BBox-3 wireless speed gehalveerd

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Ademar
Starter
Starter

Sinds een dag of 10 à 14 is de draadloze verbindingssnelheid met mijn BBox-3 gehalveerd.
Ik haal nu nog ongeveer 16 tot 18 Mbps (gemeten via Speedtest), en dit zowel op mijn laptop als op mijn GSM.
Voorheen was dat voor mijn beide toestellen ongeveer 35 tot 40 Mbps, dus ben nu teruggevallen tot de snelheden ongeveer zoals mijn oude BBox-2 met Wireless-g, of zelfs slechter.

Mijn profiel is onveranderd op 70/6 gebleven en via draadverbinding haal ik zo'n 65 Mbps, dus dat lijkt me helemaal OK.
Ook naar omgevingsfactoren toe (bvb. andere Wifi netwerken in de buurt) lijkt me niets veranderd te zijn.

Ik merk wel dat sinds kort de FON SSID veranderd is van FON_BELGACOM naar PROXIMUS_FON, dus Proximus moet hier dus iets aan mijn BBox-3 configuratie hebben aangepast. Kan dat er iets mee te maken hebben?

Any thoughts?
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Bij mij staat de hotspot Proximus_Fon en Proximus_Auto_Fon ook actief en dit heeft niks aan mij downloadsnelheid veranderd, trouwens je privé wifi data download heeft hierop voorrang .
Misschien je modem eens laten rebooten.
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 94 keer
Contacteer:

misschien een ander kanaal nemen ?
Afbeelding
flupke19
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 97 keer

Vermoedelijk ben je van 40MHz bandbreedte naar 20MHz overgeschakeld. Kan zijn omdat er iemand met een 20MHz via FON op je bbox zit.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
jackho
Elite Poster
Elite Poster

In principe zoekt de bbox3 zelf het beste kanaal uit, maar niks belet u inderdaad om zelf eens een ander kanaal, 6 of 11 bijvoorbeeld, te kiezen als test.
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer

Ik had dit een aantal maand geleden ook net na een firmware update: de snelheid van WiFi was maar 15-20Mbps ipv de gebruikelijke 50-60Mbps. Zelf op 5.0Ghz was dit zo. Ik heb dit kunnen oplossen door een reset uit te voeren door de fabrieksinstellingen te herstellen. Daar vóór had ik vanalles geprobeerd, waaronder het proberen van tientallen kanalen. De reset heeft het uiteindelijk opgelost (zelf als ik daarna dan kanaal ofzo verander), geen idee waarom.
dejean
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 11 keer

Ademar schreef: Ik haal nu nog ongeveer 16 tot 18 Mbps (gemeten via Speedtest), en dit zowel op mijn laptop als op mijn GSM.
Voorheen was dat voor mijn beide toestellen ongeveer 35 tot 40 Mbps

Any thoughts?
met mij ipad haal ik probleemloos 45 Mbps, maar indien bluetooth ook ingeschakleld is, dan is de downloadsnelheid beperkt tot max 20 Mbps
Ademar
Starter
Starter

Vanalles geprobeerd, inclusief een factory reset.

Geen verbetering...... :-(
lion51
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

Vermoedelijk weer wa fout gelopen door hun FON systemen
Hier wifi uitgezet op bbox3 en accespoint geplaatst en overal nu werkbare wifi
BBox3 wordt ook minder warm nu Raar maar t is de vaststelling
jackho
Elite Poster
Elite Poster

Bij mij loopt het toch niet fout door hun fon systeem, dus zal het toch niet algemeen zijn !
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”