PPPoA of PPPoE voor SPEEDTOUCH 510

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
mercurius
Starter
Starter

Hoi,
Ik wil mijn ethernetmodem Speedtouch 510 installeren, met aansluitend een USR 8054 router AP. Bij de installatie van de modem dien ik te kiezen tussen PPPoA en PPPoE. Mijn ISP is SCARLET. Welke setting dien ik te kiezen om tot een goed huwelijk te komen tussen beide toestellen? Andere settings zijn evenzeer welkom, bv : DCHP Spoof of niet, modem bridgen, wat doe ik met de firewall van de modem, ea?
Grts,
Mercurius
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

In dergelijk geval... met een tweede router (je USR8054) erachter plaats je hem best in bridged mode.
trobbelke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Ik meen mij te herinneren dat je PPPoA kiest als je modem met USB verbonden is met je computer (of netwerk) en PPPoE indien de modem via Ethernet verbonden is met je computer (of netwerk).
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Er zijn ethernetmodems die PPPoA ondersteunen en er zijn USB-modems die PPPoE ondersteunen (de speedtouch USB vb). Maar meestal is het wel zo. De manier van verbinden met je PC heeft niks met PPPoA of E te maken.

Anyway, zoals r2504 zegt, best in bridged mode zetten.

Cheers
Afbeelding
mercurius
Starter
Starter

Hoi,
De speedtouch is een modem met EEN uitgang naar de router, dus ook in dit geavl schakel ik de router in bridged? klop da, of klop da nie?
:???:
Grts,
Mercurius
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Je moet de speedtouch in bridged mode zetten. Niet de router. Dit geldt zowel voor de single port als de multiport speedtouch 510.

Cheers
Afbeelding
anoniem
Plus Member
Plus Member

HI, :-D

als je goed in je slappe was zit, verkoop de beide en schaf je een USR9106 aan met:

adsl modem
wifi
hub
router
firewall
4 aansluitingen= 4 pc's

als je de carrefour belt, hebben je ze nog.... :idea:

zie zelf op: http://www.usr-emea.com/products/p-broa ... 6&loc=bene

veel succes :wink:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

amj2001 schreef:als je goed in je slappe was zit, verkoop de beide en schaf je een USR9106 aan

Misschien best eens eerst deze thread lezen dan http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=5906
Siglo
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 1 keer

mercurius schreef:Hoi,
De speedtouch is een modem met EEN uitgang naar de router, dus ook in dit geavl schakel ik de router in bridged? klop da, of klop da nie?
:???:

Ik werk ook met een Speedtouch 510 en een Linksys router. Ik gebruik dhcp-spoof met pppoa op de Speedtouch, en de router staat gewoon in dhcp. Dat is de meest efficiente manier om te verbinden (pppoa is efficienter dan pppoe).
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”