Gsm gestolen , hoe toestel laten blokkeren

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
idrees2be2002
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 2 keer

Hallo,

Mijn Gsm werd gisteren in brussel gestolen, ik wil de gsm laten blokkeren. ik had simkaart van lycamobile.
ik dacht dat ik lycamobile simkaart en toestel kon laten blokkeren via lycamobile zelf. ik had gebeld naar lycamobile en ze hadden mij gezegd dat ze enkel simkaart kunnen blokkeren.
weet iemand hoe ik de gestolen gsm kan laten blokkeren, het was samsung galaxy s4 mini

Alvast bedankt
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Het is de provider die aan de hand van het imeinr het toestel moet blokeren.
Ik raad altijd aan aangifte doen bij de politie originele faktuur meenenem, en dan met beide documenten naar de winkel gaan.
Natuurlijk lycamobile heeft geen eigen winkels.
En zo zie je maar goedkoop dat dit niet altijd bestkoop is.
Ik vrees dat ze hun niks gaan van aantrekken.

http://www.lokalepolitie.be/5369/faq/14 ... -doen.html
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Yep, het is altijd de provider die daarvoor instaat, meestal hebben ze wel een PV van de politie nodig.
Helaas werkt die IMEI blokkering meestal niet in het buitenland ... van die verweggistan-landen trekken zich er meestal niets van aan...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
idrees2be2002
Starter Plus
Starter Plus

Hallo, bedankt voor de reacties.

ik heb daarnet nog keer naar lycamobile gebeld , na 45 min. wachten aan de telefoon , heeft iemand toch telefoon opgenomen.
ik had deze artikel gelezen : http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 062005_012
ik had aan die vrouw van helpdesk gezegd , dat proximus, mobistar, base wel gsm kunnen blokkeren en waarom jullie niet.
ik kreeg antwoord "nee wij kunnen dat niet".
ik zei " dat is raar, terwijl anderen dat kunnen , kunnen jullie niet"
de vrouw zei "daag" , zonder iets verder te zeggen.

ik vond dit natuurlijk onbeleefd.

conclusie = LYCAMOBILE is zeer goedkoop om naar buitenland en binnenland te bellen 7/10
Maar Service is 0/10

Mijn Volgende toestel word samsung duos (toestel voor 2 simkaarten) , ik zal ene simkaart van ortel OF lyca simkaart kopen en andere simkaart word het van base... moest in de toekomst gsm gestolen worden of verloren geraken(ik hoop van niet), kan ik via base toestel laten blokkeren
idrees2be2002
Starter Plus
Starter Plus

MOD Selder ik weet niet wat uw bedoeld ivm verwegistan, maar zelf ben ik van pakistan .... en als je daar gsm wil laten blokkeren , is het op dezelfde manier als in Belgie... je gaat naar de kantoor van je gsm provider en geeft IMEI nr. an hen. en klaar
Overal op de wereld is dat toch zo. Natuurlijk is wel 1 probleem , als de toestel in belgie geblokkeerd wordt , kan de toestel toch in andere landen gebruikt worden.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Dat bedoelt hij denk ik, dat die blokkeringen niet aan mekaar doorgegeven worden, zeker niet naar landen die buiten de EU liggen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
idrees2be2002
Starter Plus
Starter Plus

Toestel die geblokkeerd werd in belgie ,kan je overal gebruiken behalve in belgie(ook in frankrijk ,nederland, duitsland, enz... )
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

idrees2be2002 schreef:MOD Selder ik weet niet wat uw bedoeld ivm verwegistan, maar zelf ben ik van pakistan .... en als je daar gsm wil laten blokkeren , is het op dezelfde manier als in Belgie... je gaat naar de kantoor van je gsm provider en geeft IMEI nr. an hen. en klaar
Overal op de wereld is dat toch zo. Natuurlijk is wel 1 probleem , als de toestel in belgie geblokkeerd wordt , kan de toestel toch in andere landen gebruikt worden.
Niet als een belediging opvatten, zo heeft hij het heus niet bedoeld. Verwegistan doelt niet op Pakistan. De basis ligt bij Disney en men gebruikt het gewoon in de spreekwoordelijke vorm: http://nl.wikipedia.org/wiki/Verweggistan. Absurdistan is ook zo een overigens.

Op welk netwerk werkt Lyca of hebben zij een eigen netwerk? Anders zou ik eens bij die provider gaan informeren. Moet lukken lijkt mij.

typo
Laatst gewijzigd door MClaeys 03 nov 2014, 20:54, in totaal 1 gewijzigd.
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Lyca zit op het Mobistar netwerk

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

idrees2be2002 schreef:Toestel die geblokkeerd werd in belgie ,kan je overal gebruiken behalve in belgie(ook in frankrijk ,nederland, duitsland, enz... )
In principe is dat niet correct.
Een provider die een IMEI blokkeert wordt verondersteld om dit ook door te geven aan de CEIR (Central Equipment Identity Register). Vanaf dan is het toestel niet meer bruikbaar op elk netwerk (waar ook ter wereld) dat ook lid is van het CEIR.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
idrees2be2002
Starter Plus
Starter Plus

MClaeys schreef: Op welk netwerk werkt Lyca of hebben zij een eigen netwerk? Anders zou ik eens bij die provider gaan informeren. Moet lukken lijkt mij.
Ja lycamobile gebruikt netwerk van mobistar...
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Uiteraard helemaal niet beledigend bedoelt inderdaad...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

kwalteit heeft zijn prijs.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
idrees2be2002
Starter Plus
Starter Plus

selder schreef:Uiteraard helemaal niet beledigend bedoelt inderdaad...
nee, ik weet dat u niet beledigend bedoelt heeft.
Bij lycamobile kon ik mijn gsm niet laten blokkeren , terwijl base, proximus, mobistar dat wel kunnen.
ik bedoelde dat in pakistan 1 telefoon nr. is waar je de gsm kan laten blokkeren, zoals hier voor visa en andere bankkaarten,

zou veel gemakkelijk zijn , indien hier ook zou kunnen...
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”