Yelo TV mogelijk met modem only?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
ijskonijn
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 16 dec 2006, 12:42
Bedankt: 1 keer

Kan men Yelo TV ook gebruiken met een modem only (als router met wifi wordt geplaatst) of moet hiervoor een HGW geinstalleerd zijn?
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Lukt ook met modem only.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Je moet internet afnemen van hen.

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
ijskonijn
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 16 dec 2006, 12:42
Bedankt: 1 keer

Internet heb ik. Wist niet of dit met modem only met router ook gaat. Router heb ik nog niet.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Wel een switch tussen modem only en router. Digicorder op die switch aansluiten. Dus internet van telenet afnemen. Daar ben je nt duidelijk in

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
webside007
Member
Member
Berichten: 79
Lid geworden op: 25 jan 2011, 15:00
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 2 keer

Werkt perfect met modem-only. :-D
Mantis
Member
Member
Berichten: 68
Lid geworden op: 28 apr 2007, 12:54
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer
Contacteer:

Misschien interessant om weten. De routers van Asus hebben standaard ondersteuning voor digitale TV. In de firmware (onder IPTV) moet je gewoon aanduiden op welke lan port je digibox is aangesloten en je bent klaar. Krijgt dan mooi een ip in het juiste Telenet subnet en eentje in je intern netwerk. Dan heb je dus geen switch nodig.
Met dd-wrt firmware + vlans kan het ook maar is technisch wel wat ingewikkelder.
Gebruikersavatar
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 948
Lid geworden op: 20 sep 2010, 21:51
Locatie: Meerhout
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 81 keer

Vraagje @ Mantis: Heb momenteel een instelling waarbij op mijn router een VLAN1 bestaat voor de LAN en een VLAN2 voor de WAN. De LAN poort waar de TN decoder is aangesloten, staat ook in VLAN2. Hierdoor krijgt deze een publiek IP-adres. Hoe kan ik deze instellen dat ik zowel een publiek als een privé krijg op de decoder?
Internet/TV: All-Internet + Telenet TV
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Ah, zo'n dubbel ip adres?
Volgens mij moet je beide vlans tagged naar de digicorder sturen; ik weet echter niet of iemand er al in geslaagd is deze opstelling met een modem en eigen router na te bootsen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Er is iemand in gelukt... maar ik dacht dat het geen alledaagse setup was (en zeker niet gewoon een kwestie van VLAN's).
Mantis
Member
Member
Berichten: 68
Lid geworden op: 28 apr 2007, 12:54
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer
Contacteer:

jaker schreef:Vraagje @ Mantis: Heb momenteel een instelling waarbij op mijn router een VLAN1 bestaat voor de LAN en een VLAN2 voor de WAN. De LAN poort waar de TN decoder is aangesloten, staat ook in VLAN2. Hierdoor krijgt deze een publiek IP-adres. Hoe kan ik deze instellen dat ik zowel een publiek als een privé krijg op de decoder?
Oei ik bedoelde eerder dat je met een custom firmware ook je digibox achter je eigen router kon steken. Zo'n dubbel ip adres is mij ook niet direct gelukt met m'n oude dd-wrt router.
Maar ik zie dat je een Asus router hebt. Anders gewoon de Asuswrt Merlin firmware flashen dan heb je ook die IPTV functie + zo goed als alle Tomato extra's.

Zo ziet het er dus nu bij mij uit:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”