Hoi!
Bij de Dellmont/Betamax smaakjes kan je geen ander nummer meegeven met een uitgaand gesprek op diegene die je geregistreerd hebt na, daar ben ik mij van bewust. Ik zou toch graag als ik een gesprek forward in freepbx, dat de juiste caller id wordt verzonden naar het nummer waar ik naar forward.
Ik weet dat dit kan met de wholesale labels van Dellmont/Betamax, maar daar moet je steeds een BTW-nummer voor hebben.
Heeft iemand een alteratief? Een label waar ik wel kan registeren bijvoorbeeld?
Bedankt!
Caller ID instellen bij forward
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Dat is hier nog al gevraagd op het forum. Je zal zo'n operator niet vinden. Ze zijn daar zeer terughoudend over ivm met misbruik.
Enkel voor professionele abonnementen kan het, en dan nog is het niet vanzelfsprekend. Ze schakelen liever zelf door.
Enkel voor professionele abonnementen kan het, en dan nog is het niet vanzelfsprekend. Ze schakelen liever zelf door.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 53 keer
- Contacteer:
Inderdaad, ik vrees dat je dit bij de residentiële providers & oplossingen niet zal vinden. Bij enkele professionele operators kan het mits schriftelijk akkoord dat je hiervan geen misbruik zal maken.
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 27 keer
Dat dit niet mogelijk is omwille van potentieel misbruik daar was ik mij al bewust van. Ze kunnen er ook moeilijk controle op uitoefenen.
Heeft iemand hier ervaring mee? Dan moet dit toch ook mogelijk zijn bij 3StarsNet of WeePee?Roygenz schreef:... Bij enkele professionele operators kan het mits schriftelijk akkoord ...
-
- Elite Poster
Zou het niet mogelijk zijn met een workaround ? Bv 3starsnet heeft goeie tarieven naar gsm.
Je neemt daar een hulpaccount die je permanent doorschakelt naar je GSM. In je FreePBX routeer je inkomende gesprekken naar die hulpaccount (met SIP-URI of eventueel hulp-DID). Je geeft dan toch het caller-id mee die je wil ?
En 3Starsnet stuurt dat mooi door naar je gsm.
Je neemt daar een hulpaccount die je permanent doorschakelt naar je GSM. In je FreePBX routeer je inkomende gesprekken naar die hulpaccount (met SIP-URI of eventueel hulp-DID). Je geeft dan toch het caller-id mee die je wil ?
En 3Starsnet stuurt dat mooi door naar je gsm.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 53 keer
- Contacteer:
Ja, bij ons op het werk kunnen we dit, via destiny. Geen idee of dit bij weepee & 3StarsNet mogelijk is.exop schreef:eeft iemand hier ervaring mee? Dan moet dit toch ook mogelijk zijn bij 3StarsNet of WeePee?
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Tja, forwarding van een call zonder forwarding van het originele nummer is vrij nutteloos.
Ik zie niet echt in waarom dit een risico zou zijn voor de providers, die kunnen toch perfect checken of het geforwarde nummer identiek is aan het nummer van de originele call?
EDIT: effe bijvermelden dat ik hier niet spreek met technische kennis van zaken
[
Post made via mobile device ]
Ik zie niet echt in waarom dit een risico zou zijn voor de providers, die kunnen toch perfect checken of het geforwarde nummer identiek is aan het nummer van de originele call?
EDIT: effe bijvermelden dat ik hier niet spreek met technische kennis van zaken
[

-
- Elite Poster
Wacht; dus met een eigen pbx geef je mee wat je wil? Nuttige info want ik ben van plan ook ns eentje te steken.
[
[

beetje laat maar zie het nu pas.
Ik heb eventjes zitten zoeken maar mijn account van 3starsnet forward de callerID netjes!
Ik heb een huntgroup gemaakt met daarin mijn lokale extentie + gsm nummer. (=geen followme dus)
Afhankelijk van het tijdstip gaat het automatisch naar enkel mijn lokale extentie of de huntgroup.
Het nummer komt er mooi op te staan.
Ik heb eventjes zitten zoeken maar mijn account van 3starsnet forward de callerID netjes!
Ik heb een huntgroup gemaakt met daarin mijn lokale extentie + gsm nummer. (=geen followme dus)
Afhankelijk van het tijdstip gaat het automatisch naar enkel mijn lokale extentie of de huntgroup.
Het nummer komt er mooi op te staan.
-
- Elite Poster
Dit is niet het probleem. Als je de doorschakeling door je operator laat afhandelen is er geen moeilijkheid om de juiste caller-id mee te sturen. Dat gaat vanzelf, zoals je aangeeft.
Het probleem is er voor mensen die de doorschakeling zelf (op hun eigen infrastructuur) willen afhandelen, meestal zelfs zonder professioneel abonnement. Dan lukt het niet om de oproepende caller-id mee te sturen.
Dat was de vraag.
Het probleem is er voor mensen die de doorschakeling zelf (op hun eigen infrastructuur) willen afhandelen, meestal zelfs zonder professioneel abonnement. Dan lukt het niet om de oproepende caller-id mee te sturen.
Dat was de vraag.
-
- Elite Poster
Tja, incorrecte caller ids leiden al heeeeel snel tot spoofing en andere uitbuitingen, vandaar dat de user wss beperkt is in de controle hierover.
Ze zouden natuurlijk de caller id kunnen "signen" met een key, als de infrastructuur dat toeliet, of een of andere check uitvoeren dat je enkel caller ids uitzendt die of 1) jou toebehoren, of 2) jou aan het bellen zijn op dat ogenblik.
[
Ze zouden natuurlijk de caller id kunnen "signen" met een key, als de infrastructuur dat toeliet, of een of andere check uitvoeren dat je enkel caller ids uitzendt die of 1) jou toebehoren, of 2) jou aan het bellen zijn op dat ogenblik.
[

- seagull
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 91 keer
- Contacteer:
Ik heb 2 series van 10 nummers bij 3StarsNet. Beide als business klant.
1. Rechtstreeks klant bij 3StarsNet sinds 2007: call forwards hebben het caller ID van het gebelde nummer
2. Klant via een reseller sinds 2012: call forwards hebben het caller ID van de originele beller
1. Rechtstreeks klant bij 3StarsNet sinds 2007: call forwards hebben het caller ID van het gebelde nummer
2. Klant via een reseller sinds 2012: call forwards hebben het caller ID van de originele beller
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 27 keer
Seagull, het forward gesprek is opgezet door je eigen centrale? Kortom jij opent de nieuwe lijn met de caller id van het inkomend gesprek naar een nieuw nummer naar keuze?
- seagull
- Elite Poster
- Contacteer:
Op de 2 locaties is het een FreePBX centrale die de call forward als er niet op tijd opgenomen wordt.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
- seagull
- Elite Poster
- Contacteer:
Ik heb nog wel 2 privé nummers van WeePee, maar die gebruik ik practisch nooit om uit te bellen.