![Headbang :bang:](./images/smilies/icon_headbang.gif)
Alweer een innovatief idee geblokkeerd door dinosaurussen met veel geld...
Ik hou het zelf ook in het oog. Met de aanschaf van een nieuwe TV hoopten we i.p.v. een digicorder een Bhaalubox te gebruiken. Gelukkig hebben we gewacht tot deze uitspraak.bhaaluBENL @bhaaluBENL
We onderzoeken het vonnis van de Antwerpse rechtbank van koophandel dat de bhaalu videorecorder verbiedt, we komen er later zeker erop terug
Ik zie absoluut niet in wat aan deze uitspraak terecht is... en Bhaalu is geen zender dus wat bedoel je met "signaal" ? Het enige wat Bhaalu doet is jou opnames bewaren en beschikbaar stellen... het enige waar je hier kan over discussieren is hoe die opnames gemaakt zijn aangezien de bron niet van jou komt (enkel de rechten erop). Daarom dat men ook spreekt van "Er is een onrechtmatige kopiename gebeurd van het signaal dat de omroepen verspreiden".Jack3770 schreef:Jammer maar wel terecht denk ik. Komt puur doordat ze toch zelf een "signaal" uitsturen.
Alles was individueel... je kon enkel aan je eigen opnames (dus niet aan zenders die in een ander pakket zaten). Trouwens Telenet doet identiek hetzelfde... als jij via Yelo op je laptop/smartphone je eigen opnames bekijkt ... dan komen die ook van servers bij TN en NIET van je eigen decoder ! En wees gerust dat TN ook geen 100.000 keer de zoveelste aflevering van Familie op z'n serves heeft staan ! Idem trouwens voor diensten als Stievie, ...Jack3770 schreef:Als je nu echt individueel alles lokaal of op een eigen clouddeeltje zou opnemen...
Het feit dat Stievie een overeenkomst heeft met de zenders en hiervoor centen op tafel legt.speciall schreef:Wat is dan 'juridisch' het verschil tussen stevie & bhaalu?
Ja r2504 daarmee is alles gezegd natuurlijk."Er is een onrechtmatige kopiename gebeurd van het signaal dat de omroepen verspreiden".
Het is aan de rechter om dat te interpreteren... aangezien jij dat recht hebt hoeft er niet echt een probleem te zijn.Heronic schreef:Die "copy" mag je maar maken met toestemming. Telenet zal die toestemming hebben, bhaalu niet.
Bhaalu hoeft geen toestemming want zijn maken geen kopie. Je moet als gebruiker zelf aangeven wat je opneemt en aangezien je recht hebt op een thuiskopie zou er geen probleem mogen zijn.Heronic schreef:Die "copy" mag je maar maken met toestemming. Telenet zal die toestemming hebben, bhaalu niet.
Bhaalu is niet-lineair, in zekere zin - en je zal toch altijd iemand moeten betalen hoor... Wat is de relevantie hier van je statement?wied schreef:...want het Bhaalu systeem is zeker de toekomst van televisiekijken...
de toekomst is niet-lineair en ZONDER betaal-abo!
Ik zit 4 maand bij Telenet, maar als ik mijn opnames van VTM, VRT, 2BE wil zien via yelotv op tablet, dan krijg ik de melding 'deze zender geeft je geen rechten de uitzending op een ander apparaat (dan de digicorder) te zienr2504 schreef: Trouwens Telenet doet identiek hetzelfde... als jij via Yelo op je laptop/smartphone je eigen opnames bekijkt ... dan komen die ook van servers bij TN en NIET van je eigen decoder !
Het grappige is dat een Bhaalu gebruiker reeds een abonnement moet hebben... dus er is totaal geen verschil met iemand die geen Bhaalu gebruikt wat betreft inkomsten.TRiSS schreef:De Standaard: http://www.standaard.be/cnt/dmf20141104_01357953
'Het is belangrijk dat er innovatieve dienstverlening op maat van de mediagebruiker is, maar ...
...die moet wel conform de bestaande regelgevende kaders zijn en mag geen inbreuk maken op de rechten van de omroepen en andere partijen die veel investeren in de creatie van kwaliteitsvolle content.'
Er is ondertussen toch een overeenkomst met Telenet... of was dat enkel voor rechtstreeks kijken ?satsurfer schreef:Ik zit 4 maand bij Telenet, maar als ik mijn opnames van VTM, VRT, 2BE wil zien via yelotv op tablet, dan krijg ik de melding 'deze zender geeft je geen rechten de uitzending op een ander apparaat (dan de digicorder) te zien'
ah, maar er is wel verschil: niet-bhaalu gebruikers hebben een abonnement én betalen eventueel extra voor Stievie, voor een digicorder, en gebruiken (volgens hen) meer dure extra diensten op die digicorders!r2504 schreef: Het grappige is dat een Bhaalu gebruiker reeds een abonnement moet hebben... dus er is totaal geen verschil met iemand die geen Bhaalu gebruikt wat betreft inkomsten.
Dan betaal je toch ook een abonnement? Zij het aan een andere partij?wied schreef:@TRISS
Bhaalu is niet-lineair, in zekere zin - en je zal toch altijd iemand moeten betalen hoor... Wat is de relevantie hier van je statement?
Dat ik mijn betaal-abo ga vervangen door Netflix! Ik wens niet langer te betalen voor 8 à 10 (grotendeels waardeloze) vlaamse zenders...
Die kopieertaksen sjah iedereen is er tegen. Ze houden voor geen meter steek maar wat gaan we eraan doen?on4bam schreef: Bhaalu hoeft geen toestemming want zijn maken geen kopie. Je moet als gebruiker zelf aangeven wat je opneemt en aangezien je recht hebt op een thuiskopie zou er geen probleem mogen zijn.
Ik zie geen verschil in het maken van mijn thuiskopie "in the cloud" dan wel op HD, videocassette, DVD of USBstick.
Tenzij men het recht op thuiskopie wil inperken maar dan wil ik wel van de "kopieertaksen" af.
Ja, wa ne website is da, ne gewone PDF of iets normaals was niet goed genoeg?r2504 schreef:Het ganse vonnis kan je trouwens vinden op http://jure.juridat.just.fgov.be/view_d ... 82&lang=nl
Je geeft een repliek op je eigen bemerkingen.r2504 schreef:Ik zie absoluut niet in wat aan deze uitspraak terecht is... en Bhaalu is geen zender dus wat bedoel je met "signaal" ? Het enige wat Bhaalu doet is jou opnames bewaren en beschikbaar stellen... het enige waar je hier kan over discussieren is hoe die opnames gemaakt zijn aangezien de bron niet van jou komt (enkel de rechten erop). Daarom dat men ook spreekt van "Er is een onrechtmatige kopiename gebeurd van het signaal dat de omroepen verspreiden".Jack3770 schreef:Jammer maar wel terecht denk ik. Komt puur doordat ze toch zelf een "signaal" uitsturen.
Alles was individueel... je kon enkel aan je eigen opnames (dus niet aan zenders die in een ander pakket zaten). Trouwens Telenet doet identiek hetzelfde... als jij via Yelo op je laptop/smartphone je eigen opnames bekijkt ... dan komen die ook van servers bij TN en NIET van je eigen decoder ! En wees gerust dat TN ook geen 100.000 keer de zoveelste aflevering van Familie op z'n serves heeft staan ! Idem trouwens voor diensten als Stievie, ...Jack3770 schreef:Als je nu echt individueel alles lokaal of op een eigen clouddeeltje zou opnemen...
Het enige verschil is vermoedelijk dat zij de zenders hiervoor nogmaals betalen... al is de vraag waarom je dit zou doen als je als consument reeds dat recht hebt !
Wat mij betreft is dit weer de zoveelste uitspraak van een rechter die wereldvreemd is.
Ik heb op de vorige pagina een link naar de PDF geplaatst: http://jure.juridat.just.fgov.be/pdfapp ... 20141104-1selder schreef:Ja, wa ne website is da, ne gewone PDF of iets normaals was niet goed genoeg?r2504 schreef:Het ganse vonnis kan je trouwens vinden op http://jure.juridat.just.fgov.be/view_d ... 82&lang=nl
Code: Selecteer alles
De uniciteit van de gebruikersgegevens en diens opdrachtgegevens, alsook het feit dat deze —
en dus de functionaliteit eraan verbonden — verdwijnen nadat de gebruiker opdracht geeft tot
wissen van een opname of wanneer de contractueel voorziene bewaartijd van een opname
verstreken is, leidt ertoe dat er wel degelijk over een eigen opname per gebruiker kan worden
gesproken.
Hun reactie op Facebook: "We onderzoeken het vonnis van de Antwerpse rechtbank van koophandel dat de bhaalu videorecorder verbiedt, we komen er later zeker erop terug!"hardyscript schreef:Gaan ze in beroep of niet ?