Black Box

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

In mijn living heb ik een "werk" PC staan die mij matig begint te irriteren. Het probleem is koeling, en gepaard gaande ook geluid. Ik weet dat ik kan investeren in goede geluidsarme koeling, maar het beste zou zijn dat er gewoonweg geen PC meer in de living zou staan.

In mijn stookkot heb ik een paar servers staan die "het zware werk" doen dus van overbodig geluid heb ik daar geen last. Nu is mijn idee om mijn PC daar ook te zetten en dan via een black box het scherm, ToBo en muis tot in de living te laten komen via mijn netwerk.

Heeft iemand daar ervaring mee? Wetende dat ik alleen linux systemen draai? Het is zo een opkomend idee maar het moet mogelijk zijn op één of andere manier.
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Dit ziet er alvast netjes uit: https://www.nomachine.com/download
Afbeelding
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Heb dat ook zitten overwegen. Pc op de bureau, extra scherm en secondary keyboard en mouse in de living.
Ik dacht de hdmi over cat5 te sturen (heb al een converter), en de usb ook.
Dat vraagt minstens 2 dedicated cat5s voor een direct link. Usb zal wel over 1 kunnen neem ik aan.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Je kan dat puur over IP doen... eigenlijk een 1 poorts KVM dus.

Ik vrees alléén dat zo'n dingen niet goedkoop zijn... dan ben je misschien beter af met een Intel NUC of zoiets ?
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

R2504, absoluut, er bestaan toestellen om dat over ip te doen.

Maar die kosten idd stukken van mensen. Eigenlijk niet voor de prive markt gemaakt.
En dan nog, ik heb een kvm-over-ip, maar dat ding vereist nog altijd een pc aan de andere kant van de lijn om mee in te loggen. De mijne is dus geen oplossing die puur scherm en keyboard/mouse over ip zet.
Chance dat het tweedehands was, want daar heb ik toch effe op gevloekt toen. Ik wou eigenlijk een kvm waarop ik via ip en een converter kastje gewoon op mijn bureau een scherm/keyboard/mouse op aansloot, maar het was dus een kvm waarop ik remote kon inloggen vanop een pc, ipv naar de console te moeten.

Eigenlijk kan je, als je meer betaalt, ook hdmi over 1 dedicated cat5 gooien ipv 2, maar die zijn ook al dubbel zo duur, omdat hdmi 16 kanalen heeft (iirc), en cat5 slechts 8.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
dredalious
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 29 nov 2013, 16:59
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 7 keer

internet/facebook/email? Dan zie ik niet veel voordeel in allerlei converters etc. Gewoon remote desktop naar je server via de blackbox (thin client), de ene kant van die thin client is via UTP aangesloten op je netwerk, en de andere kant tobo/muis/scherm.

Edit: ter verduidelijking: ik denk dan aan een echte thin client. Dat was ook wat bij mij op kwam toen hij blackbox zei: http://blackbox.net.pk/DefaultNL600.aspx

Games allerhanden kan je wel vergeten.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Ik keek inderdaad naar "full functionality", dus geen enkel functionaliteitsverlies.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

De reacties hier geven stof tot nadenken. Alvast bedankt daarvoor. Het moet inderdaad een betaalbare opzet worden. Een remote desktop gaat geen optie worden, want dan heb ik toch weer één of andere PC nodig en dan zie ik het nut er niet van. Misschien eens richting raspberry of banana pi gaan kijken.
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1503
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
Bedankt: 102 keer

Ik kan een Banana Pi zeker aanraden. Een Chromebook ook wel ;)
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”