Firefox (+IE +Chrome) in de soep

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 631 keer
Provider

Hi,

Een vreemd probleem dook op deze morgen. Gisteravond probleemloos met FF 33.1 op het net, filmpjes kunnen zien, gesurfd.. alles normaal. Deze morgen bleken websites niet meer of slechts deels te werken.
Bij een "index.php" kreeg ik de vraag wat FF moest doen: openen met..., save,.. Een reload gaf soms een halve site, wel tekst maar geen opmaak. soms (De Standaard bv.) zag ik het grootste deel van de pagina maar hier en daar ontbrak een foto. Soms kreeg ik "connection reset" of "can't connect to server". Een reload gaf bijna altijd een ander resultaat.
Mijn eerste idee was dat er iets mis was met FF hoewel die versie al een paar dagen draait maar testen met Chrome of IE geeft hetzelfde resultaat.

Ondertussen zijn we enkele uren verder en blijft dit probleem zich stellen.

Het gaat om een W7 64bit. Werd al meermaals herstart (cold + warm boot)
Internet via EDP > Sagem > Fritz 7170 > Switch met daar achter verschillende PC's (wired) Alles werd reeds herstart na enkele minuten zonder spaning te staan.
DNS al geflushed, DNS servers al meermaals gewisseld tussen OpenDNS, Google DNS en EDPnet DNS
Laptop met dezelfde Win 7 en FF 33.1 werkt normaal.
MBAM, virusscan, geeft alles clean.
Surfen zonder firewall/anti-virus (Zonealarm/Avast) maakt geen verschil.
Drivers netwerkkaart zijn up to date.
Er werd niet geinstalleerd/geupdate de laatste week. PC draait normaal 27/7
Windows update kan blijkbaar de servers niet contacteren.
Avast krijgt gewoon updates
Zonealarm ziet een update maar kan de server niet contacteren. De installer via de laptop gedownload kan de rest van de data niet van de ZA halen.

Localhost index pagina in WAMP werkt, php info ook, websites in de www directory (vanop localhost index klikbaar) geven server not found.

Ik zie het voorlopig niet meer waar ik nog kan zoeken.

Iemand een idee?
Alvast bedankt.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

Update...

Geen idee wat er juist gebeurd is maar na een paar keer system restore waarbij steeds een foutmelding volgde dat het terugzetten mislukt was blijkt FF terug te werken.
Een programma dat gebruik maakt van Google maps en waarbij het inladen van data via de API van een US server gaat doet het ook terug.

Of IE, Chrome e.d. het ook terug doen is voor de volgende dagen.

Me Happy :banana:
Bye, Maurice
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Waarschijnlijk een fout in je systeem. (restore en dergelijke). Toch maar even onderzoeken zou ik zeggen.
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

Blijkbaar is alles weer OK. Het vervelende is dat ik niet weet wat de oorzaak is/was en wat er bij het mislukte systeemherstel dan toch zou hersteld zijn.

De hele historie heeft er wel voor gezorgd dat ik terug de FEBE addon geïnstalleerd heb om van alle FF settings een backup te hebben.
Bye, Maurice
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”