alle poorten open bij VPN aanbieder?

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

Bestaat er een UK -of andere buitenlandse VPN aanbieder waarbij alle poorten openstaan ?

Ik wil namelijk servers die ik thuis heb staan met verschillende services, waarvoor verschillende poorten dienen open te staan , via VPN (buitenlands IP)in het buitenland
omleiden. Op bepaalde servers is het in bepaalde gevallen handig ze te laten draaien in het buitenland, maar wil er wel makkelijk zelf aankunnen..

Nu deed ik gisteren een testje met bvb de gratis service via pptp uk.justfreevpn.org , dit werkt snel genoeg 10 Mbit up en download, maar nietegenstaande ik alle poorten openzet in mijn routers en 2de router die zorgt voor de pptp connectie rechtstreeks wil het niet werken....

Extern ip wordt direct geupdate maar geen enkele poort wil opengaan, wanneer ik dezelfde setup doe met mijn eigen routerne met verschillende externe ip adressen werkt dit wel....
Heb nu al een aantal van die buitenlandse vpn services geprobeerd maar heb de indruk dat ze allemaal alle poorten sluiten...
voor mij dienen alle poorten 10000-50000 open te staan gezien ik meerdere poorten hiertussen gebruik met meerdere servers en verschillende toepassingen..

Alle poorten die in mijn routers openstaan moeten ook openstaan, setting van de 2de (VPN router) is PPTP met een DHCP IP afgeleverd door de VPN server , en met enkel login en paswoord, de WAN -poort van deze router staat aangesloten op een LAN-poort van de 1ste router waar uiteraard ook al deze poorten dienen open te staan..
1ste router heeft als gateway 192.168.1.254, 2de router heeft als gateway 192.168.1.1

Wanneer ik een pc via dhcp aansluit op de 2de router krijg ik direct een ip en kan ik het internet op en krijg ik het externe ip van de vpn-service, dus tot daar is alles goed, enkel probleem met de portforwarding..of doe ik iets verkeerd ???

Mijn voorkeur gaat naar UK, US, en CA VPN servers, andere mag ook maar moeten stabiel zijn en 24/24 , 7/7, online zijn...
trafiek is niet hoog, max 25gb /maand
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
xming
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 47 keer

Een goedkoop VPSje is IMHO altijd een betere oplossing, zo heb je alles in eigen handen, wat is je budget? Er zijn al VPS te vinden voor 2-~30USD per jaar (weliswaar openvz).
laroyj
Elite Poster
Elite Poster

zo goedkoop mogelijk he, maar moet eerlijkheidshalve bekennen nog nooit iets over VPS gehoord te hebben, ben dan ook maar een hobbyist, maar sta al te trappelen er meer over te horen..
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
laroyj
Elite Poster
Elite Poster

even gegoogeld omtrent VPS maar denk niet dat dat de oplossing of het antwoord op mijn vraag is, ik wil mijn servertjes lokaal bij mij houden, vollig beheer van de poorten , maar er toch een buitenlands ip op..
...eenvoudig weg, rechtstreeks verbonden als vpnclient via pptp protocol maar met alle poorten open( of althans diegene die ik in mijn vpn client router heb opengezet)
radiometeor.be
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Het is niet de bedoeling je applicaties te verhuizen... wel om je eigen VPN tunnel te draaien op zo'n VPS.

Voordeel is dat je dan volledig vrij bent en onafhankelijk van wat een VPN provider doet met z'n poorten.

Je hoeft dit trouwens niet via een VPS te doen... je kan ook gewoon een Routerboard ergens hosten (oa. Tim doet dat hier op het forum).
xming
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 47 keer

inderdaad, de bedoeling is dat je een heel goedkoop VPS huurt en daarop je eigen VPN draait/beheer, enkele voordelen:

- wss goedkoper dan VPN providers, zeker als je meer trafiek hebt
- minstens EEN IPv4 adres helemaal voor je
- jij beslist wat open/gesloten mag worden
- keuze van eender welke VPN oplossing
- makkellijk van VPS providers te wisselen
- ruime keuze van .us, .uk, nl, .de, ... locatie
laroyj
Elite Poster
Elite Poster

website van IMHO ?

Dus op die VPS kan ik gewoon een VPN server opzetten zoals ik in een router een pptp vpn kan opzetten...
radiometeor.be
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

IMHO is geen hostingbedrijf, maar een afkorting: http://www.urbandictionary.com/define.php?term=IMHO
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”