Ik heb minder dan 2 jaar geleden eerst een Marantz M-CR603 (Melody Media) gekocht. Die is stuk gegaan, ze hebben me nu de M-CR610 opgestuurd. Vreemd genoeg raakt dat toestel ook defect na verloop van tijd. Hij is natuurlijk in garantie, en ze herstellen hem dan wel. Ze hebben laatst het DAC circuit hersteld en 1 IC vervangen. Maar nu is hij wéér defect. DAB, Cd, internet radio doen het niet. Ik kan hem enkel gebruiken als versterker van een externe analoge audio bron.
Zou dat kunnen komen omdat ik dat toestel op een verdeelstekker heb geplaatst waar ik de stroom iedere nacht van uitschakel? Mijn TV, DVD en Google TV Stick staan daar ook op en hebben er geen last van ..
Marantz m-cr610 steeds defect
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 98 keer
Nee, zou niet mogen uitmaken. Doe ik hier ook.
Wat het wel zou kunnen zijn: die dingen produceren wel wat warmte. Meestal passief gekoeld. Dus ze hebben rondom ruim lucht nodig om te koelen, anders sneuvelen de componenten.
Staat het toestel in een kast ?
Wat het wel zou kunnen zijn: die dingen produceren wel wat warmte. Meestal passief gekoeld. Dus ze hebben rondom ruim lucht nodig om te koelen, anders sneuvelen de componenten.
Staat het toestel in een kast ?
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
De M-CR603 stond echt wel krap maar we vroegen nooit een hoog vermogen van het toestel. Ik had wel een vermoeden dat mede hierdoor dat toestel defect geraakte. Maar die heeft dan wel een jaar gewerkt, met iedere nacht de stroom uit te schakelen.
Het toestel staat nu gewoon op een schap met aan iedere zijde 4 cm ruimte, ongeveer zoals in de handleiding staat aangegeven. Voelt ook niet warm aan.
Fijn om te horen dat het dan niet aan dat uitschakelen kan liggen. Ik ben nu aan't denken om hem nog eens te laten repareren (tot begin januari in garantie) en hem dan te proberen verkopen en een ander merk te proberen.
Het toestel staat nu gewoon op een schap met aan iedere zijde 4 cm ruimte, ongeveer zoals in de handleiding staat aangegeven. Voelt ook niet warm aan.
Fijn om te horen dat het dan niet aan dat uitschakelen kan liggen. Ik ben nu aan't denken om hem nog eens te laten repareren (tot begin januari in garantie) en hem dan te proberen verkopen en een ander merk te proberen.
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Ik wil u geenszins tegenspreken, ik heb niet de moeite gedaan de handleiding van uw toestel te zoeken,
maar bij mijn Pioneer stond in de handleiding dat ik aan de zij- en achterkant 10cm moest hebben en aan de bovenkant 35cm.
Dat is natuurlijk belachelijk en dient om hen in te dekken.
4cm vind ik sowieso weinig,
zeker als het een gesloten kast is
maar bij mijn Pioneer stond in de handleiding dat ik aan de zij- en achterkant 10cm moest hebben en aan de bovenkant 35cm.
Dat is natuurlijk belachelijk en dient om hen in te dekken.
4cm vind ik sowieso weinig,
zeker als het een gesloten kast is