Scarlet Trio

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
MisterX334
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Beste mensen,

Ik ben er hard aan denken om over te schakelen naar een Scarlet Trio abonnement voor 39/maand. Nu heb ik momenteel internet bij Proximus en een kabelabonnement bij Telenet voor analoge televisie. Als ik het goed heb, zou ik het kabelabo bij Telenet niet meer nodig hebben als ik zou overstappen naar Scarlet.
Mijn vraag nu is, als ik gewoon naar Scarlet zou overstappen, zullen zij dan zorgen voor het stopzetten van mijn huidige abonnementen ( bij belgacom en bij telenet). Of zal ik dit zelf moeten regelen?

Alvast Bedankt.
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1450 keer
Provider
Te Koop forum

Kijk je momenteel analoog of digitaal of beide? Hoeveel tv's heb je?

Opzeg moet je altijd zelf doen. Best nadat de rest geactiveerd Is en goed werkt.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 598 keer
Te Koop forum

- kabelabbo heb je idd niet meer nodig met scarlet trio.

- in principe kunnen zij de opzeg regelen, maar ik zou altijd gewoon de dag na de overstap zelf even bellen naar de vorige provider om het abbo zeker stop te zetten,
dat moet tegenwoordig toch niet meer aangetekend (als je langer als 6 maanden klant bent)

- hou er rekening mee dat je mogelijks eenmalige extra kosten moet doen om aan je tv's te geraken (bv via powerline adapters)
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 748 keer
Bedankt: 250 keer
Provider
Te Koop forum

Telenet opzeggen: http://telenet.be/nl/zit-je-nog-goed-bij-telenet

Hoe mijn overstap van Tele2 naar Scarlet indertijd verliep (in 2010): Re: Van Dommel naar Scarlet one

Tegenwoordig kan je Telenet blijkbaar per telefoon opzeggen maar met een aangetekende brief heb je misschien wat meer bewijs in handen. Als ik het mij goed herinner, kwam er verder enkel papierwerk aan te pas om het telefoonnummer over te zetten (via een formulierke dat bij de eerste brief van Scarlet zat). Scarlet regelt normaal alles qua opzeg bij Proximus en als je al langer dan 6 maand Proximus klant bent, dan rekent Proximus correct af tot op de opzeggingsdag ipv nog een opzegtermijn aan te rekenen. De Telenet kabel moet je dus zelf apart opzeggen.

De kabel is hier nooit fysiek afgesloten dus dat analoge tv signaal is nog steeds beschikbaar als noodoplossing.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Provider

cptKangaroo schreef:Scarlet regelt normaal alles qua opzeg bij Proximus en als je al langer dan 6 maand Proximus klant bent, dan rekent Proximus correct af tot op de opzeggingsdag ipv nog een opzegtermijn aan te rekenen
Bij Proximus is de minimumduur van een contract (voor particulieren) al lang afgeschaft ...
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Als je binnen de eerste 6 maanden opzegt, kan Belgacom volgens hun Algemene Voorwaarden nog steeds betaling voor de resterende tijd (van die 6 maanden) opeisen.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 68 keer

Ik zou in Uw plaats als volgt tewerk gaan:
U moet in ieder geval ten minste zes maanden klant zijn, bij Telenet .
Kijk eerst even na of het zenderaanbod van Scarlet Trio voldoed aan Uw verwachtingen.
Je kan dan een aanvraag doen bij Scarlet.(daar zal je dan in ieder geval vernemen of zij je abbo bij Belgacom/Proximus event. willen stopzetten),weet ik in ieder geval niet zeker)
Maak een afspraak met een technieker van Scarlet.
Laat de Scarlet Technieker alles instaleren.kontroleer of alles goed gaat.
Stuur een aangetekend schrijven naar Telenet,dat je hun abbo wil stopzetten.(zo loop je het minste risico)
Kijk ook even na of alles goed geregeld is m.b.t. het stopzetten abbo. van belgacom/Proximus.
Indien nodig stuur een aangetekend schrijven naar Belgacom/Proximus i.v.m. stopzetten abbo.
Laatst gewijzigd door fluppie 17 nov 2014, 16:23, in totaal 1 gewijzigd.
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

cptKangaroo schreef:Als je binnen de eerste 6 maanden opzegt, kan Belgacom volgens hun Algemene Voorwaarden nog steeds betaling voor de resterende tijd (van die 6 maanden) opeisen.
fluppie schreef:U moet in ieder geval ten minste zes maanden klant zijn,zowel bij Telenet als bij belgacom.
Ik herhaal hier nogmaals dat Belgacom géén minimum contractduur meer heeft voor residentiële klanten, dus ook geen min. van zes maand, zoals door de vorige 2 posters beweerd wordt.
Uitzonderingen zijn:
  1. als je een gsm aan verminderde prijs gekregen hebt (dan is de opzegvergoeding gelijk aan de restwaarde van het toestel)
  2. voor klanten die meer dan 5 nummers hebben (voorbeeld een pack met internet + 6 GSM's, of internet + vaste lijn + 5 mobiele nummers).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Indien ik hier een fout maak,wil ik mij excuseren, :oops: maar gaat het hier niet om een prive persoon,die erover nadenkt om een Scarlet Trio abbo te nemen??
En die nu een analoog tv abbo heeft van Telenet,plus internet van Proximus??
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Ik heb nergens beweerd dat er een minimumduur is, maar artikel 19.2 van de Algemene Voorwaarden geeft Proximus nog steeds de mogelijkheid om de eerste 6 maanden op te eisen, vandaar mijn caveat bij de opzeggingsafrekening.
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

Niemand hoeft zich te excuseren ....
Maar de bedoeling van een Forums is om medegebruikers zo correct mogelijk in te lichten. Als we dan zeggen dat je maar kan opzeggen na 6 maand, of dat Proximus de eerste zes maanden kan opeisen, geven we het verkeerde signaal.

Artikel 19. 2 van de geciteerde algemene voorwaarden spreekt over klanten met een contract van vaste duur (fixed term contract). Wat ik dus wil zeggen: bij Proximus heb je geen contract meer van vaste duur. Artikel 19.2 is dus niet meer van toepassing (uitzondering: business klanten met >5 nummers, of in geval van koppelverkoop).
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Volledig zijn, was mijn enige intentie -- mijn excuses als de aangehaalde paragraaf niet van toepassing blijkt voor de topicposter. Koppelverkoop is niet meer zo ongewoon (zie de huidige aanbieding op de Proximus site: tv aan €49, met fixed term voor residentiële klanten) maar ik had de 'fixed term' conditie dus niet opgemerkt in de AV, enkel het consumer/business onderscheid.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Ok,ik heb het begrepen,en ik moet eerlijk toegeven dat ik dit niet wist.Ik heb mijn post 1255 dan ook veranderd.
MisterX334
Plus Member
Plus Member

Hartelijk bedankt iedereen voor de antwoorden. Ik zal dan de stapjes die fluppie heeft voorgesteld volgen om alles in orde te brengen.
Heb nog een klein vraagje. Ik heb momenteel 2 televisies aangesloten op analoge tv. Om nu op deze 2 televisies digitale tv te krijgen, zal ik een 2de decoder moeten halen.
Mijn vraag is nu: Ik heb een ingebouwde DVB-C tuner in één van de TV's zitten, (waarmee ik nu al één en canvas in hd ontvang) , zal ik die dan kunnen gebruiken ipv een 2de decoder?
Anders neem ik een 2de decoder aan 4e/maand.
Flup
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 59 keer
Provider

DVB-C is via kabel van zodra telenet uw lijn komt afsluiten zal die dus niet meer werken (gewoonlijk een 6tal maand na opzegging, maar kan ook vroeger of later). Soms heeft een tv ook DVB-T (via antenne) dat blijft wel werken en geeft dicht bij norkring zenders ook met kleine binnenhuisantennes goed signaal.

Voor de volledigheid geef ik even mee dat je die box voor de 2de tv ook kan kopen ipv huren. Nieuw bij proximus of 2dehands via internet.
De V3b kan je 2dehands vaak vinden voor 30- 50€. De V3 die technisch identiek zou zijn maar oudere behuizing vind je vaak nog goedkoper.
De V4 tenslotte kan je ook voordelig vinden door wat te zoeken, heeft grotere HDD en is wat sneller dan de V3b .
Je gaat natuurlijk geen garantie/nieuwe box krijgen indien zo'n 2dehandse defect gaat.
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
MisterX334
Plus Member
Plus Member

Bedankt voor het antwoord Flup. Ik zal er over denken of ik de box koop ipv van te huren.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”