telenet poorten open?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Horrorist schreef:We zijn niet allemaal noobs op dit forum he.
BIj deze dan graag een Wireshark genomen TUSSEN je TN modem en je PC !
Horrorist
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

Allee r2504, nu ben je er mee aan het lachen he. ;) Het moet van belange niet zo ingewikkeld gemaakt worden om vast te stellen dat er een probleem is aan de zijde van Telenet.

Maar goed, ik heb voor de lol eens even "nc" gedraaid als volgt:

Code: Selecteer alles

nc -kl 80 -c 'echo -e "HTTP/1.1 200 OK\r\n$(date)\r\n\r\n";echo "<p>How are you today?</p>"'
Ik kan hierop verbinden vanaf een andere machine in het Telenet-netwerk. Buiten het Telenet-netwerk werkt het niet.
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 84 keer

Wat zegt een netstat op je telnet client en je linux bak?
Werkt je netcat als je die op een poort boven 1024 zet?
En telenet bellen als je echt uitsluitsel wil? (Succes om voorbij eerste lijn te geraken! :wink:)
Horrorist
Starter
Starter

tb0ne schreef:Wat zegt een netstat op je telnet client en je linux bak?
Ik ben niet echt zeker wat je hier mee wilt teweten komen? Op de client draait niks op poort 80, en op de linux machine draait dat nc process die als test luistert op poort 80.
tb0ne schreef:Werkt je netcat als je die op een poort boven 1024 zet?
Ja.
tb0ne schreef:En telenet bellen als je echt uitsluitsel wil? (Succes om voorbij eerste lijn te geraken! :wink:)
Ja, dat zie ik dus niet zitten. ;) Ik hoopte stiekem dat Telenet iemand heeft dat hier meeleest en dit gaat melden bij de juiste personen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Horrorist schreef:Het moet van belange niet zo ingewikkeld gemaakt worden om vast te stellen dat er een probleem is aan de zijde van Telenet.
ALs je hier al wat langer zit dan weet je dat sommige mensen hier vanalles proberen... en ook ik heb al fouten gemaakt waarvan ik dacht dat TN de oorzaak was. Soms is een eenvoudig test en frisse kijk op het probleem heel verhelderend !
Horrorist schreef:Maar goed, ik heb voor de lol eens even "nc" gedraaid als volgt:

nc -kl 80 -c 'echo -e "HTTP/1.1 200 OK\r\n$(date)\r\n\r\n";echo "<p>How are you today?</p>"'
Zo moeilijk was dit toch niet dan ?
Horrorist schreef:Ik kan hierop verbinden vanaf een andere machine in het Telenet-netwerk. Buiten het Telenet-netwerk werkt het niet.
En dat met in combinatie het feit dat het op mijn modem-only wel werkt wijst sterk in de richting van TN.
En als je dat nu nog eens wil doen heb je alle info die je nodig hebt.
tb0ne schreef:En telenet bellen als je echt uitsluitsel wil? (Succes om voorbij eerste lijn te geraken! :wink:)
Het is niet eenvoudig... maar het kan :wink: (al ben je beter met meteen een mail te sturen).
Horrorist
Starter
Starter

r2504 schreef:ALs je hier al wat langer zit dan weet je dat sommige mensen hier vanalles proberen... en ook ik heb al fouten gemaakt waarvan ik dacht dat TN de oorzaak was. Soms is een eenvoudig test en frisse kijk op het probleem heel verhelderend !
Ja, da's waar, maar 't is dat ik nogal moest fronsen van bepaalde reacties dat ik dan zo reageerde. Excuses daarvoor trouwens. Men wordt makkelijk aanzien als niet-technisch onderlegd persoon waardoor je dingen moet gaan doen/testen die niet noodzakelijk naast de kwestie zijn, maar wel tijd opslorpen terwijl het al wel duidelijk is waar het probleem ligt. Vergelijk het met bellen naar helpdesks die het probleem eerst bij de gebruiker en diens PC gaan leggen alvorens te beginnen denken dat het toch aan hun ligt. ;)
r2504 schreef:
Horrorist schreef:Maar goed, ik heb voor de lol eens even "nc" gedraaid als volgt:

Zo moeilijk was dit toch niet dan ?
Nee. :P
r2504 schreef:
En als je dat nu nog eens wil doen heb je alle info die je nodig hebt.
Hier had ik al op geantwoord, het antwoord is Ja.
r2504 schreef:
Het is niet eenvoudig... maar het kan :wink: (al ben je beter met meteen een mail te sturen).
Dan misschien toch eens een mail proberen te sturen en hopen dat het snel opgelost geraakt. Zoniet zet ik misschien beter mijn modem enige tijd zonder stroom en dan maar hopen dat ik in een andere IP-range terechtkom die dit probleem niet heeft. ;)
Horrorist
Starter
Starter

Hulde voor de persoon die hier meeleest/het opgelost heeft, de poorten zijn nu bereikbaar! Dat was erg snel! Bedankt! :beerchug:

Ik had ondertussen het mailformulier al verzonden trouwens. Waarschijnlijk voor niets dan, tenzij het net dat is dat iemand bij Telenet daarnet nog las en het snel even fixte?
Synman
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 12 keer

Heb je enkel ipv6 pf ook al ipv6 ?
Je moet enkel poort 21 voor ftp en poort 80 voor http openzetten op de router van telenet.
Ik heb ook een syno op het net hangen.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”