facebook en veiligheid

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
dommelgebruiker
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 7 keer

Hallo,

Ik heb facebook,en als iemand mij opzoekt(die me niet kent) kan al mijn gegevens zien,mijn berichten,fotos,vrienden....

ik vind helaas nergens in facebook een functie om dit te vermijden...
ik zou ghraag hebben dat iemand die ik niet ken,en waar ik niet mee bevriend ben,enkel mijn naam en 1 profielfoto kan zien...
is dit mogelijk?

iemand die hulp kan bieden?
Bedankt
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Splitter, daar geef ik u overschot van gelijk dat inderdaad het beste is van geen Facebook te hebben, ik moet daar ook niet van weten.
Ik heb geen behoefte om 836 vrienden te hebben, als ik die allemaal moet uitnodigen op mijn verjaardag dan zou ik wel 20 zalen mogen huren voor ze allemaal in onder te brengen. :angel:
En evenmin heb ik de behoefte om foto's, muziekbestanden, ...enz te delen want ik vind dat anderen daar geen zaken mee hebben, dat is privé.
Om dan nog niet te spreken van eventuele haatberichten die ik mijn boterham zou krijgen, neen geen Facebook voor mij, in geen 10000 jaar. :twisted:
Facebook biedt voor mij zeker geen meerwaarde, integendeel. :x
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
Bedankt: 98 keer
Contacteer:

Eerst en vooral is het belangrijk om ervoor te zorgen dat berichten die je in de toekomst plaatst binnen je 'vriendenkring' blijven. Rechts bovenaan, rechts van het icoontje waar je notificaties komen is er een soort van 'privacymenu'. Het eerste menublok daar is getiteld 'Who can see my stuff' (of de Nederlandse vertaling uiteraard). Klik je hierop, is de mogelijkheid bovenaan 'Who can see my future posts'. Waarschijnlijk staat dit op 'Public' of 'Friends of friends' ingesteld. Wijzig je dit naar 'Friends' kunnen vanaf nu enkel je vrienden zien wat je op Facebook post.

Het probleem waar je nu nog mee zit zijn de posts die je al geplaatst hebt. Deze zijn immers gedeeld met iedereen of met de vrienden van je vrienden. Je hebt twee mogelijkheden: ofwel ga je al je posts af en wijzig je deze manueel, ofwel klik je onderaan in het privacy menu van daarnet op 'See more settings'. De pagina waarop je uitkomt bevat nog wat meer instellingen, de derde van bovenaan is bevat rechts een link 'Limit past posts'. Hiermee kan je ook je eerder geplaatste posts wat beperken in bereik.

Mijn Facebook is ingesteld in het Engels, ik weet dus niet exact hoe deze instellingen in de Nederlandse versie genoemd worden.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”