze antwoord 50 is niet genoeg maar vanaf 60 zie ik het wel zitten dan neem ik het ook mee aan 60Euro dat is wat er hier zou moeten gebeuren al de rest is - met alle respect - zever!!
Het is zeer spijtig te moeten vaststellen dat dit zo moet verlopen op een forum waar men nochthans altijd zeer correct te werk gaat, in tegenstelling tot deze keer.
Ik zal hier dan verder geen commentaar meer over geven tenzij hier om gevraagd wordt! dit om een andere formumregel te respecteren....
mvg.
murdock447
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
- Contacteer:
er stond duidelijk op "vanaf" --> dus is het een bieding, daar valt niet over te discuteren, het is mss zoals in de rechtbank dat men een zaak kan winnen of verliezen door procedurefouten, hier heeft de 1ste bieder te snel gedacht dat hij de anderen voor was...
Voor 100 euro kwam er geen reactie, dan heeft hij maar geprobeerd voor 50 euro en je ziet er kwam heel wat meer reactie....het hoogste bod staat nu op 85 euro, nog minder dan 100 euro en de bieding loopt nog steeds, laat je gaan....toestel is nieuw en kost >200 euro dus...
(voor de duidelijkheid , ben zelf niet meer geinteresseerd)
Voor 100 euro kwam er geen reactie, dan heeft hij maar geprobeerd voor 50 euro en je ziet er kwam heel wat meer reactie....het hoogste bod staat nu op 85 euro, nog minder dan 100 euro en de bieding loopt nog steeds, laat je gaan....toestel is nieuw en kost >200 euro dus...
(voor de duidelijkheid , ben zelf niet meer geinteresseerd)
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
radiometeor.be
radiometeor.be
-
- Member
Aankoopfactuur is niet aanwezig.ygeffens schreef:Voor de zekerheid:
Zoja, 85 euro
Foto's van het toestel en het type:
-
- Elite Poster
Mag ik vragen waarom er geen aankoopfactuur is?
Ik wil uiteraard wel garantie kunnen claimen op het toestel.
Weet iemand hier dat, wanneer er geen factuur is, je alsnog garantie kan claimen? Of hoe weet ik dat het geen huurbox is die niet is teruggegeven bij einde huur (niet door jou als verkoper, maar door de vorige eigenaar/gebruiker ?)
Ik wil uiteraard wel garantie kunnen claimen op het toestel.
Weet iemand hier dat, wanneer er geen factuur is, je alsnog garantie kan claimen? Of hoe weet ik dat het geen huurbox is die niet is teruggegeven bij einde huur (niet door jou als verkoper, maar door de vorige eigenaar/gebruiker ?)
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 31 keer
Zonder factuur kan je geen garantie claimen op het toestel.
Daar zou ik me geen zorgen om maken als het een rental was die niet teruggebracht is door de vorige eigenaar dan heeft deze inmiddels een factuur ontvangen voor de aankoop van deze decoder. Waardoor het automatisch een koop decoder is geworden
[ Post made via mobile device ]
Daar zou ik me geen zorgen om maken als het een rental was die niet teruggebracht is door de vorige eigenaar dan heeft deze inmiddels een factuur ontvangen voor de aankoop van deze decoder. Waardoor het automatisch een koop decoder is geworden
[ Post made via mobile device ]
-
- Elite Poster
Dat laatste is al een geruststelling, alleen hoop ik dat de verkoper toch nog even de oorsprong van het toestel kan meedelen.
-
- Member
Het vermoeden hier klopt. Heb deze zelf ook online gekocht via 2dehands voor €100, met het idee dat ik die dan na een jaartje terugverdiend zou hebben. Was ook van plan om op termijn terug naar Scarlet te gaan, en wilde zo vermijden dat ik met een oude V3 zou opgescheept zitten.ygeffens schreef:Dat laatste is al een geruststelling, alleen hoop ik dat de verkoper toch nog even de oorsprong van het toestel kan meedelen.
Nu blijkt VDSL2 niet mogelijk te zijn, en probeer ik dus die investering te recupereren.
-
- Elite Poster
Ok prima, de aanbiending staat er lang genoeg.
Het voorbehoud van een factuur voorleggen mag je laten vallen. Ik neem hem.
Laat maar weten hoe het verder moet als 85 euro voor jou ok is.
Het voorbehoud van een factuur voorleggen mag je laten vallen. Ik neem hem.
Laat maar weten hoe het verder moet als 85 euro voor jou ok is.
-
- Elite Poster
Ok, misschien dat de verkoper dan toch nog even de hele achterkant kan fotograferen?
Ik zie op 1 foto een sticker waar er tekst op staat, maar die is niet volledig leesbaar.
Stel dat het een rental is, wat dan? Proximus contacteren en dat eerst laten uitzoeken?
Ik zie op 1 foto een sticker waar er tekst op staat, maar die is niet volledig leesbaar.
Stel dat het een rental is, wat dan? Proximus contacteren en dat eerst laten uitzoeken?
-
- Plus Member
Zoasl ik eerder zei, het kan geen enkele kwaad als dit een rental zou zijn.
Als dit een rental was welke niet werd binnen gebracht dan had de originele eigenaar al lang de rekening ontvangen en is dit een koop decoder geworden.
Overigens, de decoders hebben niet langer een benaming rental of sales, zijn dezelfde decoders!
Als dit een rental was welke niet werd binnen gebracht dan had de originele eigenaar al lang de rekening ontvangen en is dit een koop decoder geworden.
Overigens, de decoders hebben niet langer een benaming rental of sales, zijn dezelfde decoders!
-
- Elite Poster
Ik heb net met Proximus contact gehad.
Als de persoon een huurdecoder verkoopt krijgt die achteraf een factuur voor een ontbrekend toestel. Er is geen controle op serienummer van de toestellen, of die verkocht/verhuurd werden.
Dus geen probleem.
Voor mij gaat de verkoop door.
Als de persoon een huurdecoder verkoopt krijgt die achteraf een factuur voor een ontbrekend toestel. Er is geen controle op serienummer van de toestellen, of die verkocht/verhuurd werden.
Dus geen probleem.
Voor mij gaat de verkoop door.
-
- Plus Member
Zoals ik dus zei Enige die problemen , aleja problemen beter gezegd kosten kan hebben is de 1ste eignaar, hij krijgt sowieso de rekening als een decoder niet tijdig teruggebracht zou zijn . Wat logisch is ook.