Hallo,
sinds deze middag ben ik aangesloten op het VDSL netwerk met een bbox3 (die heb ik al 3 weken omdat m'n bbox1 gesneuveld is na 4 jaar).
De technieker heeft nieuwe splitter geplaatst en alles verbonden. Het heeft ongeveer 3 uur goed gewerkt en nu krijg ik al 2u geregeld een disconnect van een paar seconden van het internet en dan weer automatisch verbinden. Ik krijg geen disconnect van de router want hetzelfde IP blijft behouden en sommige verbinden naar bepaalde servers ook maar er komt een rood kruisje op m'n netwerk voor een paar seconden wat dan automatisch weer goed komt. Weten jullie waardoor dit zou komen?
Ik heb via gsm een lijntest laten doen op myproximus e-services en daar kwamen geen foutmeldingen uit.
bbox3 disconnect paar seconden
Dit is wel mijn eerste post hier op dat forum. Moet ik daar verder iets over zeggen?
Toevallig heb ik ook een probleem met mijn BBOX3 van Proximus. Een paar weken geleden kreeg ik een vriendelijke brief van Proximus waarin ze me meldden dat dank zij werken uitgevoerd in mijn straat de mogelijkheden bestond om een GRATIS BBOX3 op te halen. Dat heb ik ook gedaan, de installatie moest ik zelf doen, maar dat was niet echt moeilijk. Ondertussen heb ik soms ook een zogenaamd "Netwerkprobleem" , alles valt stil, waarna de modem terug opstart. De decoder (onlangs vernieuwd door Proximus) moet ik dan wel helemaal opstarten. Mijn indruk is dat zulk probleem zich voordoet wanneer ik een programma opneem en terzelfdertijd een ander programma bekijk.
Ik heb daarover een bericht naar Proximus gestuurd, had de dag daarop een vriendelijke mijnheer van de helpdesk, die het denk ik ook niet goed wist en dan maar voorstelde om een technicus te sturen, eventueel te betalen als de problemen mijn schuld waren. Dat vond ik nogal kras en heb dat geweigerd. Ondertussen zie ik het wel.
Ondertussen verneem ik van een paar buren die in dezelfde straat wonen dat ze nog altijd werken zonder problemen met een BBOX2. Ik vrees dat die BBOX3 nog wat experimenteel is en dat ze nu dat geval bij een aantal klanten gewoon aan het testen zijn.
Toevallig heb ik ook een probleem met mijn BBOX3 van Proximus. Een paar weken geleden kreeg ik een vriendelijke brief van Proximus waarin ze me meldden dat dank zij werken uitgevoerd in mijn straat de mogelijkheden bestond om een GRATIS BBOX3 op te halen. Dat heb ik ook gedaan, de installatie moest ik zelf doen, maar dat was niet echt moeilijk. Ondertussen heb ik soms ook een zogenaamd "Netwerkprobleem" , alles valt stil, waarna de modem terug opstart. De decoder (onlangs vernieuwd door Proximus) moet ik dan wel helemaal opstarten. Mijn indruk is dat zulk probleem zich voordoet wanneer ik een programma opneem en terzelfdertijd een ander programma bekijk.
Ik heb daarover een bericht naar Proximus gestuurd, had de dag daarop een vriendelijke mijnheer van de helpdesk, die het denk ik ook niet goed wist en dan maar voorstelde om een technicus te sturen, eventueel te betalen als de problemen mijn schuld waren. Dat vond ik nogal kras en heb dat geweigerd. Ondertussen zie ik het wel.
Ondertussen verneem ik van een paar buren die in dezelfde straat wonen dat ze nog altijd werken zonder problemen met een BBOX2. Ik vrees dat die BBOX3 nog wat experimenteel is en dat ze nu dat geval bij een aantal klanten gewoon aan het testen zijn.
-
- Premium Member
- Berichten: 641
- Lid geworden op: 14 sep 2006, 23:55
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 52 keer
Zo goed als alle nieuwe klanten van Proximus hebben een BBOX3 nu, alsook een heel deel oude klanten.
Ook ik heb een BBOX3, en die werkt gewoon zonder enig probleem.
Dus lijkt me niet echt dat deze experimenteel is.
Gewoon bellen naar de helpdesk. Mogelijks is er iets verkeerd op uw lijn, of is de nieuwe splitter niet goed geinstalleerd.
Ook ik heb een BBOX3, en die werkt gewoon zonder enig probleem.
Dus lijkt me niet echt dat deze experimenteel is.
Gewoon bellen naar de helpdesk. Mogelijks is er iets verkeerd op uw lijn, of is de nieuwe splitter niet goed geinstalleerd.