grappige voorvallen/quotes ivm helpdesking

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:
Provider

op aanvraag van mm2 is dit geopend :)

post hier elke grappige quote/grappig voorval die je in je helpdesking carriere bent tegengekomen :)

Ik begin:

helpdesken om FoM:
ze komen naar mij: "ik heb geen netwerkverbinding", ik ga mee wat hadden ze bij van kabel: een telefoonkabel met RJ-11 plugs :D
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer
Provider

Een paar mooie van de helldesk 070 Telenet:

* Agent: Kunt u eens 'ipconfig spatie slash release' ingeven
* Klant: -"spatie" kunt u da es spelle

* Klant: Klant vraagt of hij de domeinnaam Frituur Picasso mag registreren en of hij daar geen probs mee gaat krijgen omdat het merk Picasso al bestaat...
(daarvoor bellen ze dus naar 070 ://)

* Klant: weet u misschien waar ik MSN nederlandstalig kan downloaden ?

...

ik zal da hier dagelijks wel bijhouden :) ge maakt wa mee oep de 070 :)
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:
Provider

Leuke anecdote,

Nieuwe pc, volledig nieuwe instal Win98 SE, na een week vol spyware, porno en dergelijke.
Opgekuist met vanalles en nog wat, uitgelegd wat kan en niet kan
3u werk.
's Anderdaags telefoontje dat pc niet opstart,
uitleg:
De C:/Windows nam teveel plaats in omdat er filmkes(porno) gedownload moest worden

Ik heb vriendelijk gezegd dat ik daar dan niet meer kon helpen,

resultaat:
Nieuwe install in de winkel 55 Euro(en is dan kale pc zonder office enzo)
pc 3 dagen moeten missen
en ik na 2 weken terug telefoon om de boel te komen rechttrekken.

Toch maar gedaan: 4u werk en 25 Euro verdiend
Ik moet niet meer terug gaan want ze moeten een ganse avond thuiszitten met mij en ik weet het toch altijd beter.

Resultaat nu: geen pc meer want de pcherstellers zijn allemaal geldwolven.

Greetz
Weetgraag
"Carpe Diem"
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:
Provider

Niet echt een quote maar kom.
Een tijdje terug bij mijn buurman zijn pc helpen verhuizen. Hijzelf probeert wel, maar stopt nefast de kabeltjes verkeerd (en durft wel eens goed doorduwen als ze niet passen... al regelmatig pinnetjes mogen rechttrekken).
Nu, ik verhuis zijn pc en zet hem aan. Pc boot en ik dacht er even lekker vanaf te zijn. Dan raak ik de kast aan WAMMM elektrische schok. PC draait raar genoeg rustig verder. Ding direct uitgezet en kast opengedaan op zoek naar slechte kabeltjes/PSU ofzo. Ik zie niet direct iets, maar als ik de kast wat kantel zie ik plots dat er een CD tussen de cd-drives zit... wtf zeg ik bij mijzelf. Hij zei dat hij zich had vergist van cd-drive... Bon, ik de drives losgedaan en met heel wat moeite die cd ertussenuit gekregen (man, hij moet die daar echt ingeramd hebben, net zoals met zijn kabeltjes).
Ik verwachtte niet dat de cd de oorzaak van de elektrische schokken zou zijn, maar bon, hij was zeker van wel. PC dichtgesmeten, gestart... en dan moest ik natuurlijk eens testen of hij nog onder stroom stond. Ik had geen zin er wat meetapparatuur bij te halen, dus heb ik zelf maar even snel de kast aangeraakt. Geen schokken meer... ik blij, hij blij.
Nu kijk ik met angst uit naar de dag dat hij 'zijne plasma tv' gaat bestellen (ookal heb ik het hem meermaals afgeraden)... heb hem maar aangeraden die te laten installeren door de zaak (geen zin om mij te verrekken met die zware lompe dingen) :)
NuKeM
Gebruikersavatar
Snakehit
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 806
Lid geworden op: 05 mei 2004, 15:37
Locatie: Izegem, Belgie
Contacteer:
Provider

haha :wink:

je vertelt dit verhaal met de nodige emotie :lol2:
mm2
Pro Member
Pro Member
Berichten: 319
Lid geworden op: 04 jan 2004, 12:38
Provider

ditCh schreef:ik zal da hier dagelijks wel bijhouden :) ge maakt wa mee oep de 070 :)
Dat de VRT daar nog niet aan gedacht heeft... "Het leven zoals het is: de helldesk" 8)

Kijkcijfers gegarandeerd !
Gebruikersavatar
t.r.i.n.
Pro Member
Pro Member
Berichten: 245
Lid geworden op: 20 nov 2003, 16:32
Provider

Nog eentje ...

Na veel gezaag van " mijne PC hier werkt niet zo goed enzo ": ik defragmenteer een pentium 1, 66 MHz, haal de rommel eraf enzo, allé kom, het computerke gaat weer wat sneller na een uurke of twee werk.

Commentaar:

Zeg hij werkt nog steeds niet goed hoor die PC, hij gaat veel trager als mijne *nieuwe* computer thuis hoooor :eek:

Wat zegt een mens daarop ?

PS:

Je moet niet op één of andere hel(p)desk werken om zo'n dingen mee te maken hoor. Gewoon al weten hoe je een computer moet opstarten en ze denken al dat je veel van computers afweet.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:
Provider

Snif, net op de servicedesk hier gaan vragen of ze een 'best of' bijhielden, maar niet dus :(. En dat terwijl ze er nen boek over zouden kunnen schrijven ...

Kzal es vragen of ze hier niet zelf komen posten :p
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer
Provider

Zo .... het verdikt voor een 8 uren werkdag op 070 telenet:

(ze zijn nie allemaal van mij persoonlijk, maar ook van mijn collega's, deze worden via mail wel es rondgezonden :))

- klant: Ik kan niet op internet, toen heb ik een paar virussen gedownload en deze succesvol geinstalleerd en kan nog steeds niet op het net! wat moet ik doen ??

- "kan u de stekker voor 10 seconden uit het stopcontact halen aub?"
"ok .. een ogenblikje he.."
*STAP STAP STAP STAP*
*veel gerommel*
*"1, 2, 3, 4, 5..."* (luidop aan het tellen :D)

- ...ik heb daarnet een klant het aantal icoontjes laten schatten .. onderaan rechts, naast zijn klok
"1, 2, 3, 4, ......36!!!"
*strike*
probeer daar dan maar is Norton tussen te vinden, als die persoon nog nooit van het woord firewall gehoord heeft...
"uw muis stilhouden boven het icoontje.."
"ahja.."
"wat ziet u?"
"maandag 8 november..."
"ok... het volgende?"
"volume..."
"ok.. het volgende?"
[..]
"norton int..."
"JA! .. dà moeten we hebben!"
...geduld is een schone deugd! :-)

- ik: Kan je eens even de modem uittrekken
kl: mag ik gewoon de stroom gaan uitzetten in die grote zwarte kast daar ??
ik: best nie mevrouw gewoon even de kabel volgen blablabla...
5sec later valt klant weg, rara...... :-)

- Klant: ik heb men kabels gecontroleerd, er zit geen gaatje in waar het internet uit kan ;)

En nu ga ik men bedje in :) Morgen weer een dag @ helldesk :)
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:
Provider

Hier is maar één woord voor: LOL :)
NuKeM
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer
Provider

Morgen meer ;)
Orcie
Plus Member
Plus Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 26 jan 2004, 19:15
Provider

Lol, ziet er mij een boeiende job uit :). 1 vraagje, hoe slaag je er in om je serieus te houden op zo'n ogenblik?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer
Provider

ditCh schreef:Zo .... het verdikt voor een 8 uren werkdag op 070 telenet:
Over de antwoorden die je daar krijgt kan je nochtans ook een boek vol schrijven :lol:
Gebruikersavatar
stephan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1053
Lid geworden op: 11 jan 2004, 17:06
Locatie: Zürich
Provider

nog zo ééntje :

klant : hallo, mijn pc reageert niet meer...
HD : zit u nu achter uw computer?
klant : nee, ogenblikje (beetje later) ja, nu wel
HD : ok, wat ziet u nu?
klant : allemaal kabels...
There are two types of planes : Fighters and Targets :wink:
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:
Provider

r2504 schreef:Over de antwoorden die je daar krijgt kan je nochtans ook een boek vol schrijven :lol:
True, ik belde bvb een tijd geleden naar Belgacom omdat ik een probleem had met Surf&Talk, een optie op de gewone telefoonlijn om tijdens een internetsessie gewaarschuwd te worden van inkomende telefoontjes en die eventueel via Netmeeting te accepteren.
De software gaf telkens een fout dat hij niet met de server kon verbinden, dus ik bel naar 0800/22800, standaardnummer voor Belgacom (het was immers een Belgacom-dienst en geen Skynet, Planet of whatever). Via het voice-menu kom ik bij storingen terecht en begin uit te leggen wat m'n probleem is. De jongedame aan de lijn had nog nooit van deze dienst gehoord - ze dacht eerst dat het een abonnementsformule was, er is immers ook Talk&Surf, en dat is dus zoiets.
Ze gaat haar menu-opties af en olé-pistolé vindt ze inderdaad een troubleshooting guide voor Surf&Talk. De vragen die ik vervolgens op mij afgeschoten krijgt zijn gewoonweg hilarisch, zoals deze: "heeft u nog minstens 20 megabit vrij op uw harde schijf?". "Heeft u windows 95, 98 of NT 4 geïnstalleerd?" - hierop antwoordde ik natuurlijk 'neen', het was immers Windows 2000. Na dat ik haar verzekerd had dat dat niet de reden ging zijn ging ze verder met haar lijstje. Uiteindelijk kon ik haar toch overtuigen dat het een 'serverprobleem' was, zoals de foutmelding op m'n scherm stipuleerde. Ze heeft dan moeten vragen aan een collega/overste voor wat er dan moest gebeuren (ik werd niet op wacht gezet, dus kon mooi meeluisteren naar hun gesprek). De conclusie was dat dit naar de technische dienst werd doorgestuurd en zij zouden terug contact met me opnemen. Een paar uurtjes later werd ik inderdaad teruggebeld en wist de (overigens competente) man me te vertellen dat er inderdaad iets fout was in de centrale en dat er iemand naartoe moest gestuurd worden en dat het in diezelfde week opgelost zou geraken.

Zie je wel, zo moeilijk was dat toch niet? :)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer
Provider

meon schreef:Ze heeft dan moeten vragen aan een collega/overste voor wat er dan moest gebeuren (ik werd niet op wacht gezet, dus kon mooi meeluisteren naar hun gesprek). De conclusie was dat dit naar de technische dienst werd doorgestuurd en zij zouden terug contact met me opnemen. Een paar uurtjes later werd ik inderdaad teruggebeld en wist de (overigens competente) man me te vertellen dat er inderdaad iets fout was in de centrale
Het probleem is dat dit bij TN absoluut niet lukt... de helpdesk scheept je gewoon af, en tot bij een competente persoon kom je daar uiterst zelden tot nooit.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer
Provider

Op dat vlak moet ik zeggen dat ze inderdaad bij Belgacom er hard aan gewerkt hebben. De klantvriendelijkheid is echt wel top tegenwoordig en de mensen van de dienst storingen weten zeer goed waarover ze spreken.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer
Provider

Deej_1977 schreef:Op dat vlak moet ik zeggen dat ze inderdaad bij Belgacom er hard aan gewerkt hebben. De klantvriendelijkheid is echt wel top tegenwoordig en de mensen van de dienst storingen weten zeer goed waarover ze spreken.
TN is ondertussen wat we kennen als de vroegere Belgacom. Blijkbaar beseffen ze zelf nog niet dat ze daardoor een enorme slechte naam krijgen, en veel klanten verliezen.

De aanhoudende ellende met hun Telemeter, complete chaos van blokjes factureren, 7 euro verwijlintresten (terwijl dit naar het schijnt wettelijk niet is toegelaten), het negeren van modem problemen, ... en noem zo maar op.

In al die gevallen word je gewoon afgescheept met het oh zo bekende mailtje van spyware. Wanneer je hen duidelijk maakt (ook al zou men bepaalde dingen met een beetje logisch inzicht zelf wel kunnen inzien) dat dit niet het geval is, blijven de mails meestal onbeantwoord.

TN... doe er wat aan !
Spock
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1591
Lid geworden op: 20 feb 2004, 11:48
Locatie: St-Truiden, Brussel, Utrecht en Capetown
Contacteer:
Provider

Ik heb anders geen klagen over TN behalve over hun facturatie. Ze willen graag dat je per domiciliëring betaalt maar als puntje bij paaltje komt controleren ze niet eens of hun factuur wel door mijn bank werd betaald. Ondertussen sturen ze wel een factuur waarop te lezen staat:

Te betalen: XXXXX

Wil toch zeggen dat de factuur betaald is of niet? Toch was het verschuldigde geld niet van mijn rekening afgehaald gedurende 6 volle maanden. Elke maand belde ik dat er wat fout ging. De vriendelijke dame zei m dat ik dan maar via overschrijving diende te betalen. Ik betaalde dus maar via de gewone weg tot op een dag een brief volgt met het bericht dat ik nog 6 maanden TN, plus verwijlkosten en een extra omdat ik niet zoals gepland via domiciliëring betaald had ,moest betalen, binnen 24 uur of anders... gedaan met TN. :eek: Dàt is geen service. Gelukkig kon ik bewijzen dat ik reeds betaald had maar ondertussen was ik wel al mijn TN-verbinding kwijt. Ze wilden mij wel weer aansluiten maar ik diende een "waarborg" te betalen van 250€. Voor het geval ik niet meer zou betalen... wist men in Mechelen. :eek: Nu nog mooier, dacht ik. Ik was niet eens in de fout gegaan. Wel TN, die de bank de schuld geeft (Dexia), die op hun beurt beweren dat TN nooit hun facturen had aangeboden.

Maar qua internet zelf, geen poblemen met TN gehad. 1 maal 3 uur plat gelegen wegens werken in de straat. Dat is alles.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:
Provider

:offtopic:
Voor dat het 'slechte service van die of die' wordt: terug on topic met de funny helpdesk-stories:
Luister naar: De UPC-helpdesk
Helpdesk: de computer
Helpdesk: de printer
Helpdesk: Het keyboard
Helpdesk: XXXL
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:
Provider

Helpdesk: "Wat voor computer heeft u?"
Vrouwelijke klant: "Een witte."
-----------------------------------------------------------------------
Hallo met Celine hier: "Ik krijg mijn diskette er niet uit."
Helpdesk: "Heeft u al geprobeerd op het knopje te drukken?"
Klant: "Ja, ja hoor, hij komt er echt niet uit."
Helpdesk: "Dat is niet zo mooi. Wel, ik maak er een melding..."
Klant: "Neen...wacht...ik zie het al...ik had de diskette er nog niet ingedaan...hij ligt op mijn bureau...sorry..."
-----------------------------------------------------------------------
Helpdesk: Klik op het icoontje van 'mijn computer' aan de linkerkant van het scherm."
Klant: "Bedoel je links voor jou of links voor mij?"
-----------------------------------------------------------------------
Helpdesk: "Goedendag. Hoe kan ik u helpen?"
Mannelijke klant: "Hallo...ik kan niet printen."
Helpdesk: "Wilt u voor mij even op de startknop drukken en...
Klant: "Nu moet je goed luisteren. Niet meteen zo technisch doen. Ik ben verdomme Bill Gates niet!"
-----------------------------------------------------------------------
”Met Martha, goeiemiddag “: "Ik kan niet printen. Iedere keer dat ik het probeer zegt hij: "Can 't find printer". Ik heb de printer zelfs opgetild en voor de monitor neergezet, maar de computer zegt nog steeds dat hij hem niet kan vinden."
-----------------------------------------------------------------------
Klant: "Ik wil in het rood printen, maar het lukt niet."
Helpdesk: "Heb je wel een kleurenprinter?"
Klant: "Aaaah....................dank je."
-----------------------------------------------------------------------
Helpdesk: "Wat staat er nu op uw monitor, mevrouw?"
Klant: "Een pluche knuffelbeestje dat mijn vriendje voor me gekocht heeft in de supermarkt."
-----------------------------------------------------------------------
Helpdesk: "En dan toetst u nu F 8."
Klant: "Hij doet het niet."
Helpdesk: "Wat heeft u precies gedaan?"
Klant: "Ik heb acht keer op de F-toets gedrukt zoals je zei, maar er gebeurt niks."
-----------------------------------------------------------------------
Klant: "Mijn toetsenbord doet het niet meer."
Helpdesk: "Weet u zeker dat het ingeplugd zit in de computer?"
Klant: "Nee. Ik kan niet achter de computer komen."
Helpdesk: "Pak uw toetsenbord op en loop tien meter naar achteren."
Klant: "Oké."
Helpdesk: "Kwam het toetsenbord met u mee?"
Klant: "Ja."
Helpdesk: "Dat toetsenbord is dus niet ingeplugd. Staat er misschien nog een ander toetsenbord?"
Klant: "Ja...er staat hier nog eentje. Ah...die doet het wel!"
-----------------------------------------------------------------------
Helpdesk: "Uw wachtwoord is een kleine a van appel, een hoofdletter V als in Victor, het nummer 7."
Klant: "Is dat een hoofdletter 7?"
-----------------------------------------------------------------------
Een klant kon geen verbinding maken met het Internet.
Helpdesk: "Weet u zeker dat u het juiste wachtwoord gebruikt?"
Klant: "Ja, dat weet ik zeker. Ik heb het een collega zien doen."
Helpdesk: "Kunt u mij zeggen welk wachtwoord dat was?"
Klant: "Vijf sterretjes."
-----------------------------------------------------------------------
Helpdesk: "Welk antivirus programma gebruikt u?"
Klant: "Netscape."
Helpdesk: "Dat is geen antivirus programma"
Klant: "Oh, sorry...Internet Explorer."
-----------------------------------------------------------------------
Klant: "Ik heb een groot probleem. Een vriend van mij heeft een screensaver op mijn computer gezet, maar iedere keer dat ik de muis beweeg, gaat hij weg!"
-----------------------------------------------------------------------
Helpdesk: "Met Microsoft Tech. Support, kan ik u helpen?"
Oude vrouw: "Goedemiddag! Ik heb nu al vier uur op jullie zitten wachten!
Kunnen jullie me alstublieft zeggen hoe lang het duurt voor jullie me helpen?"
Helpdesk: "Uhh..? Pardon, ik snap het probleem niet helemaal."
Oude vrouw: "Ik heb zitten werken in Word en ik heb meer dan vier uur geleden de helptoets al ingedrukt. Kun je me zeggen wanneer jullie nu eindelijk komen?"
-----------------------------------------------------------------------
Helpdesk: "Hoe kan ik je helpen?"
Klant: "Ik ben mijn eerste e-mail aan het schrijven."
Helpdesk: "OK, en wat is het probleem?"
Klant: "Wel, ik krijg wel de letter a, maar hoe zet ik er nu een rondje omheen?
-----------------------------------------------------------------------
Tech Support: "What browser are you using, Netscape or Microsoft?"
Customer: "Netscape."
Tech Support: "Could you read to me what it says at the top of the window?"
Customer: "'Global Travel Conference - Microsoft Internet Explorer'."
-----------------------------------------------------------------------
Customer: "I keep getting an error message whenever I try using the MSDOS mode in Windows 95."
Tech Support: "Can you describe what happens?"
Customer: "Well, I keep getting a black screen with an error message saying, 'C:\WINDOWS>'."
-----------------------------------------------------------------------
Klanten die belden met de helpdesk van het Brits kabelbedrijf NTL kregen recent een nogal afwijkende boodschap te horen. Nog voordat zij hun verhaal konden doen werden zij getrakteerd op een ware scheldtirade.
De stem op het welkomstbandje van het bedrijf klonk aanvankelijk nog heel vriendelijk: ” U bent verbonden met de klantenservice van NTL”. Daarna sloeg de toon volledig om en klonk het: ” Wij geven geen f*** om u. We klooien maar wat met u aan. En we behandelen uw klachten zeker niet. f*** off en laat ons met rust “.
Een woordvoerder van het kabelbedrijf vermoedt dat de tekst op het bandje veranderd is door een boze medewerker of een hacker. Inmiddels is de tape weer aangepast.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:
Provider

Hierbij een klein overzicht van een aantal veel gebruikte IT termen, handig om dingen uit te leggen aan een 'domme' gebruiker en ook een handig blad om af te drukken en aan de muur te hangen.
Bijlagen
Kosten domme vragen.doc
Kosten domme vragen
(19.5 KiB) 130 keer gedownload
IT termen.doc
(36.5 KiB) 141 keer gedownload
Budtske
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 nov 2004, 10:44
Provider

Hehe, heb een eigen PC winkel , komt er niet zoveel stomme dingen tegen als op een helpdesk , maar zal zeker hier ook de stomme dingen posten


Eergisteren stond hier bijvoorbeeld een oude man binnen en dat ging als volgt:

Klant: Mijnheer, we hebben verschrikkelijke problemen met "orfice"
ik kan er geen fatsoendelijke brief in typen !

Ik: Wat is er dan mis ?

Klant: Mijn vrouw en ik worden er gek van , ik denk dat er een virus op onze computer zit ! er komen allemaal rode zig-zag lijnen op mijn scherm van zodra ik iets typ!

*strijk*

gelukkig op dat moment zelf niet :D
vulture
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 15 okt 2003, 22:17
Provider

Ik speel sysadmin op een studentenkot van 68 man. Wat ik daar allemaal tegenkom...

----------------------------
Meiske: Mijn internet werkt niet.
Ik: Ga kijken, IP instellingen gecheckt, netwerkverbinding aangezet en dacht voila da gaat hier bollen. "Netwerkkabel niet aangesloten". Ik kijk achter PC en zie een kabel van laptop naar inplugpunt LAN gaan..voor de zekerheid ff eruitgetrokken en ja hoor, telefoonkabel die naar de modem ging :lol:

----------------------------------

Door defecte router lag bij ons nen dag het internet plat. Savonds vangt een meisje mijn gesprek erover met iemand anders op: "Ah, dus het internet lag eruit? Ik heb juist ne nieuwe PC besteld..."

----------------------------------

Meisje: Mijn internet gaat traag, kunt ge eens komen zien?
Ik: Gebruik je een virusscanner?
M: Ik gebruik internet explorer of hoe dat ook heet.
Ik: Dat is geen virusscanner.
M: Ah wacht, ik snap het, ge bedoelt Kazaa?
Ik: eh, neje.....

Enfin, lang verhaal kort:
PC gescanned, resultaat: 680 stuks spyware, stuk of 5 P2P programmas die constant aan het uploaden waren en 3 trojans... :roll:

----------------------------------

Belgacom ADSL Helpdesk:

Ik: Goeien dag meneer, mijn router krijgt geen IP adres van Skynet.
Helpdesk: Hebt u uw PC al gescand op spyware?
Ik: Eh, meneer, mijn netgear router, dus geen PC, krijgt geen IP van skynet.
H: Ah, hebt u een firewall geïnstalleerd?
Ik: Ja meneer, de router heeft een firewall.
H: Hebt u de stroom van de modem al uitgetrokken?
Ik: Ja, al drie keer.
H: Mja meneer, ik zou uw PC toch nog eens scannen op spyware hoor, u kunt...
IK: <legt op>

:roll:

Uiteindelijk modem gewoon uitgetrokken en gebeld dat ik gene sync kreeg. "Ah ja meneer, er scheelt inderdaad iets, we sturen iemand langs"
:lol:
---------------------------

Telenet helpdesk:

(voor de ADSL hingen er twee telenet modems, waarvan één duo en dat was blijkbaar erg ingewikkeld voor de helpdesk)

De modem met het mono abbonnement deed raar, om de 2 minuten verlies van sync en andere rare kuren.

Dus ik bellen:

TN: Ja meneer een momentje we gaan uw modem pingen..
Ik: Ik moet wel zeggen dat we twéé modems hebben, waarvan één duo..
TN: Ja meneer, efkes geduld aub, we zijn aant pingen. ......Er is geen probleem met uw modem meneer.
Ik: Hebt u ze alletwee gepingd?
TN: Ja meneer we hebben uw duo gepingd.
Ik; Ja maar, we hebben TWEE modems, waarvan EEN duo, dus ik vermoed dat u alleen de duo hebt gepingd.
TN: Meneer, om u een plezier te doen wil ik nog wel eens pingen hoor, maar er is echt geen probleem <geirriteerde toon>

Enfin, heeft een halfuur geduld voor een helpdesk medewerker het lumineuze idee had om ons abo eens te checken:

TN: Ah meneer, ik zie dat u ook nog een Mono abbonnement hebt!

DUUUUH!!!! :evil:

En dat op hun betalend nummer, aangezien ik natuurlijk ne lastige n00b was voor de first line support :evil:

-------------------------------------------------

Laatst nog een belgacom technieker over de vloer gehad en die spande echt de kroon.

Ik had support ticket laten aanmaken dat we wel sync kregen maar de verbinding na 30s gewoon inactief werd.

Dus die pipo is daar halfuur bezig aant prullen, gewichtig aan het doen op zijn GPRS laptop etc en dan zegt em triomfantelijk:
"Meneer, uw hebt sync, dus is er geen probleem"
"Ik heb support ticket ingediend dat ik wel sync had maar uitval na 30s"
Ik laat hem een uitdraai zien met ping naar google vlak na reconnect die na 30s alleen nog timeouts geeft...
"Hmm das vreemd"

Dit was blijkbaar teveel gevraagd van die arme technieker want hij moest met 3 superieuren bellen, om dan tot het besluit te komen dat we met teveel mensen op het internet zaten en dat het probleem was, alhoewel de setup 9 maanden lang zonder probs heeft gewerkt.

Uiteindelijk heeft hij het probleem niet opgelost en heb ik zelf erachter moeten komen dat de uplink poort van de router defect was.

In de tijd dat hij bij ons was is zijn laptop wel vier keer gecrashed. En hij was er nog trots op ook :roll:
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer
Provider

vulture schreef: ---------------------------

Telenet helpdesk:

(voor de ADSL hingen er twee telenet modems, waarvan één duo en dat was blijkbaar erg ingewikkeld voor de helpdesk)

De modem met het mono abbonnement deed raar, om de 2 minuten verlies van sync en andere rare kuren.

Dus ik bellen:

TN: Ja meneer een momentje we gaan uw modem pingen..
Ik: Ik moet wel zeggen dat we twéé modems hebben, waarvan één duo..
TN: Ja meneer, efkes geduld aub, we zijn aant pingen. ......Er is geen probleem met uw modem meneer.
Ik: Hebt u ze alletwee gepingd?
TN: Ja meneer we hebben uw duo gepingd.
Ik; Ja maar, we hebben TWEE modems, waarvan EEN duo, dus ik vermoed dat u alleen de duo hebt gepingd.
TN: Meneer, om u een plezier te doen wil ik nog wel eens pingen hoor, maar er is echt geen probleem <geirriteerde toon>

Enfin, heeft een halfuur geduld voor een helpdesk medewerker het lumineuze idee had om ons abo eens te checken:

TN: Ah meneer, ik zie dat u ook nog een Mono abbonnement hebt!

DUUUUH!!!! :evil:

En dat op hun betalend nummer, aangezien ik natuurlijk ne lastige n00b was voor de first line support :evil:

-------------------------------------------------
Als telenet helpdesker wil ik daar toch wel ff op reageren. Ten eerste: wij zijn volledig afhanekelijk van de informatie die in het systeem zit (al dan niet correct), in het verleden zijn er veel fouten gebeurd bij het toevoegen van informatie (2 modems bv. die onder verschillende klantennummers zitten en toch op hetzelfde adres). So ... don't blame the helpdesker, ... ok ge hebt gelijk nie elke helpdesker is even bekwaam, maar willen of niet wij moeten ook een vast protocol volgen (trouwens bij telenet == router NO SUPPORT ;)))). Allé en om af te sluiten nog wa leuke calls diek van de week heb gehad:

Kl.: Meneer, ik heb hier een draadloze installatie van telenet maar sinds dat da hier hangt krijg ik koppijn van die straling *g* !

Kl.: Meneer, ik kan niet printen !
Ag.: Ja mevrouw, u bent hier wel de internet helpdesk, daar kunnen wij u niet mee helpen!
Kl.: Ma ik betaal jullie toch meneer! Ik hoor het al, jullie hebben geen tijd voor mij ! (*klak* klant legt boos neer)

Kl.: Meneer, ik wil een inbelverding maken (*g*)
Ag.: Ah oke meneer en dat is bij telenet ?
Kl.: Nee, ik heb hier zo een belgacom.net disketje
*zucht*

Dan nog een paar keer dit meegemaakt: klanten die niet weten hoe een spatie te typen, hoe een enter te typen ! Of dan ook nog een hoop klanten dat beweren dat ze geen modem hebben, dat 'den internet' rechstreeks vant straat komt ;))). En een veelvoorkomende probleem dat mensen telenet lekker uitschelden, en als puntje bij paaltje komt ze hun modem _zelf_ op standby hadden gezet :)
mm2
Pro Member
Pro Member
Berichten: 319
Lid geworden op: 04 jan 2004, 12:38
Provider

Vandaag nog meegemaakt: "Mijnheer, in mijn vroegere torpedo modem waren er 2 openingen, in de nieuwe maar 1 meer. Is dat normaal ?"

(Het ging om de kapotte Tornado modem met phone en line aansluiting die verangen was door een andere modem met enkel een line aansluiting)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”