Sinds gisteren start onze V5 decoder niet meer op.
Eerst flikkerde het beeld toen de software geladen werd, en kreeg ik klank bij de eerste zender maar geen beeld.
Heb dan geprobeerd om hem te resetten maar start hij op zonder beeld maar raakt niet verder dan 'Welcome+' en het beeld blijft zwart.
In een vorig topic las ik dat je voor een factory reset ^ en TV moet inhouden tot Welcome (HDD?) op de decoder komt maar dit doet niets meer.
Iemand die kan helpen? Heb hem maanden geleden aangekocht via 2de hands en nooit problemen gehad. Misschien toch beter weer huren volgende keer?
V5 decoder start niet meer op
Heb al eens meegemaakt door de verwijderbare harde schijf eruit te halen en dan eens proberen te starten zonder schijf. Toen lukte het bij mij wel dus conclusie was dat de harde schijf stuk was. Verder kan je perfect kijken zonder harde schijf.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Voor alle zekerheid voer je de decoder factory reset uit als de rest van je toestellen los gekoppeld is van de bbox modem
en alleen je decoder via utp kabel aangesloten is
dan trek je eerst de voedingsstekker van je decoder uit
trek vervolgens deze van de modem uit en na 15 seconden terug steken
wacht van je decoder weer onder spanning te zetten om de factory reset uit te voeren, tot de dsl led op je modem continu brandt.
ook de harde schijf kan slechte contacten veroorzaken dus die gewoon eens uittrekken en terugsteken kan soms ook helpen
en alleen je decoder via utp kabel aangesloten is
dan trek je eerst de voedingsstekker van je decoder uit
trek vervolgens deze van de modem uit en na 15 seconden terug steken
wacht van je decoder weer onder spanning te zetten om de factory reset uit te voeren, tot de dsl led op je modem continu brandt.
ook de harde schijf kan slechte contacten veroorzaken dus die gewoon eens uittrekken en terugsteken kan soms ook helpen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 120 keer
Als die gehuurd wordt of nog in garantie is, dan mag je natuurlijk het toestel niet openen !!genksta schreef:Heb al eens meegemaakt door de verwijderbare harde schijf eruit te halen en dan eens proberen te starten zonder schijf. Toen lukte het bij mij wel dus conclusie was dat de harde schijf stuk was. Verder kan je perfect kijken zonder harde schijf.
Maar hier werd die 2e hands gekocht dus mag het wel.
2e hands kopen zou ik zeker niet doen en huren is ook niet interessant.
Nieuw kopen is wél interessant want als je hem nieuw koopt heb je 2 jaar garantie en dus is hij praktisch afbetaald na 2 jaar.
-
- Elite Poster
Is wel een swappable schijf, dus de decoder moet niet geopend worden, gewoon de grendel drukken/trekken om die effen er uit te schuivenAls die gehuurd wordt of nog in garantie is, dan mag je natuurlijk het toestel niet openen !!
Het is juist de bedoeling dat je een een tweede schijf zou kunnen inpluggen, als de eerste vol is bv met opnames, als je dit wenst
Laatst gewijzigd door jackho 25 nov 2014, 20:58, in totaal 1 gewijzigd.
- Zorba
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 57 keer
@jackho
dit heb ik al geprobeerd op aanraden van de Proximus helpdesk maar no luck.
Ook zonder HDD blijft hij steken op Welcome+, helaas. Wel vreemd dat de factory reset nooit wilt lukken, wanneer moet je ^ en TV juist loslaten?
dit heb ik al geprobeerd op aanraden van de Proximus helpdesk maar no luck.
Ook zonder HDD blijft hij steken op Welcome+, helaas. Wel vreemd dat de factory reset nooit wilt lukken, wanneer moet je ^ en TV juist loslaten?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 66 keer
[/quote] 2e hands kopen zou ik zeker niet doen en huren is ook niet interessant.
Nieuw kopen is wél interessant want als je hem nieuw koopt heb je 2 jaar garantie en dus is hij praktisch afbetaald na 2 jaar.[/quote]
Maar als men huurt heeft men garantie gedurende de huurperiode dus wie na 4 jaar de decoder stuk gaat krijgt men nog altijd een nieuwe.
Nieuw kopen is wél interessant want als je hem nieuw koopt heb je 2 jaar garantie en dus is hij praktisch afbetaald na 2 jaar.[/quote]
Maar als men huurt heeft men garantie gedurende de huurperiode dus wie na 4 jaar de decoder stuk gaat krijgt men nog altijd een nieuwe.
-
- Elite Poster
Dan heb je er ook bijna twee betaald (afbetaald in 2j+4mnd) en als er een nieuwe modellen uitgekomen zijn ondertussen, kan je een het laatste model kopen.
Ik spreek wel over de 1-ste decoder natuurlijk, voor de volgenden verdubbelt het aantal jaren natuurlijk vooraleer je hem afbetaald hebt, tenzij je een v5-mini neemt.
Ik spreek wel over de 1-ste decoder natuurlijk, voor de volgenden verdubbelt het aantal jaren natuurlijk vooraleer je hem afbetaald hebt, tenzij je een v5-mini neemt.