Proximus aansluiting

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
chamastam
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 sep 2011, 15:57
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Hey userbase,

Ik zou binnenkort willen overschakelen naar proximus voor tv, internet en telefoon.
Momenteel heb ik telenet, en ik heb in dit huis nog nooit proximus of belgacom gehad.
Mijn vraag is nu of dit mijn aansluitpunt is want ik kan niets anders vinden. Op straat voor mijn huis ligt er ook een steen van de PTT.

Mogelijk aansluitpunt:
http://imageshack.com/a/img911/1206/S3sbG9.jpg

http://imageshack.com/a/img908/3900/U8Di5q.jpg

Steen op straat:

http://imageshack.com/a/img673/4682/7cWZYm.jpg

Alvast bedankt.
Afbeelding
Wuter
Plus Member
Plus Member
Berichten: 203
Lid geworden op: 23 mei 2012, 20:18
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 11 keer

In de eerste 2 foto's zie ik UTP kabels maar geen invoerkabel van Proximus.
Omdat je zegt dat je nog nooit proximus gehad hebt kan het best zijn dat de invoer er zo uit ziet.
Afbeelding

Je kan ook is vragen bij de proximus tech's hier op het forum of ze is kunnen opzoeken op adres dan krijgen ze een schets van waar ongeveer de lijn binnen moet komen als er al één binnen zou liggen natuurlijk. Maar dat garandeerd niet dat de kabel daar ook te vinden zal zijn. Kan vb afgeknipt zijn bij renovatie werken ed.

En de derde foto geeft aan dat er een kabel onder het voetpad loopt. En de welke kabelnr het juist betreft.
chamastam
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 sep 2011, 15:57
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Bedankt voor het antwoord wuter,
Ik dacht dat het deze waren omdat ze in de garage uit de vloer komen via zo'n flexibele pvc buis ongeveer ter hoogte van die steen aan het voetpad.
Wie zou ik dan best contacteren om hierop een antwoord te krijgen. Want als de technieker langskomt voor de installatie zal ik hem waarschijnlijk moeten kunnen tonen waar de kabel toekomt.
Afbeelding
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

chamastam schreef:Mogelijk aansluitpunt
Da's foefelare van één of andere prutser. Electriciteitsbekabeling en databekabeling in dezelfde behuizing is niet veilig, dus verboden.
Wellicht betreft dit een verwarmingssysteem dat data(thermostaat) en voeding nodig heeft en dat naar buiten loopt. Eventueel een warmtepomp? Of een verwarmingstoestel in een loods of garage?

Als je de Proximus-invoerkabel zoekt, zoek dan eerst de elektriciteitsteller, volg de dikke binnenkomende elektriciteitskabel onderaan de kast tot die in de vloer verdwijnt.
Kijk dan links of rechts of je nog een dunnere grijze kabel uit de vloer ziet komen. Dat is normaalgezien de invoerkabel van Proximus.
Kleurcodes van de aders in de grijze Proximus-kabel vind je hier: https://userbase.be/knowledge/tutorials ... foonbundel

Let op, bij Proximus is de snelheid van de internetverbinding afhankelijk van jouw adres. Test dus altijd eerst of de beschikbare internetsnelheid voor jouw adres oké is: http://proximus.be/internetsnelheid
chamastam
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 sep 2011, 15:57
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

De internetsnelheid zou wel ok moeten zijn denk ik.
De test geeft deze resultaten:
Max.: 61,6 Mbps download - 4,6 Mbps upload
Min.: 27,5 Mbps download - 4,6 Mbps upload

Voor de invoerkabel heb ik in de omgeving van de elektriciteitskabel niets gevonden.
En ik heb eerlijkgezegd ook geen idee waar het grijze kastje uit mijn vorige post dan voor dient.

Er moet wel ooit telefoon geweest zijn in dit huis want ik heb in de living volgende draden gevonden achter afsluitklepjes:
http://imageshack.com/a/img538/6859/uHEyid.jpg

http://imageshack.com/a/img905/8312/vJINTc.jpg

Is er een mogelijkheid om te achterhalen waar de invoerkabel ergens zit?
Afbeelding
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

je zal mooie snelheden halen.
Persoonlijk vind ik proximustv een hele stap achteruit tov telenet, maar dat is een persoonlijke mening
Laatst gewijzigd door proximusboyke 24 nov 2014, 20:48, in totaal 1 gewijzigd.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

De laatste foto met een gat waar een koperpaar blauw–wit en een koperpaar paars-groen uitkomt lijkt alleszins op een oude loden Proximus-invoerkabel.
Proximus-kabels komen altijd van onder de grond aan de straatzijde van de woning, dus met die info kan je nagaan of dit effectief een rechtstreekse invoerkabel is.
Als de kabel een loden en grijs pvc-omhulsel heeft en de koperparen een stoffen omhulsel hebben mag je 100% zeker zijn.
chamastam schreef:Is er een mogelijkheid om te achterhalen waar de invoerkabel ergens zit?
Proximus weet dat normaalgezien op het moment dat de installateur langskomt. Op de bouwplannen van de oorspronkelijke woning moet er ook wel iets terug te vinden zijn.
Op internet is er ook heel wat informatie te vinden over de kenmerken van zulke invoerkabels. Verstandig zoeken levert in 99% van de gevallen steeds resulltaat op: http://www.weethet.be/Belgacom_soorten_ ... abels.html

chamastam schreef:En ik heb eerlijkgezegd ook geen idee waar het grijze kastje uit mijn vorige post dan voor dient.
Een pompsysteem of verwarmingssysteem? Met een elektronisch gestuurde regeling? Als je weet waar de blauwe UTP-kabel bovenaan uitkomt heb je een aanknopingspunt.
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Die twee kabels met gevlochten afscherming onderaan het doosje, dat is industriekabel ölflex. Wij op 't werk gebruiken die veel. Deze vind je niet zomaar in de handel...
De Utp kabels in de aftakdoos hebben zeker niks met telefonie te maken.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
Dettie
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 27 aug 2006, 13:17
Locatie: Poperinge
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 66 keer

Bij mij op het werk gebruiken we ook industriële kabel .

1 - Robuuste buitenmantel
2 - gevlochten afscherming
3 - alu folie rond de draden
4 - plastiek folie rond de draden
dan heb je de draden zelf

Deze is enorm flexibel en plooit niet dubbel in een knik wanneer we deze trekken over grotere afstanden met veel bochten

Afbeelding
http://lappbenelux.lappgroup.com/produc ... cat5e.html
chamastam
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 sep 2011, 15:57
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Eindelijk, ik heb de invoerkabel gevonden.
Ik ben eens op zoek geweest in de kruipkelder en heb daar een kabel gevonden die bij de voordeur naar binnen kwam en zo naar de bureau ging.
Deze zat dan in de bureau "verstopt" in een inbouwdoos waar nu een lan aansluiting zit.
Allemaal bedankt voor de hulp bij het zoeken.
proximusboyke schreef:Persoonlijk vind ik proximstveen hele stap achteruit tov telenet, maar dat is een persoonlijke mening
Waarom vind je dat wel een grote stap achteruit?
Afbeelding
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Hey chamastam, wat is de reden dan je naar Proximus wilt overschakelen ?
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
chamastam
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 sep 2011, 15:57
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

@lacer

Omdat ik een extra digitale tv wil.
En er is nu een actie bij proximus waarbij je een tv krijgt voor €50 bij een comfort pack.
Dus heb ik 1x extra digtale tv, een tv voor €50 en het is per jaar €96 goedkoper. :-)
Afbeelding
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

chamastam zoals ik ze dat is persoonlmijk, het kan goed zijn dat dit u niet zal storen

ik heb het moeilijk met

- decoder die tragerder is dan telenet
- bij mij staat dat standaard dat hij 5 min voor en 30 min programma opneemt, als je 2 programmas na elkaar wilt opnemen loopt dit vloeiend over bij telenet bij proximus niet en moet je zitten sleutelen aan voor en na opnemen.
- als je 2 of 3 programmas tegelijkertijd wilt opnemen met een situatie als hierbovern aanziet telenet dat als 1 programma bij proximus niet.
Laatst gewijzigd door proximusboyke 24 nov 2014, 21:44, in totaal 1 gewijzigd.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

en ik hoor juist van mensen die beide, TN en ⌘, in huis hebben dat de Proximus v5 decoder beter en sneller reageert !
Laatst gewijzigd door jackho 25 nov 2014, 10:57, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Hier zeer tevreden van ⌘TV.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”