Message wait indicator
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Iemand een idee hoe ik het "envelopje" laat branden op een SPA504 in combinatie met FreePBX ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 62 keer
Hier mijn antwoord indien ik je vraag goed begreep:
Je moet eerst voicemail instellen op de gewenste extensie die geregistreerd staat op de cisco spa504.
zie pagina nr 11-12, lichtje nr 2 gaat branden wanneer er een voicemail is, nr 7 (envelopje) is om naar voicemail menu te gaan.
http://www.spa504g.com/downloads/dl/fil ... _guide.pdf
Je moet eerst voicemail instellen op de gewenste extensie die geregistreerd staat op de cisco spa504.
zie pagina nr 11-12, lichtje nr 2 gaat branden wanneer er een voicemail is, nr 7 (envelopje) is om naar voicemail menu te gaan.
http://www.spa504g.com/downloads/dl/fil ... _guide.pdf
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
-
- Deel van't meubilair
Stupid... het envelopje is inderdaad geen LED
Alléén lukt het me niet om de rode LED bovenaan (2) aan het branden te krijgen.
In de Ext1/Call Feature Settings zie ik een "Message waiting" maar die springt altijd terug naar "No".
Tevens is er een mailbox ID... maar ik heb al geprobeer met 101 en 101@device... echter zonder succes.

Alléén lukt het me niet om de rode LED bovenaan (2) aan het branden te krijgen.
In de Ext1/Call Feature Settings zie ik een "Message waiting" maar die springt altijd terug naar "No".
Tevens is er een mailbox ID... maar ik heb al geprobeer met 101 en 101@device... echter zonder succes.
-
- Elite Poster
Sorry voor mijn korte uitleg ervoor maar ik veronderstel dat voicemail ingeschakeld is in freepbx voor de gewenste extensie (is default uit)?
-
- Deel van't meubilair
Die staat inderdaad aan... ik kan ook gewoon de voicemail raadplegen via het envelopje (*97).
M'n config staat wel in device/user mode... niet in extension mode (wat nog een aantal andere vragen oproept maar die staan in een andere thread).
M'n config staat wel in device/user mode... niet in extension mode (wat nog een aantal andere vragen oproept maar die staan in een andere thread).
-
- Elite Poster
Helaas heb ik daar geen ervaring mee
, maar die link in je andere thread stond uitgelegd hoe je message wait indicator kon laten werken met device/user mode? Of heb je dit al gedaan?
[
Post made via mobile device ]

[

-
- Deel van't meubilair
Ik was de inhoud van de link eigenlijk wat uit het oog verloren... maar de pollmailboxes stond reeds op "yes".
Probleem is dat andere artikels dan weer vertellen dat MWI niet kan in deviceuser mode omdat het toestel op zich natuurlijk niet weet wie is aangelogged.
Ergens begrijpelijk... al zou ik veronderstellen dat er een oplossing voor moet zijn ?
Probleem is dat andere artikels dan weer vertellen dat MWI niet kan in deviceuser mode omdat het toestel op zich natuurlijk niet weet wie is aangelogged.
Ergens begrijpelijk... al zou ik veronderstellen dat er een oplossing voor moet zijn ?
-
- Elite Poster
Misschien moet je eens met een andere merk proberen zoals Grandstream? Had al in het verleden dat sommige zaken niet goed werkten met cisco
-
- Deel van't meubilair
Andere toestellen zijn geen optie...
Maar zonet keek ik terug naar het toestel en de MWI lichte op (al heb ik voor de Ext 1 wel de mailbox ingegeven van een persoon wat niet geheel juist is bij roaming users)
Ondertussen heb ik het bericht beluisterd en brandt het nog steeds... afwachten of het gaat verdwijnen (al staat de pollfreq op 30 seconden).
Maar zonet keek ik terug naar het toestel en de MWI lichte op (al heb ik voor de Ext 1 wel de mailbox ingegeven van een persoon wat niet geheel juist is bij roaming users)

Ondertussen heb ik het bericht beluisterd en brandt het nog steeds... afwachten of het gaat verdwijnen (al staat de pollfreq op 30 seconden).
-
- Deel van't meubilair
Mmm... blijkt toch nog niet te werken zoals ik verwacht
Ondertussen ook een setting op de Cisco gevonden voor "Extension Monility" al blijkt dat momenteel nog weinig te doen.
Eens enabled vraagt het toestel een login... maar na het geven van user/password blijft hij gewoon staan op "Trying to login".

Ondertussen ook een setting op de Cisco gevonden voor "Extension Monility" al blijkt dat momenteel nog weinig te doen.
Eens enabled vraagt het toestel een login... maar na het geven van user/password blijft hij gewoon staan op "Trying to login".
-
- Deel van't meubilair
Na wat zoekwerk is het één en ander me wat duidelijk geworden. Het concept is een soort mini-applicatie (op een website) die je een XML file terug geeft om je toestel te herconfigureren met de gewenste "extensie".
Het probleem is dat eens je FreePbx in device/user mode staat je blijkbaar nog steeds moet inloggen met een "extensie" en niet met een "user". Wil je inloggen met een user doe je dat via *11, tot op heden lijkt me dat niet te lukken via de SIP registratie (ik begrijp dan ook niet echt wat het nut is van een paswoord op "user" niveau.
Het probleem is dat eens je FreePbx in device/user mode staat je blijkbaar nog steeds moet inloggen met een "extensie" en niet met een "user". Wil je inloggen met een user doe je dat via *11, tot op heden lijkt me dat niet te lukken via de SIP registratie (ik begrijp dan ook niet echt wat het nut is van een paswoord op "user" niveau.