Sessie met netwerkmoden

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
shango
Starter
Starter

Hoi,

Voorheen had ik een usb modem waarvoor ik moest "inbellen" om te kunnen verbinden.
Nu heb ik een netwerkmodem met router, en mijn vraag is hoe een sessie te starten.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Vraag 1: welk merk en type modem?

En algemeen antwoord ... staat dat niet in de handleiding meer tegenwoordig?
In het algemeen betekent dat netwerkkabels inpluggen, aanzetten, surfen naar het ip-adres van de modem/router en daar de dingen instellen.
shango
Starter
Starter

ik weet wel hoe ik alles moet aansluiten, en de verbinding werkt wel, maar ik zou graag zelf willen bepalen wanneer ik een sesie begin en eindig.
als ik nu de verbinding wil verbreken, dan moet ik de netwerkkaart uitschakelen, maar de sessie blijft lopen.
Styno
Elite Poster
Elite Poster

Wil je zeker zijn, dan trek je de telefoonkabel uit ;)

Ff serieus nu. Het lijkt erop dat je een modem/router in 1 hebt. Dit apparaatje gaat ervoor zorgen dat de verbinding altijd opblijft, en zo te horen doet het zijn werk goed...
Waarschijk ga je via een web-based menuutje wel wat kunnen instellen of zelfs een knop vinden om te disconnecteren.

Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
shango
Starter
Starter

adsl sessie bij skynet is 36 u geldig, dus die kan toch niet altijd openblijven ?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

shango schreef:ik weet wel hoe ik alles moet aansluiten, en de verbinding werkt wel, maar ik zou graag zelf willen bepalen wanneer ik een sesie begin en eindig.
als ik nu de verbinding wil verbreken, dan moet ik de netwerkkaart uitschakelen, maar de sessie blijft lopen.

Zeg dan meteen dat je de 10 GB limiet wil omzeilen :lol:
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik kan mijn router op verschillende manieren wijs maken te verbinden:
- persistent (altijd verbonden)
- manual (zelf via webbased interface laten inbellen en disconnecten)
- automatic (verbindt vanzelf bij een request, disconnect na een timeout van pakweg 30 min)
- timed (en dan moet ik opgeven tussen welke uren hij mag verbinden).
... maar da's een softwarematige router, dus ik weet niet of deze opties er ook zijn bij de 510.
shango
Starter
Starter

r2504 schreef:
shango schreef:ik weet wel hoe ik alles moet aansluiten, en de verbinding werkt wel, maar ik zou graag zelf willen bepalen wanneer ik een sesie begin en eindig.

Zeg dan meteen dat je de 10 GB limiet wil omzeilen :lol:

Nu weet ik het nog niet hoor.
verbreekt en hersteld de verbinding zich zelf na 36 uur, of wat ?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

shango schreef:Nu weet ik het nog niet hoor.
verbreekt en hersteld de verbinding zich zelf na 36 uur, of wat ?

Inderdaad... de modem zorgt daarvoor.

Wil je even toelichten waarom je je sessie zelf wil controleren (er is daar geen enkele reden toe, behalve de reeds aangehaalde).
shango
Starter
Starter

Als b.v. een sessie begint op 29 november om 12u10 dan eindigt deze op 1 december om 00u10, dan wil dat zeggen dat de transfer (up en down) gaat tellen voor de maand december.
M.a.w. dan is er geen controle meer op de eigenlijke verbinding.
Vind het ook niet logisch dat als ik mijn pc opstart dat ik dan direkt verbinding heb, terwijl ik ze niet altijd nodig heb.
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

shango, dat is juist de eigenschap van een router, die houdt de verbinding gewoon 24/24 open.

disconnecten moet je (zoals al gezegd) gewoon in een webbrowser doen.
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
PHO
Pro Member
Pro Member

shango schreef:Als b.v. een sessie begint op 29 november om 12u10 dan eindigt deze op 1 december om 00u10, dan wil dat zeggen dat de transfer (up en down) gaat tellen voor de maand december.
M.a.w. dan is er geen controle meer op de eigenlijke verbinding.
Vind het ook niet logisch dat als ik mijn pc opstart dat ik dan direkt verbinding heb, terwijl ik ze niet altijd nodig heb.

SeNsEi Ze0n schreef:shango, dat is juist de eigenschap van een router, die houdt de verbinding gewoon 24/24 open.

disconnecten moet je (zoals al gezegd) gewoon in een webbrowser doen.

Veel routers kan je ook instellen als "on demand" Ze gaan zich dan dus alleen maar verbinden met het net als er dus een aanvraag vanaf je PC naar een 'internet service' start op je PC. (bijv. je start je browser op, of je mailclient)

Als je router op " persistent" of "always" staat, dan gaat de router ogenblikkelijk, nadat skynet de sessie verbroken heeft, een nieuwe sessie opstarten.

De keuze is een kwestie van wat jou het best uitkomt.

Wat de disconnects betreft: ze zouden die beter doen als de internetverbinding een aantal minuten "idle" draait. Zo stoor je geen downloads.
Who the f*** is general failure and why the hell is he reading my disk ?
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”