BIj deze dan graag een Wireshark genomen TUSSEN je TN modem en je PC !Horrorist schreef:We zijn niet allemaal noobs op dit forum he.
telenet poorten open?
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 3 keer
Allee r2504, nu ben je er mee aan het lachen he. Het moet van belange niet zo ingewikkeld gemaakt worden om vast te stellen dat er een probleem is aan de zijde van Telenet.
Maar goed, ik heb voor de lol eens even "nc" gedraaid als volgt:
Ik kan hierop verbinden vanaf een andere machine in het Telenet-netwerk. Buiten het Telenet-netwerk werkt het niet.
Maar goed, ik heb voor de lol eens even "nc" gedraaid als volgt:
Code: Selecteer alles
nc -kl 80 -c 'echo -e "HTTP/1.1 200 OK\r\n$(date)\r\n\r\n";echo "<p>How are you today?</p>"'
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
- Bedankt: 84 keer
Wat zegt een netstat op je telnet client en je linux bak?
Werkt je netcat als je die op een poort boven 1024 zet?
En telenet bellen als je echt uitsluitsel wil? (Succes om voorbij eerste lijn te geraken! )
Werkt je netcat als je die op een poort boven 1024 zet?
En telenet bellen als je echt uitsluitsel wil? (Succes om voorbij eerste lijn te geraken! )
-
- Starter
Ik ben niet echt zeker wat je hier mee wilt teweten komen? Op de client draait niks op poort 80, en op de linux machine draait dat nc process die als test luistert op poort 80.tb0ne schreef:Wat zegt een netstat op je telnet client en je linux bak?
Ja.tb0ne schreef:Werkt je netcat als je die op een poort boven 1024 zet?
Ja, dat zie ik dus niet zitten. Ik hoopte stiekem dat Telenet iemand heeft dat hier meeleest en dit gaat melden bij de juiste personen.tb0ne schreef:En telenet bellen als je echt uitsluitsel wil? (Succes om voorbij eerste lijn te geraken! )
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
ALs je hier al wat langer zit dan weet je dat sommige mensen hier vanalles proberen... en ook ik heb al fouten gemaakt waarvan ik dacht dat TN de oorzaak was. Soms is een eenvoudig test en frisse kijk op het probleem heel verhelderend !Horrorist schreef:Het moet van belange niet zo ingewikkeld gemaakt worden om vast te stellen dat er een probleem is aan de zijde van Telenet.
Zo moeilijk was dit toch niet dan ?Horrorist schreef:Maar goed, ik heb voor de lol eens even "nc" gedraaid als volgt:Code: Selecteer alles
nc -kl 80 -c 'echo -e "HTTP/1.1 200 OK\r\n$(date)\r\n\r\n";echo "<p>How are you today?</p>"'
En dat met in combinatie het feit dat het op mijn modem-only wel werkt wijst sterk in de richting van TN.Horrorist schreef:Ik kan hierop verbinden vanaf een andere machine in het Telenet-netwerk. Buiten het Telenet-netwerk werkt het niet.
En als je dat nu nog eens wil doen heb je alle info die je nodig hebt.tb0ne schreef:Werkt je netcat als je die op een poort boven 1024 zet?
Het is niet eenvoudig... maar het kan (al ben je beter met meteen een mail te sturen).tb0ne schreef:En telenet bellen als je echt uitsluitsel wil? (Succes om voorbij eerste lijn te geraken! )
-
- Starter
Ja, da's waar, maar 't is dat ik nogal moest fronsen van bepaalde reacties dat ik dan zo reageerde. Excuses daarvoor trouwens. Men wordt makkelijk aanzien als niet-technisch onderlegd persoon waardoor je dingen moet gaan doen/testen die niet noodzakelijk naast de kwestie zijn, maar wel tijd opslorpen terwijl het al wel duidelijk is waar het probleem ligt. Vergelijk het met bellen naar helpdesks die het probleem eerst bij de gebruiker en diens PC gaan leggen alvorens te beginnen denken dat het toch aan hun ligt.r2504 schreef:ALs je hier al wat langer zit dan weet je dat sommige mensen hier vanalles proberen... en ook ik heb al fouten gemaakt waarvan ik dacht dat TN de oorzaak was. Soms is een eenvoudig test en frisse kijk op het probleem heel verhelderend !
Nee.r2504 schreef:Zo moeilijk was dit toch niet dan ?Horrorist schreef:Maar goed, ik heb voor de lol eens even "nc" gedraaid als volgt:Code: Selecteer alles
Hier had ik al op geantwoord, het antwoord is Ja.r2504 schreef:En als je dat nu nog eens wil doen heb je alle info die je nodig hebt.tb0ne schreef:Werkt je netcat als je die op een poort boven 1024 zet?
Dan misschien toch eens een mail proberen te sturen en hopen dat het snel opgelost geraakt. Zoniet zet ik misschien beter mijn modem enige tijd zonder stroom en dan maar hopen dat ik in een andere IP-range terechtkom die dit probleem niet heeft.r2504 schreef:Het is niet eenvoudig... maar het kan (al ben je beter met meteen een mail te sturen).tb0ne schreef:En telenet bellen als je echt uitsluitsel wil? (Succes om voorbij eerste lijn te geraken! )
-
- Starter
Hulde voor de persoon die hier meeleest/het opgelost heeft, de poorten zijn nu bereikbaar! Dat was erg snel! Bedankt!
Ik had ondertussen het mailformulier al verzonden trouwens. Waarschijnlijk voor niets dan, tenzij het net dat is dat iemand bij Telenet daarnet nog las en het snel even fixte?
Ik had ondertussen het mailformulier al verzonden trouwens. Waarschijnlijk voor niets dan, tenzij het net dat is dat iemand bij Telenet daarnet nog las en het snel even fixte?