Alibaba.com: opletten geblazen

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
wimpie3
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 53 keer

Ik bestel regelmatig kleine hebbedingetjes in China. Nog nooit problemen mee gehad (buiten de vreselijk hoge importtaksen, maar dat is een ander verhaal).

Begin deze week ging ik voor het eerst eens rondneuzen op Alibaba.com, je weet wel, die winkel die onlangs in het nieuws kwam wegens de grootste beursgang allertijden. Ik zocht er bij wijze van test naar een bepaald tablet, dat in de "reguliere" Chinese shops tegen 140 euro te koop is. Alibaba is een marktplaats, dus je "vraagt" naar een bepaald product en krijgt dan mails terug van de aanbieders. Ik heb ongeveer dertig mails teruggekregen. Van deze dertig was er welgeteld EENTJE die een realistische prijs gaf en ook via Paypal kon betaald worden. De 29 anderen gaven me prijzen tussen de 30 en 50 dollar, en een DHL shipment cost die totaal willekeurig ging van 0 tot 30 dollar. Uiteraard alleen betaling via de welbekende code van Western Union.

Een gewaarschuwd man...
kdhoe
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 25 keer

Alibaba.com is eigenlijk niet voor particulieren. Het is voor verkopers die er goederen willen aankopen. Niet gezien dat er bij veel producten staat dat je per 100 of 1000 moet kopen? Je kan hun zustersite voor consumenten gebruiken Aliexpress.com.
wimpie3
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 53 keer

Ze beweren zonder problemen ook 1 stuk te kunnen leveren...
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 70 keer

wimpie3 schreef:Ik bestel regelmatig kleine hebbedingetjes in China. Nog nooit problemen mee gehad (buiten de vreselijk hoge importtaksen, maar dat is een ander verhaal).

Begin deze week ging ik voor het eerst eens rondneuzen op Alibaba.com, je weet wel, die winkel die onlangs in het nieuws kwam wegens de grootste beursgang allertijden. Ik zocht er bij wijze van test naar een bepaald tablet, dat in de "reguliere" Chinese shops tegen 140 euro te koop is. Alibaba is een marktplaats, dus je "vraagt" naar een bepaald product en krijgt dan mails terug van de aanbieders. Ik heb ongeveer dertig mails teruggekregen. Van deze dertig was er welgeteld EENTJE die een realistische prijs gaf en ook via Paypal kon betaald worden. De 29 anderen gaven me prijzen tussen de 30 en 50 dollar, en een DHL shipment cost die totaal willekeurig ging van 0 tot 30 dollar. Uiteraard alleen betaling via de welbekende code van Western Union.

Een gewaarschuwd man...

als particulier alibaba express gebruiken.
en 1 stuk is mogelijk.
dhl als leverancier is snel maar kostelijk .
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

DHL heb je gegarandeerd de douane aan je broek als je pakket er voor in aanmerking komt.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 38 keer

Denk ook dat je beter aliexpress gebruikt...Daar heb je het voordeel dat de verkoper zijn geld pas krijgt als jij aangeeft dat je tevreden bent.

Al veel gekocht daar en nog nooit echt problemen gehad. Wel opletten dat het totaal bedrag niet boven de 30-40€ zit..(invoertaksen)
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Lees volgend officieel overheidsdocument, let op de bedrijfslogo's van de "commerciële partners" van de Belgische douane en trek je conclusies: http://fiscus.fgov.be/interfdanl/nl/cit ... en-nl.docx

Tip: gebruik http://www.aliexpress.com/ en China Post Registered Air Mail. Dan heb je heel weinig kans dat de douane het pakketje eruit haalt en je Belgische BTW moet betalen.

Pakket is dan te volgen via http://intmail.183.com.cn/icc-itemtraceen.jsp en ook via http://track.bpost.be/etr/light/showSea ... anguage=en op het moment dat het China verlaat.
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

Aanvullend op Raf zijn post: naast China Post kun je ook gebruik maken van Hongkong Post en Singapore Post voor een lage pakkans.

Pakketten kun je gemakkelijk volgen op 17Track, die tracking van verschillende postdiensten ondersteunt.

Met AliExpress geniet je net als bij eBay van aankoopbescherming. Niettemin doe je er goed aan om, net als bij eBay, de reputatie van een verkoper te controleren alvorens over te gaan tot aankoop. Ik heb zelf nog recentelijk een smartphone gekocht van over de €200 zonder problemen op AliExpress.
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Ook al heel wat gekocht op Aliexpress en nog nooit (tot nu toe) problemen gehad.
Alibaba is zoals sommige aangeven meer voor zelfstandigen die dan met de verkoper op Alibaba kunnen onderhandelen.

Het is me ook al opgevallen dat Hong Kong Post het snelste is en het nog niet tegengehouden is door de douane.
China post is ook niet slecht, maar ik vind dat ze langzamer zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”