Beste,
Enige maanden geleden (eind augustus 2014 om precies te zijn), heb ik mijn nummer geporteerd van WeePee naar 3starsnet.
Blijkbaar is er een routeringsprobleem. Ik heb vandaag 1 telefoonnummer gehad dat nog steeds op de oude WeePee trunk afgeleverd wordt. Persoon heeft verscheidene keren gebeld (20-tal keren om precies te zijn, gespreid over 1 maand) en kon me niet bereiken.
De WeePee trunk is hier niet meer aktief.
Als ik in de interface van 3starsnet kijk, wordt de telefoon niet afgeleverd bij 3starsnet. Als ik in de interface kijk bij WeePee, zie ik daar alle gemiste oproepen staan van die persoon.
Hoe komt dit? Wie is hier verantwoordelijk voor? Ook krijg ik klachten van andere nummers die me zogezegd niet kunnen bereiken (al kan ik die andere niet hard maken op basis van telefoonnummer/uur/datum/naam persoon).
Iemand die meer weet?
Edit: ene nummer is Belgacom klant. Op de interface van WeePee komt er bij het nummer te staan: 'voice forward on net'. > wat dat laatste ook mag betekenen?
Bedankt!
cyberbozzo
Nummerportatie: telefoons nog afgeleverd bij oude SIP trunk
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 25 keer
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
De oorzaak ligt bij de operator van je contactpersoon. Wellicht zitten er bugs in hun routeringssysteem waardoor de routering niet altijd wordt geüpdatet. Jouw contactpersoon moet dan ook dringend z'n operator contacteren met de mededeling dat jouw nummer niet bereikbaar is.
Kan je ook eens nagaan bij welke operator die contactpersoon zit? Ik heb al een flauw vermoeden. Te checken via http://www.1299.be
De nieuwe operator is verantwoordelijk voor de nummeroverdracht, maar vanaf jouw nummer door minstens één andere operator correct wordt gerouteerd is de nummeroverdracht in principe succesvol afgerond. zie ook http://bipt.be/nl/consumenten/faq/40-ku ... r-behouden
Kan je ook eens nagaan bij welke operator die contactpersoon zit? Ik heb al een flauw vermoeden. Te checken via http://www.1299.be
De nieuwe operator is verantwoordelijk voor de nummeroverdracht, maar vanaf jouw nummer door minstens één andere operator correct wordt gerouteerd is de nummeroverdracht in principe succesvol afgerond. zie ook http://bipt.be/nl/consumenten/faq/40-ku ... r-behouden
-
- Premium Member
Operator is Belgacom van de contactpersoon (volgens CRDC databank). Hoe komt het dan dat andere personen bij Belgacom wel perfect gerouteerd worden via de 3starsnet trunk?
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Zeer zeer vreemd als dat écht zo is. Als de contactpersoon "foefelt" met nummerweergave en VoIP ben je eigenlijk niet zeker of de oproep vanuit het Belgacom-netwerk kwam.
Ik heb geen verklaring, maar je contacteert best 3starsnet en eventueel rechtstreeks telefonisch de nummeringsverantwoordelijke bij het BIPT: http://bipt.be/nl/consumenten/contact
Ik heb geen verklaring, maar je contacteert best 3starsnet en eventueel rechtstreeks telefonisch de nummeringsverantwoordelijke bij het BIPT: http://bipt.be/nl/consumenten/contact
-
- Premium Member
Foefelen met CLIP: u heeft mij iets verder gebracht en ik denk dat het idd zoiets moet zijn.
In bijlage een screenshot van de desbetreffende oproepen uit de webinterface van WeePee.
Kan je bij WeePee foefelen met uwe CLIP? Het nummer dat de handelszaak (het is geen particulier) vermeldt op haar website, daarvan is de oproep zogezegd ook afkomstig. Als ik dat nummer door de CRDC trek kom ik bij BGC uit.
Het feit dat ik in de webinterface van WeePee een naam zie en een soort van login van WeePee, wilt dat niet zeggen dat dat een WeePee klant is?
In bijlage een screenshot van de desbetreffende oproepen uit de webinterface van WeePee.
Kan je bij WeePee foefelen met uwe CLIP? Het nummer dat de handelszaak (het is geen particulier) vermeldt op haar website, daarvan is de oproep zogezegd ook afkomstig. Als ik dat nummer door de CRDC trek kom ik bij BGC uit.
Het feit dat ik in de webinterface van WeePee een naam zie en een soort van login van WeePee, wilt dat niet zeggen dat dat een WeePee klant is?
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
"onnet" betekent bij WeePee een gesprek tussen 2 WeePee klanten.
"voice-forward-onnet" betekent dat een gesprek doorgestuurd werd naar een ander WeePee account.
- Heb jij meerdere WeePee accounts, waarbij inkomende oproepen op één account aankomen (aankwamen) en doorgestuurd worden naar een 2de account ?
- Staat je vroeger nummer nog in de WeePee klantentool onder "nummers" (met welke status?)
Jouw correspondent(e) is waarschijnlijk een WeePee klant, die zijn Belgacom nummer meestuurt als CLIP?
Ik denk dat de portatie in feite goed verlopen is, maar er bij WeePee nog een probleem is (nummer nog niet verwijderd?)
"voice-forward-onnet" betekent dat een gesprek doorgestuurd werd naar een ander WeePee account.
- Heb jij meerdere WeePee accounts, waarbij inkomende oproepen op één account aankomen (aankwamen) en doorgestuurd worden naar een 2de account ?
- Staat je vroeger nummer nog in de WeePee klantentool onder "nummers" (met welke status?)
Jouw correspondent(e) is waarschijnlijk een WeePee klant, die zijn Belgacom nummer meestuurt als CLIP?
Ik denk dat de portatie in feite goed verlopen is, maar er bij WeePee nog een probleem is (nummer nog niet verwijderd?)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Premium Member
Hoi Philippe,
Ik heb idd 2 WeePee accounts. 2 accounts met 2 verschilllende nummers en ook 2 verschillende logins.
Er staat normaal gezien geen forward van het ene account naar het andere... (en ik denk ook niet dat die er ooit geweest is).
Wat ik me afvraag is hoe die correspondent het klaarspeelt om zijn Belgacom CLIP door te sturen via WeePee outbound? Kan toch niet bij mijn weten?
In de account van het reeds geporteerde nummer staat mijn telefoonnummer als 'ported', meer informatie staat er niet bij de status.
Ik heb idd 2 WeePee accounts. 2 accounts met 2 verschilllende nummers en ook 2 verschillende logins.
Er staat normaal gezien geen forward van het ene account naar het andere... (en ik denk ook niet dat die er ooit geweest is).
Wat ik me afvraag is hoe die correspondent het klaarspeelt om zijn Belgacom CLIP door te sturen via WeePee outbound? Kan toch niet bij mijn weten?
In de account van het reeds geporteerde nummer staat mijn telefoonnummer als 'ported', meer informatie staat er niet bij de status.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Toch wel, je kan dat aanvragen via de WeePee support.cyberbozzo schreef:Wat ik me afvraag is hoe die correspondent het klaarspeelt om zijn Belgacom CLIP door te sturen via WeePee outbound? Kan toch niet bij mijn weten?
Status "ported" wil zeggen dat dit nummer naar WeePee geporteerd werd.cyberbozzo schreef:In de account van het reeds geporteerde nummer staat mijn telefoonnummer als 'ported', meer informatie staat er niet bij de status.
In jouw geval zou er hier:
- 1) ofwel géén nummer meer mogen staan (gezien dit nummer niet meer bij WeePee zit)
2) ofwel jouw nummer met status "screened' (dan wordt dit nummer als CLIP meegestuurd als je via WeePee nog uitbelt)
PS
Hoewel je het nummer geporteerd hebt, kan je misschien de oude WeePee trunk ook nog altijd laten binnenkomen op jouw PBX? Dan is dit probleem opgelost, en kan je nog altijd via WeePee uitbellen (naar andere WeePee accounts) ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 120 keer
In telefonie betekent "forward on net" dat het gesprek "on net" zal verstuurd worden en dus in dit geval binnen "WeePee" blijft.cyberbozzo schreef:Edit: ene nummer is Belgacom klant. Op de interface van WeePee komt er bij het nummer te staan: 'voice forward on net'. > wat dat laatste ook mag betekenen?
Als je WeePee hebt afgesloten van de PABX dan kan het gesprek uiteraard niet meer aankomen op de PABX.
Het gesprek komt binnen in WeePee en wordt dus niet extern doorgestuurd maar blijft in WeePee
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Ik ben zeker dat ene persoon via Weepee uitbelt en niet via Belgacom.
Ik ben ook weggegaan bij Weepee. Tot een jaar later werden oproepen van andere Weepee-klanten naar mij 'on-net' gerouteerd naar mijn oude Weepee-account, gratis dus. Die was gelukkig nog geregistreerd.
Plots was dat gedaan en moesten ze betalen.
Ik ben ook weggegaan bij Weepee. Tot een jaar later werden oproepen van andere Weepee-klanten naar mij 'on-net' gerouteerd naar mijn oude Weepee-account, gratis dus. Die was gelukkig nog geregistreerd.
Plots was dat gedaan en moesten ze betalen.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli