Zijn er USB sticks met een ruime capaciteit die compatible zijn met een raspberry pi?
Het moet niet echt supersnel zijn, er moet gewoon veel opkunnen.
Bedoeling is de raspberry in de wagen te monteren, en dan een hack voor mpd te schrijven, zodat ik muziek kan liken/disliken.
Zo kan ik door random muziek gaan shiften.
En uiteraard is een echte HDD een optie, maar een raspberry kan dit helaas niet poweren.
Dus daarom dan maar grote USB stick, liefst goedkoop.
Goedkope grote capaciteits USB sticks
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Iemand trouwens een tip voor een USB3 stick die klein en solide is (makelijk aan een sleutelhanger te hangen dus).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 62 keer
Onlangs ADATA UE700 64gb gekocht, best tevreden!
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
@r2504
Kijk eens naar de Corsair Flash Voyager reeks of de Kingston DataTraveler mini reeks. Van beiden altijd tevreden geweest
@op
Ik denk niet dat er usb-sticks zijn die niet op weg kunnen met de RPI, volgens mij kan dat ding zelfs van een externe schijf starten (mits externe adapter)
.
Kijk eens naar de Corsair Flash Voyager reeks of de Kingston DataTraveler mini reeks. Van beiden altijd tevreden geweest

@op
Ik denk niet dat er usb-sticks zijn die niet op weg kunnen met de RPI, volgens mij kan dat ding zelfs van een externe schijf starten (mits externe adapter)

- Kenw00t
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
- Bedankt: 250 keer
@ub4b: 30 euro voor 128GB:
@r2504:
Ik ben nog altijd zeer tevreden over m'n Kingston DataTraveler SE9. Ze hebben hier helaas nog geen USB 3.0 versie van uitgebracht, maar qua design is dit absoluut top:
@r2504:
Ik ben nog altijd zeer tevreden over m'n Kingston DataTraveler SE9. Ze hebben hier helaas nog geen USB 3.0 versie van uitgebracht, maar qua design is dit absoluut top:
- Metalen behuizing
- Form factor is gelijk aan de USB plug zelf (bij dikkere varianten blokkeer je soms andere poorten)
- Geen kapjes om te verliezen
- Geen bewegende delen zoals bij de sticks waar je de plug er moet uitduwen of draaien
- SanDisk Ultra Fit
- Kingston DataTraveler Mini 3.0
- Corsair Flash Voyager Vega
- Corsair Flash Voyager Mini
- Mushkin atom
- Integral Fusion
- Integral Tag
- Goodram Twin
- Goodram Point
- Panram Jewel
- Intenso Premium
- PQI i-Series
- Silicon Power Tiny Series
- Super Talent USB 3.0 Pico
-
- Elite Poster
Ik ben een audio like/dislike systeem aan het bouwen voor mijn raspberry.
Mits pushbuttons of een extern numerisch klaviertje wil ik dan aangeven:
- houden of deleten
Bedoeling is dus een random berg muziek op een raspberry te hebben (op een stick of HDD), die dan random speelt. Mijn dynaudio systeem speelt nu al perfect via de USB ingang, en daar hangt een oude 160GB IDE schijf aan in zo'n USB kooi, die gevoed wordt vanaf een 12V sigarettenplug. Dat werkt al velen maanden perfect.
Bedoeling is dat er stats worden bijgehouden, en dat ik nadien alle dirs waar genoeg disliked tracks in voorkwamen, kan deleten. Dat kan helaas niet met het dynaudio systeem, dus ben ik dit nu zelf aan het schrijven.
Ik heb al wat development rond mpd gedaan, dus is niet echt veel werk
Mits pushbuttons of een extern numerisch klaviertje wil ik dan aangeven:
- houden of deleten
Bedoeling is dus een random berg muziek op een raspberry te hebben (op een stick of HDD), die dan random speelt. Mijn dynaudio systeem speelt nu al perfect via de USB ingang, en daar hangt een oude 160GB IDE schijf aan in zo'n USB kooi, die gevoed wordt vanaf een 12V sigarettenplug. Dat werkt al velen maanden perfect.
Bedoeling is dat er stats worden bijgehouden, en dat ik nadien alle dirs waar genoeg disliked tracks in voorkwamen, kan deleten. Dat kan helaas niet met het dynaudio systeem, dus ben ik dit nu zelf aan het schrijven.
Ik heb al wat development rond mpd gedaan, dus is niet echt veel werk
- cloink
- Elite Poster
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 137 keer
- Contacteer:
+1! Hij overleeft zelfs een wasbeurt in de wasmachine!Kenw00t schreef:@r2504:
Ik ben nog altijd zeer tevreden over m'n Kingston DataTraveler SE9.

ooh. shiny.
-
- Deel van't meubilair
Maar spijtig genoeg geen USB3
Uit het lijstje hierboven snel eens een aantal bekeken... deze lijkt me wel klein en handig...

Uit het lijstje hierboven snel eens een aantal bekeken... deze lijkt me wel klein en handig...
- cloink
- Elite Poster
- Contacteer:
Let wel even op de snelheid van het geheugen zelf. Want veel van deze (goedkopere) USB3 sticks, halen de transfersnelheden van USB 3.0 helemaal niet, sommigen zelfs die van USB 2.0 (typisch zo'n ~30 MB/sec) niet... Ik denk dat in jouw geval (de snelheid van) USB 3.0 ook niet echt een must is, toch?
ooh. shiny.
-
- Deel van't meubilair
Tja, waar kan je dat vinden ?cloink schreef:Let wel even op de snelheid van het geheugen zelf.
Goh, ik vind m'n USB2 sticks (en ik heb er slechts van 4 GB liggen) al traag... en ze doen heus geen 30 MB/s.cloink schreef:Ik denk dat in jouw geval (de snelheid van) USB 3.0 ook niet echt een must is, toch?
Tegen 30 MB/s ben je voor 64 GB toch al snel 40 minuten aan het copieren... en dat mag wat sneller.
-
- Deel van't meubilair
Dan lijk deze me heel wat betere resultaten te leveren (maar ik heb het niet zo gezien op van die plastic ringen... breekt nogal eens).
Hierbij trouwens een datasheet van de Integral... http://www.integralmemory.com/sites/def ... heet_0.pdf (spijtig dat het schrijven wat achter blijft met 20 MB/s).
Ik zal het ganse lijstje eens een keer vergelijken.
Hierbij trouwens een datasheet van de Integral... http://www.integralmemory.com/sites/def ... heet_0.pdf (spijtig dat het schrijven wat achter blijft met 20 MB/s).
Ik zal het ganse lijstje eens een keer vergelijken.
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
redman: schrijven aan 15mbps is echter pokketraag...
kan je beter de hyperx doen, die schrijft snelheden tot 135mbps : http://www.memoryshop.be/product/208788 ... ifications
maar geen idee van de precieze afmetingen voor aan je sleutelhanger te hangen...
kan je beter de hyperx doen, die schrijft snelheden tot 135mbps : http://www.memoryshop.be/product/208788 ... ifications
maar geen idee van de precieze afmetingen voor aan je sleutelhanger te hangen...
-
- Deel van't meubilair
Mooie specs... maar een kapje dat je meteen kwijt bent en een bevestiging waar ik ook niet voor sta te springen 

- cloink
- Elite Poster
- Contacteer:
You pay peanuts, you get monkeys.r2504 schreef:Goh, ik vind m'n USB2 sticks (en ik heb er slechts van 4 GB liggen) al traag... en ze doen heus geen 30 MB/s.

Ik bedoel: ofwel wil je iets goedkoop, maar dan zullen de schrijfsnelheden laag liggen (onafhankelijk van of het nu USB 2.0 of 3.0 is), ofwel tast je wat dieper in de buidel voor de echte USB 3.0 snelheden.

ooh. shiny.
-
- Deel van't meubilair
Geen specificaties over lees/schrijfsnelheden, met een kapje en amper vast te maken.
-
- Elite Poster
Mijn proof of concept werkt heel goed .... elke key heeft een functie, vooruit, achteruit, random aan/uit, +=LIKE -=DISLIKE ....
Ik wil minstens 128 GB, heb momenteel een 16GB flash kaartje in de raspberry zitten, maar dat is een beetje weinig om een bergje flacs te sorteren.
Dus ik dacht aan deze stick voor extra storage:
Alternatieven? Moet niet supersnel zijn, maar wel betrouwbaar, en echt 128 GB, niet zoals de nep 16GB uit den action ...
Ik wil minstens 128 GB, heb momenteel een 16GB flash kaartje in de raspberry zitten, maar dat is een beetje weinig om een bergje flacs te sorteren.
Dus ik dacht aan deze stick voor extra storage:
Alternatieven? Moet niet supersnel zijn, maar wel betrouwbaar, en echt 128 GB, niet zoals de nep 16GB uit den action ...
-
- Elite Poster
is een dynaudio premium sound systeem, die heeft naast cd+radio ook een pro-logic II luidsprekersysteem, en ingebouwde streamer die vanaf een USB HDD kan lezen, en heeft ook een line inHoe heb je de verbinding van de Pi naar je radio tot stand gebracht?
Ik vind het wel interessant om te lezen. Anders een eigen topic aanmaken over je carpc?
ik heb een raspberry aangesloten op een Trends UD 10 USB dacje, en die uitgang aangesloten op de line-in
als software gebruik ik mpd, die we ook gebruiken op ons eigen product
dankzij de rasp kan ik nu live demo's doen in m'n wagen, door gewoon pijltje omhoog of omlaag live switching
en het systeem dient ook om nieuwe muziek te raten
Ik denk dat de kingston een prima oplossing is om 128GB per keer aan muziek te shiften ....
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 15 apr 2017, 10:38, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Starter
- Bedankt: 7 keer
Modbreak:
Spam + Crossposting is tegen de regels!
Spam + Crossposting is tegen de regels!
Laatst gewijzigd door TiTanium 26 nov 2014, 12:44, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Zie modbreak!
Reden: Zie modbreak!
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Spammerdespam!!!
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
Door vooral niet langer fora te spamme, F* OFFstephanieloomans schreef: Voor dit afstudeeronderzoek ben ik aan het uitzoeken hoe Software Vergelijken BV de gebruiksvriendelijkheid voor Belgische bezoekers zou kunnen verbeteren.
-
- Elite Poster
Even terug on topic
de space in mijn wagen is beperkt, dus ik denk voor zoiets te gaan:
http://www.centralpoint.be/nl/flashgehe ... m-2307959/
of de goedkopere variant, ook class 10
Zijn deze compatible met de raspberry?
de space in mijn wagen is beperkt, dus ik denk voor zoiets te gaan:
http://www.centralpoint.be/nl/flashgehe ... m-2307959/
of de goedkopere variant, ook class 10
Zijn deze compatible met de raspberry?
-
- Elite Poster
Net twee xlyne 128GB USB 3 sticks gekocht in Aldi Wetteren. Deze dus:
http://www.conrad.be/ce/nl/product/1168 ... wit-USB-30
Stonden 50 euro in de etalage, aan de kassa rekende men slechts 40 euro dus direct twee gekocht.
Verhaal van de fake USB sticks uit action gedaan, geld terug indien niet werkt is geen probleem bij Aldi.
Lijkt me geen slechte deal, en nu moet ik ook geen HDD meer lopend hebben in de wagen .
http://www.conrad.be/ce/nl/product/1168 ... wit-USB-30
Stonden 50 euro in de etalage, aan de kassa rekende men slechts 40 euro dus direct twee gekocht.
Verhaal van de fake USB sticks uit action gedaan, geld terug indien niet werkt is geen probleem bij Aldi.
Lijkt me geen slechte deal, en nu moet ik ook geen HDD meer lopend hebben in de wagen .
- Kenw00t
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
- Bedankt: 250 keer
Er is nu een USB 3.0 versie uit van de elegante Kingston DT SE9: http://www.kingston.com/en/usb/personal ... ss#dtse9g2
Het is wel iets langer, en de schrijfsnelheid is ook niet om over naar huis te schrijven, maar beter dat dan niets.
Het is wel iets langer, en de schrijfsnelheid is ook niet om over naar huis te schrijven, maar beter dat dan niets.