Telenet wordt duurder vanaf 01/2015

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

FORZA M schreef:Waarom hebben ze in godsnaam geen extra wachtbuis gelegd.
Ligt er dan al geen wachtbuis voor water, gas en elektriciteit?

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

proximusboyke schreef:Vriend van mij betaal nieuwe prijzen fluo plus tv en vast telefoon 139.51€ + 10 € voor 2gb mobiel internet = 149.51€
al hij overstapt naar belgacom waar hij 70/6 profiel kan krijgen + 3gb mobiel internet + tv + telefoon =81.07€
En wederom appelen met peren vergelijken ?

Eerst en vooral kost een Fluo Plus + TV en vaste telefonie geen 139.51 euro maar 118.94 (BTW in).

Verder heb je bij BGC geen 160 Mbits maar in het allerbeste geval slechts 70 Mbit.

En heb je bij BGC ook geen vast IP.

Je zou evenzeer met een Whoppa kunnen vergelijken... dan bespaar je meteen 46 euro bij Telenet.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

r2504 schreef:En wederom appelen met peren vergelijken ?
Bij Telenet krijg je alleen maar appelschillen. Ook de Fluo Plus-ervaring wordt verpest door traffic shaping en een harde datalimiet.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ondertussen hebben sommige kranten hun kop wat veranderd(on line) met:'Telenet verhoogd zijn prijzen aanzienlijk'.
Ik vind dit vrij bizar,Telenet weet dat Mobistar binnenkort ook op de kabel komt.Vorige keer (enkele maanden geleden)hebben ze de prijs van Rex ineens met een 40% laten zakken,omdat Netflix erbij kwam.Ik vraag mij af of hetzelfde zich straks(min of meer) zal herhalen met de komst van Mobistar.
Als Proximus/Scarlet nu echt geen prijsverhoging doorvoert,gaan ze stilaan meer klanten kunnen winnen t.o.v. Telenet,en dat was nu juist het hoofddoel van de nieuwe CEO.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

raf1 schreef:Ook de Fluo Plus-ervaring wordt verpest door traffic shaping en een harde datalimiet.
Waar lees jij dat business abonnementen traffic shaping ondergaan ?

Inderdaad een harde limiet... maar dan wel één van 4 TB (ik ken multinationals die met minder toekomen !).

Uiteindelijk moet iedereen beslissen wat het beste past bij hem... maar doe het dan wel objectief (en dat zie ik jou maar zelden doen).
fluppie schreef:Ik vind dit vrij bizar,Telenet weet dat Mobistar binnenkort ook op de kabel komt.
Eerst zien... dan geloven... en ondertussen krijgt TN 40 miljoen euro extra binnen per maand.

Trouwens het lijkt mij erg onwaarschijnlijk dat BGC niet zal volgen... de rechten op de zenders gelden voor iedereen.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

r2504 schreef:Waar lees jij dat business abonnementen traffic shaping ondergaan ?
Via een mouse-over achter het i-tje naast download- en uploadsnelheid: http://smb.telenet.be/nl/alles-in-een/fluo-plus
lucdec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 594
Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 58 keer

r2504 schreef:
Eerst zien... dan geloven... en ondertussen krijgt TN 40 miljoen euro extra binnen per maand.

Trouwens het lijkt mij erg onwaarschijnlijk dat BGC niet zal volgen... de rechten op de zenders gelden voor iedereen.

Waarom moet ik 2 euro meer betalen voor basicinternet? Ik heb niks met die TV rechten vandoen. Verbeteringen merk ik ook al jaren niet op basic internet.
Er is geen inflatie zeggen ze, en de lonen zakken.. waarom dan 2€/maand meer?.... Zakkenvullers zijn het, niet meer en minder.! Onbegrijpelijk dat jij altijd maar hun kant trekt, Ik denk sterk dat je meeprofiteert van de Telenet-koek :wink:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

lucdec schreef:Waarom moet ik 2 euro meer betalen voor basicinternet?
Omdat jij vermoedelijk ook meer en meer data verbruikt ?
lucdec schreef:Zakkenvullers zijn het, niet meer en minder.!
Niemand verplicht je van Telenet te nemen (al gaan we nu vermoedelijk weer 37 posts krijgen van mensen die klagen maar hun oprit niet willen opbreken of wel reden dan ook)... net zo min als dat iemand je verplicht met een BMW te rijden.
lucdec schreef:Onbegrijpelijk dat jij altijd maar hun kant trekt
Ik probeer dit objectief te bekijken... niet door een vooringenomen haat gevoel tegenover Telenet zoals sommigen hier. Langs de andere kant ben ik van mening dat zaken zoals de grote Netwerf gefinancieerd moeten worden met de lopende inkomsten, niet met extra kosten (daar ga ik dus volledig akkoord). Voor zaken zoals een stijgende rechten kost lijkt het me dan wel weer normaal dat de abonnementsprijs omhoog gaat.
lucdec schreef:Ik denk sterk dat je meeprofiteert van de Telenet-koek
Ik heb geen aandelen in Telenet... mij kost het dus ook alléén maar centen.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

€ 1.000.000 meer op hun bankrekening per maand. En dan na de werken de prijs niet verlagen zekers... ? Was ik maar aandeelhouder. :beerchug:

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 833
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 167 keer

:idea: Ge kunt altijd uitrekenen hoeveel aandelen ge moet kopen om uw 4 euro/maand terug te verdienen he!
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

lucdec schreef:
raf1 schreef:
FORZA M schreef:En ik zit hier vast aan de kabel (Waarom hebben ze in godsnaam geen extra wachtbuis gelegd).
Greppelke graven hé. Proximus sluit elke woning zonder uitzondering aan.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Vergeet het maar.

Ik heb verleden maand een vooraanleg gevraagd bij Proximus. Ze willen niet komen, omdat de telefoonkabel aan de overkant van de straat ligt, en
er onder de straat moet geboord worden, nochtans maar 1 kwartiertje boorwerk, gezien bij de wateraansluiting.
Ze hebben geen klanten nodig daar bij Proximus
Nog een geluk dat je nog bij Telenet terecht kan voor internet, stel je voor dat je in een flatgebouw zou wonen met rijgnet dan zit je helemaal in de aap gelogeerd, je ging dan met uw laptop naar de bibliotheek mogen gaan om daar op hun netwerk te surfen.
LaserJet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 01 dec 2008, 18:52
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 28 keer

Zijn de mensen die het argument gebruiken van "Niemand verplicht je om Telenet te nemen" hun eigen niet beu gehoord ondertussen?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

shahab schreef:Zijn de mensen die het argument gebruiken van "Niemand verplicht je om Telenet te nemen" hun eigen niet beu gehoord ondertussen?
Idem ditto voor mensen met allerlei excuses waarom het niet kan... er moet een gaatje geboord worden, een grachtje gegraven, ...

Trouwens voor mezelf is Proximus ook niet echt een optie vanwege de afstand tot de ROP... maar dan heb ik nog twee keuzes, ik aanvaard de lage snelheid van Proximus (en betaal relatief gezien ook veel te veel dan) of ik beschouw Telenet als een luxe voor mij (en betaal dan op zich ook teveel).
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Voor enkel digitale TV met huur Digicorder:
..............................Huidige prijs Prijs vanaf 25/01/2015
Huur HD Digicorder .....€ 8,35 .... € 8,70
Abonnement kabel-tv...€ 11,65 ... € 12,00
Auteursrechten ...........€ 3,70..... € 4,00
Totale prijsverhoging € 1,00

Het zal mij nog niet wegjagen van Telenet Digital TV :wink:
Laatst gewijzigd door lacer 25 nov 2014, 13:22, in totaal 1 gewijzigd.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
LaserJet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 01 dec 2008, 18:52
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 28 keer

r2504 schreef:
shahab schreef:Zijn de mensen die het argument gebruiken van "Niemand verplicht je om Telenet te nemen" hun eigen niet beu gehoord ondertussen?
Idem ditto voor mensen met allerlei excuses waarom het niet kan... er moet een gaatje geboord worden, een grachtje gegraven, ...

Trouwens voor mezelf is Proximus ook niet echt een optie vanwege de afstand tot de ROP... maar dan heb ik nog twee keuzes, ik aanvaard de lage snelheid van Proximus (en betaal relatief gezien ook veel te veel dan) of ik beschouw Telenet als een luxe voor mij (en betaal dan op zich ook teveel).
Mja.. We kunnen toch niet met z'n allen gewoon toezeggen en die prijsstijgingen keer op keer aanvaarden?

Zoals gezegd is dit waarschijnlijk voor 'de grote netwerf', maar ik heb hier niet voor gevraagd, waarom moet ik hier dan extra voor betalen?
Als ze willen investeren, dat ze dit dan op een correcte manier doen. Stoppen met uitbuiten van de klanten, dat moeten ze eens beginnen leren.

Een optie zou zijn om nu de €3 extra te vragen per maand aan klanten die dat willen, en als de Grote Netwerf er dan is, dan krijgen zij de exclusiviteit om dat als eerste te mogen gebruiken. Al zal dat wel niet winstgevend genoeg zijn :wink:
r2504 schreef:
lucdec schreef:Waarom moet ik 2 euro meer betalen voor basicinternet?
Omdat jij vermoedelijk ook meer en meer data verbruikt ?
En wat als dit niet zo is? Misschien verbruikt hij totaal geen data? Misschien zit hij maar op 25GB aan het eind van de maand, en toch moet hij meer betalen..

Binnenkort volgt Proximus, puur omdat Telenet dit "kan" doen, omdat er geen kat iets tegen zegt, en zo zitten we aan €100 per maand binnenkort.

Ze zouden beter eens staken tegen de Telecomoperatoren. Eén maand moeten alle klanten niet betalen, en de prijs zal rap dalen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

shahab schreef:Mja.. We kunnen toch niet met z'n allen gewoon toezeggen en die prijsstijgingen keer op keer aanvaarden?
Ik vrees dat de enige manier tot protest is je abonnement op te zeggen en de reden waarom duidelijk te vermelden...
shahab schreef:Zoals gezegd is dit waarschijnlijk voor 'de grote netwerf', maar ik heb hier niet voor gevraagd, waarom moet ik hier dan extra voor betalen?
Een prijszetting is nu éénmaal iets sociaals... iedereen draagt z'n steentje bij. Ik denk dat je zelf ook wel beseft dat het onbegonnen werk is andere prijzen te vragen aan een basicnetter die maar 25 GB gebruikt dan iemand met hetzelfde abonnement die er 100 GB gebruikt, en zelfs al zou het kunnen wat ga je dan doen als hij volgende maand ook/nog maar 100/25 GB verbruikt.
shahab schreef:Als ze willen investeren, dat ze dit dan op een correcte manier doen.
Akkoord... hun lopende inkomsten zouden die moeten dekken... en gezien TN nog steeds winst maakt mag dat geen probleem zijn.
shahab schreef:Een optie zou zijn om nu de €3 extra te vragen per maand aan klanten die dat willen, en als de Grote Netwerf er dan is, dan krijgen zij de exclusiviteit om dat als eerste te mogen gebruiken.
ALs je er even over nadenkt besef je zelf dat die geen optie is.
shahab schreef:En wat als dit niet zo is? Misschien verbruikt hij totaal geen data? Misschien zit hij maar op 25GB aan het eind van de maand, en toch moet hij meer betalen..
Tja... zo werkt prijsvorming nu éénmaal... het is niet iets persoonlijks op maat (gelukkig maar want dan zou je duurder uitkomen).
shahab schreef:Binnenkort volgt Proximus, puur omdat Telenet dit "kan" doen, omdat er geen kat iets tegen zegt, en zo zitten we aan €100 per maand binnenkort.
Je kan altijd een klacht indienen wegens prijsafspraken en kartelvorming.
shahab schreef:Ze zouden beter eens staken tegen de Telecomoperatoren. Eén maand moeten alle klanten niet betalen, en de prijs zal rap dalen.
Misschien kan je een vakbond van Telecomklanten oprichten... maar ik vrees dat 98% gewoon zal betalen zonder morren.
LaserJet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 01 dec 2008, 18:52
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 28 keer

r2504 schreef:
Ik vrees dat de enige manier tot protest is je abonnement op te zeggen en de reden waarom duidelijk te vermelden...
Gaat niets uithalen.
r2504 schreef: Een prijszetting is nu éénmaal iets sociaals... iedereen draagt z'n steentje bij. Ik denk dat je zelf ook wel beseft dat het onbegonnen werk is andere prijzen te vragen aan een basicnetter die maar 25 GB gebruikt dan iemand met hetzelfde abonnement die er 100 GB gebruikt, en zelfs al zou het kunnen wat ga je dan doen als hij volgende maand ook/nog maar 100/25 GB verbruikt.
Iedereen draagt z'n steentje bij aan wat juist, dat is de vraag. Nergens staat er precies wat er verandert. Ze kunnen evengoed heel het land blaasjes wijsmaken en zeggen dat ze geld 'nodig' hebben voor nieuwe investeringen (grote netwerf, waar ik totaal niet op zit te wachten), en het kan evengoed zijn dat ze even dachten "Bon, prijsstijging is al lang geleden, het is nog eens tijd om extra winst te maken, gewoon omdat het kan."

Er is niets mis met een prijsstijging, maar het moet duidelijk zijn waarom die plaats vindt, en het moet ook redelijk fair blijven.
r2504 schreef: ALs je er even over nadenkt besef je zelf dat die geen optie is.
Zie niet in waarom dit niet zou kunnen. (of op andere manieren).
r2504 schreef: Je kan altijd een klacht indienen wegens prijsafspraken en kartelvorming.
Gaat natuurlijk ook niets uithalen.

De prijsstijging opzich is niet zo erg, maar ze moeten de klanten beter informeren waarom dit juist gebeurd.
omwille van een aantal gestegen kosten
is geen deftige uitleg.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

Huidige prijs Prijs vanaf 25/01/2015
Basic Internet € 26,00 € 26,99
Huur HD Digicorder € 8,35 € 8,70
Abonnement kabel-tv € 11,65 € 12,00
Auteursrechten € 3,70 € 4,00

Dus 1,99 euro duurder uit per maand.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

M'n internetprovider heeft al 3 jaar geen prijsverhoging doorgevoerd. Als ze de prijs toch durven verhogen stap ik onmiddellijk over naar een concurrent die goedkoper is. Zo simpel is het.
Maar ja, als je gebrainwasht bent door Telenet-reclame dan begrijp ik zeer goed dat jullie smalband en traffic shaping op de meest ongelegen momenten niet willen ruilen voor onbeperkt streamen of downloaden tegen 30 Mbps.
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1017
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 84 keer

Raf, ik kan maar 4Mbit krijgen via DSL... :cry:
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

ik dacht nochtans dat het netto resultaat heel positief was, ze zijn dus goe bezig maar willen nog meer money money...
Snap wel als ze naar nog sneller internet willen terug zullen moeten investeren in nieuwe modems en die kosten natuurlijk ook weer geld...
Snelheid is er afgelopen jaar toch wel weer wat op vooruit gegaan tov proximus, dus er is wel degelijk iets veranderd en waarschijnlijk zullen de volumes door de komst van netflix ook wel omhoog getrokken worden, maar eerst gaan men alvast de prijs omhoog trekken..
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

We zijn weer vertrokken...
Afbeelding
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Ik begin nu toch wel zwaar te overwegen om over te stappen naar bv. Scarlet of Snow. Alleen heb ik volgens de lijntest van EDP (blijkbaar kan ik die van Belgacom zelf niet meer vinden?) slechts 14.86 Mbps down en 8.62 Mbps up beschikbaar. Als je van een Whop komt met 60Mbps, dan zal je dat wel voelen... Wel ben je van die harde limiet vanaf en betaal je een pak minder (26,49€/maand!).
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

raf1 schreef:M'n internetprovider heeft al 3 jaar geen prijsverhoging doorgevoerd. Als ze de prijs toch durven verhogen stap ik onmiddellijk over naar een concurrent die goedkoper is. Zo simpel is het.
Maar ja, als je gebrainwasht bent door Telenet-reclame dan begrijp ik zeer goed dat jullie smalband en traffic shaping op de meest ongelegen momenten niet willen ruilen voor onbeperkt streamen of downloaden tegen 30 Mbps.
Zo simpel is het dus niet altijd. Helaas.
VDSL2 dient wel beschikbaar te zijn.
En dat is tot op heden nog steeds niet overal het geval.
Proximus_TV.png
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

shahab schreef:Gaat niets uithalen.
Opstappen heeft zeker effect... zolang er maar genoeg opstappen. Als jij echter besluit dat het geen zin heeft geeft dit aan dat er niet genoeg mensen opstappen of maw. er geen probleem mee hebben dat de prijs omhoog gaat. Iedereen lijkt te vergeten dat Telenet gewoon een commercieel bedrijf is... net als m'n bakker (hoe vaak slaat die z'n brood wel op !).
shahab schreef:Er is niets mis met een prijsstijging, maar het moet duidelijk zijn waarom die plaats vindt, en het moet ook redelijk fair blijven.
Op één van de vermelde URL's staat duidelijk beschreven waarom de prijs omhoog gaat (en in het ene argument kan ik me al beter vinden dan het andere).
shahab schreef:Zie niet in waarom dit niet zou kunnen. (of op andere manieren).
Omdat je geen constante hebt... de ene maand download je weinig (en zou je niets moeten bijdragen voor de Grote Werf), de andere maand ben je een zware downloader (en zou je veel moeten bijbetalen voor de Grote Werf). De Grote Werf is ook niet puur alléén voor internet, maar diverse diensten maken gebruik van de coax... allen hebben ze er voordeel bij.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

laroyj schreef:ik dacht nochtans dat het netto resultaat heel positief was, ze zijn dus goe bezig maar willen nog meer money money...
Zoiets noemt men een commercieel bedrijf in een kapitalistische wereld... je kan natuurlijk ook voor het communisme kiezen :-)
laroyj schreef:Snap wel als ze naar nog sneller internet willen terug zullen moeten investeren in nieuwe modems en die kosten natuurlijk ook weer geld...
De vraag is hoe gaat dat in andere sectoren... stel m'n supermarkt wil een groter aanbod en een modernere winkel... doet men die investering dan met de winst die men maakt (lijkt me logisch), of slaat men plots de prijzen op van een aantal producten ? Probleem is dat TN de laatste optie gekozen heeft... en dat is niet geheel netjes (langs de andere kant, wil jij investeren in een bedrijf dat geen winst maakt).
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

eternum schreef: Zo simpel is het dus niet altijd. Helaas.
VDSL2 dient wel beschikbaar te zijn.
En dat is tot op heden nog steeds niet overal het geval.
Proximus_TV.png
Waar vind je deze test op de site? Zelfs via Google vind ik deze niet (enkel die voor proximus tv ...)
PS: proximus tv is hier voor 3 tv's beschikbaar in HD :)
Laatst gewijzigd door Vaganzza 25 nov 2014, 14:54, in totaal 1 gewijzigd.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
LaserJet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 01 dec 2008, 18:52
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 28 keer

raf1 schreef:M'n internetprovider heeft al 3 jaar geen prijsverhoging doorgevoerd. Als ze de prijs toch durven verhogen stap ik onmiddellijk over naar een concurrent die goedkoper is. Zo simpel is het.
Maar ja, als je gebrainwasht bent door Telenet-reclame dan begrijp ik zeer goed dat jullie smalband en traffic shaping op de meest ongelegen momenten niet willen ruilen voor onbeperkt streamen of downloaden tegen 30 Mbps.
Bon, meest stomme post in dit topic gaat naar dit .

[Afbeelding Post made via mobile device ]
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

bij telenet krijg je natuurlijk de modem (modem only of mgw) gratis en wordt die toch wel om de zoveel jaar gewisselt voor een snellere.
bij alle ADSL en VDSL2 aanbieders ben je verplicht een modem/router aan te kopen...
Als je er vanuit gaat dat deze +-100 euro kost en 5 jaar mee gaat ...dan zitten we ook al snel op zgz 2 euro per maand....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

laroyj schreef:bij telenet krijg je natuurlijk de modem (modem only of mgw) gratis en wordt die toch wel om de zoveel jaar gewisselt voor een snellere.
Maar die kost zit normaal reeds in je abonnement in... tenzij die modems duurder zouden worden (wat ik betwijfel, ook al hebben ze meer functioneliteit als voordien) voor TN is het dus geen argument.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

ahzo, dus dan moet de prijs van het proximus abonnement dringend naar beneden volgens jouw ?
je betaald voor een proximus internet start nochtans met uw 25,90 evenveel als voor een telenet basis internet en bij telenet krijg je de modem gratis en bij Proximus moet je hem kopen....
Bij EDPNET ea moet je dan nog eens extra gaan betalen voor de raw copper en je moet de modem/router ook aankopen...dus albijal en je hebt veel meer snelheid bij Telenet....dat het niet echt onbeperkt is, onder normale omstandigheden kom je er ruimschoots mee toe, zelfs wanneer je af en toe een Netflixje meepikt..
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

laroyj schreef: bij alle ADSL en VDSL2 aanbieders ben je verplicht een modem/router aan te kopen...
Hoeveel kost de Bbox3 bij Proximus dan wel ?
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

bij Proximus is het normaal 100 euro en bij sommige acties 50 euro + verzendkost, bij de andere aanbieders kan het >150 euro zijn...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Vaganzza schreef:Waar vind je deze test op de site? Zelfs via Google vind ik deze niet (enkel die voor proximus tv ...)
PS: proximus tv is hier voor 3 tv's beschikbaar in HD :)
Die tekst in de figuur krijg je te zien indien Proximus TV niet mogelijk is op het opgegeven adres.
Dan blijft er nog over: TV van Telenet, TV Vlaanderen, DVB-T.
En dat zal het dan zowat zijn, denk ik.
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Wat een onzin ik in dit topic lees...
laroyj schreef:bij telenet krijg je natuurlijk de modem (modem only of mgw) gratis en wordt die toch wel om de zoveel jaar gewisselt voor een snellere.
bij alle ADSL en VDSL2 aanbieders ben je verplicht een modem/router aan te kopen...
Als je er vanuit gaat dat deze +-100 euro kost en 5 jaar mee gaat ...dan zitten we ook al snel op zgz 2 euro per maand....
Dat verhaaltje gaat al zeker 5 jaar niet meer op. Belgacom en Scarlet voorzien je gewoon van een 'gratis' modem/router bij aanschaf van een abonnement, en die moet op geen enkel vlak onderdoen voor die van Telenet. Je hebt zelfs een stuk meer vrijheid, ik kan mijn modem ten minste gewoon beheren via de webinterface en in bridge zetten zonder €75 aan vervangingskosten te betalen.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

r2504 schreef:
laroyj schreef:ik dacht nochtans dat het netto resultaat heel positief was, ze zijn dus goe bezig maar willen nog meer money money...
Zoiets noemt men een commercieel bedrijf in een kapitalistische wereld... je kan natuurlijk ook voor het communisme kiezen :-)
laroyj schreef:Snap wel als ze naar nog sneller internet willen terug zullen moeten investeren in nieuwe modems en die kosten natuurlijk ook weer geld...
De vraag is hoe gaat dat in andere sectoren... stel m'n supermarkt wil een groter aanbod en een modernere winkel... doet men die investering dan met de winst die men maakt (lijkt me logisch), of slaat men plots de prijzen op van een aantal producten ? Probleem is dat TN de laatste optie gekozen heeft... en dat is niet geheel netjes (langs de andere kant, wil jij investeren in een bedrijf dat geen winst maakt).
Economisch gezien gelden de wetten van een puur kapitalistisch systeem hier natuurlijk niet. Vanwege de gigantische (quasi onoverkomelijke) initiele investeringskost om een fysiek netwerk uit te bouwen, wordt concurrentie verhinderd en leven deze bedrijven dus in een quasi-monopolie positie. Kapitalisme nastreven betekent in geen geval bedrijven laten doen wat ze willen. Een kapitalistisch systeem kan zeer goed overleven met regulering, zeker waar quasi-monopolies mee gemoeid zijn.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

r2504 schreef:Misschien kan je een vakbond van Telecomklanten oprichten... maar ik vrees dat 98% gewoon zal betalen zonder morren.
Dat is tevens de reden dat alles bij het oude blijft. Maar eens loopt het mis (Electrabel).
De Belg is te honkvast wat betreft telecom, energie, bank.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Vaganzza schreef:Waar vind je deze test op de site?
Hier: http://proximus.be/internetsnelheid
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

laroyj schreef:bij telenet krijg je natuurlijk de modem (modem only of mgw) gratis en wordt die toch wel om de zoveel jaar gewisselt voor een snellere.
Telenet laat de oude modems gewoon hangen indien Telenet het niet nodig acht.
En er zijn nog heel wat van die oude (zelfs Docsis 2.0) modems in dienst.
TN_modem.png
Bron: Telenet.
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

on4bam schreef: De Belg is te honkvast wat betreft telecom, energie, bank.
Waar energie nog het gemakkelijkste van al is om te veranderen en je wordt tenminste niet afgesloten.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”