Mobile Vikings brengt Viking Talk naar Viking App

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 129 keer

Afbeelding

Als Mobile Viking bel (en sms) je vandaag al gratis naar alle andere Vikings. Maar! Met Viking Talk gaan we nog een stap verder. Andere mobiele én vaste nummers bellen, in België, 24 Europese landen en de VS, wordt supervoordelig. Eender waar jij of de persoon aan de andere kant zijn.

http://www.mobilevikings.be/nl/vikingtalk/
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

big deal, bel al een jaar voor 2,5cent/minuut met medionmobile 8)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster

Welk tariefplan is dat dan?
Bellen in België
Oproepen naar ALDI TALK € 0,05/min.
Oproepen naar alle andere Belgische netwerken € 0,13/min.
(http://www.alditalk.be/nl/basistarief/in_belgie.php)

Bellen naar het buitenland
Zone 1 € 0,49/min.
Zone 2 € 0,99/min.
Zone 3 € 1,49/min.
wied
Elite Poster
Elite Poster

ALLIN400, ken je concurrenten hé :wink:
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

inderdaad dan is het goedkoop maar 400mb voor 10€ is heel duur
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
wied
Elite Poster
Elite Poster

viking talk gaat over bellen, en niet over data!!!
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

@Wied

Je kan Viking Talk wel degelijk ook over 3G/4G gebruiken, dus het is ergens wel relevant denk ik :)
Afbeelding
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 30 keer

wied schreef:big deal, bel al een jaar voor 2,5cent/minuut met medionmobile 8)
Via een bundel die slechts 30 dagen geldig is?
Dan ga je dus al heel goed je verbruik moeten afstemmen op de prepaid bundel. In praktijk ga je dan een pak meer dan 2,5c/min betalen..
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

wied je moet alles berekenen hé !
als je een bundel koopt van 400 eenheden ga je automatisch smsen en data verbruiken.
De formule is enkel voordelig als je uitsluitend belt anders is het altijd duurder

viking talk is trouwens ook heel duur
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Skype minuten zijn dan toch ook een pak goedkoper!
http://www.skype.com/nl/rates/

[Afbeelding Post made via mobile device ]
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Google Hangouts heeft nu ook een dialer die 0.01cent/min mobiel naar belgie en 0.03cent/min naar mobile. Eerste minuut is gratis.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Net even geïnstalleerd en ik krijg melding van 2 cent naar vast en 3 cent naar mobiel? Geen gratis minuut?
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster

iRockabizzydilly schreef:Skype minuten zijn dan toch ook een pak goedkoper!
http://www.skype.com/nl/rates/

Vergeet niet dat je bij het 'pay as you go' tarief ook een connectiekost betaalt.
2 cent/minuut + 3,5c connectiekost
Mobiel 8,5 cent/minuut + 6,6c connectiekost

Tov
2,5c/minuut (mobiel/vast) bij Viking Talk.
exop
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

Ze hebben Viking Talk dus terug uit het graf gehaald :twisted:
Als ze niet met bundels werken die een vervaldatum hebben kan het best nog interessant zijn.

Ik gebruik momenteel Hangouts aan 2ct/min vast en 3ct/min mobiel, eerste minuut is inderdaad sinds kort gratis. Enige nadeel is wel dat CLIR actief is, tenzij je er een Amerikaans nummer aan koppelt. Je kan dus niet je origineel nummer er aan koppelen.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

in vergelijking met freevoipdeal is dat toch pokkeduur ?
exop
Premium Member
Premium Member

Tgohjah, het is maar hoeveel moeite je er wil in steken.

Ik werk voor een Google partner, alle communicatie verloopt via hangout. Iemand telefonisch toevoegen aan een hangout is poepsimpel, uiteindelijk ga je er ook gewoon mee bellen. Én ik kan deze kost inbrengen omdat het voornamelijk voor professionele doeleinden is. Nu, dit is wel als ik aan mijn computer zit. Tijdens verplaatsing gebruik ik de klassieke methode om te bellen omdat de dataverbinding niet betrouwbaar genoeg is.

Vroeger kon je Google Voice ook koppelen met SIP. Geen idee of dat anno 2014 nog kan.
wied
Elite Poster
Elite Poster

...omdat de dataverbinding niet betrouwbaar genoeg is...

heel juist, daarom betaal ik met plezier 2,5cent/minuut voor GSM verbindingen! Simpel en soliede :-D
jorgo
Elite Poster
Elite Poster

Je betaalt geen 2,5c/min, tenzij je mijn bemerking die ik hierover gegeven heb kan weerleggen?
blidi
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 29 keer

Is blijkbaar nog niet voor iedereen.
We’re currently rolling out Viking Talk to Viking App users gradually. If you want to be first to try it out or read more about Viking Talk, visit our Viking Talk page.

Hadden ze toch wat beter mogen communiceren.

Of verkeerde informatie op de userbase site?
Laatst gewijzigd door blidi 27 nov 2014, 00:27, in totaal 1 gewijzigd.
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster

Van zodra je op www.vikingtalk.com terecht komt zie je direct dat het in eerste instantie voor een beperkte groep gaat door middel van een wachtlijst. Is toch vrij duidelijk?
wied
Elite Poster
Elite Poster

jorgo schreef:Je betaalt geen 2,5c/min, tenzij je mijn bemerking die ik hierover gegeven heb kan weerleggen?
gemakkelijk te weerleggen, vermits mijn vrouw deze simkaart gebruikt in haar dualsim GSM: 400 belminuten zijn zo weg :wink:
blidi
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 29 keer

jnsvr
Op de site van userbase staat:
Mobile Vikings lanceert Viking Talk opnieuw, een dienst die telefoongesprekken aanzienlijk goedkoper maakt. Door gebruik te maken van het Internet kunnen gesprekken tot 8 keer goedkoper aangeboden worden dan via het traditionele voice-netwerk. Enkele jaren geleden probeerde de operator het al eerder, maar toen bleek de onderliggende technologie nog niet matuur genoeg. Na een korte bèta-periode voor beperkt publiek is Viking Talk nu beschikbaar voor alle bestaande Vikings via de Viking App.
jorgo
Elite Poster
Elite Poster

wied schreef:
jorgo schreef:Je betaalt geen 2,5c/min, tenzij je mijn bemerking die ik hierover gegeven heb kan weerleggen?
gemakkelijk te weerleggen, vermits mijn vrouw deze simkaart gebruikt in haar dualsim GSM: 400 belminuten zijn zo weg :wink:
En je vrouw belt elke maand consistent exact 400 minuten?
Nooit minder (pack niet volledig benut, dus duurder) of meer (een tweede aangekochte pack waar slechts een deel belminuten van opgebeld worden, dus duurder)? :roll:
wied
Elite Poster
Elite Poster

wanneer de bundel op is, wordt herladen! Mijn vrouw heeft er geen moeite mee om 320 (of 400) minuten te bellen binnen 20 à 30 dagen 8)

Klungelen met VoIP laat zij aan mij over :-(
exop
Premium Member
Premium Member

Ik sta nog steeds op de wachtlijst te draaien, maar ik heb eens zitten zoeken en denken. Dit kan best wel interessante materie zijn.

Je kan al krediet kopen in de vorm van Vikingpunten en deze worden gekoppeld aan je account. Wanneer je gebruikt maakt van de Viking App log je jezelf in met je account en kies je de sim waarvan je gegevens wil zien.

In de applicatie controleren ze niet welke sim in je toestel zit, dus je kan deze applicatie even goed gebruiken met een sim van een andere provider in je smartphone. Volgens mij impliceert dit ook dat als je gebruik wil maken van Viking Talk, dat bij het uitbellen ze niet gaan controleren welke sim (en dus ook nummer) in je smartphone zit en dat ze mogelijks de caller id zullen meesturen van het dan actieve nummer van de geselecteerde sim in de Viking App.

Dus, stel je hebt een privé nummer bij MV en een werk nummber bij X, dan zal je vanaf je X sim kunnen uitbellen met de privé nummer bij MV m.b.v. de Viking App. Dus geen geklooi meer met dual sim toestellen, met centrales en doorschakelen zonder correcte clip.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

..dat is toch normaal...ik heb ook de mobilevoip app en de telenettring app op mijn iphone staan, het nr gekoppeld aan die accounts verschijnts langs de andere kant van de lijn..in mijn geval is dit nu toevallig zo geconfigureerd dat dit allemaal hetzelfde nr is maar het is perfect mogelijk dat dit idd verschillende nrs zijn...
je belt immers via data, je zou zelfs kunnen voorzien in enkel een datakaartje en zo bellen, echter mijn ervaring leert me dat bellen over Edge veel miserie met zich meebrengt , dat je al moet 3G of wifi hebben om deftig te kunnen bellen, in de wagen kan dat knap lastig zijn, of verlies je je verbinding ...zelfs langs provinciale wegen..
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
exop
Premium Member
Premium Member

Ik weet dat dit normaal is. Maar wees nu eens eerlijk, bij hoeveel providers kan je dit écht selecteren?
- Triiing toont alleen de nummer van je huidige sim.
- MobileVoip app geeft je de mogelijkheid om te selecteren, maar dat is ook de enige en kwaliteit laat de wensen sterk over.
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster

exop schreef:Ik sta nog steeds op de wachtlijst te draaien, maar ik heb eens zitten zoeken en denken. Dit kan best wel interessante materie zijn.

Je kan al krediet kopen in de vorm van Vikingpunten en deze worden gekoppeld aan je account. Wanneer je gebruikt maakt van de Viking App log je jezelf in met je account en kies je de sim waarvan je gegevens wil zien.

In de applicatie controleren ze niet welke sim in je toestel zit, dus je kan deze applicatie even goed gebruiken met een sim van een andere provider in je smartphone. Volgens mij impliceert dit ook dat als je gebruik wil maken van Viking Talk, dat bij het uitbellen ze niet gaan controleren welke sim (en dus ook nummer) in je smartphone zit en dat ze mogelijks de caller id zullen meesturen van het dan actieve nummer van de geselecteerde sim in de Viking App.

Dus, stel je hebt een privé nummer bij MV en een werk nummber bij X, dan zal je vanaf je X sim kunnen uitbellen met de privé nummer bij MV m.b.v. de Viking App. Dus geen geklooi meer met dual sim toestellen, met centrales en doorschakelen zonder correcte clip.
Ze controleren niet welke sim in je toestel zit, maar wel welke sim je geselecteerd hebt binnen je MV simkaarten. Bellen met een proximus nummer en in de app je MV nummer geselecteerd hebben zorgt ervoor dat als je uitbelt met Viking Talk dat het nummer van MV getoond wordt. Niet dat van een andere operator.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

met mobilevoip heb ik nochtans perfecte kwaliteit en kwasi nooit problemen, met triing meer problemen dan wat anders..
Viking Talk heb ik 3 jaar terug in gebruik gehad en moet idd toegeven dat het toen niet zo goed werkte, zal me nu ook maar weer eens inschrijven...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
exop
Premium Member
Premium Member

@laroyj
Ik ga het ook nog eens proberen dan. In tijden van 4G zal het wel wat beter gaan dan mijn ervaring.
Is ondertussen alweer een jaar geleden dat ik het nog gebruikte.

@jnsvr
Ik weet het wel, maar er zijn niet veel apps waar je het kan selecteren. Meestal zijn de applicaties van MV heel degelijk, dus ben benieuwd.
exop
Premium Member
Premium Member

Al iemand kunnen spelen met Viking Talk?
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

nope, sta al tijdje op de wachtlijst... straffer, ik ken geen enkele viking vriend die het wel al kan :|
Volgens mij gaat de uitrol echt wel traag. Maar beter zo, dan een snelle uitrol met bugs/issues!
StinkyPanda
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 10 keer

Ik vraag mij trouwens af waarom er in de Viking App reeds 30 gratis vikingtalk minuten verschijnen als we ze toch nog niet kunnen gebruiken ?
En ook waarom je blijkbaar maar 30 dagen kan gebruikmaken van vikingtalk. Of zou dit alleen voor deze 30 gratis minuten zijn ?
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
kurtcockaert
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 15 keer

Gebruikt iemand Viking Talk? Ervaringen? Helaas werkt het niet met slechts 2 Viking punten. Had het wel eens willen testen.

FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

Ik heb het gratis kunnen gebruiken, onbeperkt in de eerste beta.
Ging goed, oproep starten duurde wat lang, app crashte soms bij het ophangen maar het gesprek zelf was van goede kwaliteit.
Afbeelding
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster

kurtcockaert schreef:Gebruikt iemand Viking Talk? Ervaringen? Helaas werkt het niet met slechts 2 Viking punten. Had het wel eens willen testen.

Viking Talk is op dit moment nog in beta. Zit je bij de personen die Viking Talk al geactiveerd hebben gekregen? Pas dan kan je
- Eerst gebruik maken van 30 gratis minuten bellen
- Vervolgens via Vikingpunten kunnen bellen
Rke
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Kort en bondig antwoord: het werkt fantastisch op iOS!! Heel goede gesprekskwaliteit!

Sent from my iPad using Tapatalk
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Iemand al meer nieuws wanneer dit helemaal publiek gaat? Ik sta in ieder geval op de wachtlijst...
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster

Op dit moment wordt er nog steeds gewerkt met batches, dus een soort van partial roll-out.
Binnenkort normaal weer een hele boel personen die zich in hebben geschreven. Nog even geduld dus.
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”